Adam W
|
 |
« : 26 Czerwca 2005, 22:34:22 » |
0
|
Czterosiowy "lekki" pojazd pomocniczy? Co to może być? S posdravem Adam 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #1 : 26 Czerwca 2005, 22:55:33 » |
0
|
Według mnie jest to znormalizowana drezyna w ZSRR, coś tak popularnego jak nasza Wmc. Bywa w wersji zabudowanej kompletnie (bez platformy ładunkowej).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
krzysiek20
Gość
|
 |
« Odpowiedz #2 : 26 Czerwca 2005, 23:09:37 » |
0
|
co kolwiek by nie było jest zajebiste
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Michał Izydorczak
|
 |
« Odpowiedz #3 : 27 Czerwca 2005, 17:40:51 » |
0
|
To nic innego jak lokomotywa typu MD54, przodek popularnej poźniej serii Tu6/7/8. Tu na zdjęciu w cegielni Kolomyja. Cuda te ciągną składy ze zwałowiska do zakładu. Miałem przyjemność podziwiać prace tych maszynek w zeszłym roku właśnie w tym zakładzie. Wrażenie robią także dwuosiowe wagoniki na glinę, niewiele przypominjące spotykane u nas koleby. Lokomotwy MD54 można było spotkać także na kolejach leśnych, resztki widziałem np. na kolejce w Wygodzie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Adam W
|
 |
« Odpowiedz #4 : 27 Czerwca 2005, 19:56:19 » |
0
|
Wiesz może ile osi jest napędzanych i jaka jest moc silnika? Jak wygląda sterowanie?
S posdravem Adam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Michał Izydorczak
|
 |
« Odpowiedz #5 : 27 Czerwca 2005, 20:58:01 » |
0
|
Wiesz może ile osi jest napędzanych i jaka jest moc silnika? Jak wygląda sterowanie?
O ile dobrze pamiętam, to moc 54 KM. Tytułem uzupełnienia do poprzedniej wypowiedzi: jest to typ MD54-4 . Jeśli chodzi o napęd, to nie będe się rozwodził, wszystko jest na tym rysunku (źródło: www.parovoz.com):  W końcu językiem inżyniera jest rysunek, hłe, hłe  Dodam tylko, że ta idea przeniesienia napędu była potem stosowana w następnych generacjach radzieckich lokomotyw wąskotorowych bez jakiś szczególnych zmian. Zdravim
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #6 : 28 Czerwca 2005, 15:13:09 » |
0
|
Fajnie by było taki pojazd pozyskać...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ryflak
Gość
|
 |
« Odpowiedz #7 : 28 Czerwca 2005, 19:43:23 » |
0
|
Fajnie by było taki pojazd pozyskać... A skąd Kolega weźmie później części zamienne do tego pojazu ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #8 : 28 Czerwca 2005, 19:51:06 » |
0
|
Ze sklepu z używanymi częściami do lokomotyw wąskotorowych (istniejących na wzór sklepów z używaną odzieżą) :wink:
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
|
natrix
Nowicjusz

Długość toru:: 34 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #10 : 29 Września 2008, 11:17:42 » |
0
|
Czterosiowy "lekki" pojazd pomocniczy? Co to może być? tu jest więcej takich "ciekawostek" zza Buga http://uzd.spb.ru/galler.htmpozdrawiam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
natrix
Nowicjusz

Długość toru:: 34 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #12 : 29 Września 2008, 17:17:27 » |
0
|
Fajna strona! Ale przecież ТУ7 była w Sulejowie... wyciągała/wciągała wapniarki z bocznicy (to były przełom lat 70/80.tych) - była szaro-pomarńczowa. Czy na innych kolejkach były też takie cuda? 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #13 : 30 Września 2008, 09:13:08 » |
0
|
Fajna strona! Ale przecież ТУ7 była w Sulejowie... Czy na innych kolejkach były też takie cuda?  Z tego co mi wiadomo to była jedyna TY7 w Polsce.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #14 : 30 Września 2008, 15:51:52 » |
0
|
Na stronie http://narrow.parovoz.com/locos.html w zakładce tjepłowozy TU7 i ich modyfikacii za rubieżom jest między innymi wykaz lokomotyw tej serii na Kubie - a w śród nich między innymi egzemplarze na tor 1435mm. Mam więc takie skojarzenie z lokomotywą TGM 40 z SKPL'u - czy ona nie należy aby do tej rodziny lokomotyw - a może to jest jakieś rozwinięcie TU7 bo wydaje się być chyba trochę większa? - w każdym razie jest bardzo podobna.
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #15 : 30 Września 2008, 16:24:46 » |
0
|
Mam więc takie skojarzenie z lokomotywą TGM 40 z SKPL'u - czy ona nie należy aby do tej rodziny lokomotyw - a może to jest jakieś rozwinięcie TU7 bo wydaje się być chyba trochę większa? - w każdym razie jest bardzo podobna. Jak najbardziej należy - pierwsze TGM40 usiłowano oidp zrobić na podzespołach od TU7
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
Marek Sz
SGKW

Długość toru:: 321 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #16 : 30 Września 2008, 16:36:11 » |
0
|
Z tego co mi wiadomo to była jedyna TY7 w Polsce.
Choć kiedyś chodziła plotka, ze TU7 były dwie. Na zaden ślad domniemanej drugiej nie wpadłem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Michał Izydorczak
|
 |
« Odpowiedz #17 : 30 Września 2008, 16:37:08 » |
0
|
TU7 na normalnym torze to po prostu TU7 z wózkami na 1435mm, natomiast TGM40 to trochę inna lokomotywa, choć jak już wspomniał Ariel, bazująca na wąskotorowej serii TU7 i jej wariacjach. Gdzieś w necie powinna być strona Paula Engelberta (autora wielu ciekawych publikacji o wąskotorówkach w Europie) ze zdjęciami TU7E z Kuby, także w wersji normalnotorowej. Choć kiedyś chodziła plotka, ze TU7 były dwie. Na zaden ślad domniemanej drugiej nie wpadłem.
Też kiedyś obiło mi się o uszy, że było u nas więcej TU7 (a nie była to przypadkiem TU7E?? teraz nie mam jak tego sprawdzić), jednak wydaje się to mało prawdopodobne.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #18 : 30 Września 2008, 19:17:29 » |
0
|
http://uzd.spb.ru/galler.htm Dzięki natrix za przypomnienie tej arcyciekawej strony. Przepraszam ale nie mogłem się powstrzymać: I to było w 2000 roku! No a takiej prowizorki to jeszcze nie widziałem. Współczynnik ruskości 100 procent! 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
natrix
Nowicjusz

Długość toru:: 34 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #19 : 30 Września 2008, 20:00:10 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|