Świat kolejek wąskotorowych SMF
08 Grudnia 2024, 12:31:09 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: PGR ,,Krzemionek" makieta modułowa IF-16,5 (1:35)  (Przeczytany 98260 razy)
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« : 02 Września 2015, 18:53:47 »
+4

Od dłuższego czasu pracuję nad dioramą przedstawiajacą zsyp urobku .
Czas w jakim to się dzieje to były PRL ,a może raczej jego wspomnienie z nieco przymkniętym okiem
Ale podczas prac nad tą dioramką ,przyszedł mi pomysł aby spróbować to odtworzyć w nieco większym formacie .
I tak zaczęła powoli powstawać diorama modułowa .
Założyłem sobie że cała rzecz dziać się będzie w fikcyjnym tytułowym PGR ,,Krzemionek".
Całość budowana jest od podstaw , i o ile na dioramie odbiorcą towaru jest ciężarówka to tu będą wagony normalnotorowe z lokomotywką manewrową .
W pierwszej części makiety znajdzie się koparka wieloczerpakowa i będzie można zobaczyć jak taki załadunek się odbywa .
Druga część to typowa przejazdówka z niewielkim mostem nad strumieniem oraz odgałęzieniem gdzie znajdzie swoje miejsce małą koparka Waryńskiego np KM 251 z łychą , nie zabraknie też Stalińca S80 oraz Ursusa.
Trzeci moduł to już końcowa stacja tej małej spółdzielni pokazujący zsyp do wagonów kolejowych
Będzie też trochę infrastruktury warsztatowo -biurowej .
Na początek , tabor ,czyli GLS-30 no i oczywiście koleby .
Powstały też skrzyneczki pod zabudowę torowiska .
 






Zapisane
arti281
Dyrektor
*****
Długość toru:: 512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1 : 02 Września 2015, 19:43:06 »
0

Ciekawy pomysł 
Zapisane
WIĆUŚ
Mechanik
***
Długość toru:: 241 m

W terenie W terenie

kolejkowy zawrót głowy


WWW
« Odpowiedz #2 : 02 Września 2015, 19:47:58 »
0

W roli ciężarówki widziałbym jakiegoś stara albo Żubra A80
Zapisane

Blog o mojej kolei ogrodowej: http://kolejogrodowa.blogspot.com/
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 02 Września 2015, 20:19:14 »
0

Też o tym myślałem , ale nie wszystko od razu 
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 787 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #4 : 02 Września 2015, 21:14:22 »
0

No i znów czapki z głów... Pomysł bomba i wykonanie też
Pozdrawiam z MMz
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #5 : 02 Września 2015, 21:54:40 »
0

1/35 sprytnie. Można łatwo dobrać ciekawe pojazdy o militarnej proweniencji, i o kawałek architektury nie trudno. Popieram pomysł.
Aż znalazłem, może Cię zainspiruje:


* mar[121174]_3545.jpg (71.98 KB, 550x299 - wyświetlony 1132 razy.)
« Ostatnia zmiana: 02 Września 2015, 22:09:50 wysłane przez Trabant » Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
micho
Młotkowy
**
Długość toru:: 136 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #6 : 02 Września 2015, 22:24:46 »
0

Nareszcie pierwsza odsłona.

Super się zapowiada. Fajnie zobaczyć GLS-kę w jej „środowisku naturalnym”.

Poznaje po wykroju "blach" ostoi, że korzystasz z dokumentacji Modelik 8/09.
Ciut przekłamane są tam ślizgi maźnic które w oryginale są zlicowane ze spodem blachy.

Pozdrawiam.
Zapisane

Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 03 Września 2015, 07:43:28 »
0

Tego DT-74 mam już częściowo wykonanego ,tyle tylko że z własnej produkcji .
Raczej będzie S-80 ,konwersja z tego , wg mnie jest fajniejszy .

No ale na razie w planach Waryński KM-251 
Każdy model będzie miał pewne nieścisłości wymiarowe a pewne szczegóły nie będą tak do końca zgodne z oryginałem .
Wynika to z różnych przyczyn , i raczej współczuje purystom co boli ich każda śrubka nieodtworzona w modelu .
Ale tak już jest a i plany też posiadają błędy ,nie mniej jednak na tym etapie można jeszcze co nieco poprawić .
Na razie GLS jest w bryle ,ale za chwilę będzie detalowana i zobaczę jak wygląda sprawa maźnic.
Zapisane
micho
Młotkowy
**
Długość toru:: 136 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #8 : 03 Września 2015, 07:57:55 »
0

... by przybliżyć klimat pracy GLS-ki

https://www.youtube.com/watch?v=aewbTPdWG9E
Zapisane

Langsam, langsam, aber sicher. (Pomału, pomału, ale zawsze do przodu.)
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #9 : 03 Września 2015, 17:31:49 »
0

Planujesz zrobić jakiś inny tabor? Cysterna z beczką, albo platforma ze skrzynkami?
Co do pozostałego sprzętu, to pamiętaj o historycznym prawdopodobieństwie.
Ale i tak praca super.
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 03 Września 2015, 17:54:32 »
0

Raczej przy tej makiecie ograniczę się do naszych małych lokomotywek GLS-ki i Wls-ki.
To i tak sporo pracy ale jestem otwarty na wszelkie sugestie , okres to wiadomo lata 60 -te .
Zakład fikcyjny bo chodzi raczej o pokazanie sprzętu naszej produkcji na tyle na ile będzie można.
Star też będzie zawsze to klimacik 
Zapisane
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #11 : 03 Września 2015, 19:03:27 »
0

Nie no, WLS-ka konkretna jest, się nadaje. Choć to więcej pracy. Miałem na myśli ten amerykański spychacz. Skąd on by się wziął za PRL-u? UNRRA?
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #12 : 03 Września 2015, 21:31:10 »
+2

Ten D-7 jest protoplastą Stalińca  S-80 w czystej postaci .
Jak to w zwyczaju Ruskie mieli rznęli wszystko bez licencji .
Wystarczy dorobić kabinę i nieco inny spych.
Wszystko pokażę jak to zrobić , w trakcie budowy makiety o ile będzie zainteresowanie taką przeróbką.

A tu przy pracy u nas na budowach ,różnica jest tu w podnoszeniu spychu ,starsze miały górą .



Zapisane
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #13 : 07 Września 2015, 22:07:40 »
+3

Jak makieta to skrzyneczki też się przydadzą co by te całą menażerie umieścić w klimatycznym miejscu .
Układ torowy zaprojektowany tak aby mogły jeździć dwa składy koleb .
I tak pisałem w pierwszym poście całość składa się z trzech skrzynek .






« Ostatnia zmiana: 07 Września 2015, 22:11:20 wysłane przez Mallet » Zapisane
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #14 : 08 Września 2015, 17:08:42 »
0

Ale to jest wielkie, tzn. rozległe.
Masz może plany do tego Stalińca S-80?
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #15 : 08 Września 2015, 21:42:48 »
0

Plany nie są tu niezbędne ,ruskie jak to mają w zwyczaju zerżnęli co się dało .
Zresztą pierwszy Staliniec to też kopia Caterpilara .
Jedyne co to wykonałem szkice do lemiesz który jest inny ,oraz budki sterowniczej .
Reszta bez zmian .
Zresztą budkę i lemiesz zapewne po wykonaniu modelu matki  sklonuje w żywicy  .
Zapisane
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #16 : 09 Września 2015, 14:37:45 »
0

Przepraszam, chodziło mi o tego:

http://www.flotoma.pl/pojazdy/T100S_1.jpg

Rozumiem, że podwozie można wziąć od amerykana?
Pozostaje kwestia obudowy silnika i szoferka.
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Mallet
Mechanik
***
Długość toru:: 248 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #17 : 09 Września 2015, 18:56:29 »
0

Dla przypomnienia to o czym tutaj mowa to jest w 1:35 a link tyczy się Stalińca 1:43,5 .
Tamto to blaszana zabawka tutaj jet model wysoce zdetalowany ze wszystkimi szczegółami .
Dla informacji S-80 i S-100 .
http://www.retrotraktor.pl/readarticle.php?article_id=155
Od 1946 roku w zasadzie bez ewidetnych zmian które tyczyły się nieco innej budki ,inny lemiesz ,prowadzenie podnoszenia lemiesza , ale układ jezdny dalej ten sam .
Zapisane
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 547 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #18 : 09 Września 2015, 20:49:34 »
0

Tak, chodziło mi o S-100. Masz plany do niego? Szoferka, osłona silnika i lemiesz?
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Rocketfuel94
Młotkowy
**
Długość toru:: 58 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #19 : 10 Września 2015, 09:05:20 »
0

No, no! Świetny pomysł i jeszcze lepsze wykonanie! 
Zapisane

Uczmy się kochać wąskotorówki, tak szybko odchodzą...
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!