Świat kolejek wąskotorowych SMF
05 Grudnia 2024, 08:44:30 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Odbudowa połączenia do Rosnowa  (Przeczytany 40654 razy)
margor
Młotkowy
**
Długość toru:: 75 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #20 : 21 Grudnia 2014, 10:17:03 »
+2

I pytanie zasadnicze. Czy wjazd na rampę jest możliwy oraz ile jest transporterów w Koszalinie??

Koszalin ma 10 transporterów. Więcej już nie będzie, bo w Dobrej w listopadzie pocięto ostatnie 5 transporterów. W chwili obecnej wjazd na zapadnię nie jest możliwy - PLK częściowo rozebrało swój tor 1435 mm, choć jego odbudowa to tydzień pracy dla ekipy.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2694 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #21 : 21 Grudnia 2014, 11:39:43 »
-5

Wkradł się mały błąd w moich obliczeniach. Kursów musi być 9 a nie 7 czyli koszt 1735,2zł.
Wiem o tych z Dobrej. Są jeszcze w Gryficach i Piasecznie.
Skoro jest 10 to nawet by zabrał 5 wagonów na raz tylko nie wiem czy na tej lini tyle jeden Lxd2 pociągnie.
A jak wygląda transport drewna z lasów?? Jest wywożone do Koszalina na wagony??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
margor
Młotkowy
**
Długość toru:: 75 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #22 : 21 Grudnia 2014, 15:11:48 »
0

Wiem o tych z Dobrej. Są jeszcze w Gryficach i Piasecznie.
Gryfice (NKW) mają 6 transporterów, ostatnio były używane do zwożenia materiału torowego z odcinka Trzęsacz-Pogorzelica. Kilka też jest w muzeum (4 ?)
Zapisane
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #23 : 21 Grudnia 2014, 15:49:52 »
+4

Skoro do Koszalina przyjeżdża pociągami to do Rosnowo również by mogło tymi samymi pociągami. Po prostu cześć wagonów wyładowywano by w Koszalinie a część pojechało by w tym czasie do Rosnowa. W ogólnym rozładunku cały skład był by szybciej rozładowany. Zakładając że po wąskim torze pojada po 4 wagony na raz czyli 208 ton. Aby przewieść to ciężarówkami potrzebne są 8,67 samochody. Obecnie na giełdzie transportowe są wolne wywrotki za cenę 4zł/km. Według Google Maps miedzy ciepłownią w Koszalinie (zakładam że przeładunek tam się odbywa) a Rosnowem odległość wynosi 24,1km co przy drodze w tą i z powrotem daje 48,2km x 7 kursów  daje 337,4km x 4zł daje 1349,6zł. Nie ma tu uwzględnionego dojazdu ciężarówki do i z Koszalina.
Pytanie ile będzie kosztował przejazd pociągu z Koszalina do Rosnowa i z powrotem. Koszty manewrowe na torze normalny będą zapewne podobne dla podstawienia na jedną czy drugą bocznice.
I pytanie zasadnicze. Czy wjazd na rampę jest możliwy oraz ile jest transporterów w Koszalinie??
i waśnie wyliczyłeś że nie opłaca się.
skoro jeden wagon, MUSI zarobić 237 zł na  podatek od nieruchomości, to oznacza że z transportu 4 wagonów musisz odłożyć 948 zł na podatek od nieruchomości. Zostaje 787 zł.
lxd2 spali ile? o ile pamięć mnie nie myli, to mowa była o 12-18 litrów na godzinę pracy (zależy od silnika)
średnia prędkość? 15km/h? 3 godziny w dwie strony, plus praca manewrowa, łącznie, dajmy na t, 5 godzin.
5*18 litrów=90 litrów na pociąg. ropa po ile? dzisiaj na auchan widziałem że 4,16. Czyli po odjęciu vatu 3,39 za litr.
305 zł na paliwo. zostaje 482 zł zysku na pociągu.
a musisz jeszcze co najmniej 2 ludziom wypłacić dniówkę.
trzeba być też konkurencyjnym (cenowo) względem transportu samochodowego.
I jeszcze nie ma w tym amortyzacji sprzętu.
I na dobrą sprawę o 1/4 w powyższych rachunkach można było się rąbnąć na kwotach netto/brutto. bo nie dałeś informacji czy 4zł/km to netto czy brutto, a mi nie chciało się sprawdzić

nie należy oczekiwać kokosów. ale potencjalne 200 zł zysku na jednym pociągu, to jest śmiech na sali.

Ale pochylmy się nad kierowcą ciężarówki.
4zł za km.
Samochód załadowany spali mu 40 litrów na 100km. ponieważ wg googla jest to 48km, z czego połowa trasy będzie na pusto i wtedy spali 25 litrów. przyjmijmy że nasz kierowca musi dojechać 25 km. Dlaczego tyle? bo da nam to równe 100 km z czego 1/4 dystansu z ładunkiem
teraz tak, ma wykonać 9 kursów, czyli do Koszalina dojeżdża tylko raz z miejsca swojego zamieszkania/stacjonowania, a nie 9.
czyli jest 50 km na pusto.
25km x 9 na pusto
25km x 9 załadowany
275 km na pusto - 69 litrów
225 km z ładunkiem - 90 litrów
czyli na paliwo wyda 539 zł netto.
na tym kursie, musi zarobić też na ubezpieczenie społeczne, ponieważ pracuje cały miesiąc robiąc inne zlecenia, niech będzie to 1/18 kwoty na składkę ubezpieczeniową , czyli do skarbonki z napisem zus musi odłożyć 61 zł na poczet tego miesiąca.
A przypominam że za te 9 kursów zainkasuje 1728 zł
Czyli ma zysku 1128 zł.
Z czego oczywiście musi sobie odliczyć jakąś dniówkę i tak jak pociąg amortyzację, koszty które będzie mieć i kolejka i tirowiec.

Czy te wyliczenia do Ciebie przemawiają?

Owszem, jakby zwolnić kolejkę z podatku od nieruchomości, to pociąg zarabia dodatkowo 930 zł i bilans ma podobny jak ciężarówka. Niby gminy po terenie których przebiega tor, mogłyby to zrobić w imię wyższych celów jakim jest ochrona dróg i poprawa bezpieczeństwa na drogach w gminie, poprzez transport ładunków koleją a nie drogami. Ale będziemy siebie okłamywać, jeśli uznamy że gminy zrezygnują ze 100 tysięcy do podziału do swojego budżetu
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2694 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #24 : 21 Grudnia 2014, 17:28:54 »
-5

2 godziny na manewry to chyba trochę za dużo??
200 zł dużo nie dużo ale ile jest z 1 pociągu rozkładowego latem albo z pociągu na zamówienie??

Kolejkę od PKP przejęła gmina Manowo i na tej podstawie cały podatek by tam trafił (??). Dziś na yt widziałem nagranie ze strażą gminna i fotoradarem czyli szukają kasy gdzie się da. Może dobrym rozwiązaniem było by gdyby podatek był naliczany za każdy przewieziony wagonokilometr. Wtedy nie było by ryzyka że nie zarobi się na podatek.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #25 : 21 Grudnia 2014, 19:25:15 »
+7

Andrzej, przestań już teoretyzować, weź od któregokolwiek samorządu kolej w dzierżawę i wcielaj swe genialne koncepcję w życie... Bo tych "mądrości" nie idzie już czytać...
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #26 : 22 Grudnia 2014, 22:41:57 »
+4

Czasami zgadzam się z Twoimi starszymi wypowiedziami, ale tutaj wykazałeś się nie zrozumieniem. Jeśli gmina Manowo jest właścicielem majątku to ok. może tylko odpuścić podatek na swoim terenie.
Ale dlaczego z naliczania podatku miałby zrezygnować Koszalin czy Rosnowo? Bo oni naliczają podatek za grunty na terenie swojej gminy. Owszem, część podatku odpadnie, bo gmina nie będzie (chyba) pobiegać podatku od samej siebie. W sumie nie wiem jak jest z podatkiem od majątku gminy - urząd, szkoły, dom kultury.
Ale zysk rzędu 200 zł na pociągu, przy założeniu że tych pociągów będzie... no właśnie ile? 442 wagony to jakaś astronomiczna ilość. Musiałaby ta elektrownia spalać 60 ton dziennie. I nie mam pojęcia czy to możliwie i prawdopodobne.
liczone było 4 wagony na pociąg, czyli (zaokrąglając) 100 pociągów.
co 3,5 dnia. czyli 10 pociągów miesięcznie. 2000 tysiące zysku.
kolejne 500 (miesięcznie) zabierze obsługa księgowa. Tak, można znaleźć księgowość dla spółki za 300 zł. A jeszcze wypadałoby żeby zatrudniony był ktoś więcej oprócz 2 osób do obsługi pociągu, Tym bardziej że do lokomotywy potrzeba 2 ludzi. A i tak wyliczenie ich wynagrodzenia było na założeniu że pracują o umowę o dzieło, gdzie dziełem jest określona usługa transportowa.
A teraz wyobraź sobie że muszą pracować na etat i pociąg jedzie raz na 3 dni. I za pozostałe 2 również musisz wypłacić im dniówkę. No po prostu budżet nie składa się. A jeśli Manowo swojej części podatku nie będzie pobierać to rentowność pociągu wzrasta do 600 zł przy dobrych wiatrach.
2 godziny? Może jakoś da się to zoptymalizować, ale popatrz ile czasu zajmuje wystawienie czegokolwiek między torami. wejść do szopy, uruchomić silnik, wyjechać, zamknąć drzwi, podpiąć transportery, podstawić transportery, poczekać na załadunek transporterów (owszem, można na wyłączonym silniku) ale nawet powyższe czynności zajmą minimum 40 minut. No tak po prostu. Osobiście przypuszczam, że 2 godziny na manewry to może być za mało.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2694 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #27 : 23 Grudnia 2014, 12:53:39 »
+1

Rosnowo należy do gminy Manowo. Powierzchnia do opodatkowanie to nie powierzchnie działki ewidencyjne tylko faktyczna powierzchnia używana na to działalność. Czyli należało by przyjąć długość torowiska x szerokość skrajni taborowej.
W Koszalinie jest 4,64km a w Manowie 15,69km. Skrajnie przyjmę 3,5m czyli dla Koszalina mamy 16240 m2 a dla Manowa  54915 m2.
W uchwale gminy Manowo mamy zapis:
Cytuj
c)pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej działalności pożytku publicznego przez organy pożytku publicznego – od 1 m 2 powierzchni - 0,27zł

W uchwale  gminy Koszalin ta stawka wynosi 0,41zł
TMKW posiada status OPP.
No to teraz liczymy:
16240x0,41=6658,4
54915x0,27=14827,05
razem 21485,45zł rocznie.
Do tego dochodzi 2% wartości budowli.
« Ostatnia zmiana: 23 Grudnia 2014, 14:25:25 wysłane przez andrzej2110 » Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #28 : 23 Grudnia 2014, 13:14:54 »
+4

no i złapaleś mnie na lenistwie, że nawet nie sprawdziłem co jest jaką gminą
Ale moge tylko sparafrazować Ariela - masz pomysł na biznes? To zakasaj rękawy i do roboty.
bo jak sam widzisz, ma to jakieś ręce i jakieś nogi.
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #29 : 24 Grudnia 2014, 11:58:14 »
+4

Generalnie to zawracanie głowy, ale kilka uwag na szybko żeby nie wprowadzać innych w błąd. Andrzeju, mieszasz różne pojęcia i nie czytasz dokładnie Ustawy:
Cytat: andrzej2110
Powierzchnia do opodatkowanie to nie powierzchnie działki ewidencyjne tylko faktyczna powierzchnia używana na to działalność. Czyli należało by przyjąć długość torowiska x szerokość skrajni taborowej.
Raczej co najmniej faktyczna powierzchnia zajęta pod budowle (czyli z przekopami/nasypami itd.), a to jednak sporo więcej.

Cytat: andrzej2110
W uchwale  gminy Koszalin ta stawka wynosi 0,41zł.
TMKW posiada status OPP.
Nie wiem, czy udałoby ci się przewóz węgla do elektrociepłowni podciągnąć pod "prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego". Po pierwsze musiałaby to być działalność wprost wynikająca ze statutu, po drugie musiałbyś uzasadnić, że jest to działalność pożytku publicznego. Teoretycznie może i da się to jakoś wymyślić, ale wymaga to zdecydowanie dobrej woli wszystkich stron. Ryzykowna gra.

Cytat: aronek
Jeśli gmina Manowo jest właścicielem majątku to ok. może tylko odpuścić podatek na swoim terenie.
Pytanie, kto zobowiązany jest płacić ewentualny podatek. Najprawdopodobniej na podstawie umowy jest to TMKW (jako "posiadacz") a nie gmina (jako "właściciel").

Cytat: aronek
W sumie nie wiem jak jest z podatkiem od majątku gminy - urząd, szkoły, dom kultury.
Cytuj
3. Opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości nie podlegają również:
3) nieruchomości lub ich części zajęte na potrzeby organów jednostek samorzą-du terytorialnego, w tym urzędów gmin, starostw powiatowych i urzędów marszałkowskich
[...]
2. Od podatku od nieruchomości zwalnia się również:
1) uczelnie, zwolnienie nie dotyczy przedmiotów opodatkowania zajętych na działalność gospodarczą;
2) publiczne i niepubliczne jednostki organizacyjne objęte systemem oświaty oraz prowadzące je organy, w zakresie nieruchomości zajętych na działalność oświatową;

Natomiast gmina jak najbardziej może zwolnić z podatków przedsiębiorców wykonujących określony rodzaj działalności (lub ustalić dla nich odrębne stawki):
Cytuj
2. Przy określaniu wysokości stawek, o których mowa w ust. 1 pkt 1 [grunty], rada gminy może różnicować ich wysokość dla poszczególnych rodzajów przedmiotów opodatkowania, uwzględniając w szczególności lokalizację, rodzaj prowadzonej działalności, rodzaj zabudowy, przeznaczenie i sposób wykorzystywania gruntu.
4. Przy określaniu wysokości stawek, o których mowa w ust. 1 pkt 2 lit. b–e oraz w ust. 1 pkt 3 [budynki i budowle], rada gminy może różnicować wysokość stawek dla poszczególnych rodzajów przedmiotów opodatkowania, uwzględniając w szczególności rodzaj prowadzonej działalności.
Oprócz innych kwestii należy pamiętać, że ewentualne zwolnienie od podatku jest traktowane jako pomoc publiczna (de minimis). O ile dobrze się orientuję nie powinna ona przekroczyć 200 tys. Euro w ciągu 3 lat.

@ Andrzej
Czas uratować Mławę .
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #30 : 24 Grudnia 2014, 12:08:04 »
0


Nie wiem, czy udałoby ci się przewóz węgla do elektrociepłowni podciągnąć pod "prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego". Po pierwsze musiałaby to być działalność wprost wynikająca ze statutu, po drugie musiałbyś uzasadnić, że jest to działalność pożytku publicznego. Teoretycznie może i da się to jakoś wymyślić, ale wymaga to zdecydowanie dobrej woli wszystkich stron. Ryzykowna gra.


Marku, o ile się nic nie zmieniło, to czy prowadzisz odpłatną działalność pożytku publicznego czy też gospodarczą przedmiotowo daje 50% zwolnienia z podatków lokalnych z tytułu ustawy OPP. Ustawa o ochronie zabytków daje 50% przy działalności gospodarczej, o OPP ztcp nic nie mówi.
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #31 : 24 Grudnia 2014, 12:14:05 »
+2

Andrzej w obliczeniach wziął stawki, które są w uchwałach Koszalina i Manowa na taką właśnie okazję.
Generalnie chyba jest tak, że zwolnienie całkowite dotyczy działalności nieodpłatnej, a w przypadku działalności odpłatnej są określone niższe maksymalne stawki (jak dla gruntów "pozostałych", czyli nie przeznaczonych na działalność gospodarczą). Ale ciągle mówimy o statutowej działalności pożytku publicznego. Ewentualna inna działalność zarobkowa jest traktowana jako zwykła działalność gospodarcza i tak opodatkowana. Nie słyszałem natomiast o jakiejkolwiek obniżce w przypadku zabytków zajętych na działalność gospodarczą.

Mnie swoją drogą bardziej intryguje wartość linii jako budowli.
« Ostatnia zmiana: 24 Grudnia 2014, 12:39:13 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #32 : 24 Grudnia 2014, 13:42:49 »
0

Nie słyszałem natomiast o jakiejkolwiek obniżce w przypadku zabytków zajętych na działalność gospodarczą.


Faktycznie, albo coś się zmieniło, albo pomieszałem ustawy OPP i o ochronie zabytków...
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2694 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #33 : 24 Grudnia 2014, 14:25:52 »
-1

Statutu szukałem przed napisaniem posta ale go nie znalazłem. Jeśli nie ma odpowiedniego zapisu to zawsze można go dodać na zebraniu członków.
Nie wiem jaka jest sytuacja po wyborach ale za poprzedniej kadencji Koszalin dotował kolejkę wiec można by liczyć na zwolnienie z podatku.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #34 : 24 Grudnia 2014, 14:40:29 »
+1

Statutu szukałem przed napisaniem posta ale go nie znalazłem. Jeśli nie ma odpowiedniego zapisu to zawsze można go dodać na zebraniu członków.

Jestem ciekaw jak podciągniesz komercyjne wożenie towarów pod działalność pożytku publicznego no i czy kontrahencie będą mogli zaksięgować opłatę za taką "usługę"...
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2694 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #35 : 24 Grudnia 2014, 15:58:20 »
+1

A wożenie turystów nie jest komercyjne?? Przecież za darmo nie jeżdżą.
Przewóz towarów kolejką wpłynie na zmniejszenie ilości ciężarówek na drogach a to wpływa na bezpieczeństwom.
Ciężarówki dużo bardziej niszczą drogi (publiczne) niż zwykłe samochody. Ograniczenie ich ilości wpływa na ograniczenie degradacji.
Poza tym przewożony towar nie służy jednej osobie a wielu.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #36 : 24 Grudnia 2014, 20:12:37 »
+2

A wożenie turystów nie jest komercyjne?? Przecież za darmo nie jeżdżą.

Przeczytaj choć raz ustawę o pożytku publicznym i wolontariacie, a zwłaszcza pojęcie odpłatnej działalności pożytku publicznego.  Dwa - wykonywanie publicznych przewozów pasażerskich zwalnia z podatków lokalnych z mocy ustawy...
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #37 : 24 Grudnia 2014, 20:32:57 »
+1

Nie będę ukrywał że nie jestem biegły w tym prawie, ale o uszy mi się obiła możliwość prowadzenia działalności gospodarczej, z której dochód będzie przeznaczony na działalność statutową, czyli co tam towarzystwo koszalińskie ma wpisane - zgaduję (bo nie chce mi się sprawdzać) że coś z ochroną zabytku techniki.
Bo jak zauważyliście, wożenie turystów, nie jest działaniem wprost związane ze statutem. Ale w jakiejś części pociąga się.
Tak samo w jakiejś część podciągałoby się wożenie węgla. A jak nie to można wpisać w statut działania na rzecz popularyzacji transportu torowego jako metodę poprawy bezpieczeństwa na drogach
i albo w Koszalinie sięgną po pomysł zaproponowany przez Andrzeja. Albo nie.
Zawsze Andrzej może tam pojechać i podjąć się koordynacji tego. Np prowadząc rozmowy z firmą która wygrała przetarg na dostawę węgla, aby skorzystała z usług kolejki.
Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #38 : 24 Grudnia 2014, 21:26:42 »
0

Nie będę ukrywał że nie jestem biegły w tym prawie, ale o uszy mi się obiła możliwość prowadzenia działalności gospodarczej, z której dochód będzie przeznaczony na działalność statutową, czyli co tam towarzystwo koszalińskie ma wpisane - zgaduję (bo nie chce mi się sprawdzać) że coś z ochroną zabytku techniki.


Nie myl zwolnienia podatku dochodowego z ze zwolnieniami z podatków lokalnych ;-).
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Cordylus
Zawiadowca
****
Długość toru:: 334 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #39 : 24 Grudnia 2014, 21:45:07 »
+7

Cytat: Andrzej
Nie wiem jaka jest sytuacja po wyborach ale za poprzedniej kadencji Koszalin dotował kolejkę wiec można by liczyć na zwolnienie z podatku.
Po wyborach sytuacja jest dokładnie taka sama, zarówno w gminie Koszalin jak i Manowo. Wszyscy pozostali na swoich stanowiskach.

Niestety nie jestem zbyt głęboko w temacie dotyczącym ewentualnych przewozów towarowych, ale wiem, że wcale nie są wykluczone. Wiem, że prezes rozmawiał z właścicielem działki na której leży tor do elektrociepłowni i prawdopodobnie dało by się ewentualnie udrożnić jego część i podłączyć do linii głównej. Na razie to nie wiadomo jednak czy sama ciepłownia jest tym zainteresowana. Kwestii finansowych nie znam niestety żadnych.
Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!