Ekspertem nie jestem, ale wygląda na standardową kolebę 0,75 m^3 typu ciężkiego według normy DIN 5962. Trochę informacji, rysunki i zdjęcie fabryczne O&K można znaleźć tu (
http://www.baggermeyer.de/html/feldbahnmeyer/muldenkipper/muldenkipper.html).


Domyślam się, że D24775 może być oznaczeniem rysunku zestawieniowego i tym samym modelu koleby (analogicznie do:
http://www.baggermeyer.de/html/feldbahnmeyer/muldenkipper/Z_muki_0-75_600mm_leicht_DIN_ok_hs.jpg)
Co do wieku:
Stawiałbym, że to koleba przedwojenna - ewentualnie z okresu wojny.
W 1940 roku zmieniono nazwę firmy O&K na Maschinenbau und Bahnbedarf Aktiengesellschaft - w skrócie MBA. Oczywiście niekoniecznie spowodowało to zmianę oznaczeń na formach.
Po wojnie w NRD produkcję taboru podjęto w jednym z zakładów dawnego O&K, nazwanym teraz VEB LOWA Lokomotivbau Karl Marx Babelsberg - w skrócie LKM. W Niemczech zachodnich w 1949 powrócono do nazwy O&K.
Import powojenny wydaje mi się wykluczony. Myślę, że najprostsze wyjaśnienie jest najbardziej prawdopodobnym i koleba pracowała w żwirowni podczas wojny.