Świat kolejek wąskotorowych SMF
09 Grudnia 2024, 01:32:03 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Piaseczno Przemysłowe  (Przeczytany 9146 razy)
pcichomski
Nowicjusz
*
Długość toru:: 33 m

W terenie W terenie


« : 08 Marca 2013, 18:49:39 »
0

Witam,
Natkąłem się na taką fotkę w sieci:

http://www.bazakolejowa.pl//index.php?dzial=stacje&id=4725&okno=start

Grafiti wskazuje na czasy współczesne. Gdzie to może być? Z przebiegu linii historycznej wynika, że była to stacja przed Piasecznem-Miastem, ale nie kojarzę nigdzie w Piasecznie w kierunku na północ od stacji takiego reliktu ani obecnie ani w niedalekiej przeszłości. Czy to zdjęcie to aby nie jakaś pomyłka?

Pozdrawiam
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #1 : 08 Marca 2013, 18:57:25 »
+1

To na zdjęciu to jest stacja przeładunkowa tuż przy stacji normalnotorowej. Zdjęcie wylądowało na tej nieistniejącej stacji prawdopodobnie dlatego że w bazie strony kolej.one.pl nie ma stacji przeładunkowej.
Zapisane

To jest przekaz.
pcichomski
Nowicjusz
*
Długość toru:: 33 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 08 Marca 2013, 19:37:40 »
0

Tak podejrzewałem, że to jest jakaś pomyłka.

Poszukuję fotografii nieistniejących już odcinków kolejki grójeckiej, szczególnie Warszawa - Piaseczno i linii wilanowskiej (szczególnie odcinka końcowego między Konstancinem i Piasecznem). Znam zdjęcia publikowane na stronie kolejki czy u Pokropińskiego. Byłbym wdzięczny za podanie linków. Czy ktoś posiada może jakieś mapki czy plany z przebiegiem linii w samym Piasecznie w kierunku Warszawy i w kierunku Góry Kalwarii.

Pozdrawiam
Zapisane
Tomek Janiszewski
Młotkowy
**
Długość toru:: 57 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 04 Lutego 2014, 10:45:54 »
+1

linii wilanowskiej (szczególnie odcinka końcowego między Konstancinem i Piasecznem). Znam zdjęcia publikowane na stronie kolejki czy u Pokropińskiego. Byłbym wdzięczny za podanie linków. Czy ktoś posiada może jakieś mapki czy plany z przebiegiem linii w samym Piasecznie w kierunku Warszawy i w kierunku Góry Kalwarii.
Na szybko mogę opisać przebieg linii. Za przejazdem bocznicy normalnotorowej w Jeziornie linia odbijała w prawo od ul. Warszawskiej; śladem po niej jest dzisiejsza uliczka Kolejowa (ściślej mówiąc - jej gruntowy odcinek a nie wybudowana w ostatnich latach nowa wylotówka w kierunku Chyliczek i Piaseczna). Po dojściu do ul. Skolimowskiej linia biegła po jej prawej stronie (pobocze jest tam wyraźnie szersze) W Chyliczkach za skrzyżowaniem z ul. Dworską gdzie ul. Wschodnia łagodnie zakręca w lewo tor przechodził na lewą stronę tej ostatniej. I tam zaznacza się różnica w szerokości poboczy, a jeszcze z 10 lat temu byo widać ukośne nierówności w nawierzchni asfaltowej w miejscu przejazdu. Wzdłuż ulicy Przesmyckiego tor dochodził do dzisiejszej ul. Armii Krajowej, która odtąd biegnie po jego śladzie. Obszernym łukiem w prawo, dokładnie tak jak dziś obwodnica dochodził tor do prawej strony ul Puławskiej gdzie znajdowała się stacja Piaseczno Przemysłowe. Tor biegł dalej w stronę Warszawy po prawej stronie dziesiejszej zachodniej jezdni ul. Puławskiej, i pod zachodnim przęsłem wiaduktu linii siekierkowskiej. Druga jezdnia Puławskiej oraz wschodnie przęsło wiaduktu zostały dobudowane wiele lat po likwidacji linii wąskotorowej.
W Piasecznie Przemysłowym odgałęziała się linia w kierunku stacji Piaseczno Miasto. Tor biegł skosem ścinając obecny zakręt z ul. Puławskiej w Okulickiego (wtedy nieistniejącej); do dziś zaznacza się ścieżka w jego śladzie. Włączał się następnie w przebieg dzisiejszej ul Wojska Polskiego, także dzisiejszy nasyp drogowy nad Perełką powstał przez poszerzenie dawnego nasypu kolejowego. Zasadniczy tor Piaseczna Miasta znajdujący się na jego przedłużeniu dziś nie istnieje. Tor ten włączał się następnie w przebieg dzisiejszej ul. Gerbera, dochodził do dzisiejszego ronda u zbiegu ulic Kościuszki, Świętojańskiej i 17 stycznia. Znajdował się tam przejazd kolejowy, za którym tor przechodził na lewą stronę tej ostatniej, i odtąd prosto jak strzelił wiódł do samej Góry Kalwarii. Pozostałością jest dziś wschodnie pobocze, znacznie szersze od zachodniego. Przęsło mostu nad Jeziorką zniknęło kilka lat temu, pozostałości przyczółków da się zauważyć do dziś.
« Ostatnia zmiana: 04 Lutego 2014, 12:31:43 wysłane przez Tomek Janiszewski » Zapisane
Hypnos
Nowicjusz
*
Długość toru:: 37 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #4 : 05 Lutego 2014, 19:05:00 »
0

W temacie Przeładunku, fotka z 1995: http://villard.cal.pl/galeria/displayimage.php?pid=436


[edit] Było już. Buuuu ... 
« Ostatnia zmiana: 06 Lutego 2014, 07:26:06 wysłane przez Hypnos » Zapisane

bzykanie co większych much ...
Misza
Młotkowy
**
Długość toru:: 136 m

W terenie W terenie

750 czytam od dawna


« Odpowiedz #5 : 05 Lutego 2014, 22:33:17 »
0

Ciekawe czy przeładunkowe było czyszczone wiosennym pożarem przez samych kolejarzy, czy jednak nieznanych sprawców?
Zapisane

Misza
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2695 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #6 : 05 Lutego 2014, 22:46:07 »
0

Kiedyś Kucyk pisał ze tam co roku tak było czyszczone.
Teraz tez tak jest??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4307 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #7 : 05 Lutego 2014, 22:57:00 »
0

Teraz śnieg spadł. Ale na wiosnę...
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!