wojtasik
Nowicjusz
Długość toru:: 14 m
W terenie
|
|
« : 22 Sierpień 2014, 22:28:48 » |
+1
|
Witam bardzo, dziękuję za przyjecie do grupy. Chciałem rozpocząć temat nieistniejącej kolejki leśnej działającej w okresie międzywojennym we włościach hrabiego Tarnowskiego. Miejsce to znajduje się w powiecie tarnobrzeskim w gminach Bojanów oraz Nowa Dęba. Odrobinę informacji znalazłem w internetowym Archiwum Narodowym w Krakowie. Adres internetowy ze wzmiankami oraz planem ówczesnego Chmielowa oraz kolejki. Proszę o jakieś informacje będę wdzięczny. Pozdrawiam!
|
|
« Ostatnia zmiana: 23 Sierpień 2014, 09:10:38 wysłane przez kalito »
|
Zapisane
|
|
|
|
|
|
wojtasik
Nowicjusz
Długość toru:: 14 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #3 : 26 Październik 2014, 03:32:57 » |
0
|
Witam będąc w okolicach zrobiłem parę zdjęć prawdopodobnie po likwidacji kolejki jej nasyp przekształcono w polną drogę. Ale dowiedziałem się też że ta kolejka nie kończyła się w Bojanowie a prowadziła dalej na północ do Janowa Lubelskiego. Między Chmielowem a Jadachami kolejka przecinała rzekę Trześniówkę i musiał być tam most. Trześniówka jest obwałowana tylko nie wiem kiedy. W tym tygodniu będę w końcu w archiwum może coś więcej...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
wojtasik
Nowicjusz
Długość toru:: 14 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #4 : 15 Grudzień 2014, 04:17:55 » |
0
|
Zdjęcie lotnicze z przebiegiem wąskotorówki i miejscem przecięcia rzeki Trześniówki http://galeria.geoportal.edu.pl/details.php?image_id=70&mode=search do archiwum na razie nie mam czasu ale ustaliłem że jak cokolwiek będzie to w oddziale na Wawelu. Na razie tylko z sieci.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
wojtasik
Nowicjusz
Długość toru:: 14 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #5 : 29 Styczeń 2015, 21:34:09 » |
+1
|
Witam, w końcu byłem w archiwum i jestem pod wrażeniem materiałów które się tam znajdują na temat owej kolejki jej budowy, eksploatacji. Jak na pierwszy raz zamówiłem 5 okazało się tomów historii gdyż spodziewałem się szczątkowych informacji a tu:) przerobiłem z grubsza 1 tom w sumie jest ich 7. Pozostaje to do ogarnięcia ale pierwsze kroki poczyniłem:) Na początek wrzucę zdjęcie lokomotywy która według pism została zamówiona o rozstawie 600 mm choć tor przewidziany był na 750 mm jak to rozwiązano na razie nie wiem.Firma wyprodukowała ją w 1903 roku dane techniczne są w zamówieniu którego mam fotkę oprócz tego fotka danych technicznych od producenta. W Jadachach znajdowała się mijanka, most na Trześniówce. Długość linii 31 km. No nic na razie zbieram fotki co ważniejszych pism czy planów.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
wojtasik
Nowicjusz
Długość toru:: 14 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #6 : 29 Styczeń 2015, 21:47:10 » |
0
|
Chmielowska ciuchcia? Najprawdopodobniej:)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
wojtasik
Nowicjusz
Długość toru:: 14 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #7 : 09 Kwiecień 2015, 22:01:38 » |
+1
|
Witam , mam parę nowych informacji z archiwum dotyczącej owej kolejki. Więc była przewidziana na 750 mm lecz pewnie ze względu na lokomotywy stanęło na 600 mm. Stacje na trasie to: Chmielów gdzie znajdował się tartak i któremu owa kolejka miała służyć. Biała Góra gdzie znajdowała się mijanka ( teren Jadachów) Buda Stalowska, Wołowa Góra, Krządka, oraz Wyrąb pewnie miejsce wyrębu. Zaopatrzenie lokomotyw w wodę odbywało się częściowo z potoków które znajdowały się na trasie przecięcia. Częściowo ze studni które znajdowały się w Chmielowie w Budzie Stalowskiej oraz na Wyrębie. Na stacji Buda Stalowska została wybudowana ogrzewalnia przewidziana na trzy lokomotywy. Jeszcze parę zdjęć planów sytuacyjnych przebiegu kolejki Chmielów tartak, przeprawa przez Trześniówkę mijanka w Białej Górze.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
wojtasik
Nowicjusz
Długość toru:: 14 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #8 : 09 Kwiecień 2015, 22:05:44 » |
+1
|
Plany sytuacyjne.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
wojtasik
Nowicjusz
Długość toru:: 14 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #9 : 09 Kwiecień 2015, 22:10:56 » |
+1
|
Na razie tyle jutro może się uda jeszcze co nowego dowiedzieć. Są jeszcze 3 tomy do przeglądnięcia a ostatni dotyczy likwidacji kolejki i myślę że będzie tam dużo ciekawych rzeczy może gdzieś zostało fizycznie jakaś pamiątka. Pozdrawiam.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
wojtasik
Nowicjusz
Długość toru:: 14 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #10 : 14 Kwiecień 2015, 10:36:44 » |
+1
|
witam, przeglądnąłem ostatni tom z likwidacji kolejki Chmielów - Bojanów zostały dwa lub trzy które zawierają ewidencje związane z kolejką. Jeszcze wrócę do dwóch pierwszych związanych z budową bardziej się skupię na nich bo za pierwszym razem trochu potraktowałem je po łepkach. Myślę że wyłupię jakieś szczegóły które mi umknęły. Dzisiaj chciałem podzielić się paroma zdjęciami i informacjami. Kolejka po likwidacji została rozebrana i rozeszła się po Polsce większa część została wysłana do Lwowa do firmy pośredniczącej sprzedaży ale też do Katowic do kopalni Viktoria i jeszcze do dwóch trzech innych miejsc głównie chodzi tu o szyny. Część lokomotyw została rozebrana na złom. Na razie to takie informacje ogólne, ale jak wspominałem dużo jest materiałów w archiwum i jak wspominałem na początku byłem w szoku że aż tyle tego jest. Teraz powolutku po tomie będę wyszukiwał szczegółów. A teraz parę zdjęć.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
wojtasik
Nowicjusz
Długość toru:: 14 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #11 : 14 Kwiecień 2015, 10:41:23 » |
+3
|
Tak najprawdopodobniej wyglądały ciuchcie Chmielowskie oraz tabor ówczesnej kolejki leśnej Chmielów Jadachy Krządka Bojanów. Jak ma ktoś jakieś informacje zdjęcia lub cokolwiek związane z ową kolejką to bardzo proszę wrzucić Dziękuję!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
wojtasik
Nowicjusz
Długość toru:: 14 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #12 : 25 Marzec 2019, 18:41:53 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|