ełk
Młotkowy
Długość toru:: 91 m
W terenie
|
|
« : 09 Lipca 2014, 10:03:58 » |
+1
|
Zakładam nowy wątek, bo nie było odpowiedniego. Gdyby moderator uznał, że post nadaje się do tematu „Wieści z Płociczna''- proszę o przeniesienie. Napiszę tu relację, opinię i uwagi dotyczące wigierskiej kolejki. Uczestniczyłem wczoraj w kursie o godzinie 13.00. W okolicy roi się od reklam wąskotorówki. Bilety kupuje się w wagoniku-kasie, gdzie są też pamiątki i szeroka gama książek kolejowych. Ceny 25zł(18zł/5zł), wysokie, ale kolejka jest prywatna. Właściciel ma też restaurację na stacji początkowej i końcowej, a także pensjonat. Pociąg miał spóźniony odjazd z powodu przyjazdu grupy motorowej- nie dość, że się spóźnili, to obsługa restauracji nosiła do zarezerwowanych przez nich wagonów kałduny(w każdym wagonie są dwa duże stoły i kosz). Co ciekawe pociągi kursują bez kierownika pociągu- informacje turystyczne nagrane przez lektora są odtwarzane przez głośniki, a o długości postojów informuje osobiście maszynista. Czas postojów uważam za idealny, jednak przewoźnik mógłby pomyśleć o biletach dziennych, aby każdy mógł regulować sobie postoje, ale i tak nikt ich nie sprawdza. Na przystanku Bartny Dół można zakupić różnorakie miody i wyroby z wosku. Skład liczył 5 wagonów. Widoki i stan zadbania o tabor oceniam wysoko. Obsługa(kasjerka i maszynista) nie odstrasza, a wręcz przeciwnie- jest aspektem pozytywnym kolejki. Jedyne co mi się nie spodobało to układ siedzeń- ławki naprzeciwko siebie, lepszy moim zdaniem jest układ ławki tyłem do siebie ustawione w kierunku „okien'' stosowany na kilku polskich kolejkach lub układ tradycyjny. Podobno przewoźnik chce wyremontować szlak kolejki o długości 14km, aż do rzeki Czarna Hańcza.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Mateusz
|
|
« Odpowiedz #1 : 09 Lipca 2014, 10:34:48 » |
0
|
Dzięki za praktyczne informacje. Przydadzą się, jako że wybieram się w tamten rejon w sierpniu. Mam jeszcze pytanie dodatkowe: czy godziny odjazdów 10:00, 13:00 i 16:00 są aktualne?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ełk
Młotkowy
Długość toru:: 91 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #2 : 09 Lipca 2014, 10:36:43 » |
0
|
Tak, lipiec i sierpień- codziennie: 10.00, 13.00, 16.00.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
aronek
|
|
« Odpowiedz #3 : 09 Lipca 2014, 10:37:15 » |
0
|
układ siedzeń już z pewnymi osobami dyskutowałem, i rzecz jest w tym że "tradycyjny" daje mało miejsca. W Białośliwiu jest jeden wagon na 600mm w układzie który raczej nazwałbym tramwajowym ale ciężko go nazwać 2+1, raczej jest to 1,5+0,8 miejsca. I chyba właśnie o to rozbija się cały problem, że wagony są zbyt wąskie. Może więc 1+1? ale spadnie pojemność wagoników. Układ z siedzeniami po środku wagonu ma tą niewątpliwą zaletę, że ludzie nie próbują siedzieć z jedną noga podkurczoną na siedzeniu, próbując usadowić się tak, żeby cokolwiek widzieć przez okno przy którym siedzą, ale znowu problemem staje się szerokość i może (nie mierzyłem) zbyt mało miejsca między nogami, a ścianą wagonu. I to jest jeden mankament, drugi to minięcie się osób które siedzą głębiej, z tymi które siedzą bliżej drzwi. Podróż z rowerem, na który zupełnie już nie byłoby miejsca w takim wagonie. W ogóle już nie byłoby mowy o tym aby dziecko podeszło do rodzica siedzącego na drugiej ławce czy inne równie przyziemne rzeczy. Choć osobiście zgadzam się i podzielam pogląd że układ na przeciwko siebie sprawdza się w metrze, gdzie nie bardzo jest po co patrzeć się za okno Albo coś co stosowane jest w niektórych kolejkach parkowych, że każdy rząd ławek ma indywidualne wyjście, coś na zasadzie wagonu boczniaka. Dla tak wąskich wagonów chyba nie ma dobrego wyjścia. Wszystko będzie jakimś półśrodkiem. I skoro każde jest złe, to najlepiej zachować układ tradycyjny dla tej szerokości toru, czyli siedzenia a'la metro. No i zrobiłem bałagan w wątku rozwodząc się na temat zupełnie inny, czyli klastyczny offtopic
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ełk
Młotkowy
Długość toru:: 91 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #4 : 09 Lipca 2014, 11:08:53 » |
0
|
To mogą być 2 ławki tyłem złączone ze sobą- miejsca tyle samo, wygoda większa.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
CX MANIAK
|
|
« Odpowiedz #5 : 11 Lipca 2014, 01:19:41 » |
0
|
Podobno przewoźnik chce wyremontować szlak kolejki o długości 14km, aż do rzeki Czarna Hańcza.
Ten temat powraca jak bumerang. Niestety jest to kolosalna inwestycja. Gdy w 2010 roku pieszo przemierzyliśmy szlak od Krusznika do Tartaczyska, brakowało ok 6,5 km bieżących toru. Czyli bez mała 13 km szyn! Teraz mamy rok 2014 pewnie kilkaset metrów znów ubyło. Bez pomocy finansowej z zewnątrz ( dofinansowanie), będzie to trudne do zrealizowania.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #6 : 11 Lipca 2014, 06:54:52 » |
0
|
Podobno przewoźnik chce wyremontować szlak kolejki o długości 14km, aż do rzeki Czarna Hańcza. Rail fiction. Wystarczy sprawdzić historyczne wątki w tym temacie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
aronek
|
|
« Odpowiedz #7 : 11 Lipca 2014, 09:59:10 » |
0
|
hmmm. I tak i nie. Bo wydatek kolosalny, ale z punktu widzenia przedsiębiorstwa turystycznego które jest operatorem kolejki, oczywiście biorąc pod uwagę pozyskanie środków, innych niż własne i kredyt bankowy To ma sens i jest uzasadnione. Od miejsca w którym rzeka Czarna Hańcza uchodzi z jeziora Wigry do Glubina jest około 18 km. Czyli mniej więcej cały dzień spływu kajakowego, jednodniowego. Jeśli jesteś wstanie za pieniądze okupanta z Brukseli, i samorządu odtworzyć ten odcinek i stworzyć jak w Ełku ofertę kajakowo-kolejową, to ma to sens. Z drugiej strony, byłem tam, i nawet szedłem "mostem kolejowym" 3 lata temu chyba. Na rowerach, szukałem w okolicy miejsca na biwak (namiot) nad rzeką. Bezskutecznie. Znaleźliśmy pole biwakowe 1,5 km dalej w górę rzeki. Ale jeśli operator kolejki jest wstanie uzyskać i zagospodarować miejsce niedaleko mostu, to również może mieć sens. Dojazd pociągiem, ognisko (piknik) busik którzy będzie wywoził ludzi powiedzmy 2-3 km w górę rzeki, spływ kajakiem, czy łódką wiosłową. Odbudowa szlaku otwiera nowe możliwości i ma sens, czyli jest po co to robić, a nie sztuka dla sztuki. A cała otoczka wokół kolejki w Płocicznie, wskazuje że operator ma pomysł na biznes.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
|
« Odpowiedz #8 : 11 Lipca 2014, 10:52:44 » |
0
|
Z punktu widzenia lokalnej strategii masz rację (sam zresztą tworzyłem podobną dla SwKD). Bardziej chodziło mi jednak w tym przypadku o blokadę "ekologiczną".
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
aronek
|
|
« Odpowiedz #9 : 11 Lipca 2014, 12:02:11 » |
0
|
aha. To jednak tylko z 1,5 km na terenie WPN
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ronnie861
Młotkowy
Długość toru:: 82 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #10 : 15 Września 2016, 10:41:12 » |
+2
|
Także kolejka Wigierska ma się dobrze. Frekwencja dobra, ciekawe atrakcje podczas przejazdu (postoje przy punktach widokowych, opowieści krajoznawczo-historyczne z głośników, smażona sielawa i kiełbasa w Zielonej Karczmie w Kruszniku). W ruchu była WLs40-1847 z napędem łańcuchowym. Otoczenie czyste i zadbane, obsługa kompetentna i miła. Ogólnie wrażenia pozytywne. Fotki: https://www.flickr.com/search/?user_id=131098193%40N03&text=WLs40-1847&sort=date-taken-desc&view_all=1
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andy
|
|
« Odpowiedz #11 : 13 Sierpnia 2017, 20:21:43 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
student
|
|
« Odpowiedz #12 : 13 Sierpnia 2017, 20:54:32 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Rodzi się w bólach, ale zwali z nóg.
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #13 : 14 Sierpnia 2017, 09:15:01 » |
+2
|
"ktoś dla zabawy odczepił wagony na postoju". Znaczy że sprawcy katastrofy w ruchu lądowym należałoby szukać wśród pasażerów kolejki.
Ech , "jaki kraj, tacy terroryści".
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #14 : 14 Sierpnia 2017, 09:36:33 » |
-1
|
...wobec pracowników, którzy nie dopilnowali kwestii bezpieczeństwa zostaną wyciągnięte konsekwencje... Zapomniał dodać że także wobec ich rodzin do 3 pokolenia wstecz i z 5 naprzód.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Referee
|
|
« Odpowiedz #15 : 14 Sierpnia 2017, 20:14:11 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #16 : 15 Sierpnia 2017, 11:59:39 » |
+4
|
Kto czyta różne publikatory natrafia na informacje że zostały odłączone wagony i nastąpiło wykolejenie którego skutkiem są ranni. Jednak chyba prawda jest nieco inna. Otóż jak można przeczytać na portalu Suwałki24.pl było trochę inaczej: Z obecnych ustaleń wynika, że podczas przejazdu kolejki wąskotorowej w okolicy Bryzgla doszło do odłączenia się dwóch ostatnich wagonów. W wyniku naturalnego pochylenia terenu zaczęły się one samoistnie staczać. Zaalarmowany maszynista zatrzymał skład. Następnie odłączone wagony zderzyły się ze składem, co doprowadziło do wykolejenia się jednego z nich – relacjonuje zastępca komendanta.I teraz pytanie do czytelników: Jak powinien zgodnie z przepisami postąpić maszynista po zauważeniu sygnału "Uwaga! Nastąpiło rozerwanie pociągu"?
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
lisiogonek
|
|
« Odpowiedz #17 : 15 Sierpnia 2017, 12:53:19 » |
0
|
Instrukcja R1 rozdział 12 paragraf 89 opisuje postępowanie . Zupełnie logicznie zresztą...
|
|
|
Zapisane
|
TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
|
|
|
Jsz
|
|
« Odpowiedz #18 : 15 Sierpnia 2017, 13:44:05 » |
+1
|
A po za tym gdyby skład były obsadzony konduktorami hamulcowymi przynajmniej co drugi wagon lub na końcu składu,to do tego zdarzenia by nie doszło.Jazda wagonami bez jakiegokolwiek hamulca lub wagonem z hamulcem bez obsady na końcu składu to jawne proszenie się o kłopoty powinien to wiedzieć każdy profesjonalny i odpowiedzialny kierpoć. Sam osobiście w tym roku jechałem letniakiem znajdującym się na końcu składu i niewyposażonym w jakikolwiek hamulec jedynie w przewód przejściowy i tak sobie myślałem co by było gdyby sprzęg puścił.Celowo nie podam na jakiej kolei to było bo UTK czuwa,a smrodu robić nikomu nie zamierzam.
|
|
|
Zapisane
|
Jakub Szadkowski
|
|
|
lisiogonek
|
|
« Odpowiedz #19 : 15 Sierpnia 2017, 18:21:45 » |
+2
|
Sprawę ilości wagonów z hamulcem i ich obsadzenia regulują przepisy wewnętrzne przewoźnika i trudno wyrokować nie znając tych przepisów. Niewątpliwie sprawa hamulców miała tu znaczenie, ale bez znajomości szczegółów sekwencji wydarzeń trudno ustalić konkretnie kto mógł zawinić. Z doświadczenia wiadomo że nie potrzeba dużej różnicy szybkości aby zderzenie było mocno odczuwalne. Wystarczy luźny sprzęg i dwa szarpnięcia Wls50 (co przy sprzęgłach tarczowych nie jest żadnym nadzwyczaj rzadkim zjawiskiem) aby ludzie w wagonach tracili równowagę. Wypadnięcie wózka mogłoby być spowodowane łukiem i wcale nie trzeba kosmicznych prędkości. Ale najważniejsze żeby dokumenty były w porządku...
|
|
|
Zapisane
|
TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
|
|
|
|