Świat kolejek wąskotorowych SMF
23 Październik 2017, 02:48:00 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Sezon 2017  (Przeczytany 1545 razy)
Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 428 m

W terenie W terenie


« : 24 Czerwiec 2017, 14:09:02 »
0

Witam! Podaję informację za "Rynkiem Kolejowym" : http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/startuja-gornoslaskie-koleje-waskotorowe--82294.html  . Mam nadzieję,że frekwencja będzie wysoka i Koledzy z GKW zostaną docenieni za ogrom włożonej pracy. Pozdrawiam.Bogdan
Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3431 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #1 : 15 Sierpień 2017, 16:38:11 »
0

Jak donosi portal Silesion nastąpiła dziś mała awaria:

Wykoleiła się wąskotorówka. Turyści najedli się strachu

Do wypadku doszło ok. godz. 13 na trasie używanej nieprzerwanie od ponad stu lat Górnośląskiej Kolejki Wąskotorowej.

- Wykoleiła się połowa składu kolejki. Trzy z sześciu wagonów – mówi dyżurny Centrum Zarządzania Kryzysowego w Katowicach. Dodaje, że do zdarzenia doszło w okolicach ul. Bytomskiej w Tarnowskich Górach, czyli niedługo po tym, jak turyści wsiedli do wagonów. - Praktycznie nikt nie ucierpiał. Jedna osoba została lekko ranna – zaznacza dyżurny.

Nie wiadomo, dlaczego wagony się wykoleiły. Policja ustala przyczyny zdarzenia.

Tarnogórska wąskotorówka jest obecnie najstarszą na świecie i nieprzerwanie czynną kolejką tego typu. Jej pierwsze odcinki powstały w 1851 roku. Początkowo w kolei tej używano koni, ale już w 1855 roku zaczęto używać specjalnych parowozów wąskotorowych. Przez ponad 100 lat służyła ona komunikacji między kopalniami, hutami i fabrykami całego okręgu.

W 2002 roku samorząd Bytomia przejął rolę głównego właściciela Górnośląskiej Kolei Wąskotorowej. Powstało regularne połączenie turystyczne Bytom - Tarnowskie Góry - Miasteczko Śląskie. W Tarnowskich Górach są zlokalizowane trzy przystanki: przy Kopalni Zabytkowej Rud Srebronośnych, w centrum miasta i na dworcu PKP.
Zapisane

Jaka by nie była - w Faurze drzemie siła!
WIĆUŚ
Mechanik
***
Długość toru:: 227 m

W terenie W terenie

kolejkowy zawrót głowy


WWW
« Odpowiedz #2 : 15 Sierpień 2017, 16:50:12 »
0

[...] Wykoleiła się połowa składu kolejki. Trzy z sześciu wagonów[...]

A tu już tylko dwa:
http://tarnowskiegory.naszemiasto.pl/artykul/tarnowskie-gory-wypadek-kolejki-waskotorowej-wykoleily-sie,4214446,artgal,t,id,tm.html

Ach, ta dziennikarska rzetelność. Z politowaniem
Zapisane

Blog o mojej kolei ogrodowej: http://kolejogrodowa.blogspot.com/
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1466 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3 : 15 Sierpień 2017, 20:34:23 »
0

Z ciekawostek: zapewniono KKZ.
Natomiast, to co media określiły jako "lekko ranna" okazało się, odpukać, drobnym otarciem, na które przybyłe na miejsce służby medyczne nakleiły plaster. No i wykoleiły się trzy wagony. W tej chwili trwa sprzątanie bałaganu oraz prace komisji.



* kkz-1.jpg (185.02 KB, 1280x960 - wyświetlony 106 razy.)

* kkz-2.jpg (210.79 KB, 1280x960 - wyświetlony 99 razy.)
« Ostatnia zmiana: 15 Sierpień 2017, 20:38:31 wysłane przez Paweł Niemczuk » Zapisane
Storch
Młotkowy
**
Długość toru:: 65 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 19 Październik 2017, 23:20:44 »
0

Cześć. Jak w praktyce wyglądają prace takiej komisji dochodzeniowej? Czy panowie chodzą, mierzą i fotografują, potem jest długo, długo nic, a potem nagle okazuje się że winien jest xxx albo yyy i ma zarzuty sprowadzenia katastrofy w ruchu lądowym, czy też operator jest informowany o postępach prac na bieżąco i może się odwoływać? Czy w przypadku wakacyjnego incydentu sprawa się już wyjaśniła (tzn. czy komisja podała przyczyny i zamknęła już dochodzenie)?
Pozdraw
Storch
Zapisane
Filip Bebenow
Mechanik
***
Długość toru:: 159 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 20 Październik 2017, 07:24:49 »
+1

Cześć. Jak w praktyce wyglądają prace takiej komisji dochodzeniowej?

W przypadku kolei normalnotorowych (tak linii jak i bocznic) sposób postępowania opisuje  Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 16 marca 2016 r. w sprawie poważnych wypadków, wypadków i incydentów w transporcie kolejowym. Członkami komisji kolejowej (to jej właściwa nazwa) są upoważnieni przez pracodawcę pracownicy przedsiębiorcy kolejowego tj. przewoźnika, zarządcy lub użytkownika bocznicy. Stosowną listę przedsiębiorcy przekazują Prezesowi UTK.

Na kolejach wąskotorowych obowiązku prowadzenia postępowania wg tego schematu nie ma, ale przedsiębiorca może posiadać własne, wewnętrzne regulacje w tej kwestii. Niezależnie od powyższego komisji kolejowe nie wskazują winnych i nie obciążają żadnej ze stron finansowo, tylko badają przyczyny. I tak zapewne było w przypadku, o który pyta kol. Storch.

Pozdrawiam,


FB
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1466 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #6 : Wczoraj o 11:12:14 »
-1

Jestem na urlopie i prawie nie ma dostępu do internetu. Bardzo Ci dziękuję, Filipie, za wyręczenie mnie. Pozwolę sobie tutaj na uzupełnienie w części dotyczącej ustaleń komisji, przy czym nie zacytuję dosłownie treści jej ustaleń (nie mam ich przed nosem), ale ograniczę się napisania w skrócie i po ludzku. Otóż przyczyną wykolejenia było poszerzenie powstałe na skutek wysokiej temperatury.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!