Świat kolejek wąskotorowych SMF
29 Luty 2020, 14:29:22 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 3 [4]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź.  (Przeczytany 44156 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3948 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #60 : 14 Lipiec 2015, 17:44:06 »
0

Moim zdaniem była to specjalność kolei pomorskich - sprzęgi hakowe stosowano tam do końca eksploatacji wagonów wąskotorowych towarowych jeszcze w latach 80. Na kolei grójeckiej nie widziałem podobnych sprzęgów - z resztą pisałem onegdaj o takim kuriozum jakim był (do niczego niepotrzebn) ów sprzęg w parowozie 3917 którego podwozie miało pomorski rodowód.
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
Michał Z
Mechanik
***
Długość toru:: 292 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #61 : 16 Lipiec 2015, 07:17:06 »
0

Kiedy było praktykowane spinanie metrowego taboru na ten pojedynczy sprzęg śrubowy umieszczony centralnie pod zderzakiem? Czy na wszystkich metrowych szlakach kolejowych w Pl takie coś występowało w dawniejszych czasach?

Jak napisał Kucyk, to typowy sprzęg Kolei Pomorskich obecny tam szczątkowo do dziś, niegdyś jedyny na całości taboru.
Natomiast na WKD (Piaseczno) zawsze typowym był sprzęg orczykowy znany nam z innych szerokości toru.
Z powodu ww rozbieżności przesyłanie taboru między tymi kolejami za czasów PKP nie było takie powszechne i oczywiste.
Zwłaszcza wag. towarowe wymagały przebudowy, brankardy pomorskie miały obydwa rodzaje jednocześnie, osobowe różnie.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2621 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #62 : 16 Lipiec 2015, 07:24:39 »
0

A Średzka i Ełdzka przed przekuciem?? Tam był od razu orczyk??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1516 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #63 : 17 Lipiec 2015, 22:00:52 »
0

W Ełku za Niemca to w ogóle używali uproszczonej wersji Scharfenberga.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Trabant
Zawiadowca
****
Długość toru:: 412 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #64 : 29 Lipiec 2015, 18:16:57 »
0

Znalazłem coś takiego: http://kolej.eu07.pl/serwis/targi/mlak/wagto.html

Czy napis na wagonie "Do ruchu wewnętrznego" oznacza, że może być używany tylko na terenie (wewnątrz) naszego kraju?
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Misza
Młotkowy
**
Długość toru:: 107 m

W terenie W terenie

750 czytam od dawna


« Odpowiedz #65 : 24 Grudzień 2019, 22:29:56 »
0

Cześć, mam prośbę do posiadajacych cegły z lat siedemdziesiatych:
Poprosze o sprawdzenie czasu najszybszego pociagu miedzy WCentr a Kr Gł
Tak jakoś za "wczesnego Gierka Edwarda")
Dzieki
M
Zapisane

Misza
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3948 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #66 : 24 Grudzień 2019, 22:56:14 »
0

Duży wybór rozkładów.

A jak Kolega znajdzie, to niech nam poda dane. To tak w zamian.
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
Misza
Młotkowy
**
Długość toru:: 107 m

W terenie W terenie

750 czytam od dawna


« Odpowiedz #67 : 25 Grudzień 2019, 12:40:54 »
0

W Główna 15.05- Radom, Kielce- Kraków gł 19.15  1972-73

Nie doceniałem @ i wielbicieli Cegieł
Zapisane

Misza
Strony: 1 2 3 [4]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!