Dziś, tj. 20 maja 2015 ekipa GKW zakończyła kładzenie toru na szkodach górniczych. Zakończono odbudowę 300 metrów toru, którego odbudowa była w gestii GKW i połączono z nowym, położonym w nowym miejscu torem budowanym przez firmę Elkol na zlecenie Kompanii Węglowej. Oba fragmenty toru zostały połączone o godzinie 23.05. Pierwszy pociąg w historii przejechał nowym torem. Z racji późnej pory - jedynie do obwodnicy Bytomia, a nie, jak wcześniej planowano, do Suchej Góry.
Dodam, że wczoraj podczas prac zuchwali i absolutnie bezczelni złodzieje dokonali kradzieży akcesoriów torowych (płytki i łubki) z miejsca oddalonego o 60 m od miejsca robót. Całe szczęście zostali zauważeni, niestety - nie zostali złapani. Łupy porzucili w trakcie ucieczki.
I jeszcze jedna uwaga: niemal dokładnie 13 lat temu, 22 czerwca roku 2002, dokładnie o tej samej godzinie, 23.05, ekipa GKW zakończyła odbudowę toru na stacji Chorzów Przeładownia, co umożliwiło w dniu następnym przeprowadzenie taboru z warsztatów na Rozbarku na Karb. 23 czerwca roku 2002 ostatni w dziejach pociąg przemierzył trasę z Rozbarku do Karbia...
Osobą, która te dwie daty łączy jest Mariusz Senderowski. Był na robocie i teraz, i wtedy. Najstarszy wyjadacz i najtwardszy z twardych
