tattoo_ndg
Nowicjusz

Długość toru:: 22 m
W terenie
|
 |
« : 24 Stycznia 2016, 09:35:14 » |
0
|
Witam wszystkich forumowiczów Mam takie pytanko a mianowicie chodzi mi o firmę która zajmuje się regeneracją pomp wtryskowych do silnika Maybach. Może ktoś z tu obecnych miał już kontakt z takową firmą to prosi bym o jakieś dane. No i mniej więcej jaki to może być orientacyjny koszt takiej naprawy.
|
|
|
Zapisane
|
Żuławska Kolej Dojazdowa Lxd2-294, Lxd2-315 MBxd2-212, MBxd2-304 Wmd004-54
|
|
|
Bogumił
Nowicjusz

Długość toru:: 28 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #1 : 24 Stycznia 2016, 16:51:42 » |
0
|
Proszę podać dokładne dane z tabliczki znamionowej pompy lub z dokumentacji silnika.
Bogumił
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
tattoo_ndg
Nowicjusz

Długość toru:: 22 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #2 : 24 Stycznia 2016, 18:19:44 » |
0
|
jutro sprawdzę na innej bo na tej co ma iść do regeneracji nic nie ma
|
|
|
Zapisane
|
Żuławska Kolej Dojazdowa Lxd2-294, Lxd2-315 MBxd2-212, MBxd2-304 Wmd004-54
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #3 : 24 Stycznia 2016, 18:21:17 » |
0
|
Ja tak nieśmiało zapytam: a jakie są przesłanki że trzeba pompę poddać regeneracji? I już rozwijam temat: chodzi o sekcje, czy regulator?
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
tattoo_ndg
Nowicjusz

Długość toru:: 22 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #4 : 24 Stycznia 2016, 19:34:07 » |
0
|
Cieknie ja by to powiedzieć ciurkiem na sekcjach
|
|
|
Zapisane
|
Żuławska Kolej Dojazdowa Lxd2-294, Lxd2-315 MBxd2-212, MBxd2-304 Wmd004-54
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #5 : 24 Stycznia 2016, 19:49:00 » |
0
|
Skoro wycieka paliwo, to sugeruję aby zamiast regeneracji, pompę uszczelnić. Mógłby Kolega szerzej określić co jest nie tak - są na tym zacnym forum osoby które bez problemu udzielą wskazówek jeśli da się im odpowiednie dane.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
tattoo_ndg
Nowicjusz

Długość toru:: 22 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #6 : 24 Stycznia 2016, 19:59:46 » |
0
|
Dokładnie cieknie spod listwy zębatej z której idą przewody wysokiego ciśnienia na poszczegulne wtryski
|
|
|
Zapisane
|
Żuławska Kolej Dojazdowa Lxd2-294, Lxd2-315 MBxd2-212, MBxd2-304 Wmd004-54
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #7 : 24 Stycznia 2016, 21:26:35 » |
+3
|
Kolego Dziaro, jeśli chcesz wydać 2000 to wyślij tę pompę do najbliższego zakładu aby ją "zregenerował". Majstry tam wymienią uszczelki, oczyszczą i pomalują korpus, dorobią do tego ideologię i będzie git. Tylko kto stwierdzi że pompa jest faktycznie dobra? Mam osobiście takie wrażenie że Kolega chce się zajmować materią o której nie ma pojęcia.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Bogumił
Nowicjusz

Długość toru:: 28 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #8 : 24 Stycznia 2016, 22:06:27 » |
+2
|
A można poprosić o foto miejsc wycieku. To ułatwiloby postawienie diagnozy. To, co proponuje "Kucyk", jest znacznie prostrzym i oszczędniejszym rozwiązaniem.
Bogumił
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
tattoo_ndg
Nowicjusz

Długość toru:: 22 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #9 : 25 Stycznia 2016, 16:57:30 » |
-4
|
TEMAT ZAMKNIĘTY Sam szybciej znalazłem pomoc niż tu FORUM które miało temu chyba służyć , bez obrazy dla nikogo Dziękuje wszystkim za odpowiedź
|
|
|
Zapisane
|
Żuławska Kolej Dojazdowa Lxd2-294, Lxd2-315 MBxd2-212, MBxd2-304 Wmd004-54
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #10 : 25 Stycznia 2016, 17:21:05 » |
+6
|
Właśnie dlatego, że to zacne forum służy wymianie fachowej wiedzy Kolega dostał: - garść pytań mających na celu zweryfikowanie stanu zespołu; - garść porad na co zwrócić uwagę aby nie popełnić błędu.
Jako że Kolega się obrażał iż nie otrzymał natychmiast żądanej odpowiedzi zarówno w przypadku prądnicy, jak i pompy, a także nie zamierzał udzielić wyjaśnień o które prosili chcący pomóc, to proszę się nie dziwić, że spotkał się z dyplomatycznym milczeniem.
Wie Kolega dlaczego wciąż klan Castro rządzi? Bo jak Kuba bogu, tak bóg Kubie.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Bogumił
Nowicjusz

Długość toru:: 28 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #11 : 25 Stycznia 2016, 21:11:50 » |
+4
|
TEMAT ZAMKNIĘTY Sam szybciej znalazłem pomoc niż tu FORUM które miało temu chyba służyć , bez obrazy dla nikogo Dziękuje wszystkim za odpowiedź
Szkoda, bo w Twojej sprawie rozmawiałem z fachowcem z "DCP" (Diesel Centrum Polska), który chciał wiedzieć o jaki typ pompy chodzi. Ta wiedza jest podstawą deklaracji; zrobią, nie zrobią i za ile. Chciałem dobrze, wyszło jak zwykle...  Bogumił
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
tattoo_ndg
Nowicjusz

Długość toru:: 22 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #12 : 26 Stycznia 2016, 08:44:04 » |
0
|
Tu nie chodzi oto czy ktoś się obraził czy nie, bo nie oto w tym wszystkim chodzi. Ale jeśli ktoś odniósł takie wrażenie i poczuł się urażony, to bije się w pierś. Tak samo czy ja chcę to naprawić samodzielnie czy nie, dostałem odgórne polecenie szefostwa że mam znaleźć firmę która się tym zajmuje, więc wykonuje poleceni i nie będę z tym dyskutował. A do regeneracji będzie szła inna pompa z półki która tam przeleżała z 10lat i nikt nie wie tak naprawdę w jakim stanie ona się znajduje. A co do pompy jest to: Pompa 6 rzędowa MEFIN RO-PE6ZW140/420LS85/8 Znalazłem firmę pod Poznaniem LEW MOTO która chce się podjąć naprawy, koszty są niestety ogromne. Tylko jak szefostwo wydaje polecenie to pracownik musi je wykonać. A to pompa która będzie szła do regeneracji 
|
|
« Ostatnia zmiana: 26 Stycznia 2016, 09:31:15 wysłane przez tattoo_ndg »
|
Zapisane
|
Żuławska Kolej Dojazdowa Lxd2-294, Lxd2-315 MBxd2-212, MBxd2-304 Wmd004-54
|
|
|
arti281
|
 |
« Odpowiedz #13 : 26 Stycznia 2016, 09:22:07 » |
-2
|
|
|
« Ostatnia zmiana: 26 Stycznia 2016, 10:00:46 wysłane przez arti281 »
|
Zapisane
|
|
|
|
Jsz
|
 |
« Odpowiedz #14 : 26 Stycznia 2016, 12:18:14 » |
+1
|
Cześć nie wiem w czym problem,ja w parę sekund znalazłem stronę producenta aparatury wtryskowej do silników MB.Zresztą temat ten był już poruszany na forum,wystarczy trochę poszperać,a nie oczekiwać aż wszystko zostanie podane na tacy pod nos.Ale ponieważ nie jestem ..ujem zapodaję adres do strony producenta: http://www.mefin.ro/
|
|
« Ostatnia zmiana: 26 Stycznia 2016, 12:21:24 wysłane przez Jsz »
|
Zapisane
|
Jakub Szadkowski
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #15 : 26 Stycznia 2016, 19:59:54 » |
0
|
do regeneracji będzie szła inna pompa z półki która tam przeleżała z 10lat i nikt nie wie tak naprawdę w jakim stanie ona się znajduje I o tym pisałem - skoro nie wiadomo jakie są usterki, o ile w ogóle są, bo pompa to nie wino proste z datą przydatności które z czasem staje się coraz gorsze, to w jaki sposób określi się co zakład ma naprawić? Oczywiście można liczyć na uczciwość naprawiaczy, ale w czasach gloryfikacji wiedzy fachowej będącej na poziomie minimalnym, zakładam że nikt nie będzie się bawił w dokładne testy, zwłaszcza regulatora, tylko pan mechanik wymieni wszystkie sekcje tłoczące, czy tego trzeba czy nie, podreguluje je na wydatek "na oko" bez zestrojenia z wtryskiwaczami i na tym się naprawa zakończy. Aha, zapomniałem - jeszcze wystawi solidna fakturę, bo to taka "nietypowa" pompa. A tak naprawdę, może warto aby Kolega poświęcił sobotę, założył tę pompę i zobaczył co będzie się działo i dopiero wraz z szefostwem kombinować czy warto kasę wydawać.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Bogumił
Nowicjusz

Długość toru:: 28 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #16 : 26 Stycznia 2016, 21:21:27 » |
+2
|
A tak naprawdę, może warto aby Kolega poświęcił sobotę, założył tę pompę i zobaczył co będzie się działo i dopiero wraz z szefostwem kombinować czy warto kasę wydawać.
Popatrzyłem na foto i uważam, że to jest fabrycznie nowa pompa, bez pompki zasilajacej. Całkowicie zgadzam się z "Kucykiem". Zaślepić gniazdo pompki zasilajacej, wlać do wnętrza nafty (również w przestrzeń zasobnika paliwa przy sekcjach tłoczących). Nafta powinna być nieskazitelnie czysta. Jeżeli przestrzeń regulatora jest osobno wypełniona olejem, to go wylać i poczekać aż obcieknie. Do regulatora rownież nalać nafty i zostawić na godzinę w spokoju. W między-czasie zamocować pompę na stole warsztatowym na drewnianych klockach i założyć zabierak na wałek kułakowy. Spróbować pokręcić delikatnie wałkiem. Jeżeli całość zacznie obracać się z wyczuwalnym rytmicznym przeskokiem, to wykonać kilkanaćsie obrotów i wylać całe badziewie i osuszyć. Jeżeli nie będzie rdzawego koloru i tym podobnych nacieków, to można przyjąć, że będzie żyła. Zalać regulator i przestrzeń wałka kułakowego czystym olejem silnikowym i zamontować pompę na silnik. Jeśli będą kłopoty z ustawieniem początku tłoczenia dla pierwszego cylindra, to proszę o tym napisać. Wytłumaczę, jak ustawić początek wtrysku na kroplenie. Bardzo dokładna i prosta metoda. Powodzenia Bogumił
|
|
« Ostatnia zmiana: 26 Stycznia 2016, 22:58:23 wysłane przez Bogumił »
|
Zapisane
|
|
|
|
tattoo_ndg
Nowicjusz

Długość toru:: 22 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #17 : 27 Stycznia 2016, 16:00:17 » |
+2
|
Na razie dziękuje wszystkim za podpowiedzi Zobaczymy jak szefostwo na to wszystko będzie się zapatrywać Dam znać co dalej w temacie się dzieje
|
|
|
Zapisane
|
Żuławska Kolej Dojazdowa Lxd2-294, Lxd2-315 MBxd2-212, MBxd2-304 Wmd004-54
|
|
|
mastif
SGKW

Długość toru:: 83 m
W terenie
coś tam z elektryką
|
 |
« Odpowiedz #18 : 31 Stycznia 2016, 20:46:33 » |
0
|
Rzetelna naprawa takiej pompy w Pl zaczyna się od kwoty z 0000 zerami przed przecinkiem netto, z gwarancją od 6mcy  , więć dbać, chuchać i nie lać paliwa niewiadomego pochodzenia  pozdrawiam
|
|
|
Zapisane
|
Używaj polskich znaków. Wszak jest różnica, czy robisz komuś "łaskę" czy "laskę". Prof. J. Bralczyk
|
|
|
tattoo_ndg
Nowicjusz

Długość toru:: 22 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #19 : 06 Lutego 2016, 08:18:19 » |
0
|
Jednak szefostwo podjęło decyzje, że firma przyjedzie i sprawdzi pompę na maszynie i wtedy zdecydują co dalej. Najprawdopodobniej tylko uszczelniacze na sekcjach, z tym że jeśli my ją sami założymy po uszczelnieniu to krucho będzie z gwarancją, przynajmniej taka jest wstępna odpowiedzi firmy która miała by to wykonać. Zobaczymy co zrobi góra. Odnośnie tej pompy ze zdjęcia, to zastosowałem się do udzielonych rad i ją sprawdziłem, okazało się że wszystkie sekcje płynnie chodzą, ale nadal nikt nie potrafi mi udzielić odpowiedzi czemu ona była zdemontowana. Tak że na razie pozostało tylko czekać co dalej.
|
|
|
Zapisane
|
Żuławska Kolej Dojazdowa Lxd2-294, Lxd2-315 MBxd2-212, MBxd2-304 Wmd004-54
|
|
|
|