Świat kolejek wąskotorowych SMF
05 Grudnia 2024, 14:43:12 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Próba reaktywacji linii Trzebiatów-Pogorzelica.  (Przeczytany 18613 razy)
kaziuwask1
Nowicjusz
*
Długość toru:: 27 m

W terenie W terenie



« : 23 Listopada 2016, 21:50:44 »
+5

W ostatnim czasie grupa miłośników z Trzebiatowa stara się o odbudowę nieczynnego odcinka linii. Założyli stowarzyszenie, oraz starają się o pomoc u władz gminy. Na ich stronie na facebooku widać, że starają się coś zdziałać, narazie planują uruchomić kolej drezynową między Trzebiatowem a Nowielicami. Znam ten szlak ,wiem w jakim stanie jest torowisko i wg mnie ten pomysł jest mało opłacalny ze względu na koszty naprawy. Ogólnie brakuje szyn a podkłady są zgniłe i jest dużo krzaków w torze. Obawiam się, że członkowie stowarzyszenia nie zdają sobie sprawy jakim przedsięwzięciem jest odbudowa linii, nikt nie odda im za darmo szyn i podkładów, oraz że do prac jest potrzebny toromistrz. Trzymam kciuki żeby im się udało.
Zapisane
Misiek_K
Mechanik
***
Długość toru:: 162 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 24 Listopada 2016, 08:02:48 »
+4

W ostatnim czasie grupa miłośników z Trzebiatowa stara się o odbudowę nieczynnego odcinka linii. Założyli stowarzyszenie, oraz starają się o pomoc u władz gminy. Na ich stronie na facebooku widać, że starają się coś zdziałać, narazie planują uruchomić kolej drezynową między Trzebiatowem a Nowielicami. Znam ten szlak ,wiem w jakim stanie jest torowisko i wg mnie ten pomysł jest mało opłacalny ze względu na koszty naprawy. Ogólnie brakuje szyn a podkłady są zgniłe i jest dużo krzaków w torze. Obawiam się, że członkowie stowarzyszenia nie zdają sobie sprawy jakim przedsięwzięciem jest odbudowa linii, nikt nie odda im za darmo szyn i podkładów, oraz że do prac jest potrzebny toromistrz. Trzymam kciuki żeby im się udało.

A niech walczą. Koszalin zaczynał od ziemi i jeżdżeniu palcem po mapie. Byle ci, którzy pomagać nie chcą nie przeszkadzali.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2694 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2 : 24 Listopada 2016, 12:49:33 »
+1

Pomysł bardzo dobry tylko czy nie lepiej było by zaczynać od Pogorzelicy?? Tam powinien być większy potencjał turystów i chyba torowisko w lepszym stanie. Zresztą ktoś tu już pisał że będzie chciał udrożnić torowisko Pogorzelicą - Rogozina
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #3 : 24 Listopada 2016, 16:45:38 »
0

Trzebiatów od 15 lat kopie się z tym koniem. Sprawa nie wyszła poza deklaracje, że "warto", "z pewnością zintensyfikowało by to ruch w regionie" itp
Jednak kwestia przywrócenia ruchu to już wiele milionów (dla niezbyt bogatego regionu). Remont samego mostu w realiach roku 2000 jak pamiętam PKP oceniało na grubo ponad milion. Dochodzi do tego konieczne porozumienie z gminą Rewal, partycypacja w kosztach itd.  Poza tym to co stało się w wymiarze zarządzania finansami gminy w Rewalu po rewitalizacji kolejki było potężnym kubłem zimnej wody dla innych samorządów.
Można teoretyzować nad stworzeniem własnej bazy taborowej i stworzeniem stacji stycznej w Pogorzelicy 
Póki co - Rail Fiction
Zapisane

bobby
Nowicjusz
*
Długość toru:: 24 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 24 Listopada 2016, 18:34:12 »
+2

witam,odcinek Trzebiatów -Nowielice,nie jest aż w tak opłakanym stanie ,jak kolega wyżej opisał ,w sporej części są podkłady betonowe ,zwłaszcza od przejazdu za stacją do wyjazdu z miasta,co prawda drewniane podkłady,zaznaczam nie wszystkie ,nadają się do wymiany,ale to nie problem,bo podkłady są i czekają na dokończenie formalności związanego ze stowarzyszeniem,z pozyskaniem nowych ,będzie nam łatwiej,bo miasto Trzebiatów włącza się do gry ,mamy również wsparcie mieszkańców miejscowości przyległych do lini Pogorzelica-Trzebiatów,co do tormistrza ,też jest ,i to nie byle jaki,szczegóły wkrótce ,z wycinką na wyjeździe z Trzebiatowa ,pomogła PLK ,podczas remontu wiaduktu na lini 402 ,nawet pracownicy z Gryfickiej KD oferują swoją pomoc(co Zyga pewnie zdziwi) ,co do pieniędzy mamy pewne plany na start,oraz plan na przyszłość ,z mostem w Nowielicach będzie największy problem,ale już trwają rozmowy z konserwatorem ,oraz z wojewoda zachodniopomorskim ,tak więc przy odpowiednim wsparciu ,jesteśmy w stanie wystartować ,w zasadzie znam każdy metr tych torów ,i wiem od czego zacząć ,tak że trzymajcie kciuki
Zapisane
ZyGa
Młotkowy
**
Długość toru:: 109 m

W terenie W terenie


...


http://www.facebook.com/p
WWW
« Odpowiedz #5 : 24 Listopada 2016, 20:29:25 »
+1

Jestem i ja bobby owszem jestem zdziwiony. Od dłuższego czasu nie porusza się u nas tematu Trzebiatowa bo uważam że taka reaktywacja to multum pracy, a ludzi z tego co widać jest mało. Ale robi się ciekawie i chętnie zjawię się na którymś zgromadzeniu w Trzebiatowie.
Zapisane

NKW ZyGa
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 870 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 24 Listopada 2016, 21:27:08 »
0

Kibicuję temu projektowi - dobre połączenie z Kołobrzegiem, stadnina w Nowielicach, może przyciągnąć klientów. Nie wiem jak wygląda sytuacja z pierwszym mostkiem, ale drugi trzyma się dobrze - ruch drezyn wytrzyma. Gorszy jest odcinek na skraju miasta, w wykopie wygląda jak "dwutorowa linia".


* a1.jpg (246.16 KB, 960x1280 - wyświetlony 1477 razy.)

* a2.jpg (136.14 KB, 1280x960 - wyświetlony 1480 razy.)
Zapisane
vutik
Młotkowy
**
Długość toru:: 126 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 11 Października 2022, 15:29:41 »
0

Wygląda na to, że nie doczekamy się reaktywacji tego odcinka, gwóźdź do trumny już przygotowali zachodniopomorscy drogowcy. Rozpoczęła się przebudowa DW 102, której nowy ślad przetnie wąski tor w okolicach Rogoziny. Oczywiście w dokumentacji nie ma nic o budowie przejazdu, więc resztę dopiszcie sobie sami. ZDW chwali się postępami prac na swoim fejsbukowym fanpejdżu.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!