Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 01:26:19 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Marcówka z Px48-1919 - 8 marca 2014  (Przeczytany 29739 razy)
Piotrek
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie



WWW
« : 15 Stycznia 2014, 20:23:32 »

Marcówka z Peiksem
8.03.2014 r.
Najpierw przejazd autobusem po kolejowych zakątkach Gniezna, a następnie przejazd pociągiem wąskotorowym do Powidza. Szczegóły na plakacie 
Zapisane
brok
Zawiadowca
****
Długość toru:: 424 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1 : 16 Stycznia 2014, 21:02:40 »

Czy autobus to będzie Autosan H9-35, czy coś innego?
Zapisane

Najpiękniejsze są takie podróże,
Które pamięć na zawsze zachowa,
Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw,
A kolejka wąskotorowa...
wąskitor
Młotkowy
**
Długość toru:: 113 m

W terenie W terenie



Damian Chełmikowski
« Odpowiedz #2 : 16 Stycznia 2014, 22:53:58 »

będzie to prototypowa wersja tzn. jedyny egzemplarz Mercedesa Conecto >>>
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1524784_680500478667600_846011942_n.jpg
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #3 : 17 Stycznia 2014, 08:50:18 »

A jeszcze takie pytanie trochę nie związane z wycieczką: do kiedy Px będzie jeździł (ma ważną rewizję kotła?).
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
wąskitor
Młotkowy
**
Długość toru:: 113 m

W terenie W terenie



Damian Chełmikowski
« Odpowiedz #4 : 17 Stycznia 2014, 09:52:45 »

Do końca kwietnia.
Zapisane
Doctor
Młotkowy
**
Długość toru:: 113 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #5 : 17 Stycznia 2014, 11:50:31 »

A jeszcze takie pytanie trochę nie związane z wycieczką: do kiedy Px będzie jeździł (ma ważną rewizję kotła?).
Oj Kucu, przecież wiesz, że nie ma sensu utożsamiać ważnej rewizji ze zdolnością do jazdy... co doskonale było widać na jesiennej imprezie ;-)
Zapisane

pozdrawiam
Michał 'Doctor' Pawełczyk
http://parowozy.net
http://tpwp.pl
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #6 : 17 Stycznia 2014, 12:09:51 »

Sprawny parowóz bez rewizji nie pojedzie jak i niesprawny z rewizją
Zapisane
wąskitor
Młotkowy
**
Długość toru:: 113 m

W terenie W terenie



Damian Chełmikowski
« Odpowiedz #7 : 18 Stycznia 2014, 11:30:01 »

Parowóz jak parowóz miewa swoje choroby, podczas imprezy październikowej nawalił inżektor co wykluczyło go z możliwości prowadzenia pociągu. Jednak już na andrzejki obydwa inżektory były sprawne i peiks bez problemu pociągnął dwie klasy rumuńskie
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #8 : 18 Stycznia 2014, 11:38:03 »

Lepiej by brzmiało: bez problemu nawet pociągnął dwie klasy rumuńskie 

Marcówka to impra dla rozruszania towarzystwa, a czy nie pomyślał być Wąskitorze, co by jednak zrobić imprezę "końcówkę - kwietniówkę" gdy rewizja kotła będzie wychodzić, zaś okoliczności przyrody są bardzo dogodne zarówno do plenerów fotograficznych, jak i do piknikowania?

I jeszcze jedno pytanie: w ogłoszeniu widnieje punkt "wodowanie parowozu na stacji Gniezno Wąskotorowe przez straż pożarną" jaki cel ma lanie wody z wozu OSP w Gnieźnie? Może to miało być w Powidzu?
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
wąskitor
Młotkowy
**
Długość toru:: 113 m

W terenie W terenie



Damian Chełmikowski
« Odpowiedz #9 : 18 Stycznia 2014, 18:46:19 »

Widzę, że czytasz w myślach  Kucyku Tak jak już informowaliśmy na facebook-u marcówka jest przedostatnia imprezą z Px48-1919. Ostatnia odbędzie się właśnie w kwietniu- jednak szczegółowy przebieg tej imprezy podamy w marcu
« Ostatnia zmiana: 18 Stycznia 2014, 18:56:27 wysłane przez wąskitor » Zapisane
tompalec
Mechanik
***
Długość toru:: 211 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 18 Stycznia 2014, 20:24:53 »

Marcówka to impra dla rozruszania towarzystwa, a czy nie pomyślał być Wąskitorze, co by jednak zrobić imprezę "końcówkę - kwietniówkę" gdy rewizja kotła będzie wychodzić, zaś okoliczności przyrody są bardzo dogodne zarówno do plenerów fotograficznych, jak i do piknikowania?

Po tym co ostatnio dzieje się z pogodą można liczyć że do połowy marca będzie śnieg, a może będzie go nawet dużo. Uważam że to może być ostatnia możliwość zrobienia zimowych zdjęć z Px48 na Gnieźnieńskiej.  Czas i pogoda pokaże

P.S. W poniedziałek pójdę do pracy to się dowiem czy dostanę urlop na ten termin.
Zapisane

wojtas096
Nowicjusz
*
Długość toru:: 21 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #11 : 21 Lutego 2014, 18:20:02 »

Widzę, że czytasz w myślach  Kucyku Tak jak już informowaliśmy na facebook-u marcówka jest przedostatnia imprezą z Px48-1919. Ostatnia odbędzie się właśnie w kwietniu- jednak szczegółowy przebieg tej imprezy podamy w marcu

Właśnie wyczytałem na facebooku że w marcu jest ostatnia impreza z PX48 więc jak jest w końcu?

Zapisane
wąskitor
Młotkowy
**
Długość toru:: 113 m

W terenie W terenie



Damian Chełmikowski
« Odpowiedz #12 : 21 Lutego 2014, 18:46:06 »

Tak jak jest napisane na facebook-u.

"Szanowni Państwo !!!
Pragniemy poinformować o zaistniałej zmianie rozwoju sytuacji odnośnie przyszłości trakcji parowej na Gnieźnieńskiej Kolei Wąskotorowej. Przejazd z parowozem w dniu 8 marca 2014r. będzie ostatnim przejazdem parowozem na sieci naszej kolejki w tym roku. Na chwilę obecną czynimy starania o pozyskanie środków na naprawę główną tego parowozu (mowa o Px48-1919). "Zaraz po imprezie" zostanie on wygaszony i przygotowany do wykonania naprawy. Duża jej część będzie miała miejsce w naszych warsztatach tak więc na bieżąco będziecie informowani o jej przebiegu. Zapewne pojawi się pytanie "dlaczego nie będzie naprawiany Px48-1785 tylko obecnie jeżdżący parowóz ?" Odpowiedź jest następująca: Parowóz Px48-1919 jest w lepszym stanie technicznym (pod względem zużycia elementów, kotła, skrzynki ogniowej itp.) i koszt jego naprawy będzie mniejszy aniżeli jego brata.
Dlatego gorąco zachęcamy do ostatniego przejazdu, który odbędzie się 8 marca 2014r. Wszelkie informacje odnośnie przejazdu możecie Państwo uzyskać poprzez facebooka (wiadomości) lub e-maila: gkw2@o2.pl"
Zapisane
prof_klos
Mechanik
***
Długość toru:: 284 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #13 : 03 Marca 2014, 18:10:00 »

Widzę, że zapowiada się niezła frekwencja na wycieczce.
Pojawił się kolejny komunikat:

"Z przyczyn technicznych (bardzo dużej frekwencji) program imprezy ulega zmianie. Wszystkie informacje znajdują się na skorygowanym plakacie, a najważniejsze z nich to:
1. Pominięcie w programie zwiedzania bocznicy KW- ze względu na zbyt duża grupę oraz niepotwierdzone informacje o postoju pociągów typu Elf w dniu 8 marca
2. Zamiast wagonu typu "brankard" doczepiony zostanie wagon Bxhpi, tak więc skład będzie prezentował się następująco:
Px48-1919+ węglarka+ Bxhpi + Bxhpi + Bxhpi
3. Na stacji Gniezno Wąskotorowe nie będzie wodowania przez strażaków, tylko tradycyjnie ze studni głębinowej
4. ODJAZD Z GNIEZNA 15 MINUT WCZEŚNIEJ TJ. 11:15
5. Wodowanie parowozu we Witkowie i w Powidzu (OSP)

Szanowni Państwo zmiany mają na celu stworzenie rezerw czasowych i zmniejszenie ryzyka wystąpienia opóźnień w programie imprezy a w szczególności powrotu do stacji Gniezno".



No cóż, pozostaje zacierać łapki i z niecierpliwością wyczekiwać soboty. Do zobaczenia!
Zapisane

Filozofia sztuką życia...!
Maciek JKD
Mechanik
***
Długość toru:: 198 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #14 : 03 Marca 2014, 23:56:47 »

"Z przyczyn technicznych (bardzo dużej frekwencji) program imprezy ulega zmianie.

Proszę o ostateczną informację od organizatora, czy do soboty będą podawane kolejne informacje o zmianach w planie imprezy, która ma się odbyć za cztery dni. Jak do tej pory myślałem, że system rezerwacji miejsc ma na celu określenie i wykorzystanie stałej, ograniczonej puli miejsc w konkretnie podanej cenie. Teraz widać, że priorytetem jest ilość, co jak widać zdecydowanie zmienia jakość imprezy.

Zaplanowaliśmy wyjazd do Gniezna na piątek, nie chciałbym się więc rozczarować w sobotę w Gnieźnie, czytając na stacji: Z przyczyn technicznych (bardzo dużej frekwencji) skład został powiększony o dwie klasy rumuńskie, zaś w związku ze zwiększeniem brutta całość poprowadziła Lxd2, a skład odjechał pół godziny temu tj. 10:45, no i oczywiście:

Szanowni Państwo zmiany mają na celu stworzenie rezerw czasowych i zmniejszenie ryzyka wystąpienia opóźnień w programie imprezy a w szczególności powrotu do stacji Gniezno".

Pozdrawia trollujący dziś
Maciek

PS
Jak się ma bardzo duża frekwencja do pojemności Mercedesa Conecto C wynoszącej 100 osób?
PS 2
Szczere gratualcje frekwencji
Zapisane

Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
tompalec
Mechanik
***
Długość toru:: 211 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #15 : 04 Marca 2014, 06:47:38 »

Z przyczyn technicznych (bardzo dużej frekwencji) skład został powiększony o dwie klasy rumuńskie, zaś w związku ze zwiększeniem brutta całość poprowadziła Lxd2, a skład odjechał pół godziny temu tj. 10:45, no i oczywiście:

Bez Px-a na czele składu ta impreza nie ma sensu. Przeczytaj wcześniej ogłoszenie o tym że to jego ostatni kurs przed nie wiadomo jak długim postojem.

Dlatego gorąco zachęcamy do ostatniego przejazdu, który odbędzie się 8 marca 2014r.

Dodatkowe zasoby chętnych na pewno znalazły się po tym ogłoszeniu po którym ludziska dowiedzieli się że właśnie to będzie ostatni przejazd. Uważasz że po tym strzelili by sobie w kolano i wystawili Lxd2?
Zapisane

wąskitor
Młotkowy
**
Długość toru:: 113 m

W terenie W terenie



Damian Chełmikowski
« Odpowiedz #16 : 04 Marca 2014, 19:41:15 »

Szanowny kolega tompalec ma rację.
NIE MA i nie będzie w planach (nawet przez myśl nam nie przechodzi) doczepienie do składu lokomotywy Lxd2 na popychu lub prowadzącej pociąg.

Parowóz poradzi sobie z 4 wagonami Część przejazdów prowadząca m.in. na wzniesieniach, lub ruchliwej drodze  (w szczególności w Gnieźnie) będzie osłaniana.

Pojadą dwa mercedesy Conecto

Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #17 : 04 Marca 2014, 19:55:48 »

Parowóz poradzi sobie z 4 wagonami. Część przejazdów prowadząca m.in. na wzniesieniach, lub ruchliwej drodze będzie osłaniana.
To nie prościej piachu do zasobników nasypać?
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
MBxd2-302
Czytelnik

Długość toru:: 1 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #18 : 04 Marca 2014, 20:00:52 »

Witam. Mogę zabrać dwie osoby z Warszawy i okolic na imprezę do Gniezna.
Składka na benzynę. Kontakt: mbxd2[niedlaspamu][malpa]tlen.pl
Wszystkich zainteresowanych proszę o odpowiedź do piątku do godz. 15
Zapisane
Darek
Czytelnik

Długość toru:: 5 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #19 : 06 Marca 2014, 19:37:38 »

Kolega MaciekJKD napisał bardzo sensowny post , ale ponieważ posłużył się ironią, niestety nie został zrozumiany. Dlatego ja napiszę wprost o swoich obawach. Trzy rumuńskie klasy to ok130 miejsc. Jak organizatorzy zamierzają sprawnie i sensownie przeprowadzić fotostopy dla tylu chętnych.  Właściwie to organizatorzy w pogoni za zyskiem już strzelili sobie w kolano. Swego czasu w Żninie, przy tak dużym zainteresowaniu zorganizowano drugi przejazd w niedzielę. Mam nadzieję, że się mylę i moje niepokoje są bezpodstawne. Wydaje się , że mleko już się rozlało i za późno na jakąś dyskusję. Mimo wszystko mam nadzieję na udaną imprezę.
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!