Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 00:59:44 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Most tramwajowy (1000 mm) do remontu - Ozorków  (Przeczytany 8390 razy)
Gofer
Czytelnik

Długość toru:: 3 m

W terenie W terenie


« : 17 Sierpnia 2016, 23:09:02 »
0

Dzień dobry.

Mam nadzieję że dobrze trafiłem i otrzymam potrzebne informacje:

Łódzki operator sieci tramwajowej zamknął w ubiegłym miesiącu ruch na fragmencie szlaku do Ozorkowa (oznaczenie rozkładowe w nomenklaturze Lokalnego Transportu Zbiorowego - linia "46"). Pomijam względy formalne, po czasie lakonicznie podawano że to z powodu stanu belek mostowych grożących wykolejeniem. Postawiono warunek - aby wznowić ruch, mostownice muszą być wymienione. Była duża kołomyja, ruch jednak warunkowo wznowiono.

Czy ktoś z szanownych Forowiczów Wąskotorowców mógłby przedstawić orientacyjny koszt remontu tego mostu, z akcentem na wymianę mostownic i pracami które należy przy tej okazji zrobić?

Parametry mostu - stan z chwili afery (początek lipca 2016):

długość = 22300;
belki drewniane 300 x 250 x 2800 - 24 szt.;
belki drewniane 150 x 250 x 3800 - 13 szt. (są dłuższe od powyższych, bo do nich przymocowane jest konstrukcja z poręczami).

Widoczne przyrządy wyrównawcze po obydwu stronach mostu instalowano w 2014 roku. Przy tej okazji wymieniono też kilka mostownic od granicy mostu do tych połączeń i pod nimi.

Tor na moście jest wyraźnie wyższy niż na nasypie, ale bieg wagonów jest spokojny i po montażu rzeczonych połączeń (przyrządów) podczas jazdy nie odczuwa się żadnych niepokojących sił.
---

Dodam że prace są w toku (według niektórych źródeł remont jest już nawet skończony); zdjęcia obecne będę mógł dodać w późniejszym terminie.


* DSCN6271_resize.jpg (238.58 KB, 600x800 - wyświetlony 896 razy.)

* DSCN6281_resize.jpg (259.62 KB, 800x600 - wyświetlony 874 razy.)

* DSCN6277_resize.jpg (157.38 KB, 800x600 - wyświetlony 853 razy.)

* DSCN6275_resize.jpg (233.55 KB, 800x600 - wyświetlony 876 razy.)
« Ostatnia zmiana: 17 Sierpnia 2016, 23:14:30 wysłane przez Gofer » Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #1 : 18 Sierpnia 2016, 09:39:34 »
0

Kolego Gofer - aby wycenić, czy raczej w naszym przypadku oszacować koszt naprawy potrzeba danych dotyczących zakresu.
Mogę podać Ci teraz cenę za mostownice wraz z ich wymianą, ale już na wstępie nie wiem czy należny przytwierdzenia dać nowe. A jak jest z konstrukcją nośną - czy tylko pomalować, czy naprawiać i w jakim zakresie i technologii? Konstrukcja wsporcza i łożyska to kolejne punkty... Musisz to jakoś określić bo inaczej można równie precyzyjnie odpowiedzieć że będzie to milion-pińcet-dwa-dziwińcet.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Wądzio
Zawiadowca
****
Długość toru:: 301 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 18 Sierpnia 2016, 11:13:17 »
0

Most już jest po remoncie i od kilku dni tramwaje linii 46 kursują już normalnie.

http://gtlodz.eu/img-pierwszy_dzien_ruchu_na_wyremontowanym_moscie_w_ozorkowie,38153.html

http://gtlodz.eu/img-na_kazdy_rozstaw,38152.html
Zapisane
Misiek_K
Mechanik
***
Długość toru:: 162 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 18 Sierpnia 2016, 12:07:46 »
0

Kolego Gofer - aby wycenić, czy raczej w naszym przypadku oszacować koszt naprawy potrzeba danych dotyczących zakresu.
Mogę podać Ci teraz cenę za mostownice wraz z ich wymianą, ale już na wstępie nie wiem czy należny przytwierdzenia dać nowe. A jak jest z konstrukcją nośną - czy tylko pomalować, czy naprawiać i w jakim zakresie i technologii? Konstrukcja wsporcza i łożyska to kolejne punkty... Musisz to jakoś określić bo inaczej można równie precyzyjnie odpowiedzieć że będzie to milion-pińcet-dwa-dziwińcet.

Ja się zastanawiam czy w prosty sposób można odnosić się z wąskotorówki do tramwajów, bo inaczej rozkładają się w obu przypadkach naciski na osie.
Zapisane
Gofer
Czytelnik

Długość toru:: 3 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 18 Sierpnia 2016, 21:47:30 »
0

Kucyk, dzięki za odzew.
Czy możesz przeliczyć mi mostownice z wymianą ich oraz wymianą przytwierdzeń?
Co do samego przęsła to nie wymagało ono prawdopodobnie żadnych napraw (lub tego po prostu nie liczmy). Żadnych łożysk zdaje się most nie posiada (chyba że ich nie widać, ale o tym później).
Przyczółki też są nie do ruszenia. Generalnie chodzi o poprawną wymianę mostownic z szynami jezdnymi i niezbędnymi pracami które się przy tej okazji robi.

Celowo nie publikowałem na razie zdjęć po pracach które tam przeprowadzono (choć Wądzio mnie już wyręczył), bo mocno mnie niepokoi co ekipy torowe tam zrobiły i nie chciałem ażeby ktoś się tym sugerował.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #5 : 18 Sierpnia 2016, 22:01:48 »
0

Na moje oko, zważając na zmiany wymiarów mostownic i sposobu przytwierdzeń oraz inne prace to bym szacował koszt na jakieś 89 tysięcy.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Gofer
Czytelnik

Długość toru:: 3 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 18 Sierpnia 2016, 22:06:27 »
0

A czy uważasz że zmiany wymiarów mostownic i sposobu przytwierdzeń są uzasadnione?
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!