Świat kolejek wąskotorowych SMF
13 Października 2025, 20:34:21 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Regulator biegu jałowego spręzarki lyd2  (Przeczytany 25169 razy)
RadekO
Młotkowy
**
Długość toru:: 114 m

W terenie W terenie


WWW
« : 19 Listopada 2015, 18:58:31 »
0

Forumowicze szanowni znawcy, chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób wyregulować taki regulator w lokomotywie lyd2 lub lxd2?
Mój otwiera się na 7,5, ale później się nie zamyka.
Wiem, że z tym zawsze były problemy.
Będę bardzo wdzięczny za informacje i nagrodzę przewózka Lyd2

Zapisane

Piszę poprawnie po polsku
Wyrzyska Kolejka Powiatowa
Pozdrawiam RADEK
Vader
Młotkowy
**
Długość toru:: 81 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 20 Listopada 2015, 07:12:34 »
0

Lepiej przerobić te ustrojstwo na czeski zawór biegu luzem stosowany w T448-P i S-200 jest lepszy i łatwiejszy w regulacji i co najważniejsze odporny na syf z układu.
Zapisane
Vader
Młotkowy
**
Długość toru:: 81 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 20 Listopada 2015, 13:28:13 »
0

Tak wygląda nowy czeski zawór biegu luzem


* 20151120_101928.jpg (177.63 KB, 551x980 - wyświetlony 702 razy.)
Zapisane
RadekO
Młotkowy
**
Długość toru:: 114 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #3 : 20 Listopada 2015, 18:06:51 »
0

Rewelacja, masz a może wiesz gdzie takie coś nabyć można? Instalacje sobie dorobię Jutro będe badał temat odnośnie tych oryginałów rumuńskich, ale już wątpię w tą technologie...
Zapisane

Piszę poprawnie po polsku
Wyrzyska Kolejka Powiatowa
Pozdrawiam RADEK
Vader
Młotkowy
**
Długość toru:: 81 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 20 Listopada 2015, 21:17:52 »
0

Jak masz załapanego tokarza i firmę która dorabia wężyki wysokociśnieniowe to sprawa opanowana przerabiałem na te czeskie na SM-30 i na LS-ach które chodzą u mnie na przetoku. Kupić można bez problemu w czechach ,ale nie polecam korzystania z różnego sortu pośredników tak jak to było u mnie w firmie którzy za taki zawór życzą sobie od 500 zł. w górę bez problemu jest do nabycia za 350 zł i to nówesia. Jak coś jeszcze to wal jak w dym. Jak będę mógł to pomogę  
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #5 : 20 Listopada 2015, 21:37:46 »
0

Vader, Ty taki mieniący się jako figo fago lufciorz nie mógłbyś odpowiedzieć na pytanie Radka tematyczne: jak należy wkręcić dużą śrubę regulacyjną?
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #6 : 20 Listopada 2015, 22:02:45 »
+2

Cytuj
Kucyk nie wiem z jakiej choinki się urwałeś i nie wiem jak jest twoja praktyka co do roboty przy powietrzu i co do naprawy wszelkiego rodzaju zaworów na lokach ale nie ucz mnie co jak się robi lokach bo życie to cza se upraszczać a nie komplikować wisz a poza tym jak dałem zdjęcie szczotek do regeneracji knora to ci szczena spadła ojciec i nie wiedziałeś o co biega to nie pisz mi o śrubeczkach i innych dupeczkach i nie wpierdalaj się znawco
A jesteś w stanie odpowiedzieć na tematyczne pytanie Radka?
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Vader
Młotkowy
**
Długość toru:: 81 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 20 Listopada 2015, 22:08:13 »
-2

Umiesz czytać ? jak tak to to odpowiedz sobie sam na swoje pytanie i nie zawracaj mi gitary bo nie chce mi się z Tobą gadać TEMATYCZNIE
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #8 : 20 Listopada 2015, 22:19:15 »
+1

Problem jest taki, że Kolegę teraz ja testuję - bo zabrałeś głos w temacie: zatem wiesz jak owy zawór regulować, czy nie?
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Vader
Młotkowy
**
Długość toru:: 81 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 20 Listopada 2015, 22:26:14 »
-2

A Ty wiesz jak regulować zawór biegu luzem na skodzie?
Zapisane
Vader
Młotkowy
**
Długość toru:: 81 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 20 Listopada 2015, 22:40:20 »
-1

Co szukamy książeczek żeby szybko poczytać to może następne pytanie co zrobić jak zawór biegu luzem sprężarki który regulujemy na loku np. T448-P suczy górą tak tematyczne pytanie wiesz czy nie?
Zapisane
Vader
Młotkowy
**
Długość toru:: 81 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #11 : 20 Listopada 2015, 22:43:36 »
-1

Następne pytanie zawór przestał syczeć ,ale sprężarka co chwile się załancza i wyłancza i co wtedy? Co się robi?
Zapisane
Jsz
Zawiadowca
****
Długość toru:: 403 m

W terenie W terenie



Jakub Szadkowski
« Odpowiedz #12 : 20 Listopada 2015, 22:44:45 »
+2

A Ty wiesz jak regulować zawór biegu luzem na skodzie?
Ale o jaką skodę koledze chodzi 1000 MB,105,Favorit,Felicję czy może coś z nowszych modeli ? 
Z tego co znam Kucyka to da radę
Zapisane

Jakub Szadkowski
Vader
Młotkowy
**
Długość toru:: 81 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #13 : 20 Listopada 2015, 22:47:02 »
-1

Testów ciąg dalszy zawór biegu luzem mam wyregulowany na stanowisku a na loku nie wyłancza sprężarki co może być przyczyną?
Zapisane
Vader
Młotkowy
**
Długość toru:: 81 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #14 : 20 Listopada 2015, 22:52:17 »
-1

To idziemy dalej zawór biegu luzem jest wyregulowany na stanowisku ,na loku T448-P bije zawór bezpieczeństwa z pierwszego stopnia? I jak ogarniasz?
Zapisane
Vader
Młotkowy
**
Długość toru:: 81 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #15 : 20 Listopada 2015, 22:54:19 »
+1

Ja mogę tak długo jak tylko chcesz kolego
Zapisane
RadekO
Młotkowy
**
Długość toru:: 114 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #16 : 20 Listopada 2015, 23:41:59 »
0

Szczerze mówiąc to zaczynam mieć mieszane uczucia, chciałem tylko się czegoś dowiedzieć od was a nie rozpętać wojnę. zawór mam czysty i złożony i chyba szybciej będzie jak metodą prób i błędów dojdę...
Zapisane

Piszę poprawnie po polsku
Wyrzyska Kolejka Powiatowa
Pozdrawiam RADEK
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #17 : 20 Listopada 2015, 23:48:12 »
0

Kolega Vader może powie ci coś sensownego jeszcze jutro po 16, jak już wytrzeźwieje i minie kac, tymczasem może warto się zastanowić nad zamontowaniem w miejsce oryginalnego zaworu układu elektro-automatycznego. Zrobiliśmy tak na naszym Lxd2 i jest ok (i nie kosztowało pińcet).
Zapisane

To jest przekaz.
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #18 : 21 Listopada 2015, 06:24:58 »
+7

Ćwiarteczka pierdolnięta na szybkiego na peronie podczas powrotu z szychty na szopie robi swoje
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #19 : 21 Listopada 2015, 09:15:25 »
+5

Dobra, trochę się Vadera Lufciorza przetyrało, ale teraz czas na konkrety.
Rozumiem, Kolego Radku, że po odpaleniu silnika sprężarka dmucha do tych 7,5 barów, potem otwiera się zawór biegu luzem i tak już zostaje otwarty pomimo spadku ciśnienia?

Jeśli tak jest, to:
- po pierwsze, trzeba wykręcić pokrywę regulatora i wyjąć tłoczek. Obie uszczelki tłoczka mają być w dobrym stanie a wnętrze regulatora czyste i suche - bez śladów wody, oleju, szlamu, rdzy. Jeśli takie atrakcje są we wnętrzu należy odciąć zaworem dopływ powietrza, odpalić silnik, nabić z 6 barów i przedmuchać solidnie układ przez kilkakrotne gwałtowne otwarcie zaworu po uprzednim przykryciu regulatora starym kocem.

- po drugie, wykręcić ze dwa obroty tuleje regulacyjną (tą większą z dużą kontrą), ale teraz uwaga - wykręcając ją poluzuje się sprężyna ustawiona trzpieniem regulacyjnym (tym małym, na śrubokręt, z kontrą na klucz 19) należy zatem trzpień wkręcić o tyle obrotów o ile się tuleję wykręciło aby nastawa górnego ciśnienia nie zmieniła się.

- po trzecie, najważniejsza uwaga: regulator musi mieć czas na "ułożenie się" po regulacji. Trwa to kilkanaście cykli załącz-wyłącz, dlatego polecam dużą dozę cierpliwości.

Kolego Radku przystępuj do dzieła, a potem napisz co się dzieje.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!