Newkid
Nowicjusz
Długość toru:: 42 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #40 : 26 Marzec 2016, 01:27:00 » |
+7
|
Witajcie ponownie! Jakiś czas temu wspominałem, że w latach 80tych w Łódzkiej gazecie "Odgłosy" był felieton o kolejce, a dokładniej o jej ostatnim kursie osobowym. Otóż udało mi się odnaleźć elektroniczną wersję tej gazety i owy artykuł. ) Jest kilka zdjęć, m.in owiec pasących się na którymś z przystanków. (Chyba Milejówka) Znajdziecie go tutaj: http://bc.wimbp.lodz.pl/dlibra/publication?id=67627&tab=3Rok 1986, numer 42 (z 18 Października 86r)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
arti281
|
|
« Odpowiedz #41 : 26 Marzec 2016, 09:01:09 » |
+1
|
Szacun za ten artykuł! Wesołych Świat
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Newkid
Nowicjusz
Długość toru:: 42 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #42 : 26 Marzec 2016, 14:12:36 » |
+1
|
Również Wesołych życzę!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Juras XR4Ti
Młotkowy
Długość toru:: 103 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #43 : 26 Marzec 2016, 19:31:12 » |
+1
|
Ku...wa popłakałem się...
Spokojnych Świąt...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
natrix
Nowicjusz
Długość toru:: 34 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #44 : 26 Kwiecień 2016, 13:10:50 » |
+1
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Newkid
Nowicjusz
Długość toru:: 42 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #45 : 26 Kwiecień 2016, 15:36:20 » |
+1
|
Na poprzedniej stronce dodawałem ten sam link, ale nie szkodzi Fotki rzeczywiście super, szczególnie te z Polanki i Starostwa Sam zamówiłem książkę "Sulejów i okolice" z 1971 r. niedługo powinna przyjść, więc jeśli będzie jakieś zdjęcie kolejki (jedno jest na pewno, kolejka, a w tle wapiennik "Wiktor" w Sulejowie") to Wam je tutaj udostępnię.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Newkid
Nowicjusz
Długość toru:: 42 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #46 : 04 Maj 2016, 21:52:46 » |
+3
|
Dzisiaj dostałem zdjęcie na facebooku od Patryka Kaniewskiego, przedstawiające przystanek w Sulejowie, zrobione w 1982 r. Dołączam również obiecane zdjęcie z Sulejowa, przy wapienniku "Wiktor" (wybaczcie słabą jakość, na dniach postaram się dodać w lepszej jakości)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
natrix
Nowicjusz
Długość toru:: 34 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #47 : 05 Maj 2016, 09:10:27 » |
+2
|
Dołączam również obiecane zdjęcie z Sulejowa, przy wapienniku "Wiktor" (wybaczcie słabą jakość, na dniach postaram się dodać w lepszej jakości) Super !!! Jeżeli chodzi o wapiennik: pamiętam, że bocznicę obsługiwała lokomotywa spalinowa produkcji radzieckiej serii TU7 (ros. ТУ7) w malowaniu takim (lub zbliżonym), jak załączone zdjęcie. Czy może ktoś wie kiedy lokomotywa ta przybyła na kolejkę piotrkowską i jakie były jej dalsze losy?
|
|
|
|
Ariel Ciechański
|
|
« Odpowiedz #48 : 05 Maj 2016, 10:24:14 » |
+2
|
Super !!! Jeżeli chodzi o wapiennik: pamiętam, że bocznicę obsługiwała lokomotywa spalinowa produkcji radzieckiej serii TU7 (ros. ТУ7) w malowaniu takim (lub zbliżonym), jak załączone zdjęcie. Czy może ktoś wie kiedy lokomotywa ta przybyła na kolejkę piotrkowską i jakie były jej dalsze losy?
Na kolejkę to nigdy . Oidp zezłomowana na miejscu. Zasadniczo obecność jej potwierdzam bo widziałem ją osobiście latem bodaj 1991 lub 1992 r.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br />
|
|
|
majster
|
|
« Odpowiedz #49 : 05 Maj 2016, 11:39:03 » |
+3
|
Też mogę potwierdzić, że taka lokomotywa tam była, widziałem ją na bocznicy wapiennika latem 1987 roku, wyglądała na czynną, w przeciwieństwie do stojącej niedaleko Wls150-6035. Niestety nie wiem jaki był numer tej lokomotywy, gdyż nigdzie nie dało się go odczytać.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
piotrbel
Nowicjusz
Długość toru:: 19 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #50 : 05 Maj 2016, 22:09:06 » |
+3
|
Lokomotywa ta przyszła do Piotrkowa w 1978 lub 79 roku, nie miała zderzaków więc do Sulejowa była holowana za pomocą łańcuchów ponieważ szła na zimno bez uruchamiania.Cała ta operacja odbyła się puznym wieczorem w ramach t.z. współpracy PKP z Wapiennikami
|
|
|
Zapisane
|
miłosnik
|
|
|
2xm
|
|
« Odpowiedz #51 : 06 Maj 2016, 02:05:27 » |
+6
|
W Stalowych Szlakach 7-12 (55-60) 1994 jest artykuł Zbigniewa Tucholskiego na temat tej lokomotywy. TU-7E (Fabryka Maszyn w Kałudze 003/1974). Wcześniej do połowy lat '70 na bocznicy pracowały parowozy Kp4 i jakiś stary tendrzak Henschla. Po zawieszeniu przewozów na kolejce lokomotywy stały bez pracy i ostatecznie złomowano je w 1993 roku. Przy czym jest też stwierdzenie, że własną trakcją bocznica obsługiwana była do połowy lat '80, kiedy to obsługę przejęły Lxd2 PKP. Jest też opis malowania: Lokomotywa pracująca w ZPW Sulejów malowana była na kolor czerwony: obudowa silnika, kabina, czołownice, poręcze i balustrady na pomostach; czarny: podwozie, wózki, sprzęgi i dach. Z dwóch stron na ścianach bocznych kabiny maszynisty przymocowane były tabliczki z lekkiego metalu, w języku rosyjskim „wykonano w ZSRR", oraz podświetlane szybki z napisem TU-7E-003. Na wózkach umieszczone były tabliczki fabryczne. Na zdjęciach widać jeszcze jasny pas biegnący pod oknami i w górnej części osłony silnika.
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
natrix
Nowicjusz
Długość toru:: 34 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #52 : 06 Maj 2016, 10:16:02 » |
0
|
W Stalowych Szlakach 7-12... Bardzo dziękuję !!!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
|
« Odpowiedz #53 : 06 Maj 2016, 17:52:05 » |
+1
|
W Stalowych Szlakach 7-12 (55-60) 1994 jest artykuł Zbigniewa Tucholskiego na temat tej lokomotywy. TU-7E (Fabryka Maszyn w Kałudze 003/1974).
Nie wiem jak jest w źródłowym artykule, ale powinno być Fabryka Maszyn w Kambarce.
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
2xm
|
|
« Odpowiedz #54 : 06 Maj 2016, 18:28:15 » |
+1
|
W artykule jest w Kałudze - najwyraźniej błąd.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
natrix
Nowicjusz
Długość toru:: 34 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #55 : 06 Maj 2016, 18:42:12 » |
0
|
W artykule jest w Kałudze - najwyraźniej błąd.
Lokomotywa TU7 powstała w celu wypełnienia luki między lokomotywą spalinową TU2, która z powodu dużego nacisku na oś (8 ton) nie mogła być wykorzystywana na wszystkich szlakach wąskotorowych, a słabszą przemysłową lokomotywą TU4. Jej poprzednikiem była lokomotywa TU5 produkowana od 1967 przez Kambarskie Zakłady Mechaniczne w Kambarce, jednakże cierpiała ona na problemy z zawodnością przekładni hydraulicznej (zbudowano 95 sztuk). W 1972 zakład w Kambarce opracował lokomotywę TU7, wykorzystującą taki sam silnik, jak TU5, lecz z lepszą dwustopniową przekładnią hydrauliczną UGP400-650, używaną już na innych typach lokomotyw szerokotorowych. W związku z zastosowaniem nowej przekładni, przeprojektowaniu musiała ulec rama i nadwozie lokomotywy, łącznie z kabiną. Wózki napędowe TU7 były zunifikowane z TU4.... (cyt.) więcej w https://pl.wikipedia.org/wiki/TU7
|
|
« Ostatnia zmiana: 06 Maj 2016, 18:49:00 wysłane przez natrix »
|
Zapisane
|
|
|
|
Newkid
Nowicjusz
Długość toru:: 42 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #56 : 29 Maj 2016, 18:39:05 » |
+3
|
Zgodnie z prośbą artiego, wrzucam fotkę ))
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Newkid
Nowicjusz
Długość toru:: 42 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #57 : 06 Lipiec 2016, 18:38:33 » |
+1
|
Dzisiaj, w wiadomości od Patryka Kaniewskiego, dostałem takie przecudowne zdjęcie! Fotka pochodzi z portalu Flickr, niestety (prócz tego ze stacji w Sulejowie, udostępnianego jakiś czas temu) nie ma żadnych innych zdjęć. Napisałem do autora zarówno tej fotografii, jak i tej z Lxd2, czy nie mają jeszcze jakiś, i czy się nie podzielą. W razie czego, udostępnię )
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kalito
|
|
« Odpowiedz #58 : 21 Listopad 2016, 19:26:02 » |
+1
|
Wydzieliłem wątek o książce "Kolej wąskotorowa Piotrków-Sulejów" Krzysztofa Hermana: http://750mm.pl/index.php?topic=5069.0
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Kalito Piszę w miarę poprawnie po polsku.
|
|
|
Newkid
Nowicjusz
Długość toru:: 42 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #59 : 27 Październik 2017, 01:10:12 » |
+3
|
Dawno nic tu nie dodawaliśmy, ale to jest diamencik. Rok 1969. Kolejka gdzieś między Polanką, a Sulejowem Zdjęcie znalazłem na: https://www.facebook.com/PiotrkowHistoryczny/
|
|
« Ostatnia zmiana: 27 Październik 2017, 01:14:14 wysłane przez Newkid »
|
Zapisane
|
|
|
|
|