Świat kolejek wąskotorowych SMF
29 Marzec 2024, 12:07:23 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Skansen Kolei Leśnej Dalekie.  (Przeczytany 43786 razy)
Mateusz M.
Nowicjusz
*
Długość toru:: 42 m

W terenie W terenie

KL Dalekie


« Odpowiedz #20 : 25 Sierpień 2016, 16:01:54 »
0

Nie no oczywiście wiem na czym miałby polegać taki nadzór, tylko chodziło mi w tym przypadku o to że znalezienie takiej osoby z uprawnieniami i dobrze znającej się na rzeczy nie jest łatwe. Załóżmy że nadzór prowadziła by osoba nie mająca dotąd związku z koleją i pojęcia o parowozach, to mogły by wychodzić takie kwiatki. Stacja Muzeum bierze to na siebie, nie wiadomo jeszcze kto zostanie takim nadzorcą, na pewno ktoś najbardziej korzystny.
Przykład tego parowozu jest etapem pilotażowym, jako pierwszy zostanie on remontowany pod nadzorem konserwatorskim i właśnie na nim Stacja Muzeum nauczy się jak mają być prowadzone formalności w takich przypadkach. Na koniec dodam że parowóz jest  dawno w rejestrze muzealiów, co powinno podobno przewyższać rangą zabytek i wpisanie do rejestru zabytków nie miało sensu, ot takie luźne rozmowy prowadziłem w muzeum. Być może tak jak piszecie coś się zmieniło w tej sprawie/ustawie.
Zapisane
Misiek_K
Mechanik
***
Długość toru:: 162 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #21 : 26 Sierpień 2016, 07:41:57 »
0

Na koniec dodam że parowóz jest  dawno w rejestrze muzealiów, co powinno podobno przewyższać rangą zabytek i wpisanie do rejestru zabytków nie miało sensu, ot takie luźne rozmowy prowadziłem w muzeum.

Mam mieszane uczucia. Znane są przypadki bezkarnego wysyłania przez muzea eksponatów na złom, bo przecież w RZ nie były.
Zapisane
Mateusz M.
Nowicjusz
*
Długość toru:: 42 m

W terenie W terenie

KL Dalekie


« Odpowiedz #22 : 31 Grudzień 2016, 20:22:16 »
+7

Witam, na koniec roku czas na małą aktualizację. Niestety sprawa parowozu porusza się do przodu w takim tempie tak jak on sam, czyli stoi w miejscu. Cały sezon został praktycznie zmarnowany, szkoda już nerw, mam nadzieję że z wiosną nadejdą lepsze czasy.

Sezon jako dla ogółu skansenu nie przepadł na szczęście w całości. W międzyczasie udało mi się pozyskać drewniane słupy energetyczne, na których to był zamontowany dawny transformator na terenie tartaku. Po odpowiednim obrobieniu zostały zaadoptowane do moich potrzeb, wyprodukowane zostały w 1961 roku. Do słupów pozyskałem odpowiednie poprzeczki telefoniczne, a po ich odrestaurowaniu i uzupełnieniu izolatorów były gotowe do montażu na słupie. Załatwiłem też oryginalne "kultowe" lampy oświetleniowe z 1959 roku, które to były w koszmarnym stanie, wymagały ogromu pracy.
Latem dotarły do mnie staroużyteczne szczudła słupowe, które po wykopaniu dwu metrowych dołów, zostały ustawione po obydwu stronach toru. Po jednej pod słupy napowietrznej linii teletechnicznej, po drugiej zaś stronie pod słup oświetleniowy z rozdzielnią.

Kiedy słupy były zamontowane do podstaw można było przystąpić do ich kompletowania. Telefoniczne dostały po dwie poprzeczki z 16 izolatorami oraz tabliczkami z lokatą i kierunkiem do gniazda (gniazda jeszcze nie zdobyłem, także nie jest jeszcze zamontowane), należy jeszcze też rozciągnąć druty Na słupie el. zamontowałem rozdzielnię z bezpiecznikami, do której to doprowadzona została instalacja el. z domu,  od rozdzielni wychodzą przewody do semafora, lamp ośw. a w przyszłości do wagonu brankardu. W sumie zużyłem już około 50 metrów przewodów. Lampy zyskały nowe kolory, osprzęt i lepszy odbłyśnik, zamontowałem w nich żarówki żarowo-rtęciowe o mocy 2x 160W, dają fajny efekt i bardzo dużo światła. W końcu i semafor doczekał się podłączenia i dopiero teraz może w pełni wywiązywać się ze swoich funkcji. Miejmy nadzieję że te zielone światło nie będzie tylko kolorem przysłony, ale i też wskazaniem przyszłości.
Pozdrawiam i życzę wszystkim szczęśliwego nowego roku 2017!


* 1.JPG (191.88 KB, 600x450 - wyświetlony 799 razy.)

* 2.JPG (349.78 KB, 600x800 - wyświetlony 786 razy.)

* 3.JPG (208.36 KB, 600x450 - wyświetlony 808 razy.)

* 4.JPG (123.49 KB, 600x450 - wyświetlony 779 razy.)

* 5.JPG (101.09 KB, 600x450 - wyświetlony 822 razy.)
Zapisane
Mateusz M.
Nowicjusz
*
Długość toru:: 42 m

W terenie W terenie

KL Dalekie


« Odpowiedz #23 : 31 Grudzień 2016, 20:23:15 »
+3

Ciąg dalszy zdjęć.


* 6.JPG (170.89 KB, 600x800 - wyświetlony 805 razy.)

* 7.JPG (51.56 KB, 600x450 - wyświetlony 813 razy.)

* 8.JPG (188.88 KB, 600x800 - wyświetlony 816 razy.)

* 9.JPG (237.53 KB, 600x800 - wyświetlony 777 razy.)
Zapisane
Mateusz M.
Nowicjusz
*
Długość toru:: 42 m

W terenie W terenie

KL Dalekie


« Odpowiedz #24 : 31 Grudzień 2016, 20:23:58 »
+4

I na koniec semafor L.


* 10.JPG (239.25 KB, 600x800 - wyświetlony 871 razy.)

* 11.JPG (116 KB, 600x450 - wyświetlony 789 razy.)

* 12.JPG (229.97 KB, 600x800 - wyświetlony 800 razy.)
Zapisane
Juras XR4Ti
Młotkowy
**
Długość toru:: 103 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #25 : 02 Styczeń 2017, 12:23:17 »
0

Witam

Gratulacje, wygląda to bardzo ładnie. Nie wiem tylko, czy te żarówy pasują ,,wiekowo" do tych pięknych opraw.
Życzę wszystkiego najlepszego w Nowym Roku  i żeby sprawa parowozu wreszcie ruszyła do przodu...

pozdrawiam - Juras
Zapisane
MK-waskotorowiec
Mechanik
***
Długość toru:: 167 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #26 : 02 Styczeń 2017, 23:27:53 »
0

Gratulacje, wygląda to bardzo ładnie. Nie wiem tylko, czy te żarówy pasują ,,wiekowo" do tych pięknych opraw.
Życzę wszystkiego najlepszego w Nowym Roku  i żeby sprawa parowozu wreszcie ruszyła do przodu...
Oczywiście, że pasują. Do tego typu opraw nie posiadających statecznika lampy żarowo-rtęciowe są najlepszym rozwiązaniem. Na pewno dają więcej światła od żarówki. I wiekowo jak najbardziej pasują, rozwiązanie to było stosowane. Oczywiście można by było pokusić się o zamocowanie stateczników, aby lampy rtęciowe zamocować. Na pewno będzie to trochę wydajniejsze jeśli chodzi o zużycie prądu. Można też całkiem nowocześnie LEDy zamocować, tutaj już zużycie prądu by było drastycznie mniejsze, a barwa światła bardzo zbliżona do oryginalnej.
No, ale jeśli ma być historycznie to tylko żarówka, albo MIX.
Zapisane
Mateusz M.
Nowicjusz
*
Długość toru:: 42 m

W terenie W terenie

KL Dalekie


« Odpowiedz #27 : 04 Styczeń 2017, 14:44:12 »
+1

Akurat w jednej oprawie siedziała właśnie taka żarówka i dlatego stwierdziłem iż takie zastosuję. Rtęciówki maja taki swój peerelowski klimacik, czego nie można powiedzieć np. o sodówkach, które są co prawda wydajniejsze i mają dziwny odcień światła. Zwykła żarówka nie dawała by raczej tyle światła, a ledy choć są naprawdę dobre, to nie pasowały by tutaj swoją nowoczesnością. Stwierdziłem że nie ma co liczyć się z kosztami prądu, skoro chce się mieć taki oryginalny "wycinek historii", z resztą tych lamp nie palę cały czas, tylko w razie potrzeby, czy okazji.
Zapisane
Juras XR4Ti
Młotkowy
**
Długość toru:: 103 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #28 : 23 Październik 2022, 18:48:31 »
+2

Odświeżam, a właściwie odkopuję wątek. Parę lat temu byłem u Mateusza i to co widziałem zapowiadało się nieźle. Ciekawy jestem jakie są dalsze losy parowozu jak i całego skansenu. Może on sam się odezwie lub ktoś, kto ma jakieś informacje w sprawie.

pozdrawiam - Juras
Zapisane
Mateusz M.
Nowicjusz
*
Długość toru:: 42 m

W terenie W terenie

KL Dalekie


« Odpowiedz #29 : 26 Październik 2022, 12:40:51 »
+5

Już odpowiadam. Otóż po kilku latach problemów jakie wynikły po wpisaniu parowozu do rejestru zabytków, zmian statutowych muzeum itp, sprawa w końcu wyszła na prostą i prace mogą być dalej kontynuowane. Dodatkowo umowa najmu została wydłużona o kolejny okres (który notabene został skrócony wcześniej innym aneksem), oczywiście będą też kolejne możliwości przedłużenia. Zgromadziłem już chyba cały potrzebny mi sprzęt do odbudowy, także można działać. Jak na razie to udało się pospawać dziurawą dymnicę. No ale jak to w życiu bywa, z czasem zmieniają się priorytety (ślub, remont domu, itd) no i siłą rzeczy prace skansenowe musiały odjechać na boczny tor, ale też się do nich oczywiście wróci.
Z mniej pozytywnych wieści, to kolejny sponsor wycofał się z dofinansowania (a to kowid, a to kryzys, wojna i nie wiadomo co jeszcze) no i nie zapowiada się aby można było uzyskać jakieś środki na zakup materiałów do odbudowy oraz chemii, także wszystko samemu od początku z własnej kieszeni idzie. Ostatnio udało się pozyskać brakujące klocki hamulcowe z obsadami z BKL, za co i tutaj dziękuję.
No to tak w skrócie.
Zapisane
Juras XR4Ti
Młotkowy
**
Długość toru:: 103 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #30 : 29 Październik 2022, 19:37:04 »
0

No to życzę sukcesów i mam nadzieję,że w przyszłym roku coś konkretnego będzie widać. Jak będę w Kamieńczyku, to może zajrzę. A na razie wszystkiego najlepszego na nowej drodze życia i chęci oraz środków na budowę skansenu.

pozdrawiam - Juras
Zapisane
Mateusz M.
Nowicjusz
*
Długość toru:: 42 m

W terenie W terenie

KL Dalekie


« Odpowiedz #31 : 01 Listopad 2022, 21:27:44 »
0

Dzięki wielkie. Można śmiało zajrzeć przy okazji
Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!