Świat kolejek wąskotorowych SMF
13 Października 2025, 23:14:13 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Sprężyny wózków rumuńskich  (Przeczytany 6617 razy)
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« : 22 Czerwca 2015, 12:44:28 »
+2

Bry,
Powstało pytanie, zwracam się więc do szerokiego grona wąskich wyjadaczy, może ktoś zna temat:

Czy sprężyny w wózkach są identyczne dla całego rumuńskiego taboru (Lxd2/MBxd2/Bxhpi) ?
Wymiary mają takie same, sposób mocowania również; pytanie jak to wygląda pod względem ugięcia/amortyzacji?
Ktoś się może spotkał z sytuacją przekładania sprężyn wózków z maszyny na wagon, z wagonu do Faura, czy w jakiejś innej kombinacji?
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
MBd1-138
Młotkowy
**
Długość toru:: 109 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 22 Czerwca 2015, 19:22:51 »
0

Nie mam pojęcia czy sprężyny mają różną sprężystość, ale gdyby tak było to powinny być różnice konstrukcyjne uniemożliwiające ich zamianę.
Zapisane
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #2 : 22 Czerwca 2015, 19:27:47 »
0

Moim zdaniem rumuny na 1000mm są bardziej miękkie od tych na węższe rozstawy. Ale czy moje cztery litery prawidłowo to odczytywały... Ciężko powiedzieć
Zapisane
Kamil P
Nowicjusz
*
Długość toru:: 12 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3 : 25 Czerwca 2015, 19:09:34 »
0

Witaj!

Patrząc na masy wymienionych pojazdów...to powinny być różne. Ale primo-faktycznie powinny istnieć różnice konstrukcyjne uniemożliwiające ich zamianę, a sekundo-trzeba to wszystko pomnożyć przez współczynnik cygańskiej produkcji...

Z tego co wiem to sprężyny zewnętrzne mają tą samą charakterystykę (a przynajmniej powinny mieć jak były nowe) w każdym z wymienionych pojazdów. Nie sądzę by zastosowali wyjątek dla wewnętrznych.
Zapisane

"Mechanik rdzewieje szybciej niż maszyny którymi się zajmuje"
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #4 : 29 Czerwca 2015, 19:32:45 »
0

Ja też uważam że sprężyny między wahaczami a ramą wózka mogą być takie same - choćby dlatego, iż wagon, pomimo lżejszego pudła, ma w odróżnieniu od lokomotywy, dodatkowy zestaw sprężyn tworzący drugi stopień usprężynowania "zmiękczający" całość.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
majster
Mechanik
***
Długość toru:: 168 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 21 Lutego 2016, 15:30:31 »
0

Według dostępnej mi dokumentacji wysokość sprężyny w stanie swobodnym powinna wynosić:
dla Lxd2 - 278 mm
dla Bxhpi - 260 +6/-3 mm
Czyli jednak się różnią.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!