Świat kolejek wąskotorowych SMF
29 Marzec 2024, 05:39:42 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kolejka leśna Chmielów Bojanów  (Przeczytany 17470 razy)
wojtasik
Nowicjusz
*
Długość toru:: 14 m

W terenie W terenie


« : 22 Sierpień 2014, 22:28:48 »
+1

Witam bardzo, dziękuję za przyjecie do grupy. Chciałem rozpocząć temat nieistniejącej kolejki leśnej działającej w okresie międzywojennym we włościach hrabiego Tarnowskiego. Miejsce to znajduje się w powiecie tarnobrzeskim w gminach Bojanów oraz Nowa Dęba. Odrobinę informacji znalazłem w internetowym Archiwum Narodowym w Krakowie. Adres internetowy ze wzmiankami oraz planem ówczesnego Chmielowa oraz kolejki. Proszę o jakieś informacje będę wdzięczny.
Pozdrawiam!
« Ostatnia zmiana: 23 Sierpień 2014, 09:10:38 wysłane przez kalito » Zapisane
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 25 Sierpień 2014, 20:03:48 »
0

http://www.mapywig.org/m/WIG_maps/series/100K_300dpi/P47_S33_MIELEC_300dpi.jpg
Widać przebieg jakiejś kolejki leśnej od stacji Chorzelów do gajówki Budy-Wolacze.
Zapisane
wojtasik
Nowicjusz
*
Długość toru:: 14 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 30 Sierpień 2014, 02:41:35 »
+1

Coś jeszcze z archiwum internetowego a chodzi o jej budowę i likwidację po resztę to już osobiście w archiwum. http://www.szukajwarchiwach.pl/search?q=eksploatacja%20las%C3%B3w%20XARCHro:29%20XNRZESPro:639%20XCDNUMERUro:0&rpp=15&page=1 Dzięki za poprzednią odpowiedz mapka całkiem fajna i kolejka leśna Chorzelów o której pewnie bym się nie dowiedział. Taką mapkę tylko gdzieś lata 1918-1937 to pewnie by była ujęta. Pozdrawiam i dziękuję!
Zapisane
wojtasik
Nowicjusz
*
Długość toru:: 14 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 26 Październik 2014, 03:32:57 »
0

Witam będąc w okolicach zrobiłem parę zdjęć prawdopodobnie po likwidacji kolejki jej nasyp przekształcono w polną drogę. Ale dowiedziałem się też że ta kolejka nie kończyła się w Bojanowie a prowadziła dalej na północ do Janowa Lubelskiego. Między Chmielowem a Jadachami kolejka  przecinała rzekę Trześniówkę i musiał być tam most. Trześniówka jest obwałowana tylko nie wiem kiedy. W tym tygodniu będę w końcu w archiwum może coś więcej...


*  (92.09 KB, 615x1024 - wyświetlony 1016 razy.)

* w kier chmielowa.JPG (91.47 KB, 615x1024 - wyświetlony 983 razy.)

* w kier jadach.JPG (102.88 KB, 615x1024 - wyświetlony 955 razy.)

* w kierunku Jadach.JPG (69.38 KB, 615x1024 - wyświetlony 1003 razy.)

*  (71.66 KB, 615x1024 - wyświetlony 975 razy.)
Zapisane
wojtasik
Nowicjusz
*
Długość toru:: 14 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 15 Grudzień 2014, 04:17:55 »
0

Zdjęcie lotnicze z przebiegiem wąskotorówki i miejscem przecięcia rzeki Trześniówki http://galeria.geoportal.edu.pl/details.php?image_id=70&mode=search do archiwum na razie nie mam czasu ale ustaliłem że jak cokolwiek będzie to w oddziale na Wawelu. Na razie tylko z sieci.
Zapisane
wojtasik
Nowicjusz
*
Długość toru:: 14 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 29 Styczeń 2015, 21:34:09 »
+1

Witam, w końcu byłem w archiwum i jestem pod wrażeniem materiałów które się tam znajdują na temat owej kolejki jej budowy, eksploatacji. Jak na pierwszy raz zamówiłem 5 okazało się tomów historii gdyż spodziewałem się szczątkowych informacji a tu:) przerobiłem z grubsza 1 tom w sumie jest ich 7. Pozostaje to do ogarnięcia ale pierwsze kroki poczyniłem:) Na początek wrzucę zdjęcie lokomotywy która według pism została zamówiona o rozstawie 600 mm choć tor przewidziany był na 750 mm jak to rozwiązano na razie nie wiem.Firma wyprodukowała ją w 1903 roku dane techniczne są w zamówieniu którego mam fotkę oprócz tego fotka danych technicznych od producenta. W Jadachach znajdowała się mijanka, most na Trześniówce. Długość linii 31 km. No nic na razie zbieram fotki co ważniejszych pism czy planów.
Zapisane
wojtasik
Nowicjusz
*
Długość toru:: 14 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 29 Styczeń 2015, 21:47:10 »
0

Chmielowska ciuchcia? Najprawdopodobniej:)


* ciuchcia.JPG (33.38 KB, 768x461 - wyświetlony 1035 razy.)

* dane ciuchci.JPG (38.17 KB, 768x461 - wyświetlony 957 razy.)
Zapisane
wojtasik
Nowicjusz
*
Długość toru:: 14 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 09 Kwiecień 2015, 22:01:38 »
+1

Witam , mam parę nowych informacji z archiwum dotyczącej owej kolejki. Więc była przewidziana na 750 mm lecz pewnie ze względu na lokomotywy stanęło na 600 mm. Stacje na trasie to: Chmielów gdzie znajdował się tartak i któremu owa kolejka miała służyć. Biała Góra gdzie znajdowała się mijanka ( teren Jadachów) Buda Stalowska, Wołowa Góra, Krządka, oraz Wyrąb pewnie miejsce wyrębu. Zaopatrzenie lokomotyw w wodę odbywało się częściowo z potoków które znajdowały się na trasie przecięcia. Częściowo ze studni które znajdowały się w Chmielowie w Budzie Stalowskiej oraz na Wyrębie. Na stacji Buda Stalowska została wybudowana ogrzewalnia przewidziana na trzy lokomotywy. Jeszcze parę zdjęć planów sytuacyjnych przebiegu kolejki Chmielów tartak, przeprawa przez Trześniówkę mijanka w Białej Górze.
Zapisane
wojtasik
Nowicjusz
*
Długość toru:: 14 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 09 Kwiecień 2015, 22:05:44 »
+1

Plany sytuacyjne.


*  (18.01 KB, 512x308 - wyświetlony 954 razy.)

* projekt sytuacja.jpg (16.29 KB, 512x308 - wyświetlony 922 razy.)

* plan sytuacyjny kolejka tartak cegielnia.jpg (20.75 KB, 512x308 - wyświetlony 1023 razy.)

*  (25.72 KB, 768x461 - wyświetlony 946 razy.)

* sytuacja.jpg (37.5 KB, 768x461 - wyświetlony 949 razy.)
Zapisane
wojtasik
Nowicjusz
*
Długość toru:: 14 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 09 Kwiecień 2015, 22:10:56 »
+1

Na razie tyle jutro może się uda jeszcze co nowego dowiedzieć. Są jeszcze 3 tomy do przeglądnięcia a ostatni dotyczy likwidacji kolejki i myślę że będzie tam dużo ciekawych rzeczy może gdzieś zostało fizycznie jakaś pamiątka. Pozdrawiam.


*  (29.27 KB, 768x461 - wyświetlony 927 razy.)

*  (17.19 KB, 512x308 - wyświetlony 913 razy.)
Zapisane
wojtasik
Nowicjusz
*
Długość toru:: 14 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 14 Kwiecień 2015, 10:36:44 »
+1

witam, przeglądnąłem ostatni tom z likwidacji kolejki Chmielów - Bojanów zostały dwa lub trzy które zawierają ewidencje związane z kolejką. Jeszcze wrócę do dwóch pierwszych związanych z budową bardziej się skupię na nich bo za pierwszym razem trochu potraktowałem je po łepkach. Myślę że wyłupię jakieś szczegóły które mi umknęły. Dzisiaj chciałem podzielić się paroma zdjęciami i informacjami. Kolejka po likwidacji została rozebrana i rozeszła się po Polsce większa część została wysłana do Lwowa do firmy pośredniczącej sprzedaży ale też do Katowic do kopalni Viktoria i jeszcze do dwóch trzech innych miejsc głównie chodzi tu o szyny. Część lokomotyw została rozebrana na złom. Na razie to takie informacje ogólne, ale jak wspominałem dużo jest materiałów w archiwum i jak wspominałem na początku byłem w szoku że aż tyle tego jest. Teraz powolutku po tomie będę wyszukiwał szczegółów. A teraz parę zdjęć.


* ciuchcia 1.jpg (20.27 KB, 512x308 - wyświetlony 940 razy.)

* ciuchcia 2.jpg (19.18 KB, 512x308 - wyświetlony 928 razy.)

* ciuchcia rysunek techniczny.jpg (22.15 KB, 308x512 - wyświetlony 884 razy.)

*  (27.67 KB, 308x512 - wyświetlony 894 razy.)
Zapisane
wojtasik
Nowicjusz
*
Długość toru:: 14 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #11 : 14 Kwiecień 2015, 10:41:23 »
+3

Tak najprawdopodobniej wyglądały ciuchcie Chmielowskie oraz tabor ówczesnej kolejki leśnej Chmielów Jadachy Krządka Bojanów. Jak ma ktoś jakieś informacje zdjęcia lub cokolwiek związane z ową kolejką to bardzo proszę wrzucić Dziękuję!


* reklama.jpg (27.59 KB, 308x512 - wyświetlony 862 razy.)

* reklama gazeta.jpg (25.4 KB, 512x308 - wyświetlony 834 razy.)

* tabor 1.jpg (22.21 KB, 308x512 - wyświetlony 846 razy.)

* tabor Chmielowski.jpg (26.28 KB, 512x308 - wyświetlony 874 razy.)

* wykaz lokomotywek.jpg (18.19 KB, 512x308 - wyświetlony 885 razy.)
Zapisane
wojtasik
Nowicjusz
*
Długość toru:: 14 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #12 : 25 Marzec 2019, 18:41:53 »
0

Zdjęcie lotnicze z przebiegiem wąskotorówki i miejscem przecięcia rzeki Trześniówki http://galeria.geoportal.edu.pl/details.php?image_id=70&mode=search do archiwum na razie nie mam czasu ale ustaliłem że jak cokolwiek będzie to w oddziale na Wawelu. Na razie tylko z sieci.
Zdjęcie lotnicze z przebiegiem wąskotorówki i miejscem przecięcia rzeki Trześniówki http://galeria.geoportal.edu.pl/details.php?image_id=70&mode=search do archiwum na razie nie mam czasu ale ustaliłem że jak cokolwiek będzie to w oddziale na Wawelu. Na razie tylko z sieci.


* chmielow w czasie wojny.JPG (110.24 KB, 676x676 - wyświetlony 701 razy.)
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!