Świat kolejek wąskotorowych SMF
24 Maj 2017, 02:26:48 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 4 5 [6]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: W obliczu końca - część 2 - ludzie  (Przeczytany 5170 razy)
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1420 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #100 : 04 Kwiecień 2017, 23:11:20 »
0

[...] Polacy jednak zaczynają potrafić działać razem?

Polcy i Polaki.
Zapisane
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 305 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #101 : 04 Kwiecień 2017, 23:13:49 »
+2

Osobiście nie widzę raczej szans na rzeczową polemikę, ale z drugiej strony...
ale że co? że nie zgadzamy się ze sobą i nie spijamy sobie z dziubków oznacza, że nie ma rzeczowej polemiki?
chcesz mieć ludzi, czy przekazywanie wiedzy?
Na rynku pracy jest tak, że albo masz ludzi tanich, albo dobrych. rzadko kiedy będzie tani i dobry.
Po drugiej stronie masz pracodawcę, niezależnie od tego czy będzie nim firma prywatna, NGO, czy samorząd, to każdy ciągnie w swoją stronę. NGO (w rozumieniu "towarzycho" i nie chodzi bynajmniej na określenie tym słowem Piaseczna Mrugnięcie ) będzie wolało zarobione pieniądze zainwestować w siebie, tzn w pensje.
prywatny, będzie zbierał na nowe audi.
a samorząd jest zainteresowany żeby wagoniki miały ładny lakier, bo dobrze wygląda na zdjęciach w okresie przedwyborczym.


I pozostaje tylko jakiś odgórny regulator rynku, który wymusi określone działania. Problem jest tylko w tym, czy ów regulator nie doprowadzi do śmierci paru kolejek. Bo pan od audi, stwierdzi, że ma już tyle oszczędności, że może do emerytury nie pracować. Samorząd, że woli biedronkę i ścieżkę rowerową, bo w tą przez 5 lat nie będzie musiał nic wkładać, a do tego "okupant" się dołoży.
A towarzycho? Towarzycho zrobi (w większości) to co postanowi samorząd.
Sugerowane wyjście wymyślone ad hoc.
kolejki jako zabytek. centralny regulator wali właścicielowi (w większości samorządom) kary, lub groźbę przywalenia kary, jeśli ten nie zacznie przeznaczać środków na utrzymanie zabytków. Ale jaka sankcja na samorząd?
Może centralny budżet, zresztą taki jest, który byłby równie dzielony. Ale jak to podzielić, skoro kościołów zabytkowych jest więcej niż kilometrów wąskich torów?
Umowy z operatorami na czas określony?
żeby operator widział sens w inwestowaniu w tory umowa musiałaby by być na 20-30 lat.
W przypadku krótkich mamy doczynienia z kalkulacją - wymienimy 20 podkładów i dociągniemy do końca tej umowy, a potem się zobaczy. Może już ktoś inny będzie się z tym bujał.

Cytat: Harry Potter
ale też napisałem że na wąskim ta zasada assistance raczej nie sprawdzi się. Na tym przykładzie odnosiłem się do słów Buczka, które przypisałem (być może mylnie) do jakiś maszynistów ICC, którzy ogólnie mają na "to" wy...jechane

Cytat: Paweł Niemczuk

Sorki, może trochę nietaktownie. Ale to najlepiej oddaje dylemat operatora. Operator-stowarzyszenie które ma ratować kolejkę wydaje się być stworzony do inwestowania wypracowanych środków w ratowanie mienia ruchomego i nieruchomego.
Tylko że stan wąskich torów jest taki, że jest to robota której końca nie widać. I czy lepiej te środki przejeść w pensjach, czy włożyć w podkłady?
Zapisane
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 601 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #102 : 04 Kwiecień 2017, 23:36:04 »
0

Umowa nawet jakby była na 10 lat to trzeba pamietac że zarobione przez kolejke pieniądze plus ewentualne dotacje powinny zostać wykorzystane  na bierzące utrzymanie infrastruktury oraz na wypłaty dla pracowników. Jeżeli bedziemy wymieniac tylko 20 aronkowych Mrugnięcie podkładów , to kiedys diagnosta za stan szlaku zamknie linie. Kolejka żeby mogła przynosić stowarzyszeniom dochody, musi wozić turystów, ale żeby mogła wozic turystów musi byc drożny szlak. Bez tego dudków niema Uśmiech Naprawy bylejakie czesto prowadzą do wielokrotnego wracania w to samo miejsce, a wykonanie starannie pewnego odcinka toru gwarantuja nam bezpieczny przejazd.
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3396 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #103 : 05 Kwiecień 2017, 19:57:37 »
+4

No dobra - przyznaję się: Na wygnanie udać się muszę.... Porażkę poniosłem.

Po przeprowadzeniu kilku rozmów i przeczytaniu paru wyjaśnień na PW wiem, że nie da się o tym pisać. Tak jak Kalito stwierdził:
Takie rzeczy dyskutuje się face to face.
Nie sądziłem, zakładając temat, że sprawy finansów, czy kłopotów z nimi są bardzo niechętnie omawiane publicznie, za to bariera znika gdy próbować wyjaśniać je choćby w rozmowie telefonicznej. Nie mnie dociekać czy to polska dusza, czy inne względy to powodują, lecz uznałem że tak jest i nie dążę do zmiany tego stanu. Amen.

Panowie – nikogo ten ludzki problem, który omówić chciałem, nie ominie. Jest on poniekąd dwojako trudny, gdyż nawet gdyby mieć miliony, to wyszkolenie dobrych np. mechaników-maszynistów trwa 2-3 lata. Druga trudność to że nie ma za bardzo kto ich szkolić…

Myślę też, że zgodnie z polską naturą, ten dobijający nas (i dla nas) fakt jest póki co bagatelizowany, bo jakoś się jeszcze to wąskie koło po wąskim torze turla. Tym nie mniej proszę pomyśleć, czy czasem nie warto by części energii ładowanej w ratowanie martwej materii (pojazdów, torów, dworców) nie przeznaczyć na ratowanie materii żywej, czyli ludzkiej, z której też, a może przede wszystkim, się składa nasza kolej.

Mówią, że Polak mądry jest po szkodzie -
Dlatego tyle mądrości jest w tym narodzie.
Zapisane

Jaka by nie była - w Faurze drzemie siła!
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1263 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #104 : 05 Kwiecień 2017, 22:28:24 »
+6

Dyskusja zmierza do uchwalenia jednego jedynie słusznego modelu działalności a wszyscy wiemy,że takiego modelu nie ma.

Większość z Was w toku dyskusji traktuje wąskotorówki z perspektywy rynkowego biznesu a tak nie jest:
a) Każdy biznes poprzedza inwestycja- ktoś ma kasę na inwestycje? Kto zainwestował adekwatne środki? Ktoś ma takie środki aby zainwestować?
b) Nie prowadzimy działalności biznesowej lecz mniej lub bardziej działalność muzealno-kulturalno-rekreacyjną, ergo: bliżej nam do miejskiego ośrodka kultury, basenu, teatru czy nomen omen MUZEUM niż do komercyjnego przewoźnika i tak samo powinniśmy mieć dotacje.

BTW. Jak przykład normalnego toru dowodzi nawet działalność stricte przewozowa nie zawsze się bilansuje a tym bardziej ta pasażerska (ileż to kasy w zeszłym roku Cargo straciło ? 200 baniek? Ile wyniosła dotacja dla PLK per 1km toru?). Żebyśmy na uszach stawali i najgrubszych księży korumpowali bez dotacji nie przetrwa nikt (no może poza 1-2 kolejkami). Brak ludzi do pracy to nie jest problem tylko wąskiego toru, to jest problem absolutnie każdego przewoźnika w PL i jak widać sama kasa nie jest tu rozwiązaniem, nawet Ci którzy kładą na stół dobrą lub bardzo dobrą kasę mają z tym problemy.

Co dalej?

Nic. Wszystko będzie po staremu. Jedni padną, jedni się rozwiną, Ci którzy będą mieli kasę rozwiną się szybciej, Ci bez kasy będą musieli na rozwój zarobić swoją krwawicą. Każda poważna ekipa zarządzająca wąskim torem zdaje sobie sprawę że musi mieć kasę, ludzi, tabor, infrastrukturę tylko co mi po tej wiedzy skoro zastanawiam się jak zapłacić za paliwo do lokomotywy żeby zacząć ten sezon?

Czy to powód do zaprzestania działalności?
Nie. Każdy będzie jakoś walczył, a to szukając nowych źródeł dochodu czy redukując działalnosć (np. zamykając szlaki, wyprzedając majątek etc.) licząc że i do neigo fortuna kiedyś się uśmiechnie.
Zapisane

aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 305 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #105 : 06 Kwiecień 2017, 14:21:35 »
+6

Dyskusja zmierza do uchwalenia jednego jedynie słusznego modelu działalności a wszyscy wiemy,że takiego modelu nie ma.
To tak jakby wymagać od zecera, w momencie kiedy zawód ginie i nie ma dla niego roboty, żeby zatrudnił praktykanta, bo komuś trzeba przekazać wiedzę.

Niestety zachowanie "starych rzemiosł" to kompetencje kogoś wyżej.
Takim ginącym rzemiosłem jest maszynista parowozu, osoba podbijająca podkłady ręcznymi narzędziami. oczywiście to tak "moim zdaniem".
Dopiero w sytuacji kiedy zaczęto by traktować jako placówkę muzealną, której zadaniem jest utrzymanie zabytków techniki, ale również wiedzy w "ginącym zawodzie", a za traktowaniem poszłyby środki finansowe, wtedy można rozważać, o tym że oprócz starych majstrów powinno być też miejsce dla praktykantów, którym przekażą swoją wiedzę. I to trochę w oderwaniu od ekonomii rynkowej. Bo w warunkach kapitalistycznych, nie ma miejsca na wynagrodzenie dla "ucznia". Bo jak uczeń przestanie być uczniem, to po co ci "na zakładzie" dwóch majstrów, kiedy roboty jest tylko dla jednego?
Zapisane
Zgroza
Mechanik
***
Długość toru:: 269 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #106 : 09 Kwiecień 2017, 23:09:23 »
+1

Patrząc od strony medialno-organizacyjnej, kolejki się rozwijają i profesjonalizują - coraz lepsze strony, wcześniej dopinane sprawy organizacyjne, więcej kursów, lepsze wyjście do klienta. Dobrze, że ktoś stara się zachować tory, pojazdy, dokumenty - każde trochę jest ważne.

W tym momencie, a więc na starcie wiosny, mamy 7 niedopiętych delikwentów:

Bytom, Zbiersk, Chorzów, Hel, Przeworsk, Karczmiska, Hajnówka.

Bytom się rozwija a Zbiersk próbuje odbić od dna. Są usprawiedliwieni, ich brak rozkładu na 2017 jest zasygnalizowany.

Chorzów i Hel - pewnie brak dogrania medialno-internetowego, no i późny start sezonu na półwyspie. Można zrozumieć.

Pozostaje 3 niepokojących pacjentów...
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1420 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #107 : 10 Kwiecień 2017, 00:25:40 »
+2

Co do Bytomia to sprawa rozbija się o wolno mlące żarna urzędów.

Aktualnie z całą pewnością można stwierdzić, że:
1, Pociągi będą kursowały w dniu Industriady (10 czerwca)
2. Pociągi będą kursowały w soboty, niedziele i święta w okresie wakacji letnich

Aktualnie trwa dopinanie spraw dotyczących kursów w okresie maj - początek wakacji i koniec wakacji - grudzień. Jak to się wyjaśni, to rozkład zostanie opublikowany.
Powiem tylko tyle, że w wersji optymistycznej tegoroczny sezon na GKW będzie trwał od początku maja do ostatnich dni grudnia. Ale jak wspomniałem wyżej - ustaleia i uzgodnienia jeszcze trwają - stąd na oficjalny rozkład trzeba jeszcze poczekać co nieco.
Zapisane
Zgroza
Mechanik
***
Długość toru:: 269 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #108 : 12 Kwiecień 2017, 19:10:40 »
0

Przeworsk i Karczmiska w międzyczasie ogłosiły rozkład. Zwraca uwagę

Cytuj
Samorządowa Przeworskia Kolejka Dojazdowa Przeworsk – Dynów
Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 891 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #109 : 14 Kwiecień 2017, 21:44:06 »
-2



Chorzów i Hel - pewnie brak dogrania medialno-internetowego, no i późny start sezonu na półwyspie. Można zrozumieć.



Hel jest specyficzny. Hel stanowi fragment w miarę dobrze promowanego kompleksu muzealnego, i jest zaliczany "przy okazji". Dla Helu zmorą są emkole, którzy w środku sezonu przyjadą z rodziną SPECJALNIE dla kolejki, i próbują prowadzić mikolsko specjalistyczną rozmowę na temat możliwości, rozwoju, promocji, z zajętą sprzedażą i kontrolą biletów kasjerką, lub zabieganym maszynistą. A później oburzają się, że oni tu specjalnie, że 200 kilometrów, a potem nie miał z nimi kto pogadać  Co?
Zapisane

Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 737 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #110 : 15 Kwiecień 2017, 19:14:34 »
0

Co do Helu i kolejki... ja byłem w styczniu kilka lat temu... na spokojnie się przeszedłem po trasie, zobaczyłem co i jak... Cisza spokój,ludzi to może w ciągu całego spaceru może tylko z pięć osób ... Fakt, obsługi też nie było, ale coś za coś jak się poza sezonem wpada Mrugnięcie  Poza tym szacun Leśny Dziadku za całokształt...

Pozdrawiam z MMz i wesołego jajka
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Strony: 1 ... 4 5 [6]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!