Obecność tych odcinków na mapie wydanej w 1939 roku jest faktycznie dziwna. Wygląda to po prostu na błąd. Zapewne związany z tym, że mamy do czynienia ze wznowionymi starymi mapami austriackimi (
KuK Generalkarte von Mitteleuropa) - na tej jest zresztą data 24 VI 32. Istnienie w czasie I wojny połączenia Różan - Grabowo potwierdzają natomiast również inne mapy:
Koniec 1916 r.

Sierpeń 1917 r. - bez odcinka Różan - Pasieki. Może to wskazywać, że po uzyskaniu połączenia ze stacją styczną w Grabowie (i kolejką myszyniecką) rozebrano linię do stacji w Pasiekach.

Obie stąd:
Forum WMTMK Olsztyn - Historia ostrołęckiej infrastruktury kolejowejWedług map i innych kwitów po I wojnie pozostał jedynie odcinek z Mławy do Przasnysza. W okresie międzywojennym powstała sieć cukrowni Krasiniec, którą w 1949 przejęło PKP i na tej podstawie odtworzono połączenie do Makowa i następnie dalej do Zamościa.
Miłośnikom archeologii kolejowej polecam jeszcze poszperanie w
tej okolicy - najwyraźniej oddziały kolejowe nie próżnowały.