Świat kolejek wąskotorowych SMF
18 Kwiecień 2024, 02:33:44 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 4   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kolej Śmigielska - co dalej ?  (Przeczytany 88905 razy)
Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 235 m

W terenie W terenie


« : 15 Grudzień 2015, 19:53:59 »
0

Władze Śmigla szukają nowej formuły dla funkcjonowania Śmigielskiej Kolejki Wąskotorowej, która w tym roku obchodziła 115-lecie istnienia. Nie jest tajemnicą, że kolejka jest deficytowa, ale z drugiej strony to niewątpliwy symbol Śmigla i jej zamknięcie byłoby ogromną stratą dla gminy.

http://elka.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=77835&Itemid=79&mosmsg=Komentarz+zapisany.+Tw%F3j+komentarz+b%EAdzie+opublikowany+po+przejrzeniu+przez+administratora.
Zapisane
AMZ666
Nowicjusz
*
Długość toru:: 19 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 01 Styczeń 2016, 12:10:07 »
0

Mnie bardziej ciekawi co PLK planuje w Starym Bojanowie, bo przejazd kolejowy, nastawia podlegają przebudowie, a obecny układ torowy zostanie znacząco ograniczony.

Latem co nieco u kolejarzy próbowałem się z czystej ciekawości dowiedzieć co planują, ale nikt nie wiedział, czy przy przebudowie linii temat wąskiego toru na stacji zostanie zlikwidowany czy pozostawiony jak jest. Mam jednak złe przeczucia bo miałem przyjemność widzieć zakres prac dla toru normalnego tylko, że nie było tam nic na temat toru wąskiego. Dotyczy to zarówno schematycznego planu urządzeń SRK jak i informacji w zakresie prac.
Zapisane
Przemek2411
Nowicjusz
*
Długość toru:: 13 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 31 Marzec 2016, 21:54:20 »
0

Na stronie internetowej ŚKW w zakładce "oferta" na 2016 r. jest informacja, że dla grup zorganizowanych istnieje możliwość wynajęcia pociągu jedynie w relacji Śmigiel - Stare Bojanowo - Śmigiel. Dlatego mam pytanie: jak wygląda sytuacja z infrą na odcinku Śmigiel - Bielawy? Czy nie można tam zorganizować przejazdu, czy też nie ma w ogóle zainteresowania podróżnych?
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #3 : 04 Lipiec 2016, 09:35:17 »
0

W dniu 3 lipca 2016 r. Śmigielskiej Kolei Wąskotorowej z okazji VI Międzynarodowych Spotkań Folklorystycznych uruchomiono przejazdy pt. "Pociąg do Folkloru".
https://www.youtube.com/watch?v=QSmStpxOHQQ&feature=youtu.be
Zapisane

Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #4 : 26 Sierpień 2016, 20:25:12 »
0

http://wielichowo.pl/2902-zbycie-w-formie-darownizny-nieruchomosci-z-budynkiem-dawnego-dworca
Zapisane

Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #5 : 07 Wrzesień 2016, 08:21:21 »
0

Gminy nie stać na utrzymanie-Śmigiel oddał część wąskotorówki

http://elka.pl/content/view/81104/79/
Zapisane

andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #6 : 07 Wrzesień 2016, 08:39:22 »
+2

Zniszczą to kolejkę Smutny
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #7 : 07 Wrzesień 2016, 13:24:01 »
+5

A ktoś spodziewał się czegokolwiek innego? Ja i tak dziwię się, że tak długo czekali (w końcu kolejka nie jest w rejestrze, więc w każdej chwili mogli ogłosić przetarg).
Szczęście, że budynek w Wielichowie udało się zagospodarować.

Niech całe mikolstwo zapamięta, jakie wydatki są istotne dla władz samorządowych:
Cytuj
to, co jest najbardziej potrzebne mieszkańcom, czyli oświata, drogi, kanalizacja, pomoc społeczna. To są rzeczy, które na co dzień mieszkańcom są potrzebne.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1482 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #8 : 07 Wrzesień 2016, 14:30:43 »
+2

Kolejkę może i tak. Póki co to co się dzieje na stacji w Wielichowie napawa optymizmem:
https://plus.google.com/u/0/112008522080357804983
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #9 : 07 Wrzesień 2016, 16:37:44 »
0

Jeśli chcą uruchomić drezyny to muszą mieć po czym jeździć. Do Bielaw jest 11km. Cały szlak to 23km. Po drodze jest kilka miejscowości przy samych torach. Jazdy drezynowe można robić na całym szlaku. Najważniejsze to wpisać kolejkę do rejestru aby nie rozebrali. Ta grupa motocyklowa ma szanse uratować kolejkę o ile władza jej nie rozbierze.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #10 : 07 Wrzesień 2016, 17:31:34 »
+1

Motocykliści to motocykliści - należą im się brawa za przywrócenie do życia stacji w Wielichowie, ale oni raczej mają swoje hobby i kolejki nie uratują. Należy liczyć się z tym, że samorządy również nie będą tym zainteresowane. Pytanie, czy w ogóle jest na miejscu ktoś, kto chciałby na serio tym się zająć i ma jakiekolwiek ku temu możliwości. Jeżeli nie, to wpis do rejestru na niewiele się zda.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1482 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #11 : 07 Wrzesień 2016, 20:43:39 »
+1

Powtarzam od dawna - kolejki swoją rolę w transporcie już odegrały. To nie czasy przewozów kampanijnych. Teraz liczy się produkt turystyczny. Potrzebne są atrakcje. Zamki, kościoły, parowozy (to też atrakcja). Jeśli ich nie ma, przy braku wsparcia samorządu (ładujemyd ile potrzeba) to zostaje nam opcja - krótki wypad (5-10km), ognisko i finał. Wielichowo w to się nie wpisuje i trzeba się cieszyć, że ktoś się stacją zainteresował
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #12 : 08 Wrzesień 2016, 09:17:25 »
0

Jeśli rozpatrujesz kolejkę jako coś co ma zarabiać to masz rację. Skoro nawet na torfowej pojazd samochodowy okazuje się bardziej opłacalny.
Ale patrząc się na stare zdjęcia widzę.... taki inny tramwaj. Ty, albo Wy, widzicie kolej. Ja widzę "tramwaj" jadący przez miasteczko lub wioskę. Jak tramwaje podmiejskie aglomeracji Łódzkiej.
Tylko że, co do zasady, transport pasażerski/publiczny nie zarabia na siebie. Każde miasto i każde województwo transport pasażerski dotuje. Niby traci, ale przekłada to się na inne korzyści. Zresztą tego fachowcom z tego forum tłumaczyć nie trzeba. Być może niekiedy brakuje tylko spojrzenia na to, że wąskotorówka w formule "kolej" wyczerpała się. I że raczej należy patrzeć na nią jako na "tramwaj podmiejski".
W Polsce w jednych miejscach obserwujemy wzrost znaczenia transportu kolejowego, w innych wręcz przeciwnie. Ale biorąc pod uwagę jak bardzo punkt widzenia zmienił się w ciągu ostatnich 15 lat, wyciąganie wniosków, że kolejki w transporcie swoją rolę odegrały, jest bardzo krótkowzroczne
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #13 : 08 Wrzesień 2016, 11:20:30 »
0

Tramwaj drezynowy. Chyba najtańszy w eksploatacji a poza tym było by to coś innego niż "zwykłe" pociągi. Kto wie może takie przejazdy były nawet samofinansujące.
Grupa motocyklowa wyremontowała stacje ale zachowali charakter kolejowy. Dodali nawet tabliczkę peronu i semafor.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #14 : 08 Wrzesień 2016, 11:28:35 »
0

na pewno nie może taki tramwaj być robiony na zasadzie weźmy się i zróbmy, szwagier ma spawarkę wstawimy żuka na tory i jakoś to będzie.

Pewnego rodzaju szansą był i być może będzie przepis nakazujący gminom organizację transportu publicznego. Bo niewidzialna ręka rynku nie widzi potrzeby dojazdu do wioski  200 mieszkańców.
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #15 : 08 Wrzesień 2016, 13:48:54 »
+3

Cytuj
Ale patrząc się na stare zdjęcia widzę.... taki inny tramwaj. Ty, albo Wy, widzicie kolej. Ja widzę "tramwaj" jadący przez miasteczko lub wioskę. Jak tramwaje podmiejskie aglomeracji Łódzkiej.
No, ja widzę przede wszystkim pojazd, którego eksploatacja jest znacznie droższa od poruszającego się po biegnącej równolegle drodze autobusu (o marszrutkach, zwanych u nas busikami nie wspomnę). Zresztą dotyczy to również łódzkich tramwajów podmiejskich, które mają spore szanse podzielić los wąskotorówek. I to mimo że w realiach aglomeracyjnych tramwaje mają istotny atut - dzięki własnej infrastrukturze nie stoją w korkach. W warunkach Polski prowincjonalnej ten argument traci na znaczeniu.

Cytuj
Każde miasto i każde województwo transport pasażerski dotuje. Niby traci, ale przekłada to się na inne korzyści.
1. W Polsce prowincjonalnej bardzo słabo to wygląda. Jest wiele miejscowości, do których nie sposób dostać się komunikacją publiczną (osiągnięciem jest jedna para gimbusów w dni nauki szkolnej). Na wielu obszarach zniszczono sieć połączeń PKS. Najpierw wyparły go busy, które ku radości samorządowców nie potrzebowały dotacji. Potem okazało się, że jednak busiarzom się nie opłaca i ludzie zostali zostawieni sami sobie. Większość poradziła sobie jak mogła - pokupowali golfy i paski w tediku, lanosy w gazie. Starsi poproszą dzieci lub sąsiada żeby podrzucił na targ czy do lekarza.
2. Efektywne wydatkowanie publicznych pieniędzy wymaga ich przeznaczania na środki, które pozwolą uzyskać cel najmniejszym kosztem. Celem jest zapewnienie mieszkańcom możliwości przemieszczania się. Przy niewielkich potokach kolej jest znacznie droższa od transportu drogowego - choćby przez to, że wymaga utrzymania własnej infrastruktury. Sprawdza się jedynie tam, gdzie transport drogowy nie jest w stanie zapewnić odpowiedniej wydajności. W przypadku żadnej z kolejek nie mamy z takim przypadkiem do czynienia - zlokalizowane są na głębokiej prowincji, gdzie niewielki i znacznie tańszy autobus jest w stanie zaspokoić wszelkie potrzeby transportowe mieszkańców. Jest to rozwiązanie lepsze również z perspektywy tychże mieszkańców, bo zamiast jednej pary pociągów wąskotorowych można za te same pieniądze uruchomić 3-4 pary autobusów (podejrzewam, że nawet więcej jeśli weźmie się pod uwagę koszt doprowadzenia toru do odpowiedniego stanu). W dodatku autobusy umożliwiają stworzenie siatki tras lepiej dostosowanej do aktualnych potrzeb niż uwiązany do linii kolejowej pociąg.
« Ostatnia zmiana: 08 Wrzesień 2016, 13:52:03 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #16 : 08 Wrzesień 2016, 15:00:18 »
-4

celem nie jest tylko zapewnienie mieszkańcom możliwości przemieszczania się najmniejszym kosztem, ale również minimalizacja strat środowiskowych poprzez zmniejszenie zanieczyszczeń, a pojazd wstawiony na tory ma mniejsze opory toczenia niż na drodze.
Argument traci sens jeśli rozpatrujemy mbxd vs ford trasit.
Zresztą na kolei można rozpatrywać pojazdy akumulatorowe ze wsparcie paneli słonecznych.
bezpieczeństwo na drodze. W zasadzie co rusz jest przypadek że bus wiozący 9, 12, 15 osób wpada na czołówkę z kimś tam.
niezawodność transportu. Cóż obecne spółki kolejowe pokazały że na niezawodność tego środka transportu nie ma co liczyć.

Gimbusy nie mogą zabierać innych pasażerów. Jakoś parę miesięcy temu w lubelskim wybuchła afera że autobusem szkolnym jechali więźniowie do pobliskiego zakładu. podobno wtedy zakazano wożenia innych pasażerów niż młodzież szkolna. Podobno. nie sprawdzałem.

Transport szynowy może być również tańszy jeśli wyeliminujemy człowieka. Separacja od ruchu samochodowego daje możliwość prowadzenia pojazdu przez komputer. Oczywiście spójrzmy się bardziej w przyszłość niż na czasy obecne gdzie niestrzeżony przejazd musi obstawiać człowiek bo kierowcy nie przyzwyczajeni że tamtędy pociąg jeździ. Likwidując mechanika, dając napęd elektryczny-akumulatorowy, otrzymujesz pojazd tańszy w użytkowaniu niż marszrutka. Masz tylko wysoki próg wejścia.

Nie masz również gwarancji czy nie zostaną drastycznie podniesione opłaty za korzystanie z dróg, również od małych busów i że każda droga nie będzie płatna. Na obecną chwile jest jak jest, ale do końca pewnej epoki jeszcze trochę zostało.

Możemy usiąść i powiedzieć "nie da się, to już koniec" nie będzie przeładunków towarowych. I tylko pociąg turystyczny ma sens. A można również szukać innych rozwiązań. Dlaczego szkoła X w mieście Y nie może w ramach prowadzonych zajęć z informatyki rozpocząć starań o zdobycie grantu na zajęcia z robotyki, których to efektem byłoby zbudowanie prostego pojazdu szynowego zdolnego poruszać się po szynach w sposób autonomiczny? Nie chodzi o zabawę chińskimi elementami do budowy małych robotów czy zabawek z klocków lego. Ale też nie o to aby zbudować samochód google w wersji wąskotorowej.
Ale taki śmiegiel, którego zastępca burmistrza wymienia koszenie trawy jako wydatek, mógłby w ramach projektu badawczego zbudować autonomiczną kosiarkę która znacznie obniżyłaby koszty utrzymania - koszenia torowiska. A czemu nie zrobić tego? Taka kosiarka nie rozwiąże problemów, ale zaczyna otwierać pewną furtkę - po szynach mogą jeździć pojazdy autonomiczne (tzn nie mogą, ale otwiera furtkę, lub przynajmniej naciska klamkę, aby mogły).
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1482 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #17 : 08 Wrzesień 2016, 20:47:44 »
+2

Wszystko fajnie, ekologia, przewozy itp. A widział ktoś jak to funkcjonuje w Pleszewie? Założenia są słuszne: Likwidujemy autobus na staję, komunikujemy i ludzie jeżdżą kolejką. Fakty są natomiast takie, że kolejka jeździ pusta, a parking przed dworcem w Kowalewie jest pełny. Transport drogowy jest mniej ekologiczny ale za to bardzo elastyczny. Zwłaszcza przy potokach rzędu kilku - kilkunastu osób.
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #18 : 08 Wrzesień 2016, 23:14:21 »
+3

Cytuj
minimalizacja strat środowiskowych poprzez zmniejszenie zanieczyszczeń, a pojazd wstawiony na tory ma mniejsze opory toczenia niż na drodze.

Z drugiej strony ma najczęściej większą masę, co generuje straty przy częstym rozruchu i rozpędzaniu. Ciężko powiedzieć, co przeważa, bo to będzie zależało od konkretnych rozwiązań technicznych i warunków eksploatacji. Na razie mamy MBxd2 i transita albo autosana. Różnice są moim zdaniem zbyt małe, żeby zbytnio się nimi przejmować - szczególnie, że ze względu na małą elastyczność kolejki, najprawdopodobniej skorzystałoby z niej mniej osób niż z autobusów. Pozostali wybiorą transport indywidualny. Warto też pamiętać, że w "Polsce powiatowej" walka z zanieczyszczeniem powietrza kiepsko się przyjmuje.

Cytuj
Zresztą na kolei można rozpatrywać pojazdy akumulatorowe ze wsparcie paneli słonecznych.

Nie ma raczej rozwiązania, które nadawałoby się do szynobusów, a byłoby niemożliwe do zastosowania w autobusach. Autobusy akumulatorowe są obecnie wprowadzane w kilku polskich miastach (a technologia jest intensywnie promowana przez rząd), choć tam raczej chodzi o wyeliminowanie lokalnego zanieczyszczenia, które akurat nie jest palącym problemem na wsi. Fotowoltaika do tego typu celów to raczej pieśń przyszłości.

Cytuj
Gimbusy nie mogą zabierać innych pasażerów. Jakoś parę miesięcy temu w lubelskim wybuchła afera że autobusem szkolnym jechali więźniowie do pobliskiego zakładu. podobno wtedy zakazano wożenia innych pasażerów niż młodzież szkolna. Podobno. nie sprawdzałem.

Zasadniczo gimbusy są do wożenia uczniów (stąd moje stwierdzenie, że do wielu miejscowości nie sposób dostać się transportem publicznym). Nie bardzo tylko rozumiem użycie ich jako argumentu, bo ładowanie wielkich pieniędzy w kolejkę, która jest w stanie obsłużyć zaledwie kilka miejscowości nie jest rozwiązaniem.

Cytuj
Transport szynowy może być również tańszy jeśli wyeliminujemy człowieka. Separacja od ruchu samochodowego daje możliwość prowadzenia pojazdu przez komputer.

Hej, ale my mówimy o kolejach wąskotorowych w Polsce, a nie o jakichś Japoniach. Nie mówimy również o sieciach metra, czy kolejkach aglomeracyjnych. Zejdźmy na ziemię. Wszyscy dobrze wiemy, jak u nas wyglądają kolejki. "Separacja od ruchu samochodowego" nie jest możliwa bez budowy całkowicie nowej linii.

Cytuj
Likwidując mechanika, dając napęd elektryczny-akumulatorowy, otrzymujesz pojazd tańszy w użytkowaniu niż marszrutka. Masz tylko wysoki próg wejścia.

Niż autonomiczny pojazd Ubera (czy jak to tam się będzie nazywało), nad którym pracuje Google?

Cytuj
Nie masz również gwarancji czy nie zostaną drastycznie podniesione opłaty za korzystanie z dróg, również od małych busów i że każda droga nie będzie płatna. Na obecną chwile jest jak jest, ale do końca pewnej epoki jeszcze trochę zostało.

Albo, że upadek meteorytu nie zakończy istnienia naszej cywilizacji. Niższe koszty korzystania z dróg wynikają z ich dominującej roli w przewozach. Koszt rozkłada się na większą liczbę użytkowników. W dodatku jest silna presja polityczna na zapewnienie odpowiedniego stanu sieci drogowej i maksymalnie swobodnego do niej dostępu. Nasze społeczeństwo nie mogłoby funkcjonować bez dróg. Bez kolei wąskotorowych sobie radzi.

Cytuj
Możemy usiąść i powiedzieć "nie da się, to już koniec" nie będzie przeładunków towarowych.

Możemy też pogodzić się z faktem, że era kolejek wąskotorowych jako środka transportu dobiegła w Polsce końca. Podobnie jak era zaprzęgów konnych.

Cytuj
Dlaczego szkoła X w mieście Y nie może w ramach prowadzonych zajęć z informatyki rozpocząć starań o zdobycie grantu na zajęcia z robotyki, których to efektem byłoby zbudowanie prostego pojazdu szynowego zdolnego poruszać się po szynach w sposób autonomiczny?

Może dlatego, że poziom informatyki w naszych szkołach jest... zdecydowanie nieodpowiedni. Tego typu zadanie to raczej temat dla ambitnych studentów polibudy - i to raczej w skali kolejki ogrodowej niż 1:1. Jak na razie zautomatyzowana kolej niezbyt wyszła nawet największym potentatom. Poza kilkoma systemami metra czy kolei miejskiej "pociągi bez maszynisty" nie rozpowszechniły się - są ku temu liczne powody.

Cytuj
Ale taki śmiegiel, którego zastępca burmistrza wymienia koszenie trawy jako wydatek, mógłby w ramach projektu badawczego zbudować autonomiczną kosiarkę która znacznie obniżyłaby koszty utrzymania - koszenia torowiska.

1. Po co? Gdyby kolejka była mieszkańcom Śmigla potrzebna, to koszenie nie byłoby problemem. Skoro jest zbędna, to nawet złotówka wydana na jej utrzymanie to o 1 PLN za dużo.
2. Chyba nawet nie zdajesz sobie, jak skomplikowanym zadaniem inżynierskim jest stworzenie jakiegokolwiek urządzenia autonomicznego działającego w otwartej, niekontrolowanej przestrzeni. A gdy takie urządzenie może jeszcze przy okazji zrobić komuś krzywdę...
« Ostatnia zmiana: 08 Wrzesień 2016, 23:21:33 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
skp1900
Młotkowy
**
Długość toru:: 87 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #19 : 08 Wrzesień 2016, 23:38:55 »
0

http://elka.pl/content/view/81122/79/

Po wielu negatywnych komentarzach, które pojawiły się w związku z informacją o planowanej rozbiórce części linii nagle okazuje się, że gmina Śmigiel nie chce niczego rozbierać. W oświadczeniu jakie zamieszczono m.in. na fb pani burmistrz czytamy: "Nad rozbiórką zastanawia się jednak gmina Wielichowo". Jest to o tyle zaskakujące, że Wielichowo dostało tylko działkę, na której stoi budynek dworca. Tam tory zostają pod budowane już przez motocyklistów drezyny. Dlaczego więc Wielichowo ma rozważać rozbiórkę torów z terenu, którego nie jest właścicielem? Nie wiadomo.
Zapisane
Strony: [1] 2 3 4   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!