Paweł Niemczuk
|
|
« : 27 Marzec 2015, 01:14:19 » |
+4
|
No to żeby nie było, że na Górnym Śląsku sen zimowy i nic się nie dzieje Zacznijmy od tego, że udało się dopiąć papierologię. Mało efektowne, ale ważne. Otrzymaliśmy świadectwa bezpieczeństwa dla przewoźnika i dla zarządcy infrastruktury. UTK zatwierdził też DSU na podstawowy tabor eksploatowany na GKW. Niedawno rozpoczęła się też długo wyczekiwana przebudowa toru na tzw. szkodach górniczych. Remont odcinka od ul. Celnej (dawnej) do wiaduktu, po którym biegnie Al. Jana Nowaka-Jeziorańskiego wykonuje firma Elkol na zlecenie Kompanii Węglowej. Jako, że relacje publikujemy (w miarę) na bieżąco na FB, a nie każdy korzysta z tego wynalazku, kilka zdjęć zamieszczam poniżej: W oddali pracownicy rozbierający stary tor. Nowy będzie na "półce" po lewej stronie, w miejscu dawnego toru normalnego. A teraz rzut okiem z drugiej strony: wąski tor był na dole po lewej, a będzie na wprost Ostatnie spojrzenie na stary tor .... Tu wkrótce będzie nowy wąski tor! Tu kończy się stary tor, po lewej będzie nowy. Fragment starego toru gotowego do regulacji i podbicia, w oddali miejsce szykowane pod nowy tor. I tyle zostało po starym torze (po prawej)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Cordylus
|
|
« Odpowiedz #1 : 27 Marzec 2015, 19:00:13 » |
0
|
Jak wypada nowa trasa w stosunku do starej?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #2 : 28 Marzec 2015, 03:08:16 » |
0
|
Leci równolegle, tyle, że trochę wyżej. Nasyp w tym miejscu przypomina piramidę schodkową. I teraz, po prostu, wąski tor zostanie awansowany o jeden schodek wyżej szczytu piramidy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
mastif
SGKW
Długość toru:: 83 m
W terenie
coś tam z elektryką
|
|
« Odpowiedz #3 : 12 Kwiecień 2015, 22:13:24 » |
0
|
na dziś dzień prace posuwają się do przodu - tor układany przez firmę jest już na wysokości krzaka widocznego na ostatnim zdjęciu .
|
|
|
Zapisane
|
Używaj polskich znaków. Wszak jest różnica, czy robisz komuś "łaskę" czy "laskę". Prof. J. Bralczyk
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #4 : 16 Kwiecień 2015, 17:29:19 » |
+4
|
Na fragmencie toru budowanym przez firmę Elkol na zlecienie Kompanii Węglowej co raz więcej nowego toru: Tym czasem na fragmencie toru, który stowarzyszenie remontuje we własnym zakresie trwały najpierw prace przy podnoszeniu toru w celu przygotowania go do wymiany podkładów i mocowań oraz późniejszej regulacji, a potem, w wyniku uaktywnienia się złodziei elementów stalowych konieczna była jego rozbiórka: Niestety, w celu uniknięcia "sprywatyzowania" podniesionego pracowicie toru, trzeba było go rozebrać: No i po robocie: Ale, ale! Nie przejmujcie się dramatycznym widokiem. To nie ekipa likwidatorów Na stacji trwa już uzbrajanie nowych podkładów. Chodzi o to, żeby na miejsce robót podkłady trafiły już z mocowaniami, co umożliwi ekspresowe zamontowanie szyn, co, z kolei, zapobiegnie kradzieżom. Nic nie będzie ani przez chwilę leżało luzem, nie będzie kusiło złodziei:
|
|
« Ostatnia zmiana: 16 Kwiecień 2015, 17:55:45 wysłane przez Paweł Niemczuk »
|
Zapisane
|
|
|
|
Ariel Ciechański
|
|
« Odpowiedz #5 : 16 Kwiecień 2015, 17:38:44 » |
+4
|
Na fragmencie toru budowanym przez firmę Elkol na zlecienie Kompanii Węglowej co raz więcej nowego toru: Hehe, można znowu nawet zrobić elektryfikację na 785 mm
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br />
|
|
|
Ptr
|
|
« Odpowiedz #6 : 17 Kwiecień 2015, 16:40:38 » |
0
|
I jest też miejsce na dwutorowy szlak
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
Tw53 Rudy
|
|
« Odpowiedz #7 : 17 Kwiecień 2015, 19:52:00 » |
0
|
Na fragmencie toru budowanym przez firmę Elkol na zlecienie Kompanii Węglowej co raz więcej nowego toru: Hehe, można znowu nawet zrobić elektryfikację na 785 mm Może Siemens z Rud dałby radę
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #8 : 20 Kwiecień 2015, 17:32:56 » |
+3
|
No to chyba tylko pod warunkiem, że jakiś instytut naukowy opracuje plastikowe przewody trakcyjne
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
|
« Odpowiedz #9 : 20 Kwiecień 2015, 18:21:03 » |
0
|
Miejscowi badacze i konstruktorzy pewnie szybko poszli by o krok dalej - może wreszcie tu udało by się wprowadzić na stałe ich wynalazek nad którym społecznie prowadzą badania na normalnym torze (nie wiedzieć czemu bez aprobaty i entuzjazmu ze strony PLK), czyli bezprzewodową sieć trakcyjną
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #10 : 21 Kwiecień 2015, 01:38:00 » |
0
|
Hmmm, skoro można już indukcyjnie ładować telefony i gotować, to już tylko kilka kroków do indukcyjnego zasilania ET22
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #11 : 21 Kwiecień 2015, 08:23:59 » |
0
|
A ja słyszałem że w tej starej kamienicy na Bobrku już się chłopaki namawiają by tego prądu z tej bezprzewodowej sieci buchnąć kilka wiader. Oczywiście plastikowych wiader...
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #14 : 18 Maj 2015, 23:26:36 » |
0
|
Tylko dwie pary w tym roku? Czemu tak?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #15 : 19 Maj 2015, 23:54:02 » |
0
|
Decyduje o tym brak wystarczającej ilości taboru. Raz - sprawnych lokomotyw gwarantujących regularne kursowanie codziennie 3 par pociągów, dwa - brak sprawnych wagonów. Obecnie do dyspozycji mamy 6 wagonów letnich, a to jest za mało żeby pociągi generowały wystarczające przychody. Jest to rozwiązanie, które nas zdecydowanie niezadowala, ale tak krawiec kraje, jak mu materii staje. Docelowo, gdy liczba sprawnych lokomotyw oraz dostępnych wagonów będzie większa pociągi znów będą kursowały codziennie w liczbie 3 par. To jednak zależy od możliwości finansowych samorządów - we własnym zakresie napraw głównych nie jesteśmy w stanie przeprowadzić.
Naszym marzeniem jest uruchamianie dwóch obiegów, co umożliwiłoby uruchamiane 5 lub 6 par pociągów w ciągu dnia, ale to pieśń dalekiej przyszłości.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #16 : 20 Maj 2015, 00:24:15 » |
+2
|
Kolejna relacja z przebudowy toru na szkodach górniczych (rejon ul. Konstytucji / Celnej). Otóż firma Elkol położyła już cały tor na odcinku przekładanym na miejsce po dawnym torze normalnym. Pozostały roboty typu balastowanie toru, regulacja i podbicie W oddali końcówka toru kładzionego przez Elkol, blisko - końcówka toru istniejącego od strony Karbia, po środku miejsce na nowy tor, który wkrótce zaczniemy kłaść: Tu kończy się tor położony przez Elkol, mniej więcej tutaj nowy tor wraca w dotychczasowy ślad: Elkol sukcesywnie zwozi na miejsce robót tłuczeń niezbędny do zabalastowania toru: Elkol swoje już prawie zrobił, czas najwyższy zabrać się za kładzenie toru na odcinku, który leży w naszej gestii: Załadunek uzbrojonych podkładów na pociąg roboczy: Skład zestawiony, wszystko załadowane, czas ruszać do roboty. Pociąg roboczy toczy się spod szopy w kierunku nastawni dysponującej i dalej na szlak: Tu na razie jest ściernisko, jutro będzie torowisko!: No i podkłady (prawie) gotowe do kładzenia szyn. Na razie jest krzywo, ale będzie, jak należy: Pierwsza szyna ląduje na miejscu: Drogomir skręca łubki: I kolejne przęsło się buduje: Minęła 21.00, koniec roboty na dziś. Dotrwali tylko najwięksi twardziele
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jacob
Nowicjusz
Długość toru:: 21 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #17 : 20 Maj 2015, 23:45:36 » |
+4
|
Dodam, że toru leżałoby więcej, ale ostatnie przęsło które miało być tylko miarkowane okazało się być totalnie spróchniałe i trzeba było wymienić 80% podkładów, co zajęło nam trzy dni.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #18 : 21 Maj 2015, 04:29:45 » |
-4
|
@Jacob: o tym wiemy, ale po co zanudzać publikę zbędnymi szczegółami
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #19 : 21 Maj 2015, 09:42:04 » |
-1
|
A nie zapomnieliście czasem o przekładkach między stopę szyny a podkładkę żebrową?
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
|