Świat kolejek wąskotorowych SMF
18 Grudzień 2017, 15:36:40 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Profile linii kolejek dojazdowych  (Przeczytany 2786 razy)
PiotrS
Młotkowy
**
Długość toru:: 138 m

W terenie W terenie


« : 14 Październik 2016, 01:28:52 »
0

Cześć

Od jakiegoś czasu nurtują mnie profile linii kolejek dojazdowych. Mam na myśli newralgiczne odcinki o dużych nachyleniach toru, gdzie występują (lub w przypadku linii zlikwidowanych występowały) trudne podjazdy pod wzniesienia. W znanej mi literaturze temat nie jest szerzej poruszony i brakuje wykresów. Jeśli ktoś dysponuje danymi dotyczącymi tych zagadnień, proponuję dyskusję i wymianę informacji.

Pozdrawiam.

PiotrS
Zapisane

PiotrS
klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 414 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1 : 14 Październik 2016, 19:45:13 »
0

Cześć

 trudne podjazdy pod wzniesienia

piasecznica i jazda do przodu. A jak jej nie było lub nie działała to pomocnik maszynisty (lub inny podróżny) posypywał tory ręcznie

tak przynajmniej było na Starachowickiej kolejce w okolicach Błazin - wczesną wisoną, jesienią i zimą - jak kolejka woziła ludzi do pracy do Zębca.
Zapisane
PiotrS
Młotkowy
**
Długość toru:: 138 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 14 Październik 2016, 23:32:56 »
0

A znane Ci są profile tych pochyleń? W obrębie sieci Pińczowskich Kolei Dojazdowych na serpentynach nad Pińczowem spadek sięgał 38‰. Na Kolejce Zwierzynieckiej miejscami pochylenie dochodziło do 20‰. Drastycznie trudny profil występuje na kolejce leśnej w Vychylovce gdzie osiąga aż 73‰, przy czym składy wyjeżdżały próżne a zjeżdżały grawitacyjnie załadowane dłużycą.
Istotny jest dystans, na którym występują pochylenia.

Pozdrawiam.

PiotrS
Zapisane

PiotrS
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1495 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3 : 15 Październik 2016, 00:40:03 »
0

Przed przełożeniem toru na obszarze szkód górniczych (odcinek pomiędzy Nowym Karbiem a Bytomiem Płn) na GKW występował spadek rzędu 88 promili na odcinku długości pewnie ze 200 m. Jeśli Oczeq jeszcze czytuje forum, to może doprecyzuje.
Zapisane
Rogoz
Dyrektor
*****
Długość toru:: 991 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 11 Październik 2017, 13:48:44 »
+1

tak przynajmniej było na Starachowickiej kolejce w okolicach Błazin - wczesną wisoną, jesienią i zimą - jak kolejka woziła ludzi do pracy do Zębca.

Odkurzam wątek, załączając pomoce naukowe, tj:

Plan schematyczny:
(Przepraszam, ale nie masz pozwolenia na wejście do galerii)

Profil pionowy (z uwagi na szerokość skanu załączam jako link:
https://lh3.googleusercontent.com/-OwA13poIkHYdTYXKA9nK0mll_Muu0d5qMroiiXEldT-ffoRShPicVwMfGqDw_CdHihqmm5cySN_udK6U5uSEFBPB8Zjph9_a1Zm4wsZoqJrMqldzndh50J1CGIo-yKz_LRd7rvuPd5c6Y124l4S8e-HDjLCj57ZtE3-o3UL2xg1E85Klu5XeD0vmvvqdSqFltsv64mf9aXwjkZUVHbuM-IUtA0UQPgW0BYJ8SmwQVSIpkRztxLhGhD26teqj9AJkm55JJnv9tobnxwDTvMvo-aPLbRL3eL5B7BwMpLBHL5iQRyeQlGWhgpe5TR_ZtZnS8COtJ-HHigJtwe1C2D_usM6SJdh8BQzIb2ixrp8Le3EQ8lUb-7_M9MWGFr6_zbm6dG9vA2N6kcBIMBnzafSyY6Wz8IjeE3T66MKXVttboIAVSM7xwdDLdLpZy70s9C73ywPbcH-3YNDfu3MqxMTVtKYnkE1oLgbuJXz16tmsRpW4-uVsY8sr7HVQSA4K2k3Ny2la9VeppEDoHKUp3i7_u8R4gnK9rbRJ3Xaoi8-n0N7Tq13IyY2Sk458LH5saIDG4OVnIjqKbsINE4M9gG4sXSpXyHRSwOxomwotU4RIS0=w2133-h131-no

Oprócz wspomnianego już odcinka w Błazinach, duże problemy na podjeździe były także na odcinku starachowickim w dolinie rzeki Młynówki -  km. 1.5 - 3.
« Ostatnia zmiana: 11 Październik 2017, 16:31:16 wysłane przez Rogoz » Zapisane
klon200
Zawiadowca
****
Długość toru:: 414 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #5 : 15 Październik 2017, 19:06:05 »
0


tak przynajmniej było na Starachowickiej kolejce w okolicach Błazin - wczesną wisoną, jesienią i zimą - jak kolejka woziła ludzi do pracy do Zębca.

Opowiadał mi to teść. Ludzie którzy jeździli do pracy do  Zębca niejednokrotnie posypywali tory piaskiem w okresie zimowym
Zapisane
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 782 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 15 Październik 2017, 19:26:19 »
0

Cytuj
......posypywali tory piaskiem w okresie zimowym....
... a w okresie letnim, chłopaki smarowali margaryną tory. Niedaleko była szkoła podstawowa nr 5.
Zapisane
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 788 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #7 : 19 Październik 2017, 22:34:22 »
0

Wyskoczył własnie filmik ze Śmigielskiej - polecam od 9:50 - znany większości, niestety już nieprzejezdny fragment. Tam to mnie ciekawi i profil i promienie...
https://youtu.be/-8TyvWdCufU?t=9m50s
Zapisane

Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!