Świat kolejek wąskotorowych SMF
19 Lipca 2024, 08:04:26 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3 4 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: PGR ,,Krzemionek" makieta modułowa IF-16,5 (1:35)  (Przeczytany 95697 razy)
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #20 : 16 Października 2015, 17:04:48 »
+5

Mały postęp prac , po trochu prowadzę prace wykańczające przy poszczególnych detalach .
Tym razem na warsztacie GLS-ka , pozostało jeszcze wnętrze ,czyli silnik napęd i skrzynia biegów .
A i zapewne  trzeba będzie ją zmultiplikować na potrzeby makiety . Chichot


Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 786 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #21 : 16 Października 2015, 21:08:48 »
0

Mallet, jak zawsze pokazujesz klasę samą w sobie
Szacunek, świetna robota...

Pozdrawiam z MMz
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #22 : 16 Października 2015, 21:25:36 »
0

Jeszcze maskownice i oszklenie.
Ale i takt świetny efent
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #23 : 29 Października 2015, 17:58:01 »
0

Od dłuższego czasu zbierałem materiały do budowy tego traktora i w końcu trzeba powiedzieć dość i zabrać się z budowę .
Tym bardziej że planowałem uświetnienie tym traktorkiem tej i paru innych dioram.
Na razie powstanie model matka a później trochę się rozmnoży  
Dodatkowym impulsem było otrzymanie od kolegi żywicznego modelu firmy Czeskiej PlusModel ,niestety po oględzinach modelu stwierdziłem że nie da się z tego zrobić naszego Ursusa , być może to inny model Lanz Buldoga .
Nie wnikając w szczegóły wykonałem zgodnie z posiadanymi materiałami nową skrzynie biegów , kominek dolotu powietrza , wylotowy komin spalin, obudowę napędu wentylatora i poprawiłem całą masą pierdółek  aby był to Ursus.
Traktor wykonam na stalowych kołach z pierwszej partii produkcyjnej ,od taki pierwszomajowy Ursus.
  




Oraz małe porównanie moich z firmowymi .


Zapisane
Kaczor
Mechanik
***
Długość toru:: 167 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #24 : 30 Października 2015, 13:14:54 »
0

Jestem pełen podziwu - świetne umiejętności i warsztat
Zapisane

Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #25 : 30 Października 2015, 17:24:00 »
0

Masz taka małą tokarkę?
Kapitalnie to wyszło.
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #26 : 30 Października 2015, 18:08:33 »
+1

Tematy trochę mało kolejowe ale sadzę że warto pokazać jak powstają tematy które nadają klimat makietą
Oczywiście punktem numer jeden są lokomotywki i tabor ,ale dobrze żeby w garażu obok toru stało coś co też cieszy oko.
Trochę jeszcze podłubię przy traktorku i biorę się za wykonanie wnętrza do GLS-ki a potem napęd .
Dorobione części poskładałem razem na razie na roboczo .
A przy takich pracach mała tokareczka bardzo się przydaje i ułatwia życie .

Zapisane
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #27 : 10 Listopada 2015, 17:14:51 »
+1

Dalszy postęp prac przy Ursusie , wykonałem nowe zawieszenia w dwóch wersjach , wannę dla traktorzysty , dopasowałem na razie koła gumowe ,z żelaźniakami na razie walczę .
Teraz też nadszedł czas na wykonanie różnych drobiazgów typu dźwignie ,wajchy ,śrubki itp.
Za chwilkę na warsztacie będzie też i silnik do GLS-ki .



Zapisane
Bogumił
Nowicjusz
*
Długość toru:: 28 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #28 : 10 Listopada 2015, 21:43:36 »
0

Tym razem nie wytrzymałem... Muszę dodać swoje pięć groszy w temacie pochwał.
Odnoszę wrażenie, że gdy Szanowny kolega wzbogaci silnik o głowicę z układem wtryskowym, to ten silnik zacznie pracować  .
Przednia belka zawieszenia i koła z bieżnikiem z epoki powalają na kolana. Na oponach widoczne są wypływki - pozostałości procesu wulkanizacji Szok.
A tak przy okazji Ursusa, to drugie zdjęcie w sepii - moim zdaniem zrobione we Włochach na ulicy (obecnie) Świerszcza w rejonie dworca kolejowego W-wa Włochy.

Pozdrawiam serdecznie
Bogumił
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 786 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #29 : 11 Listopada 2015, 23:58:30 »
0

Mallet, chłopie... Czy mam popaść w kompleksy przez Ciebie??
Robota jak zawsze "prima sort".

Pozdrawiam z MMz

ps. Co do marki Ursus mam w pewnym sensie sentyment - dziadek przepracował dość sporo lat na odlewni ZPC Ursus.
   Ciort wie ile traktorów przez jego ręce przeszło/ przejechało...
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
micho
Młotkowy
**
Długość toru:: 136 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #30 : 12 Listopada 2015, 10:41:35 »
0

Suuuper.

Gdybyś wydał wersję w skali 1:87 to byłoby wielu chętnych.
Zapisane

Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #31 : 12 Listopada 2015, 17:23:01 »
0

Ursus -dobre bo Polskie .
Co prawda to kopia Lanz- Buldoga ale nie był licencją lecz konstrukcją tylko wzorowana na tej Niemieckiej .
Skala 1:35 daje większe możliwości zdetalowania modelu ,a i nie bez znaczenia są tu moje warunki zdrowotne .
Poza tym w tej skali ukazało się już trochę podobnego sprzętu z PRl-u.
A przekonać się do niej będzie można oglądając makietę .
http://www.martola.com.pl/pl629/produkty59394/dt_74_soviet_dozer
http://www.martola.com.pl/pl629/produkty58921/mtz_82
http://www.plusmodel.cz/karta_cz.php?id=675
http://www.plusmodel.cz/karta_cz.php?id=167
http://www.plusmodel.cz/karta_cz.php?id=110
http://www.plusmodel.cz/gallery/338/
Oraz nasze samochody w zbliżonej skali .
http://www.wellydiecast.com/product.php?&keyword=&type=&scale=5&mode=search&page=3
Co do chętnych to i  ten model w tej skali ma już swoich fanów .
Nikogo też nie zamierzam wpędzać w kompleksy a jedynie zachęcam do działań w swoich ulubionych skalach .
Mam też taką cichą nadzieję że może kogoś ta ralecja zachęci do wspólnego podziałania w tej skali wąskotorowej .
Pozdrawiam Andrzej .


« Ostatnia zmiana: 12 Listopada 2015, 19:20:23 wysłane przez Mallet » Zapisane
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #32 : 20 Listopada 2015, 16:46:33 »
+1

No i trochę jeszcze poursusie 
Tymczasem powstały podstawy do URSUSA C 451 , a do C45 popracowałem trochę nad kołami .
Cały czas też walczę ze wszędobylskimi dźwigniami ,śrubkami itp drobiazgami .
Ponieważ są już obie szoferki dla traktorzysty trzeba będzie je wyposażyć w osprzęt do prowadzenia traktora .




Zapisane
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #33 : 20 Listopada 2015, 18:02:13 »
0

Masz chłopie dostęp do niezłej technologii. Efekty są niesamowite.
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #34 : 20 Listopada 2015, 18:08:16 »
+1

Żadnej tu technologi nie ma są tylko dwie ręce i głowa 
Acha jeszcze trzeba dodać odrobinkę zapału do pracy .
Zapisane
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #35 : 01 Grudnia 2015, 17:07:29 »
+3

Wszystkie charakterystyczne pocięgła i dźwignie wykonałem ,choć te drobiazgi były chyba najbardziej pracochłonne .
W najbliższym czasie dojdzie głowica żarowa i przegub napędowy do przystawek rolniczych .
No i oczywiście daszek coby traktorzysta nie mókł podczas pracy na budowie np drogi .


 
Zapisane
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #36 : 08 Grudnia 2015, 17:42:46 »
0

Dalszy ciąg prac ,wykonałem głowicę żarową , tylni wałek przeniesienia napędu .
Popracowałem też trochę przy wannach traktorzystów obu wersji .
To chyba tyle z Ursusa ,reszta to już formowanie i odlewnie , czas na następną maszynę na makiecie
Koparkę Waryńskiego KM 251, i taki klimacik, zdjęcie autorstwa Michała Izydorczaka .


Zapisane
Bogumił
Nowicjusz
*
Długość toru:: 28 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #37 : 10 Grudnia 2015, 22:13:52 »
0

Witam.

Głowica z gruszką żarową odwzorowana super. Pojawiła się również przystawka odbioru mocy, czyli  obecny "WOM". Jestem w dalszym ciągu pod wrażeniem...
Na marginesie dodam, że korbowód tego silnika miał długość 1-go metra, a jego konstrukcję zapożyczono z silników wielopaliwowych systemu Bessemera (tego samego od gruszki do świeżenia stali).

Pozdrawiam
Zapisane
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #38 : 13 Grudnia 2015, 21:17:00 »
0


Dalszy ciąg prac ,wykonałem głowicę żarową , tylni wałek przeniesienia napędu .
Popracowałem też trochę przy wannach traktorzystów obu wersji .
To chyba tyle z Ursusa ,reszta to już formowanie i odlewnie , czas na następną maszynę na makiecie
Koparkę Waryńskiego KM 251, i taki klimacik, zdjęcie autorstwa Michała Izydorczaka .


Zapisane
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #39 : 16 Grudnia 2015, 18:55:39 »
0

Pierwsze świeżutkie odlewy , na tym jeszcze nie koniec zostało jeszcze parę części .
Przy okazji wyszło że niektóre detale trzeba będzie poprawić jeśli chodzi o formowanie bo ich odlewnie nie do końca wychodzi tak jak bym chciał .
Zacząłem też składanie traktorka z odlanych już elementów , czyli tak jakby robota od początku ,ale już z nadzieją na zasilenie tymże modelem  paru tematów które sobie zaplanowałem .
To już chyba wszystko jeśli chodzi o Ursusa ,teraz czas na dokończenie GLS-ki i uzbrojenie jej w brakujące detale .
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!