Świat kolejek wąskotorowych SMF
19 Grudzień 2018, 14:58:03 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Czyżby koniec lini z Boniewa do Izbicy?  (Przeczytany 17718 razy)
mylene
Młotkowy
**
Długość toru:: 97 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #20 : 23 Marzec 2018, 17:26:07 »
-2

.. zdajcie klucze gminie i niech zaczną cięcie tego złomu...... i tak tego nie powstrzymacie, to tylko przedłużanie agonii. Koledzy z Rogowa niech wyrwą co im potrzebne, puścić buldożery i niech stanie tam piękna Biedrona......
Kolego, kto ma zdać klucze i od czego? Co koledzy z Rogowa chcą wyrwać z Krośniewic? Biedronka w Krośniewicach jest już od dawna. Więc o co chodzi?
Żaden ze mnie prorok, ale... Jeśli doprowadzicie do wpisu linii do rejestru zabytków, to powinniście jakoś zabezpieczyć tabor przed palnikiem - i to będzie bardzo duża zasługa, jeśli wam się uda. To sprawa podstawowa, bo o remoncie taboru ciężko dziś nawet marzyć....
.
No zgadzam się, żaden z Ciebie prorok, więc po co piszesz dalej? Do rejestru wpisywane są nieruchomości w woj. kuj.-pom. i wielkopol., więc skąd wynika kwestia taboru, który jest na stanie gminy Krośniewice?
Zapisane
Franc Maurer
Młotkowy
**
Długość toru:: 75 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #21 : 23 Marzec 2018, 21:56:01 »
-4

Ale to przecież nie tajemnica , że wszyscy czekaja jak do końca Krośniewce padaną a na tabor rzucą sie hieny cmentarne w imie ratowania pojazdów . Tylko jak trzeba je odpalać to tych ratujących nie ma a tylko lubią na FB o że coś jedzie , dymi , warczy.  I nic więcej.  Ale póki co żaden Rogów  i inne podobne nie doataną taborou za feee by mowić jak to ONi uratowali niszczejacy tabor w imie dobrej zmiany . W tym roku m.in Mbxd1-204 i wyjedzie na tory stacyjne w celu odpalenia jak co roku lub co jakiś jakis czasz  wbrew pozorom gadkom o pozwoleniach i husarze i d.... Maryni . I mozecie sbie nawet 300 minusów postawić.
« Ostatnia zmiana: 24 Marzec 2018, 11:24:49 wysłane przez Franc Maurer » Zapisane
velarik
Nowicjusz
*
Długość toru:: 27 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #22 : 24 Marzec 2018, 13:27:39 »
+4

Cytuj
No zgadzam się, żaden z Ciebie prorok, więc po co piszesz dalej? Do rejestru wpisywane są nieruchomości w woj. kuj.-pom. i wielkopol., więc skąd wynika kwestia taboru, który jest na stanie gminy Krośniewice?
Kolego mylene - Krośniewice - bo w komentarzach jest mowa o SKKW, ale jesli to Cię drażni to przepraszam...
A teraz ja dorzucę coś do wyciągniętego worka złośliwości - to po cholerę walczycie o tory, skoro nie wiadomo co ma na nich jeździć? Wspomnienie o taborze w Krośniewicach wywołało odpowiedź typu "to nie on, to Leon". Polityka widzenia tylko końca swojego nosa doprowadziła już do upadku paru kolejek i nie tylko. No chyba, że kręci Cię wizja np. Lotniska w Radomiu, gdzie nie przylatuje i nie odlatuje żaden samolot. Co jest warta walka o tory jeśli po nich ma hulać tylko wiatr?
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1321 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #23 : 24 Marzec 2018, 14:14:48 »
+7

Ale Wy się lubicie tymi Krośniewicami onanizować...
Zapisane

CARTOON TRABANT CLUB POLSKA
Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Romet 100 '83 "Henio"
mylene
Młotkowy
**
Długość toru:: 97 m

W terenie W terenie


24 Marzec 2018, 20:40:14 - Ukryty.
« Odpowiedz #24 : 24 Marzec 2018, 20:40:14 »
-9

Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1586 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #25 : 25 Marzec 2018, 03:15:20 »
+6

Panowie, rozumiem różne punkty widzenia. To jest forum, różnić się, jak najbardziej można. Ale merytorycznie. Wycieczek osobistych nie będziemy tolerować. Zatem: albo będzie kulturalnie, albo zamykamy wątek.
Zapisane
velarik
Nowicjusz
*
Długość toru:: 27 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #26 : 27 Marzec 2018, 17:45:12 »
+1

Administratorze - popieram, należy zamknąć wątek. Jeśli ktoś odpowiada w stylu: a co cię to obchodzi, nie wpierniczaj się, to nie twój biznes - to raczej dyskusja traci sens...
Zapisane
marcinsemek
Młotkowy
**
Długość toru:: 122 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #27 : 29 Marzec 2018, 15:35:33 »
0

JAKI macie plan na funkcjonowanie tej kolei?

1. Jazda Waszą drezyną jak najdalej się da? (do Boniewa to chyba już nie....., Lubraniec tym bardziej ....)

2. Koszenie trawy w Krośniewickiej stacji ?

3. Patrzenie jak tabor zamienia się w złom ?

4. najważniejsze - KTO WAM DA KASĘ NA DALSZE "ZYCIE" TEJ KOLEI ?

pozdrawiam
Zapisane

Wąskotorowiec
Marek Sz
SGKW
*
Długość toru:: 255 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #28 : 29 Marzec 2018, 15:47:20 »
+2

Plan to jedno, ale jest jeszcze uzasadnienie w XXI w. A niestety Krośniewice, Sompolno, Mława czy Stargard itp to były koleje biegnące ( z całym szacunkiem ) "nigdzie" : "znikąd" - "donikąd". Na terenach bez większych atrakcji turystycznych, bez dużych potoków pasażerskich, bez potoków towarowych, których nie udało się zastąpić ruchem kołowym, nie leżące na zapleczach dużych miast czy aglomeracji. No i bez poparcia samorządu dla tej idei. Sad but true.
Zapisane
prof_klos
Mechanik
***
Długość toru:: 275 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #29 : 29 Marzec 2018, 18:01:05 »
+7

Szanowni,
tradycją świata kolei wąskotorowych jest, że temat "Krośniewickiej" budzi kontrowersje, kłótnie, afery pomiędzy realnymi Działaczami tej kolei, a osobami z zewnątrz.
Dajcie Im spokój, niechaj robią co w ich woli, jakby nie Ci ludzie - po kolei nie pozostałby dzisiaj nawet ogryzek.

Jako osoba bezstronna i niezwiązana trwale fizycznie z jakimś środowiskiem miłośniczym chciałbym jednak zwrócić uwagę, że tereny ponad Krośniewicami rzeczywiście potencjału w turystyce nie mają, a most w Lubrańcu - chwała Wam za uchowanie wpisem do rejestru! - to za mało. Ale to wciąż jest. I być może, będzie. Żywa pamiątka, bo wiadomo, że nigdy pociągi po tych terenach już nie pojadą, bo... nie ma komu ich wyprawiać, cukrownie upadły, drobnicy nikt nie przewiezie.
Po tylu latach nieużytkowania z pewnością bez szerszych nakładów finansowych nie udałoby się uzyskać potrzebnych świadectw dopuszczeń, pozostaje więc - w teorii - ruch drezynowy (i tak się dzieje).

W mojej opinii najwyższym priorytetem powinien być odcinek Ozorków - Sierpów - Łęczyca i kawałek pod Topolę. Dlaczego? Ozorków jest ostatnim miastem aglomeracji Łódzkiej o ultra ciekawej przeszłości kolejowej (i technicznej!), o czym z przyjemnością kiedyś napiszę artykuł. Za Ozorkowem skrawek łąk, pól, ot - esencja tego, co na całej "Krośniewickiej". Następnie Sierpów - mega bomba, prawdziwy skarb wąskich torów na terenie Polski! Przecież ta stacja powinna być skansenem historii! Tam było wszystko! Węzeł wyprowadzony na cztery kierunki (pod Łowicz, rzekę Wartę (!), Ozorków, Krośniewice), mały posterunek dyżurnego, poczekalnia z kasą, kilka najpotrzebniejszych torów, most na rzeczce, semafory kształtowe, a ponadto krzyżówka z linią normalnotorową i uroczy, malowniczy luk położony w lasku, a to wszystko na przestrzeni 500 metrów. Istna perełka - esencja wszystkiego, co piękne i kolejowe, zwłaszcza "w klimatach wąskich" w jednym miejscu! A dalej już Łęczyca, zalew, rynek, Tum, dla szaleńców - więzienie ;), zaś kilkaset metrów za Łęczycą, na skraju Topoli Królewskiej słynny wiadukt, który miał "urwać" byt kolei Krośniewicko-Ozorkowskiej, a jednak, na przekór wszelkiemu złu pozwolił prowadzić ruch po całej trasie. I chociażby dla tego wiaduktu, by miał moralną zasadność swojego istnienia, chociaż od budowy minęło kilka lat, dla samej historii, że "patrzcie, nie warto niszczyć, bo wszystko może zawsze w przyszłości mieć zasadność" warto tam właśnie kończyć trasę turystyczną.

Nie jest prawdą, jak się szerzy, iż "Krośniewicka" nie ma racji bytu, tam nie ma potencjału. Potencjał jest - na wyżej wymienionym i opisanym odcinku. Tyle że, czy w przypadku mówienia o "Krośniewickiej Kolei Dojazdowej" nie mamy na myśli samych Krośniewic gdzie znajduje się zaplecze techniczne, zabytkowa parowozownia, tabor?
Na pewno łatwiej byłoby przygotować pod ruch turystyczny około 12 kilometrów torowiska z Ozorkowa do Łęczycy i pod Topolę, niż przywracać do stanu idealnego całą linię, co byłoby jedynym racjonalnym motorem zasadności dla obiektów w Krośniewicach.
Drezyny z Ozorkowa są wspaniałym pomysłem i pokazują, że ta idea ma swoich zwolenników. Warto się rozejrzeć za finansowaniem, wsparciem samorządowym, na taki projekt możliwe byłoby być może zyskanie specjalnych dotacji! Tylko, że do tego potrzeba jednego menadżera, który twardo powie "to tutaj, tamto tutaj, temu dziękujemy, to wybudujemy, to zmienimy".

W odcinek Ozorków - Łęczyca (-Topola) wierzę, jestem przy nim sercem, szczególnie w Sierpowie.
Krośniewice natomiast... cóż, chłopaki działają, robią co mogą, by to utrzymać jak najdłużej przy życiu, lecz każdy wie, że to długo już tak nie wytrwa, kto widział stan obiektów ten wie co mam na myśli. Gdyby nie Oni, nie byłoby nawet Ozorkowa i Łęczycy na "wąskich", zatem dajmy spokój, przecież raczej wiedzą co robić, a jak coś pójdzie nie tak... historia to wspomni odpowiednią kartą, tak jak wiadukt w Topoli, zresztą, nie szczędząc także tych, którzy atakowali i podkładali "świnie".

Powyższy post stanowi moją, całkiem luźno rzuconą opinię, ale są to słowa całkiem szczere.
Z góry przepraszam, że w temacie obiegiem zahaczyłem inne części sieci kolei, niż zakłada tytuł tematu (Izbica - Boniewo), rozpędziłem się z tekstem, aczkolwiek szkoda kasować, zatem zostawiam tak jak jest, ku chwale Sierpowa. :)
« Ostatnia zmiana: 29 Marzec 2018, 18:11:48 wysłane przez prof_klos » Zapisane

Filozofia sztuką życia...!
Jarek
Nowicjusz
*
Długość toru:: 45 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #30 : 29 Marzec 2018, 20:04:46 »
+2

uff... nareszcie roządny tekst...( no w moim rozumieniu, bo z pewnością każdy autor uważa to co pisze za rozsądne). Padło tu pytanie o plan. Plan nasz opieramy o radę kolegi z Anglii który będąc u nas powiedział, że najważniejsze aby utrzymać własność gruntu w jednym ręku, u nich tak było, szlak został rozebrany, ale po wielu latach była możliwość odbudowy. Tak więc nasze wycinanie  krzaków, koszenie trawy, próby przekonywania samorządów do przejęcia, imprezy drezynowe są częścią tego planu. Przepraszamy tych których nadzieje na pociągi ciągnięte parowozem nie są przez nas realizowane.Pozdrawiam
Zapisane

rower szynowy
Marek Sz
SGKW
*
Długość toru:: 255 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #31 : 29 Marzec 2018, 20:22:33 »
0

Owszem, brak integralności działek linii kolejowych może mocno skomplikować jakiekolwiek przedsięwzięcia. Były już w Polsce takie sytuacje na normalnym torze, gdy doszło do odbudowy.
Zapisane
velarik
Nowicjusz
*
Długość toru:: 27 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #32 : 29 Marzec 2018, 20:27:35 »
+1

prof_klos
Dzięki za merytoryczny wpis. Właśnie oczekiwałem na coś takiego, co mnie przekona. I przekonałeś mnie, chłopie, swoimi argumentami. Brawo i popieram !!!
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1321 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #33 : 30 Marzec 2018, 08:22:25 »
+1

Michale w Sierpowie zapomniałeś o splocie 600/750mm Uśmiech
Zapisane

CARTOON TRABANT CLUB POLSKA
Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Romet 100 '83 "Henio"
prof_klos
Mechanik
***
Długość toru:: 275 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #34 : 30 Marzec 2018, 14:58:57 »
0

Zupełnie o tym zapomniałem! Istna bomba, jeśli chodzi o "wąskie w pigułce"!
Zapisane

Filozofia sztuką życia...!
mylene
Młotkowy
**
Długość toru:: 97 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #35 : 30 Marzec 2018, 16:32:28 »
-4

Ale Wy się lubicie tymi Krośniewicami onanizować...
Tak samo jak wy resztą kolejek, więc w czym kwestia?
Zapisane
mylene
Młotkowy
**
Długość toru:: 97 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #36 : 30 Marzec 2018, 16:51:13 »
-6

to po cholerę walczycie o tory, skoro nie wiadomo co ma na nich jeździć?.... Co jest warta walka o tory jeśli po nich ma hulać tylko wiatr?
Aha, z tego co czytam w Twoim komentarzu, likwidacja nieruchomości, w tym torowiska, po byłej KKD jest Ci bardzo na rękę i już nie możesz się doczekać kiedy wreszcie wjadą tam złomiarze, bo przecież wg Ciebie, po co mają leżeć tory na KKD, skoro hula po nich wiatr? BTW, od kiedy wiatr przeszkadza istnieniu kolei. Zgadza się?
No to mam pytanie do Ciebie, kiedy wpuścisz pierwszą ekipę rozbiórkową na szlak KKD? Czyżbyś miał w tym jakiś osobisty interes? Odpowiedz uczciwie.  
Zapisane
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #37 : 31 Marzec 2018, 13:51:00 »
-1

że tereny ponad Krośniewicami rzeczywiście potencjału w turystyce nie mają, a most w Lubrańcu - chwała Wam za uchowanie wpisem do rejestru! - to za mało.

Rzecz jest w tym, że ciężko ocenić co jest "tym potencjałem"
Kolejka w Sochaczewie, jeździ z nikąd w krzaki i z powrotem.
Piaseczno, podobnie, choć tutaj należy przejść do fragmentu którego nie zacytowałem o zapleczu w postaci dużego miasta.
W pewnym uproszczeniu Ozorków ma się tak do Łodzi jak Piaseczno do Warszawy, a Krośniewice do Ł, jak Sochaczew do W.

można by podać parę innych przykładów kolejek do nikąd. I tam właśnie kolejki kreują atrakcję w postaci pojechania w krzaki na piknik, na pół dnia. I są skłonni zapłacić za pół dnia z dzieciakami.
Warto nadmienić że będzie to pierwszy sezon niedzieli wolnych od handlu. I już pierwsza taka niedziela wywołała w reżimowych mediach hurrra optymizm, że ludzie tłumnie wylegli na spacery (akurat sprzyjająca pogoda była). W kolejnych sezonach ludzie będą szukać atrakcji w okolicy, aby.. głównie z dzieciakami, spędzić dzień. Nawet w Ozorkowie, czy Łęczycy, bo właśnie stracili możliwość pojechania na cało-niedzielną wycieczkę do centrum handlowego w Łodzi.
Zresztą po sezonie będzie można dyskutować czy niedziele wolne od handlu dały skokowy wzrost ilości przewiezionych ludzi
Zapisane
prof_klos
Mechanik
***
Długość toru:: 275 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #38 : 31 Marzec 2018, 15:01:57 »
+4

Piaseczno, jak słusznie dostrzeżono, stanowi silnie zurbanizowany teren.
Sochaczew zresztą, podobnie - z tym, że tam "wpada" jeszcze atrakcja pod postacią czynnego muzeum tematyki kolejowej.
A gdyby tak zaadaptować teren stacyjny pod taką wystawę? Wyeksponować tabor, wzorem z innych kolejek, a nawet posunąć się krok dalej i na transporterach eksponować ciekawy tabor normalnotorowy - wszystko da się zrobić! Zawsze byłby to kolejny "+" dla bytu kolei, a przy okazji każdy chętny mógłby się przejechać pociągiem czy drezyną, tyle że - w mojej obiektywnej opinii - dystans z Krośniewic do Ozorkowa to jednak trochę dużo jak na typową, niekoniecznie zapaloną kolejnictwem rodzinę.

Cholera, żeby Krośniewice leżały 3 kilometry za Łęczycą, byłoby bajecznie!
Ważne, by infrastrukturę zabezpieczyć "na lepsze czasy", drezyny są idealne na obecny stan, bo zresztą nie wydaje mi się, aby można było bezpiecznie i z dopuszczeniami przejechać szlak do Ozorkowa Lxd2 na dzień dzisiejszy. Jeżeli coś miałoby się dziać na szerszą skalę - to po przeglądach i remontach, a by tak się stało, potrzeba chęci (tych nie brakuje osobom, które działają na tej kolei) oraz przychylności władz i - no po prostu - odrobiny szczęścia. Może w końcu kiedyś to nastąpi, a jak nie, to chociaż ta drezyna daje świadectwo piękna, które nam umarło równe dziesięć lat temu.

Swoją drogą, na Facebooku widziałem niedawno materiał z jazdy drezyną na Izbicę Kujawską. Tam się zawiązała jakaś inna grupa miłośników, opiekująca się tą częścią szlaku? Czy to też chłopaki z Ozorkowa tam działają? Bardzo mnie to zaskoczyło, byłem pewien, że Boniewo-Izbica to już przeszłość, a tutaj nagranie, gdzie w najlepsze pomyka drezyna, a krzaki są cięte i - co za tym idzie - kolej wciąż ŻYJE, chociaż ledwo dyszy. Ktoś ma z tego atrakcję, ktoś ma zabawę, inny przyjedzie z wnukiem i z nostalgią wspomni dwa słowa "jak to drzewiej było", a może któregoś dnia ktoś zechce przynajmniej krótki kawałek przygotować pod ruch okazjonalny. Bo w końcu i tak dojdziemy do momentu, gdzie albo torowisko samo się zdegraduje, albo "pomogą" mu w tym lokalni złodzieje, albo władza uzna, że nie chce torów na terenie swojej gminy (chociaż jest on wpisany w rejestr, jeśli się nie mylę) albo w końcu stwierdzi, że "a co nam, dajemy małą sumkę na ogarnięcie tematu, niechaj będzie atrakcja".

Pozdrawiam Wielkanocnie życząc, nieco może nietypowo, aby przyświeciło nam słońce, a dyngus był suchy, bo deszczu już wystarczy. Alleluja z rp1 i do przodu! Mrugnięcie
Zapisane

Filozofia sztuką życia...!
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2595 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #39 : 31 Marzec 2018, 15:08:53 »
+1

Dopóki władza w Krośniewicach nie zmieni się na przychylną kolejce to nic tam nie ruszy.

A nie pomyliłeś Izbicy z Lubrańcem?? Tam trochę krzaków wycieli i jechali drezyną.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Strony: 1 [2] 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!