Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 06:55:41 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Uszczelnienia  (Przeczytany 13310 razy)
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« : 21 Grudnia 2013, 21:39:29 »
0

Posty wydzielone z Wieczny konkurs

Nie wiem o jakie szczeliwo grafitowe ci chodzi ?

Ja znam dławnice robione ze sznura azbestowego (choć zaczniemy prowadzać chyba nowe żaroodporne sznury bez azbestu) nasączone miksturą w postaci oleju cylindrowego wymieszanego z grafitem. Po pewnym czasie szczeliwo schnie wiec od czasu do czasu trzeba trochę posmarować

« Ostatnia zmiana: 17 Lipca 2017, 01:46:31 wysłane przez Paweł Niemczuk » Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #1 : 21 Grudnia 2013, 21:48:54 »
0

Do przepakowywania dławnic stosować należy zdobycze techniki. Oczywiście niektórzy twierdzą że do parowozu najlepsza jest technika radziecka - właśnie takie antyczne sznury azbestowe, równie sprawdzone jak walonki, papachy czy słonina solona. Ale, powiedzmy sobie - warto czasem pójść w stronę dogodności jakie oferują nam współczesne czasy:



100% grafitu zbrojonego kevlarem. Po ubiciu w komorze dławnicy 100% szczelności, trwałość i lekkość obrotu.

Nie lubimy czarnego? To polecam sznur teflonowy. Tylko on wymaga już lepszych pasowań wrzeciono-docisk dławnicy.

Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 21 Grudnia 2013, 22:05:21 »
0

Gdyby na polskich parowozach było chociaż trochę techniki radzieckiej (albo jak kto woli amerykańskiej podpatrzonej przez ruskich) jeździło by się dużo lepiej.

A co do szczeliw kto tym handluje i po ile ?
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #3 : 21 Grudnia 2013, 22:34:46 »
+1

Jeśli mówimy o sznurach czy płytach uszczelkarskich - polecam firmę Gambit z Lubawki. Ma ona liczną sieć dystrybutorów.
Właściwie w każdym gieesie, hurtowni przemysłowej czy firmie zajmującej się dostawami części do maszyn takie sznury czy płyty się dostanie w dużej gamie wymiarowej. Ceny nie wywalają z butów - np do wymiany szczeliwa we wszystkich 16 dławnicach, łącznie z największą - dławnicą przepustnicy - jakie posiada Px48 potrzeba było wydać niecałe 100 zł.

Jeśli zaś potrzeba szczeliw wycinanych, to prym wiedzie Mascort 3 - produkują bardzo dobre zestawy do kotłowych zaworów zasilających, gdzie uszczelki do złączy (pierwotnie miedziano-azbestowe) wykonane są z grubej płyty grafitowej zbrojonej siatką metalową, zaś uszczelki zaworów zwrotnych z gumy silikonowej odpornej na temperaturę.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #4 : 22 Grudnia 2013, 10:48:22 »
0

Polecam, Cargo też korzysta z tych właśnie dwóch firm.
Mascort ma w katalogu kilka tysięcy różnych wzorów uszczelek i z czystym sumieniem mogę napisać że sprawdzają się od lat. Na ich stronie jest bardzo przejrzysty katalog do pobrania no i w ogóle.. Wyszło jak kryptoreklama, ale rzeczywiście warto skorzystać z ich oferty i potem nie narzekać 
Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #5 : 22 Grudnia 2013, 11:04:46 »
+2

Nie kryptoreklama, ale reklama. Jak ktoś jest dobry i dobrze do klienta podchodzi, to czemu nie chwalić?
Jak potrzebuję uszczelkę której nie ma w katalogu, wystarczy że wyślę do Mascortu jej wymiary, bądź - jeśli ma skomplikowane kształty - rysunek, i po kilku dniach dostaje to, co potrzebuję, z materiału takiego, jak potrzebuję. Uszczelki typowe, które można wyciąć sztancą bądź ploterem wysyłają tego samego dnia gdy jest sytuacja awaryjna.

Ponadto mają w ofercie klasyczne, parowozowe, uszczelki miedziano-azbestowe o wymiarach:
40x52x4
40x49x3
54x42x3
58x42x4
49x42x3
52x45x2,5
60x48x4
65x53x3
65x53x3,5
75x60x4

Z ciekawych uszczelnień, które zamawiałem, pomijając całe zestawy do silników Wola Henschel, zakupiłem np. uszczelki (manszety) do cylindrów hamulcowych wagonów i lokomotyw rumuńskich, manszety do cylindrów parowozu Px48, czy komplety naprawcze do pneumatyki stosowanej w polskich lokomotywach.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 22 Grudnia 2013, 13:06:06 »
0

Rzeczywiście przejrzałem katalog i maja gumę do wszystkiego.
Zapisane
Vader
Młotkowy
**
Długość toru:: 81 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 31 Stycznia 2014, 21:46:15 »
0

Nie polecam uszczelnień do Dako  robionych przez Maskort
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #8 : 31 Stycznia 2014, 21:50:23 »
+2

...a to ze względu...
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Vader
Młotkowy
**
Długość toru:: 81 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 31 Stycznia 2014, 21:54:22 »
0

orginał czeski( materiał użyty do produkcji) sto razy lepszy a cenowo wychodzi praktycznie to samo
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #10 : 31 Stycznia 2014, 22:03:49 »
+2

...a to ze względu...
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Vader
Młotkowy
**
Długość toru:: 81 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #11 : 31 Stycznia 2014, 22:08:17 »
0

oringi 25x33 które uszczelniają  tłoczki 162 zaworu BS-2 które robione były przez mascort  rozpuszczły się co prowadziło do blokowania w/w tłoczków zreszta zrobie foto membran z mascortu i tych z dako 
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #12 : 31 Stycznia 2014, 22:18:11 »
0

I o to mi chodzi - o konkrety poparte materiałami z których wynika że to był zamach.
Przy okazji sprawdź czy coś smarującego było tam.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Vader
Młotkowy
**
Długość toru:: 81 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #13 : 31 Stycznia 2014, 22:34:06 »
0

ale to nie tylko oringi zresztą kiedyś był gościu z mascortu u mnie na warsztacie przyjechał do naszego zaopatrzeniowca przywiózł membrany do głównego pomocnika rozrządu miał też manżety do w/w zaworów  pokazałem mu na czym polega różnica między orginałem czeskim a tym zrobionym przez nich  nie powiem do orlikona mają gumki oki do matrosa też ale do czecha im nie wyszło to moje skromne  zdanie 
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!