Świat kolejek wąskotorowych SMF
29 Luty 2020, 14:25:52 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Dźwig parowy z MuzKolu  (Przeczytany 681 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3948 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« : 15 Luty 2020, 16:29:52 »
0

Szanowni Czytelnicy!

Zwracam się z wielką prośbą o pomoc w ustaleniu jakichkolwiek informacji dotyczących parowego dźwigu będącego onegdaj na ekspozycji w Mauzoleum Kolejnictwa.

W 1987 roku widziałem stojący w "zasieku magazynowym" - części odgrodzonej od ekspozycji przęsłami z siatki, nieprzeznaczonej do zwiedzania - parowy dźwig kolejowy stojący pod zachodni koniec korowodu korodujących lokomotyw. Pamiętam że prezentował się on może nieszczególnie, ale uwagę moją zwracał tym, iż mechanizmy sprawiały wrażanie ich niedawnego użytkowania. No może nie takiego przed miesiącem, ale ślady tarcia, ruchomość detali i mocny zapach oliwy wyróżniały maszynę spośród zastygłej reszty. Przynajmniej wyróżniały tym, że ktoś ją konserwował.

Pamiętam wewnątrz kabiny (przelazłem przez płot, a co?!) stojący kocioł parowy który na rusztach miał spopieloną i niedopaloną warstwę węgla, jakby ktoś go tuż przed oddaniem do muzeum wygasił. I to tak naturalnie - ot zaprzestał opalania, niech kocioł spokojnie sam wygaśnie, a przed następnym rozpaleniem się palenisko oczyści. Nawet w bocznym zasobniku, takiej kieszeni, były jeszcze bryłki węgla!

W 1989 r. moim zdaniem na ekspozycji maszyny już nie było. I szczerze mówiąc nigdy już więcej przed oczami, czy to w realu, czy w necie mi się nigdzie nie przewinęła.

Czy ktoś wie jakie były dalsze losy dźwigu?
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1361 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #1 : 16 Luty 2020, 12:19:08 »
+1

Czy to aby nie ten?:
https://mapio.net/pic/p-63177660/
Zapisane

CARTOON TRABANT CLUB POLSKA
Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Romet 100 '83 "Henio"
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3948 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #2 : 16 Luty 2020, 17:30:41 »
0

Nie jestem w stanie zidentyfikować. Tamten chyba był mniejszy.
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
Marek Sz
SGKW
*
Długość toru:: 280 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 16 Luty 2020, 23:57:14 »
0

https://cyfrowa.stacjamuzeum.pl/zasoby/obiekt/klatki-fotograficzne/po-1945/dzwig-kolejowy-warszawa-odolany-1982 może ten?
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2621 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #4 : 17 Luty 2020, 10:31:05 »
0

To chyba dźwig do nawęglania parowozów.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 588 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 17 Luty 2020, 16:48:05 »
0

Jeżeli to był produkt ze wschodu to może znajdziesz coś tu:
http://www.techstory.ru/steel_kranss.htm
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3948 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #6 : 17 Luty 2020, 19:01:16 »
+2

Być może mamy rozwiązanie zagadki i... Kolega Dobrzyn chyba miał rację.

Wedle informacji uzyskanej od skierniewickiego Pawła M. (bo RODO) w końcu lat 80 z MuzKolu przeciągnięto do lokomotywowni Skierniewice normalnotorowy amerykański dźwig parowy, który siłami pracowników MD poddano renowacji, konserwacji i przygotowano do wysłania do Karsznic celem ekspozycji. Znajduje się on tam do dziś.



Fotografia wzięta z tej strony ukazuje we wnętrzu budki drzwiczki od kotła które, być może, 33 lata temu sam Kucyk otwierał. 
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!