Świat kolejek wąskotorowych SMF
09 Grudzień 2022, 05:47:27 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: RONDO ŚMIERCI  (Przeczytany 24720 razy)
andrzej84
Zawiadowca
****
Długość toru:: 428 m

W terenie W terenie


« : 07 Październik 2014, 13:59:25 »
0

Przedstawiam plany ronda śmierci dla kolejki w Pińczowie.



* rondo.jpg (342.86 KB, 821x609 - wyświetlony 1502 razy.)

* rondo 2.jpg (385.05 KB, 1142x522 - wyświetlony 1407 razy.)

* plan ronda.gif (342.36 KB, 998x757 - wyświetlony 1809 razy.)
Zapisane
andrzej84
Zawiadowca
****
Długość toru:: 428 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 07 Październik 2014, 14:12:41 »
0

Co widać.

Obie bocznice, zarówno ta pod murem jak i ta przy drodze gdzie stoją w tej chwili zabytkowe wagony będą rozebrane.  Pokazują to krzyżyki na śladzie toru i opis w legendzie ( której tu być możne nie ująłem robiąc screen ).  W szczególności rozbiórka tej bocznicy gdzie stoją wagony jest bulwersująca ! Wszystko po to aby wykonać zjazd "inwidualny". A niby się wydawało ze nie powinna ona przeszkadzać tej inwestycji.

Druga sprawa będą wstawione dwa kozły oporowe, tak wynika z mapek i opisu który jest na bip Pińczów.

A zwrotnica będzie łączyć tylko dwa środkowe tory. Tak jak widać na mapce. Oznacza to że 1 ten przy stacji  i 4 tor będą już nieużyteczne !!! Pińczów zostanie zamieniony na zwykłą stację z dwoma torami.


I kolejna rzecz. Na oko patrząc na mapki toru pozostawiony dla lokomotywy. Mam wątpliwości czy Px się zmieści i czy będzie mógł wykonać oblotu składu, wychodzi jednak na to że się nie zmieści. ( ewentualnie kiedyś w przyszłości oczywiście ).

Cała to przebudowa to jest hańba dla kolejki.


* plan ronda.gif (342.36 KB, 998x757 - wyświetlony 948 razy.)
« Ostatnia zmiana: 07 Październik 2014, 15:03:51 wysłane przez andrzej84 » Zapisane
andrzej84
Zawiadowca
****
Długość toru:: 428 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 07 Październik 2014, 17:47:14 »
0

co na to konserwator


*  (282.55 KB, 1389x1965 - wyświetlony 1061 razy.)
Zapisane
Wądzio
Mechanik
***
Długość toru:: 297 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 07 Październik 2014, 21:49:37 »
0

co na to konserwator

Jak dla mnie śmiech na sali.
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #4 : 07 Październik 2014, 22:07:39 »
0

Drodzy Koledzy

Ten temat został już załatwiony wiele miesięcy temu. Poza Wami nie ma nikogo kogo by interesowała zmiana powziętych ustaleń.
Zapisane

Maciek JKD
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #5 : 07 Październik 2014, 23:13:36 »
0

Witam!

Pomijając wszystko to, co woła o pomstę do nieba, chciałbym zwrócić uwagę na jeden niesmaczek w liście od Wojewódzkiego Konserwatora Kościółków:

"2) Projekt budowlany tej inwestycji zakłada rozbiórkę nieeksploatowanego odcinka torowiska kolejki wąskotorowej niewpisanego do rejestru zabytków. [...]"

Powinno być:

"2) Projekt budowlany tej inwestycji zakłada rozbiórkę nieeksploatowanego odcinka torowiska kolejki wąskotorowej wypisanego z rejestru zabytków. [...]"

... na wniosek PKP Nieruchomości bodajże Lublin, działającego na wniosek... - i tu, jak znajdziecie kogo - stawiam zgrzewkę popularnego napoju chmielowego marki lubelskiej *).

Pozdrawiam
Maciek

*) do skonsumowania na szlaku
« Ostatnia zmiana: 08 Październik 2014, 01:04:44 wysłane przez Maciek JKD » Zapisane

Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
andrzej84
Zawiadowca
****
Długość toru:: 428 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 08 Październik 2014, 07:39:08 »
0

Ale to już było:

za pośrednictwem konserwatora zabytków.

No tak ale sam konserwator sam z siebie by nie wiedział, że coś trzeba wykreślać.

Dlatego jeszcze wcześniej był jeszcze jeden wniosek. Może później go odnajdę bo miałem scany.


* 1.jpg (239.72 KB, 1275x1755 - wyświetlony 1001 razy.)

* 2.jpg (261.97 KB, 1275x1755 - wyświetlony 795 razy.)
Zapisane
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 08 Październik 2014, 09:47:03 »
0

muszę powiedzieć, że uzasadnienie wykreślenia z rejestru zabytków jest powalająca.
z grubsza można opisać, że zabytku nie można wykorzystać komercyjnie, nie można go zburzyć, bo jest zabytkiem, w związku z tym wnosimy o jego wykreślenie z rejestru, żebyśmy mogli go zaorać.

nie da się decyzji o wykreśleniu na podstawie takiego uzasadnienia jeszcze zaskarżyć?
Zapisane
Wojtek_SZN
Mechanik
***
Długość toru:: 194 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 08 Październik 2014, 10:22:29 »
0

No cóż..... W Pińczowie zabytkowa kolejka przeszkadza w zrównoważonym rozwoju; a to utrudnia dojazd na działki, a to śmie przekroczyć ważną ulicę ( ciasnym łukiem w dodatku ), a to dojazd do nowej hali sportowej wręcz uniemożliwia .....
Z drugiej strony deficyt rond w mieście zrobił się już nie do zniesienia.
Pewnie że można gospodarzyć w taki sposób ale można też inaczej. Ot w takim ex NRD koło Rostocku miasteczko dokładnie wielkości Pińczowa ( Bad Doberan ) dopieszcza wręcz swoją kolejkę - www.molli-bahn.de która na sporym odcinku ma nawet charakter tramwaju parowego stanowiąc ogromną atrakcję, praktycznie logo tej kuracyjnej miejscowości.
Wstydźcie się włodarze Pińczowa .....

Zakończę jednak z nutką optymizmu: w Przasnyszu bez zmian ( jak donoszą w innym wątku TZF ).


* DSC_0420 (Medium).JPG (289.52 KB, 1365x768 - wyświetlony 1054 razy.)
Zapisane
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 08 Październik 2014, 10:40:49 »
0

Zakończę jednak z nutką optymizmu: w Przasnyszu bez zmian ( jak donoszą w innym wątku TZF ).
biorąc pod uwagę fakt parafrazowania tytułu pewnej powieści, należy obawiać się tego "bez zmian". Przeniesienie realiów wojny światowej na tamtejsze tory mogłoby znaczyć że w dalszym ciągu dziennie znika ileś metrów, kilometrów szlaku.
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #10 : 08 Październik 2014, 12:26:29 »
0

Wstydźcie się włodarze Pińczowa .....
A to się ubawiłem 
Trudno aby oczekiwać czegoś od kogoś kto nie ma o tym pojęcia  Szok
« Ostatnia zmiana: 08 Październik 2014, 12:29:35 wysłane przez Dariusz » Zapisane

Maciek JKD
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #11 : 08 Październik 2014, 14:31:42 »
0

... na wniosek PKP Nieruchomości bodajże Lublin, działającego na wniosek...


Bingo - chodziło mi właśnie o wymienione w pekapowskim piśmie załączniki - liczne monity w liczbie sztuk słownie sześciu - kserokopie otrzymanych wystąpień w sprawie likwidacji kolejki. Czy jesteś może w ich posiadaniu? Szczególnie interesuje mnie monit od spółki ŚKD "CEP", która jak widać ostrzyła sobie zęby na złom - by go móc wmontować w eksploatowane torowisko rzecz jasna

Wiem, to odbiega od podstawowego tematu dyskusji, ale myślę że dopełni go z historycznego punktu widzenia - poznamy genezę tych przykrych wydarzeń, których jesteśmy świadkami.
Jak sadzę pomysł ronda powstał nieco później od lokalnego planu zagospodarowania, który w tym miejscu nie przewidywał jeszcze tak wielkiej ingerencji w torowisko. Temat wtedy był "macany", a nabrał kolorów, kiedy do władz dotarło, że da się (w tym rejonie to bardzo rzadki przypadek) ruszyć niedobre PKP - cieszy, że wszystkie urzędy w potrzebie stanęły jednym murem za sprawą i zaczęły nękać monitami sztywne struktury nieruchomości Lublin. Każdy sobie coś upatrzył w resztkach kolejki. Systematyczne, wieloletnie działania zaczepne odniosły skutek - kolejkę likwidowano stopniowo, dzięki czemu obyło się bez wielkich protestów i szumu. Nie można powiedzieć, że po kolejce nie uroniono żadnej łzy, choć łzy te raczej były krokodyle.
Najpierw nikt się szczególnie nie przejął uszkodzeniem mostku w Skrzypiowie, który można było odbudować ze środków na usuwanie skutków powodzi (jak mostek przed Wilkowem na NKD, choć wiem - to inne czasy były). Potem dziubnięto tor za stacją, by "dojechać na budowę" super hali, choć dojechać można było tam równie dobrze po zasypaniu toru. Potem było wielkie halo - odkrzaczenie całego szlaku do Młodzaw - teraz można rzec: działania pozoracyjne (choć równie dobrze mogło to być przygotowanie do zrywki). Rozochocone swoim sukcesem władze zaczęły posuwać się coraz szybciej w dewastacji kolejki urywając tor na działki, likwidując przejazd, a w końcu cały odcinek toru wzdłuż zalewu - jednocześnie tocząc dyskusje o uruchomieniu kursów do Młodzaw. Jak widać rondo śmierci nie będzie raczej końcem postępującej likwidacji kolejki. Rozmach z jakim zostało zaprojektowane, a szczególnie dodatkowy pas od Skowronna kosztem żeberka, może sugerować zamiar poszerzenia w najbliższym czasie drogi od Imielna. Będzie się to wiązało z budową dogodnych dojazdów dla mieszkańców sąsiadujących z drogą posesji - i znów przeszkodą okaże się kolejka, która nie wiadomo czy jeszcze będzie wtedy kursować do miasteczka na P.
Docelowo na środku samo-eliminującego nietrzeźwych kierowców pięknego, wielkiego ronda zachowa się pamięć kolejki w najlepszy możliwy sposób - ustawiając cokolik z parowozikiem. Rozgrzeszone tym faktem władze zainaugurują turystyczne połączenie Pińczowa z Młodzawami - nową, lepszą, piękniejszą kolejką!



Wiwat król! Wiwat konstytucja! Wiwat wszystkie stany!  

Post mortem.
Tymczasem w zaciszu pińczowskiej stacyjki, nadal będzie się można wsłuchać w głosy, snujące kolejowe opowieści...
niekiedy dziwnej treści...

Pozdrawiam
Maciek
« Ostatnia zmiana: 08 Październik 2014, 14:36:20 wysłane przez Maciek JKD » Zapisane

Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #12 : 08 Październik 2014, 15:13:24 »
+3

moim zdaniem w Nowym Dworze Gdańskim pokazano w tym roku jak załatwia się takie sprawy.
i zająć tym mogą się tylko "działacze" którzy są zainteresowani sprawą. Przewidujesz jak będzie, więc możesz przewidzieć ruchy zapobiegające i je zrealizować.
Aktualny przykład Polskiego Busa i połączeń do Reszowa i Lublina - zarejestrować kilka stowarzyszeń, które będą miały różne dziwne cele, związane z kolejką i turystyką w regionie, a następnie słać pisma w sprawie kolejki i inwestycji grożących kolejce.
Wymaga to czasu i chęci.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2691 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #13 : 08 Październik 2014, 15:22:26 »
0

Ale w Pomorskim jest konserwator z jajami który broni zabytków a w Świętokrzyskim.....

Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Semafor
Czytelnik

Długość toru:: 2 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #14 : 08 Październik 2014, 16:05:06 »
0

Jak widać na tym przykładzie jak się chce to można http://gryfickie.info/zarobila-ponad-milion-zlotych-przewiozla-150-tysiecy-pasazerow-to-byl-wielki-powrot-kolejki/ ale to musi być inne myślenie.
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1102 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #15 : 08 Październik 2014, 17:23:25 »
0

To zupełnie inna sprawa...
zarobila-ponad-milion-zlotych

A ile z tego wpłynęło na konto?
Zapisane

To jest przekaz.
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 969 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #16 : 08 Październik 2014, 18:24:22 »
+1


A ile z tego wpłynęło na konto?

Pewnie wszystko, pytanie ile na tym koncie zostało po zapłaceniu wszystkich należności ;-).
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
andrzej84
Zawiadowca
****
Długość toru:: 428 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #17 : 09 Październik 2014, 13:47:28 »
0

Kiedyś pisano w gminnym kurierze...



Co do tych winsoków o których była mowa powyżej to o dziwo gdzieś mi to przepadło-pismo dotyczące wykreślenia, przynajmniej w wersji elektronicznej. Natomiast samych załączników czyli winsoków ze strony gmin i ŚKD nie mam, odmówiono mi ich wydania. Jako uzasadnienie podano, rozpisując się na 2 strony, że ich wydanie wiązałoby się z ogromnym obciążeniem ksera i dużym obciążeniem czasowym, a sama prośba o te wnioski nie ma żadnego uzasadnienia. Wtedy odpuściłem, choć później mi przyszło do głowy, że mogłem zaproponować pokrycie kosztów obsługi tego ksera
Osobiście odniosłem wrażenie, że upublicznienie tych wniosków być może mogło być nie wygodne dla kogoś.


*  (208.06 KB, 509x594 - wyświetlony 783 razy.)
Zapisane
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #18 : 09 Październik 2014, 14:16:41 »
0


A ile z tego wpłynęło na konto?

Pewnie wszystko, pytanie ile na tym koncie zostało po zapłaceniu wszystkich należności ;-).
Z inwestycjami w turystykę, jest tak, że ciężko liczyć opłacalność przedsięwzięcia tylko ilością sprzedanych biletów na pociąg. W tekście zwraca uwagę, że była zniżka na 2 muzea, do których być może zaglądało mało osób, a tak podróżujący kolejką kupili bilety wstępu, więc koszt utrzymania muzeum uległ zmniejszeniu, co dla podmiotu który go utrzymuje na pewno stanowiło ulgę.
I to tylko jeden z przykładów że istnienie kolejki w regionie to naczynia połączone i stopa zwrotu niekoniecznie musi równać się zyskowi z biletów.

@Wojtek_SZN , ciężko porównywać kolejkę koło Rostoku, z Jędrzejowem i Pinczowem.
Bo okolice Rostoku pełnią podobną rolę co Rewal czy Stegna, gdzie ten ruch, w sezonie plażowym jest po prostu wielki.
Chyba bliższe byłoby porównywanie do Jindřichohradecké místní dráhy, na których ruch turystyczny... jest. jakiś jest, a oprócz tego jest normalny ruch lokalny.
Tylko że z tego co słyszałem, zasługą, że kolejki w Czechach wyglądają, jak wyglądają, jest władz centralnych, państwowych, a u nas wymaga się aby miliony wykładał samorząd.

Jak widać na podstawie skanów, to że rondo zabiję kolejkę w Pińczowie, jest nie tylko winą władz Pińczowa, ale również operatora kolejki. I wychodzi że nawet operator nie był (i nie jest?) zainteresowany utrzymaniem dalszej części szlaku. No to kto niby miał pilnować spraw?
Zapisane
Maciek JKD
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #19 : 09 Październik 2014, 15:14:50 »
0

Natomiast samych załączników czyli winsoków ze strony gmin i ŚKD nie mam, odmówiono mi ich wydania.


Dzięki Andrzeju za odpowiedź.
Jako, że PKP nie wykazuje woli współpracy w powyższym temacie, może ministerstwo, do którego kierowane było powyższe pismo będzie dysponowało wolnym skrybą, który sporządzi kopie. Wniosek generalnie nie został opatrzony klauzulą tajności, tak że nie powinno być przeszkód by ujrzał w całości światło dzienne. Dowiedzielibyśmy się o inicjatorach destrukcji, którzy tym samym zapiszą się złotymi zgłoskami w 100-letniej historii JKD. Sprawiedliwie będzie można wystawić im choć należną laurkę likwidatorów Pińczowskich Kolei Dojazdowych... powstałe z inicjatywy starosty pińczowskiego Wiktora Wrony - Lamota (* skądinąd bardzo ciekawa postać), ostatecznie zlikwidowane na wniosek... i tym samym krąg się zatoczy, a sprawa finału tematu nie przejdzie bez echa.

Pozdrawiam
Maciek

*) http://e-wietor.pl/?p=1027 - Biografia Wiktora Wrony - Lamota
« Ostatnia zmiana: 09 Październik 2014, 15:18:22 wysłane przez Maciek JKD » Zapisane

Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!