dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #40 : 10 Listopada 2016, 14:13:58 » |
0
|
A ja zapytam czy to są przeważnie zdjęcia pochodzące z Archiwum i krążące po necie?
Osobiście zdjęć z książki nigdzie nie widziałem, czy są z archiwum - nie wiem. Za to tych które widziałem - nie ma. Możesz wstawić jakieś fotki?
Mogę, ale już nie dziś i nie jutro. Pytanie też - czegoi po co. Zdjęcie okładki jest na stronie wydawnictwa, a w środku 109 stron. Wszystkich nie będę fotografował, a jeśli mam wstawić jakieś interesujące moim zdaniem, to musiałbym sfotografować wszystkie
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Newkid
Nowicjusz

Długość toru:: 42 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #41 : 10 Listopada 2016, 14:16:29 » |
+2
|
Spoko, chyba dzisiaj zakupię tą książkę 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Newkid
Nowicjusz

Długość toru:: 42 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #42 : 10 Listopada 2016, 17:13:56 » |
+1
|
Zamówione, dobrze, że akurat w moim mieście można odebrać osobiście 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
arti281
|
 |
« Odpowiedz #43 : 15 Listopada 2016, 12:18:57 » |
+6
|
Miałem okazję mieć dziś w rękach książkę i oficjalnie mogę ja polecić. Dobrze wydane pieniądze  Dużo zdjęć jest z prywatnych zbiorów piotrkowianina Pana Jerzego Korczaka-Ziołkowskiego niedostępne nigdzie jak na razie prócz tej książki.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Newkid
Nowicjusz

Długość toru:: 42 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #44 : 18 Listopada 2016, 14:19:21 » |
+1
|
Byłem dzisiaj odebrać książkę i muszę powiedzieć każdemu, kto się zastanawia nad jej kupnem, że warto. Sporo świetnych, nigdzie niepublikowanych zdjęć, dużo schematów stacji itp. Jak za 40zł to naprawdę stać się posiadaczem tej książki 
|
|
« Ostatnia zmiana: 18 Listopada 2016, 15:37:08 wysłane przez Newkid »
|
Zapisane
|
|
|
|
arti281
|
 |
« Odpowiedz #45 : 19 Listopada 2016, 11:49:59 » |
+1
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Newkid
Nowicjusz

Długość toru:: 42 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #46 : 19 Listopada 2016, 13:17:19 » |
0
|
Ktoś z Was wybiera się na spotkanie z autorem, 24-ego?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kuracyja
Nowicjusz

Długość toru:: 13 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #47 : 21 Listopada 2016, 13:35:18 » |
+3
|
Pierwszorzędna robota autora. Wyjaśnia dużo, jest też wiele nowych, nieznanych ogółowi faktów (bocznica przy Starostwie na przykład). Nareszcie mamy jasną datę uruchomienia ruchu - dotychczas było 1902-1904, a teraz jest jasne: 16 listopada 1902 (swoją drogą można było wyznaczyć na 16 premierę). Jasna jest sprawa taboru, budynków i całej linii. Miodzio schematy stacji. 11/10, zamawiać!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ksiezyc_nad_gieesem
Gość
|
 |
« Odpowiedz #48 : 21 Listopada 2016, 16:10:11 » |
+1
|
Nareszcie mamy jasną datę uruchomienia ruchu - dotychczas było 1902-1904, a teraz jest jasne: 16 listopada 1902
Na jakiej podstawie autor podaje taką datę, bo na ten przykład "Rocznik Kolejowy" z 1905 r. na stronie 13 podaje datę 15 maja 1904 r (wedle kalendarza juliańskiego) ? Pozdrawiam serdecznie i kalendarzowo. ksiezyc_nad_gieesem ..
|
|
|
|
kuracyja
Nowicjusz

Długość toru:: 13 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #49 : 21 Listopada 2016, 16:21:20 » |
+1
|
Na jakiej podstawie autor podaje taką datę, bo na ten przykład "Rocznik Kolejowy" z 1905 r. na stronie 13 podaje datę 15 maja 1904 r (wedle kalendarza juliańskiego) ?
Daty są wg. kalendarza gregoriańskiego, a 16 listopada 1902 parowóz + 2 wagony pasazerskie przejechały z Piotrkowa do Sulejowa (za Pilicę dopiero 29 listopada). Niżej tych dat jest zacytowany fragment piotrkowskiego "Tygodnia" z sierpnia 1903, donoszący o przepełnieniu pociągów w święta.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ksiezyc_nad_gieesem
Gość
|
 |
« Odpowiedz #50 : 21 Listopada 2016, 17:29:28 » |
+1
|
Daty są wg. kalendarza gregoriańskiego, a 16 listopada 1902 parowóz + 2 wagony pasazerskie przejechały z Piotrkowa do Sulejowa (za Pilicę dopiero 29 listopada).
Dzięki, właśnie udowodniłeś bezsprzecznie, że rocznik kolejowy kłamie. Trochę mnie to zmartwiło ale jakoś to przeżyję. Tym nie mniej pozwoliłem sobie przejrzeć numery "Tygodnia" i tu: http://bc.wimbp.lodz.pl/dlibra/info?forceRequestHandlerId=true&mimetype=application/pdf&sec=false&handler=pdf_browser&content_url=/Content/7589/Tydzien1902nr41a.pdfna stronie 3 jest napisane "Do Przygłowa ruch już otwarty". To jak to w końcu było ? Niżej tych dat jest zacytowany fragment piotrkowskiego "Tygodnia" z sierpnia 1903, donoszący o przepełnieniu pociągów w święta.
Rzeczywiście jest coś takiego w numerze 34 z dnia 10 (23) sierpnia 1903 r. Pozdrawiam serdecznie i chronologicznie. ksiezyc_nad_gieesem ...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kuracyja
Nowicjusz

Długość toru:: 13 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #51 : 21 Listopada 2016, 18:23:02 » |
-1
|
Książka podaje, że 5 października ruszył pierwszy pociąg Piotrków - Przygłów, było kilka przestojów na trasie "z powodu niewykończonych przekopów". Jeszcze wtedy budowali most na Luciąży (więc de facto pociąg na stację w Przygłowie nie wjechał, tylko pewnie zatrzymał się przed mostem chyba), a na samych stacjach w Piotrkowie i Sulejowie trwały prace. Nie jest napisane, jaki był skład pociągu. (patrzę do książki, artykułu nie czytałem poza datą) Ale miło się np. dowiedzieć, że niekiedy stację wąskotorową w Piotrkowie nazywano "Piotrków Sulejowski". Tak jakby wielkomiejsko. Do tego fotografie wiat na Milejówce - przedwojennej i PRL-owskiej. No w końcu. I jakby ktoś się zastanawiał - cała "aferowa" otoczka wokół TPKW jest pominięta.I forum jest wspomniane w bibliografii 
|
|
« Ostatnia zmiana: 21 Listopada 2016, 18:27:33 wysłane przez kuracyja »
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #52 : 21 Listopada 2016, 18:35:13 » |
+2
|
Jasna jest sprawa taboru, budynków i całej linii. Miodzio schematy stacji. 11/10, zamawiać!
Nooo nie galopowałbym. Brakuje mi mocno wykazu taboru, rysunków taboru nie ma wcale. Tabor należący po wojnie do ZPW też jest potraktowany po macoszemu. Schematy stacji są poprawne merytorycznie, aczkolwiek łamana kreska kłuje w oczy. Zdjęcia ze względu na technologię druku przypominają rozlane czarne plamy. Nie zmienia to jednak faktu, że jest to pierwsza zwarta publikacja na w/w temat i warto ją mieć. Ale z pewnością nie wyczerpuje tematu
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
arti281
|
 |
« Odpowiedz #53 : 21 Listopada 2016, 19:22:34 » |
0
|
I jakby ktoś się zastanawiał - cała "aferowa" otoczka wokół TPKW jest pominięta.
Książka jest chyba o kolejce Piotrków - Sulejów a nie TPKWP-S jak już tak że możesz być spokojny w tym temacie 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #54 : 24 Listopada 2016, 12:58:24 » |
+3
|
Nooo nie galopowałbym. Brakuje mi mocno wykazu taboru, rysunków taboru nie ma wcale. Tabor należący po wojnie do ZPW też jest potraktowany po macoszemu. Schematy stacji są poprawne merytorycznie, aczkolwiek łamana kreska kłuje w oczy. Zdjęcia ze względu na technologię druku przypominają rozlane czarne plamy. Nie zmienia to jednak faktu, że jest to pierwsza zwarta publikacja na w/w temat i warto ją mieć. Ale z pewnością nie wyczerpuje tematu
Bartek, mam identyczne wrażenia... A dział DTP na miejscu Michała Kolińskiego bym powiesił za jajka...
|
|
« Ostatnia zmiana: 24 Listopada 2016, 13:12:22 wysłane przez Ariel Ciechański »
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
arti281
|
 |
« Odpowiedz #55 : 24 Listopada 2016, 13:25:56 » |
-1
|
Panowie pióro w ruch i twórzcie część drugą uzupełniając to czego Wan brakuje. Chyba nic nie stoi na przeszkodzie?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #56 : 24 Listopada 2016, 13:46:26 » |
+4
|
Panowie pióro w ruch i twórzcie część drugą uzupełniając to czego Wan brakuje. Chyba nic nie stoi na przeszkodzie?
Nie przesadzasz? To, że mi czegoś brakuje, nie oznacza, że uważam opracowanie wymaga od razu pisania od nowa jego uzupełnienia. Akurat sobie zdaję sprawę doskonale ile czasu zajmują kwerendy archiwalne i jak jest z dostępnością danych. Więc pohamuj się Waść z podejściem, kto nie z nami ten przeciw nam, zwłaszcza, ze generalnie książkę oceniam bardzo pozytywnie. Zresztą myślę, że problem uzupełnienia sam się rozwiąże i teraz do autora odezwą się posiadacze materiałów, o których on nie miał pojęcia, a że książka ma szansę się doskonale sprzedać sa szanse na drugie wydanie...
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
arti281
|
 |
« Odpowiedz #57 : 24 Listopada 2016, 14:01:27 » |
-1
|
Wcale nie przesadzam  Po prostu jak czegoś brakuje albo by to zrobił lepiej nic nie stoi na przeszkodzie
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #58 : 24 Listopada 2016, 14:19:09 » |
+1
|
Wcale nie przesadzam  Po prostu jak czegoś brakuje albo by to zrobił lepiej nic nie stoi na przeszkodzie Stosując Twoją logikę straciłyby sens wszelki recenzje naukowe...
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
arti281
|
 |
« Odpowiedz #59 : 24 Listopada 2016, 15:03:29 » |
0
|
Jeśli można coś udoskonalić to czemu nie. Chyba świat idzie z postępem i niektóre recenzje naukowe się podważa.Czyż się mylę?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|