Świat kolejek wąskotorowych SMF
05 Grudnia 2024, 14:03:04 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Piła-Białośliwie-Pobórka Wielka  (Przeczytany 25560 razy)
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2694 m

W terenie W terenie



« : 07 Maja 2014, 17:47:09 »
0

Spojrzałem na obecny rozkład jazdy pociągów normalnotorowych na odcinku Piła-Białośliwie i nie wygląda on zachęcającą dla osób chcących przyjechać pociągiem do Białośliwia na przejażdżkę wąskotorówką. Na ile realne było by uruchomienie niezielnego połączenia na trasie Piła - Białośliwie -Piła skomunikowanego z pociągiem turystycznym?? Coś na wzór "pociągu na plaże" tylko na dużo krótszej trasie.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 07 Maja 2014, 22:46:08 »
+2

nie wygląda bo "na kolejkę" możesz tylko przyjechać.
natomiast pierwszy pociąg powrotny do piły masz o godzinie 19:39
i wydaje się że nie ma co się gimnastykować z próba skomunikowania pociągów. Jakie jest potencjalnie zainteresowanie przejechaniem się 40 minut kolejką w Białośliwiu dla osoby która przyjedzie z Piły? 5 osób dziennie? Więc raczej nie należy liczyć na pociąg uruchomiony przez Przewozy Regionalne. No chyba żeby towarzystwo w ramach promocji oferowało busik lub autobus przywożący z Piły turystów. To jest 30 km. 60 w dwie mańki.
autobus miejski typu solaris (niezależnie od długości) pali 30 l / 100km mikrobus na 15 osób spali mniej. 9 l? przyjmijmy ten wariant.
czyli 30 zł  w paliwie, i minimum 100 zł dla pana kierowcy żeby mu chciało się w niedzielę pracować.
i mamy tylko jeden kurs, obskoczenie mikrobusem każdego z 3pociągów będzie nie do zrobienia, bo kurs kolejki zajmuje około 40 minut, co daje 1,2 między przyjechaniem jednego i odjazdem drugiego pociągu. Więc busik raczej nie obskoczy 3 kursów. Zostańmy przy jednym.
bilet normalny kosztuje 8,20 w jedną stronę żeby uprościć nie będę wnikał w oferty handlowe przewoźnika. Przyjmijmy też teoretyczny model rodziny czyli 2+1,3 (dziecka)
(8,20+8,20+4,10*1,3)*2 =43,46 zł za statystyczne 3,3 miejsca w 15 osobowym busiku
tutaj stajemy przed kwestią ekonomiczną czy w dobie dosyć powszechnego dostępu do samochód zwłaszcza w mniejszych miejscowościach, można założyć że nasz przeciętna rodzina ma jakieś auto. i teraz albo zapłaci 20-30 zł za wycieczkę własnym samochodem z Piły, lub 43 mikrobusem?
I to nie wszystko, bo musiałyby być 3 takie statystyczne rodziny, aby operator kolejki do mikrobusu nie dopłacał. Bo w domyśle całego wyliczenia jest to, że to operator kolejki sfinansuje kurs mikrobusu, aby dowieźć mieszkańców Piły do Białośliwia. Czyli wypełnienie na poziomie 66%.

No cóż. Wydaje się że operacja przynajmniej nie przynosiłaby strat.
Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #2 : 08 Maja 2014, 14:40:09 »
0

Spojrzałem na obecny rozkład jazdy pociągów normalnotorowych na odcinku Piła-Białośliwie i nie wygląda on zachęcającą dla osób chcących przyjechać pociągiem do Białośliwia na przejażdżkę wąskotorówką. Na ile realne było by uruchomienie niezielnego połączenia na trasie Piła - Białośliwie -Piła skomunikowanego z pociągiem turystycznym?? Coś na wzór "pociągu na plaże" tylko na dużo krótszej trasie.

Ale po co... Na koleje turystyczne gros klientów przyjeżdża autami...
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2694 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3 : 08 Maja 2014, 18:21:06 »
0

A jak mają przyjeżdżać skoro nie ma innej możliwości?? Paliwo do auta też kosztuje no a kierowca nie może (a przynajmniej nie powinien) wypić sobie browara. Poza tym 100% ludzi nie ma prawka i samochodu a bez tego nie ma jak dojechać na wycieczkę.
Początkowo jeden kurs by wystarczył aby sprawdzić czy są chętni na to. Gdyby udało się to rozwinąć można zwiększyć do 2 kursów  na pierwszy i ostatni przejazd. Przy dwóch kursach dodatkowo mamy możliwość przyjazdu pierwszym a powrotu drugim.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4307 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #4 : 08 Maja 2014, 19:16:44 »
+10

Rozumiem Andrzeju, że to właśnie brak owego skomunikowania powoduje, że nie jesteś stałym klientem kolejki i nigdy, za żadne korzyści (przekraczające nawet 145zł za godzinę prasowania słomy), nie odwiedzisz jej?
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 435 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 08 Maja 2014, 20:58:16 »
+5

Witam. Ponieważ Kolega Andrzej 2110 dba o wygodę klientów kolejki w Białośliwiu,proszę się nie czepiać  Chichot . Andrzeju drogi! Czasami piszesz posty które są wiele warte i zaskakują wielu użytkowników TZF, a czasami jak z czymś pojedziesz... Połączenie typu "pociąg na plażę" nie jest umówieniem się kolejki wąskotorowej z operatorem typu Przewozy Regionalne itp. Za tym stoi cała machina urzędników na różnym szczeblu. A nie chodzi o to,żeby się dogadać (bo zazwyczaj wszyscy są chętni) ,tylko o to kto będzie dofinansowywał takie połączenie. Osobiście nie znam połączenia typowo turystycznego,które nie byłoby dotowane. A co do dojazdu do Białośliwia już tak na poważnie. Jeśli ktoś kocha kolej,to aby przejechać się nawet 2 godziny wąskotorówką,potrafi spedzić 2 doby w różnych pociągach . 12 godzin TAM- WĄSKOTOROWA-POWRÓT. Kilka razy zdarzyło mi się takich podróży dokonać w towarzystwie Kolegów z TZF. I to jest według mnie całe Miłośnictwo Kolei ! Pozdrawiam. Bogdan
Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #6 : 09 Maja 2014, 10:41:42 »
+1

Początkowo jeden kurs by wystarczył aby sprawdzić czy są chętni na to. Gdyby udało się to rozwinąć można zwiększyć do 2 kursów  na pierwszy i ostatni przejazd. Przy dwóch kursach dodatkowo mamy możliwość przyjazdu pierwszym a powrotu drugim.

A deficyt pokryje Andrzej spod Płocka ze sprzedaży ciagnika ;-). Nie wiem jak Rogowie czy Piasecznie, ale u nas w Skierniewicach bardzo dużo osób przyjeżdża autami. A dojazd koleją jakby o niebo lepszy niż do Białośliwia...
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2694 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #7 : 09 Maja 2014, 12:27:35 »
0

Od razu zakładacie ze się nie uda. Z takim podejściem "pociąg na plaże" nigdy by nie pojechał bo przecież można dojechać samochodem...
Powiat Pilski dofinansowuje kolejkę dzięki czemu bilet na przejazd jest tani. Te dodatkowe połączenie też może wspomóc finansowo co by obniżyło koszt biletu. Mamy rok wyborczy wiec każde działanie dla wyborców jest cenne.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #8 : 09 Maja 2014, 13:17:47 »
+2

Od razu zakładacie ze się nie uda. Z takim podejściem "pociąg na plaże" nigdy by nie pojechał bo przecież można dojechać samochodem...

Zejdź na ziemię.... Tam pociąg dowoził turystów nie na kolejkę, a nad morze...
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #9 : 09 Maja 2014, 14:02:21 »
+4

Andrzej, do Piaseczna można dojechać koleją i autobusem miejskim, przystanek centralnie przed stacją i na dodatek nazywa się "Kolejka Piaseczyńska". Parking dla samochodów płatny 10zł od auta, a ciężko znaleźć wolne miejsce. Takie są realia, o ile ktoś nie ma drugiego kierowcy a planuje się uchl%%%% to większość turystów przyjeżdża samochodami. Nie wierzę że w 2014 liczba samochodów na 100 mieszkańców jest inna dla okolic Białośliwia i Piaseczna, wręcz myślę że dla Piaseczna może być niższa. Wiem że w Rogowie chłopaki prowadzili statystyki skomunikowania z pociągami i o ile dobrze pamiętam to wyglądało to blado.
Zapisane

student
Mechanik
***
Długość toru:: 186 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #10 : 09 Maja 2014, 16:54:01 »
+2

Cytuj
Spojrzałem na obecny rozkład jazdy pociągów normalnotorowych na odcinku Piła-Białośliwie i nie wygląda on zachęcającą dla osób chcących przyjechać pociągiem do Białośliwia na przejażdżkę wąskotorówką

Ludzi przyjeżdżających pociągiem na naszą kolejkę liczyliśmy na palcach jednej ręki dziennie (tak przynajmniej było w czasie ostatniego zlotu mimo skomunikowania naszych pociągów i parady), większość ludności korzystająca z pociągów to miejscowi, którzy jeżdżą do pracy lub rodzin, gdyż tutejsza sieć połączeń PKS jest mało rentowna dla przewoźnika - pociągiem do Piły czy Wyrzyska człowiek dojedzie po prostu szybciej.

Cytuj
Na ile realne było by uruchomienie niezielnego połączenia na trasie Piła - Białośliwie -Piła skomunikowanego z pociągiem turystycznym??

Realne jest, jak najbardziej, tyle że zupełnie się nie opłaca. 99% pasażerów przyjeżdża do nas samochodami, wielu na GPS. Samo Białośliwie leży w pewnym oddaleniu od szlaków komunikacyjnych PKS, które nie rozwija tutaj się zupełnie, więc większość ludności korzysta z kolei jak wspomniałem wyżej.

Pozdrowienia
Zapisane

Rodzi się w bólach, ale zwali z nóg.
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4307 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #11 : 09 Maja 2014, 20:24:34 »
+5

Andrzeju, a zastanawiał się Kolega kto jest targetem wąskotorówek?
Chyba nie, zatem wyjaśnię taką kwestię: otóż obecnie wąskie tory, czy to Rogów, czy Żnin, czy Żuławy, czy Piaseczno służą modelowi 2+2
Młode małżeństwo z dwójką małych dzieci - takiego zestawu nie transportuje się koleją, pekaesem czy busem.

Mam nadzieję że to będzie ostatni raz kiedy tłumaczę Koledze rzeczywistość, która potrafi być biegunowo różna od tej widzianej zza ekranu komputera.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 787 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #12 : 10 Maja 2014, 12:18:42 »
0

Kucyk... chciałeś dodać chyba, że " takiego zestawu z reguły się nie transportuje ..." i czasem prawdę powiedziawszy to właśnie skomunikowania są dla mnie przeszkodą nie do pokonania.
Zaznaczam, iż sam należę do " targetu 2+2".
Ale tego wątku już nie będę rozwijać...

Pozdrawiam z MMz
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1984 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #13 : 11 Maja 2014, 02:08:06 »
+3

Już jakiś czas temu zostało odkryte, że,
kolejki wąskotorowe dzielimy generalnie na dwie kategorie:
- dowożące do .....
- udzielające przejazdu i kiełbasy.

Kolejka w Białośliwiu, niestety, pomimo najlepszych życzeń, należy do tej drugiej grupy. Zatem nie można jej porównywać z ofertą kolejki Żuławskiej, skomponowaną pod "dowóz do...."

Bo to tak, jakby chcieć porównywać jabłka i ziemniaki (do naszego Kolegi rolnika takie porównanie powinno chyba dobrze przemówić....)

P.S. Rogowiacy potwierdzą, że dużą koleją to mało kto na kolejkę do Rogowa przyjeżdża, a RKW też należy do tej drugiej grupy....
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
RadekO
Młotkowy
**
Długość toru:: 114 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #14 : 13 Maja 2014, 21:52:02 »
+1

Się rozpisaliście , że szok! Prosta sprawa kto chce się przejechać ten przyjedzie niezależnie od tego czy pasuje pociąg czy nie, wypije piwko to żona, dziewczyna czy kochanka pojedzie tym samochodem. Kolejka drugiej klasy? w jakim sensie. Znajdźcie mi druga taką 600mm z unikatową 3 stopniową stacją, szlakiem porównywalnym do Bieszczad i taką ilością taboru...
Wiec dajmy na luz i cieszymy się że działamy w Białośliwiu i wszystko przetrwało.
Pozdrawiam
Przewodnik WKP
Zapisane

Piszę poprawnie po polsku
Wyrzyska Kolejka Powiatowa
Pozdrawiam RADEK
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4307 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #15 : 13 Maja 2014, 22:19:04 »
0

Nie drugiej klasy, a innego, niż zaprezentowany jako pierwszy, celu.

Inna sprawa, że jeśli nie czuje się tego rzeczywistego targetu, to nie można dostosować doń "okoliczności" towarzyszącej samemu faktowi toczenia się stalowych kół po stalowej drodze, co powoduje z (nomen omen) kolei zahamowanie progresu mierzonego w ilości odwiedzających.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
SADEK
Młotkowy
**
Długość toru:: 84 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #16 : 13 Maja 2014, 22:39:37 »
0

Andrzej, do Piaseczna można dojechać koleją i autobusem miejskim, przystanek centralnie przed stacją i na dodatek nazywa się "Kolejka Piaseczyńska". Parking dla samochodów płatny 10zł od auta, a ciężko znaleźć wolne miejsce. Takie są realia, o ile ktoś nie ma drugiego kierowcy a planuje się uchl%%%% to większość turystów przyjeżdża samochodami. Nie wierzę że w 2014 liczba samochodów na 100 mieszkańców jest inna dla okolic Białośliwia i Piaseczna, wręcz myślę że dla Piaseczna może być niższa. Wiem że w Rogowie chłopaki prowadzili statystyki skomunikowania z pociągami i o ile dobrze pamiętam to wyglądało to blado.
My mieliśmy kierowcę i nawet resztki pięknych wspomnień przywieźliśmy z Piaseczna
Zapisane
pawel.adamczyk
Mechanik
***
Długość toru:: 261 m

W terenie W terenie



Nałęczów Wąskotorówka
« Odpowiedz #17 : 14 Maja 2014, 17:03:01 »
0

Witam.

Ja na kolej wąskotorową przyjeżdżam koleją normalną, z tym że trzeba nocować jedną lub dwie noce,
gdzieś w agroturystyce lub hotelu-inaczej się nie da.
Dla przykładu Przeworsk, Jędrzejów, Krośniewice, czy Starachowice, itp.

W jeden dzień nożna się wyrobić jadąc na kolej Do Sochaczewa czy Piaseczna.Z samego rana wyjechać, a wrócić do domu późnym wieczorem. Spoko

Pozdr.
Zapisane

UNITRA z.r.k    Diora,  Tonsil.
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 787 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #18 : 14 Maja 2014, 17:32:30 »
+2

Czyli obecne tu dywagacje są raczej typu
" Wpływ buraka cukrowego na bezpłodność wieloryba w kontekście przewozu waskotorowego."
Jedno wielkie lanie wody...
Pozdro z MMz
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
RadekO
Młotkowy
**
Długość toru:: 114 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #19 : 15 Maja 2014, 10:55:36 »
+2

" Wpływ buraka cukrowego na bezpłodność wieloryba w kontekście przewozu waskotorowego." - zasadniczo ciekawy temat i łączący wszystkie kwestie razem poprzez wodę. Burak cukrowy ma dużo wspólnego z woda jak wieloryb i wąskotorówka
Pewnie zaraz mnie ktoś wywali z tego forum albo tematu.
Pozdrawiam Moderatorów i Adminów
Zapisane

Piszę poprawnie po polsku
Wyrzyska Kolejka Powiatowa
Pozdrawiam RADEK
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!