Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 09:41:15 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ile węgla i wody żużywa Px48 przez 30 kilometrów.  (Przeczytany 24598 razy)
ełk
Młotkowy
**
Długość toru:: 91 m

W terenie W terenie



« : 07 Lutego 2014, 12:19:39 »
0

Zakładając słaby, tani węgiel. I jaki to będzie koszt mniej więcej.I czy normalnym jest fakt wylatywania strużek wody z komina?
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1 : 07 Lutego 2014, 12:32:31 »
0

Kucyk kiedyś pisał o zużyciu węgla i wody przez Px-a. Poszukaj na forum.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #2 : 07 Lutego 2014, 12:50:39 »
0

http://750mm.pl/index.php?topic=2455.msg27392#msg27392
Zapisane

To jest przekaz.
ełk
Młotkowy
**
Długość toru:: 91 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3 : 07 Lutego 2014, 13:18:03 »
0

Dzięki.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #4 : 07 Lutego 2014, 13:21:22 »
+4

W skrócie o zużyciu na trasę 15km (w jedną stronę) zakładając, że węgiel jest ukraiński:
Rozpalanie: 150kg.
Jazda: 300-500kg w zależności od obciążenia (300kg na dwa wagony, każdy następny to dodatkowe 50 kg) i sposobu jazdy.
Woda: w zależności jak wyżej, oraz zakładając że parowóz (bądź tender) nie jest dziurawy jak durszlak, 2-4 tysięcy litrów H2O.

Strużki wody strzelające z komina powstają gdy po dłuższym postoju (szczególnie po rozpaleniu) cylindry i skrzynie suwakowe są zimne i para skrapla się w nich. Większość wody odprowadzona zostaje przez kurki podcylindrowe i przewody odwadniające skrzynie suwakowe. Jednak pewna ilość zostaje porwana z silników prądem pary wylotowej, samej będącej w stanie wychłodzonym na granicy skraplania. Mieszanka parowo-wodna osadza ciecz na zaolejonych ścianach przelotni i podstawy dyszy wylotowej, w których dodatkowo następuje skraplanie. Prąd porywa ze ścianek wodę i wyrzuca ją przez komin, w którym dodatkowo, odbijając się od ścianek, zanieczyszcza się sadzą.

Zjawisko to występuje na wszystkich parowozach, jednak szczególnie nasila się gdy zawór przepustnicy jest niezbyt szczelny.
Sposobem zaradczym, zabezpieczającym częściowo przed pochlapaniem podróżnych, obsługi i samego parowozu "tuszem" z mieszanki wody, sadzy i resztek oleju cylindrowego jest dokładne nagrzanie silnika przez otwarcie, przy zahamowanym parowozie, przepustnicy i kilkunastokrotne przestawienie stawidła tył-przód. Ponadto warto wykonać rozruch wychlapujący.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
ełk
Młotkowy
**
Długość toru:: 91 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #5 : 07 Lutego 2014, 13:22:32 »
0

A ile spala na 15km Lyd1?
« Ostatnia zmiana: 07 Lutego 2014, 13:47:14 wysłane przez ełk » Zapisane
tompalec
Mechanik
***
Długość toru:: 211 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 07 Lutego 2014, 16:05:58 »
+4

A ile spala na 15km Lyd1?


Węgla i wody?  
Sorry nie mogłem się powstrzymać.
Zapisane

sarna
Zawiadowca
****
Długość toru:: 320 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 07 Lutego 2014, 17:05:47 »
+3

To wodę można spalać?

Sory nie mogłem się powstrzymać 
Zapisane
ełk
Młotkowy
**
Długość toru:: 91 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #8 : 08 Lutego 2014, 09:30:37 »
0

Ropy.
Zadałem tu żeby nie zakładać tysięcy wątków.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #9 : 08 Lutego 2014, 10:27:27 »
0

To wodę można spalać?

Sory nie mogłem się powstrzymać 
Można ale tylko jako dodatek.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
sarna
Zawiadowca
****
Długość toru:: 320 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 08 Lutego 2014, 14:02:46 »
0

Można ale tylko jako dodatek.
Słucham? Rozwiń proszę! Chichot
Zapisane
ełk
Młotkowy
**
Długość toru:: 91 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #11 : 08 Lutego 2014, 14:14:07 »
0

No to powiecie ile spala Lyd1 na 15km.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #12 : 08 Lutego 2014, 17:53:18 »
0

Można ale tylko jako dodatek.
Słucham? Rozwiń proszę! Chichot
Nie bo Kuc przerobi Lyd2 na parowóz Chichot

A tak na poważnie to zazbyt się tym nie interesowałem ale chodzi o wtrysk wody do kolektora dolotowego lub cylindra. Może to być również para wodna. Można dzięki temu zmniejszyć zużycie paliwa zachowując moc lub zwiększyć moc nie zwiększając dawki paliwa.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #13 : 08 Lutego 2014, 18:49:09 »
+1

Węgla i wody?  
Sorry nie mogłem się powstrzymać.

A ile musi wypić maszynista?
Zapisane
sarna
Zawiadowca
****
Długość toru:: 320 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #14 : 08 Lutego 2014, 19:08:15 »
+1

Andrzeju, wiem o czym mowisz ale w zadnym wypadku nie ma tam mowy o reakcji spalania wody, woda rozpręża się odbierając ciepło od spalin i to powoduje wzrost sprawnosci silnika
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #15 : 08 Lutego 2014, 19:18:18 »
0

Kolega Andrzej mówił o wodzie jako o dodatku do bioetanolu - składnika niezbędnego w procesie transportowym.
Kolega Andrzej nie miał na myśli spalania owej mieszanki w cylindrach silnika, ale w wątrobie maszynisty celem podniesienia sprawności motorycznej i intelektualnej oraz sprzyjaniu reakcji rozprężenia nerwowego.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #16 : 08 Lutego 2014, 21:18:00 »
0

Andrzeju, wiem o czym mowisz ale w zadnym wypadku nie ma tam mowy o reakcji spalania wody, woda rozpręża się odbierając ciepło od spalin i to powoduje wzrost sprawnosci silnika
Hmmm No ale co w przypadku pary?? Przecie ona będzie ogrzewać.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
sarna
Zawiadowca
****
Długość toru:: 320 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #17 : 09 Lutego 2014, 11:24:17 »
0

Tu nie widzę sensu, zwłaszcza że para ma niską gęstość i 'zabiera' silnikowi stosunkowo dużo tlenu
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #18 : 09 Lutego 2014, 12:13:10 »
0

Wtrysk wody stosowało się głównie w celu chłodzenia cylindrów, co pozwalało dosyć znacznie zwiększyć moc silnika nie przegrzewając go.

Więcej szczegółów jak to działało:
http://en.wikipedia.org/wiki/Water_injection_(engines)
Zapisane

To jest przekaz.
marar
Nowicjusz
*
Długość toru:: 34 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #19 : 09 Lutego 2014, 23:05:48 »
0

Poważne forum a nie poważny - kabaretowy temat ktoś wrzucił. Szybciej można  policzyć ile węgla mam jeszcze na zasiekach węglowych w magazynie,bez zbędnych dodatków /waga, kaloryczność itp/  niż zużycie węgla i wody przez parowóz na odcinku  30 km
Parowóz to nie lokomotywa. Przecież każdy węgiel ma inna kaloryczność  i jak ja wyliczysz. Jak wyliczysz ile węgla "zatankował" parowóz, wodę to jeszcze  można policzyć. Ja nie przypominam sobie aby ktoś ważył z dokładnością do iluś tam gramów czy kilogramów. Moze gdzieś istniała waga ze każde "wiaderko" wrzucane do tendra było ważone a co więcej ile do pieca się wrzuciło - ale ja tego nie widziałem. Możesz wyliczyć z jakimś większym przybliżeniem ale nie na odcinku 30 km. Nie przypominam sobie żeby gdzieś w DTR-ach było podane zużycie węgla i wody na 30 km
No najwyżej to zrobisz jak pożyczysz wagę od drogowców i po 30 km znajdziesz hydrant z woda. Zważysz parowóz w pełnym tendrem i woda a po 30 km dodasz i dolejesz co zużył po 30 km i będziesz miał zużycie. Czy to takie trudne ?
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!