Świat kolejek wąskotorowych SMF
14 Grudnia 2024, 23:58:32 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Lxd2-257 od BEMO --- Przyjmują zamówienia! Edycja limitowana w skali 1:87  (Przeczytany 54805 razy)
kiersno
Czytelnik

Długość toru:: 2 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #40 : 30 Stycznia 2015, 11:11:32 »
+2

Jest już zapowiedź Lxd2-278 w malowaniu z Werbkowic.
http://schmalspurbedarf.de/2643-diesellokomotive-faur-l45h-als-lxd2-278-pkp-bemo-1020-988.html


* Lxd2-278.JPG (120.64 KB, 866x654 - wyświetlony 1524 razy.)
Zapisane

HOe.pl
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 408 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #41 : 19 Marca 2015, 06:52:56 »
0

Cena w PLN tego modelu trochę urosła w stosunku do poprzednich modeli (257 i 324) o jakieś 50zł. Obecnie model ten ma być oferowany za 1200zł w wersji analogowej i 1730zł w wersji cyforwej z dźwiękiem. Dostępne tutaj: http://www.swiatmodeli.com/h0e-kolej-c-190.html
Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
hjugytf
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #42 : 21 Marca 2015, 16:04:13 »
0

A ja dziś sobie kupiłem. No oczywiście w czerwonym malowaniu.
Zapisane
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 408 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #43 : 03 Października 2017, 09:49:34 »
+2

Kolejna zapowiedź to Lxd2-280 z NAŁĘCZOWSKIEJ KD w skali 1:87 na tor modelowy 9mm:

Lokomotywa w całości (wykonaniem, oznaczeniami i malowaniem) odpowiada oryginałowi. Odwzorowano też oryginalne tabliczki fabryki UZINA, ich umiejscownienie itd. Model ma naniesioną rewizję w mocnej epoce IV (chyba 1975 rok) Cena 1170zł. Możliwość zamontowania cyfrowo sterowanego dekodera dźwięku za dodatkowe ok. 400zł. Dodatkowe części do montażu w opakowaniu. Oficjalna premiera na stanowisku sklepu "Lokomotyw" na targach HOBBY w Poznaniu w dniach 7-8 X 2017. Tanio to nie jest, ale BEMO generalnie tanie nie jest. Zresztą - innego takj wykonanego modelu (alternatywy) nie ma i zapewne nie będzie...





Lokomotywa ta całe swoje życie pracowała wyłącznie na NKD, stacjonowanie: Karczmiska. Rok produkcji oryginału 1968. Złomowana bodajże w 1992 r.

Powyższe zdjęcie pochodzi ze strony http://www.tog-billeder.dk/polen_smalspor_plan%20550a_Opole-Rosalin.htm i wykonane było w 1977 roku. na stacji w Opolu Lubelskim.
« Ostatnia zmiana: 03 Października 2017, 10:06:12 wysłane przez Jarek Franczyk » Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 402 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #44 : 04 Października 2017, 00:24:33 »
+1

Szanowny kolego" uzina" po rumuńsku znaczy fabryka,więc to co napisałeś cytuję "Odwzorowano też oryginalne tabliczki fabryki UZINA... " jest bez sensu,treść oznaczenia U23A po rozszyfrowaniu brzmi następująco "Fabryka 23 Sierpnia" .

Zapisane

Jakub Szadkowski
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 408 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #45 : 04 Października 2017, 10:53:15 »
0

Dzięki za sprostowanie. Przyznaję nie znam Rumuńskiego, a mój błąd wynika z tego, że błędnie zinterpretowałem informację ze sklepu lokomotyw, gdzie było napisane "logo na czole U23A (uzina 23 August - nie Faur)"... To "nie Faur" mnie zmyliło.
Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
majster
Mechanik
***
Długość toru:: 168 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #46 : 04 Października 2017, 11:14:47 »
+2

Cytuj
Lokomotywa ta całe swoje życie pracowała wyłącznie na NKD, stacjonowanie: Karczmiska. Rok produkcji oryginału 1968. Złomowana bodajże w 1992 r.

Z tym akurat nie mogę się zgodzić gdyż ta lokomotywa rozpoczęła służbę na PKP w 1968 roku ale na kolei jędrzejowskiej w lokomotywowni Bogoria. Później była na stanie lokomotywowni w Kazimierzy Wielkiej, Jędrzejowie, znów Kazimierzy Wielkiej a do Karczmisk trafiła dopiero od 15 grudnia 1975, później od czerwca 1978 przez rok była w Jędrzejowie, po czym wróciła do Karczmisk, gdzie jeździła aż do kasacji na temat której różne źródła podają różne daty, jedne mówią o 1983 roku, inne o 1992 roku. W każdym razie gdy byłem na tej kolei w 1988 roku to tej lokomotywy nigdzie tam nie widziałem.
Zapisane
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 408 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #47 : 05 Października 2017, 07:43:11 »
0

O widzicie, ile ciekawych informacji można się od was dowiedzieć - przy okazji obnażając niedomówienia/niepełne info na niektórych stronach o kolejach wąskich. Ja oparłem się wyłącznie (przyznaję się bez bicia ) na informacji stąd: http://www.tabor.wask.pl/egzemplarz.php?&id=50242 gdzie podane jest:

Lxd2-280
Typ    L45H
Rok produkcji   1968
Nr fabryczny   20726
Stan   złom
Rok złomowania   1992
Szerokości torów   750
Stacjonowanie   Karczmiska (1968-1992)


Przy okazji spytam - skąd kolega zaczerpnął te ciekawe informacje?
« Ostatnia zmiana: 05 Października 2017, 07:46:48 wysłane przez Jarek Franczyk » Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
majster
Mechanik
***
Długość toru:: 168 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #48 : 05 Października 2017, 19:06:22 »
+3

Na stronie "tabor.wask" jest/było sporo prawdziwych i rzetelnych informacji, ale z całym szacunkiem dla autora było też sporo nieścisłości i nie do końca sprawdzonych danych, które powodowały między innymi takie jak powyżej niedomówienia. Ja swoje informacje gromadziłem począwszy od połowy lat 80-tych XX wieku przez wiele lat głównie podczas moich wizyt na różnych kolejach, a także pozyskiwałem z wymiany informacji z kolegami zajmującymi się tą tematyką. Początkowo dane taboru spisywałem z gruntu nierzadko ryzykując spotkanie z nieco nadgorliwymi kolejarzami co kilkukrotnie wymuszało szybkie oddalenie się z miejsca "zbrodni" czyli po prostu ucieczkę, a później czasy się zmieniły, kolejarze z wąskich torów stali się bardziej przyjacielscy i w latach 90-tych było już dużo lepiej, wtedy już nikt nie gonił za przebywanie na terenie kolejowym i spisywanie taboru, a i bez problemu naczelnicy poszczególnych kolei (również w WMD Karczmiska) lub lokomotywowni czy nawet Zarządów Kolei Dojazdowych udostępniali do wglądu i odpisania książki inwentarzowe taboru czy też inne ciekawe dokumenty. I stąd właśnie mam swoje informacje.
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #49 : 05 Października 2017, 20:37:03 »
+1

U Pokropińskiego też 280 nie występuje na JKD... Co nie znaczy że jej tam nie było.
A kolegę majster zapraszam do uzupełnienia zestawień na Enkolu, lub do udostępnienia materiałów źródłowych
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
majster
Mechanik
***
Długość toru:: 168 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #50 : 07 Października 2017, 19:02:31 »
0

Cytuj
A kolegę majster zapraszam do uzupełnienia zestawień na Enkolu, lub do udostępnienia materiałów źródłowych

Pewnie kiedyś w końcu się za to zabiorę, niestety póki co wolnego czasu ciągle mi brakuje, ale jeśli ktoś ma jakieś pytania w tych sprawach proszę pisać na maila, postaram się pomóc.
Zapisane
Strony: 1 2 [3]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!