Świat kolejek wąskotorowych SMF
05 Listopada 2024, 14:26:40 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Przebudowa dworca Pleszew Miasto  (Przeczytany 56894 razy)
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« : 18 Września 2017, 16:40:52 »
0

W ostatnich dniach rozpoczęły się prace adaptacyjne budynku dworca Pleszew Miasto na potrzeby Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy Pleszew. Dokumentację projektową można znaleźć na stronie BIP Miasta i Gminy Pleszew (szkoda, że w projekcie zabrakło inwentaryzacji istniejącego obiektu). Całość jest realizowana w ramach większego projektu „Od kolei do kultury”, który w drugim etapie przewiduje również adaptację części dawnego zaplecza warsztatowego kolejki (wraz z rozbudową) na potrzeby domu kultury (prezentacja)

Cytuj
Z kolei Miasto i Gmina Pleszew zrealizuje projekt pn. „Od kolei do kultury”, w ramach którego przebuduje i rozbuduje oraz zmieni sposób użytkowania zabytkowego budynku dworcowego na dom kultury. Oprócz prac budowlanych bardzo istotnym elementem projektu będzie zakup wyposażenia niezbędnego dla funkcjonowania obiektu. „Na potrzeby kultury zagospodarujemy teren o powierzchni ponad 9 ha, na których powstanie biblioteka i dom kultury. Realizacja projektu umożliwi większej liczbie mieszkańców korzystanie z oferty zajęć i wydarzeń kulturalnych oraz podniesie atrakcyjność turystyczną Pleszewa i regionu” – powiedział Burmistrz Pleszewa Marian Adamek.
https://www.umww.pl/konferencja-prasowa-unijne-wsparcie-z-wrpo-2014-na-inwestycje-w-obszarze-dziedzictwa-kulturowego-regionu

Inwestycja cieszy, projekt przebudowy wyszedł całkiem fajnie, choć mnie osobiście nie do końca leży zmiana charakteru obecnego magazynu poprzez upodobnienie go do pozostałej części budynku. Najważniejsze jednak, że obiekt będzie miał gospodarza i że będzie nim instytucja publiczna związana z kulturą.

Wczoraj dworzec wyglądał tak (zdjęcie z profilu FB TT Pleszew, gdzie znaleźć można też kilka innych ujęć oraz zdjęcia stanu sprzed rozpoczęcia prac):



* PleszewMiato-elewacje.jpg (341.96 KB, 1600x880 - wyświetlony 1087 razy.)
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1 : 12 Listopada 2017, 21:18:45 »
0

Rozbierają:


I budują:


12.11.2017 - te i kilka kolejnych fotek na: TT Pleszew

Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2 : 13 Stycznia 2018, 04:49:23 »
0

Nowy rok, nowe inwestycje: Ogłoszono przetarg na "Utworzenie nowej siedziby Domu Kultury na terenie dworca PKP Pleszew Miasto" Projekt budowlany można sobie pobrać ze strony BIP Miasta i Gminy Pleszew.

Ogólnie przewidziano adaptację dużej hali lokomotywowni wraz z dobudowaniem do niej nowej części piętrowej od strony ulicy. Mała szopa ma pozostać bez zmian, jednak przewidziano rozbiórkę zasieków węglowych wraz z sąsiednimi budynkami gospodarczymi. Zaprojektowano nowy dojazd do domu kultury od strony dworca z parkingiem zlokalizowanym w miejscu torów prowadzących do adaptowanej hali. Same tory mają pozostać i to o dziwo teoretycznie nie jako atrapy - przewidziano zastosowanie płyt STRAIL. Tory wraz z kanałami przekrytymi szkłem i podświetlonymi mają pozostać również wewnątrz hali, choć okna w miejscu bram raczej skutecznie uniemożliwią wjazd jakiegokolwiek taboru. Przyznam, że całość architektury prezentuje się naprawdę przyzwoicie i w sposób udany nawiązuje do istniejącego obiektu oraz całego zespołu stacji. W miarę porządne i szczegółowo opracowane detale dają nadzieję, że wykonawca nie będzie miał zbyt wiele okazji do spieprzenia roboty.

Małe porównanie tego, co jest...

Źródło
... z tym, co ma powstać (jak widać hala zostanie nieco poszerzona w kierunku dworca z pozostawieniem i wyeksponowaniem istniejącej ściany jako wewnętrznej).


* Pleszew-DomKultury-Elewacje.jpg (380.78 KB, 2386x792 - wyświetlony 1072 razy.)

* Pleszew-DomKultury-Rzut.jpg (391.06 KB, 2629x1176 - wyświetlony 1184 razy.)

* Pleszew-DomKultury-PZT.jpg (358.37 KB, 1448x914 - wyświetlony 1185 razy.)
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1979 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #3 : 15 Stycznia 2018, 15:16:41 »
0

A co się stanie z taborem który obecnie znajduje się w szopie? Ktoś o tym pomyślał?
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1483 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #4 : 15 Stycznia 2018, 17:38:28 »
0

Tam są już chyba tylko dwie Lyd1 i letniak... No i MBx oczywiście
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #5 : 16 Stycznia 2018, 04:47:49 »
+1

Cytuj
A co się stanie z taborem który obecnie znajduje się w szopie? Ktoś o tym pomyślał?
Czy pomyślał to nie wiem. Natomiast w artykule jest mowa o przeniesieniu zaplecza do Kowalewa (przy czym jest to wypowiedź burmistrza a nie przedstawiciela SKPL). W Pleszewie Mieście pozostanie teoretycznie do dyspozycji mała parowozownia, ale nie wiem czy SKPL dalej będzie ją dzierżawić. Tabor normalnotorowy stacjonuje już od jakiegoś czasu w Ostrowie Wielkopolskim, czyli zostaje chyba faktycznie to, co wymienił Dobrzyn (choć myślałem, że jakąś klasę rumuńską to tam jeszcze mają).
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
prof_klos
Mechanik
***
Długość toru:: 284 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #6 : 16 Stycznia 2018, 20:13:28 »
0

No chyba musi być jeszcze klasa rumuńska - przecież rok temu w czasie modernizacji MBxd2 coś z Lydką jeździło na haku.
Zapisane

Filozofia sztuką życia...!
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1483 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #7 : 16 Stycznia 2018, 21:56:59 »
+1

Owszem, ale klasa OIDP garażowała pod chmurką
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1483 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #8 : 19 Maja 2018, 14:49:06 »
+4

Właśnie wracam z Pleszewa. Na dworcu się dzieje. Parowozownia już bez dachu, za to budynek dworca w fazie końcowej remontu. Trzecia szyna przyrdzewiała. Nie ma też drugiej lydki. Wieczorem lub rano wrzucę jakieś zdjęcia
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1483 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #9 : 20 Maja 2018, 09:18:09 »
0

Kilka zdjęć, aparatem Zorka 5:


* DSC_0508.JPG (331.46 KB, 1024x680 - wyświetlony 1328 razy.)

* DSC_0510.JPG (351.24 KB, 1024x680 - wyświetlony 1297 razy.)

* DSC_0515.JPG (340.08 KB, 1024x680 - wyświetlony 1234 razy.)
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
kamlox
Mechanik
***
Długość toru:: 219 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 20 Maja 2018, 22:52:41 »
0

Druga Lydka stoi na szopie
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1979 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #11 : 21 Maja 2018, 09:39:20 »
0

Masz więcej fotek tego czerwonego normalnotorowego cosia po lewej? To jest ten wagon motorowy ex-KŚ?
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
prof_klos
Mechanik
***
Długość toru:: 284 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #12 : 21 Maja 2018, 23:08:08 »
0

Dlaczego od dłuższego czasu linia obsługiwana jest taborem normalnotorowym, pomimo że MBxd2 przeszedł względnie niedawno naprawę podwyższającą komfort podróży? Jest zepsuty, a może po prostu ekonomicznie motowóz serii 810 bardziej się opłaca bo mniej spala wachy?
Zapisane

Filozofia sztuką życia...!
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1483 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #13 : 21 Maja 2018, 23:37:04 »
0

Tego zespołu nie fotografowałem. Ta najnowsza kolej jakoś mnie nie kreci. Co prawda to nowe nie jest ale...
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1979 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #14 : 22 Maja 2018, 09:40:09 »
+3

Z tego co słyszałem, 810 jest znacząco tańsza w eksploatacji od MBxd2, dlatego jeżdżą po normalnym torze.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
prof_klos
Mechanik
***
Długość toru:: 284 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #15 : 22 Maja 2018, 19:03:36 »
0

W sumie całkiem prawdopodobne, nie bez zasady seria 810 zyskała łatkę "taniej w eksploatacji", jest to o tyle ciekawe, że zaintrygowany zagłębiłem się w specyfikacji technicznej i porównałem MBxd2 do konstrukcji 810, gdzie wynika, że oba "motoraki" powstały na podobnej zasadzie - małe nadwozie, silnik od autobusu, automatyczna skrzynka biegów hydromechaniczna i mamy małą torpedę do ratowania lokalnych linii kolejowych. W Czechach się udało, u nas - niekoniecznie. Wydaje się, że pomimo podobnej budowy MBxd2 jednak był gorzej zbalansowany, gdy hulał się w lewo i prawo po krzywych torowiskach lekkie jak ptaki 810 za południową granicą szalały w najlepsze, paląc przy tym mniej wachy.
To jest ciekawe, że z pozoru większy pojazd jest w finale... bardziej ekonomiczny.
Lekkość konstrukcji czyni cuda. Ile to linii udałoby się uratować, gdyby w latach 80. do Polskich Kolei Państwowych trafiła przynajmniej garść "motoraków"? Ale to temat nie o tym.
Wypadła przy tym jednak istotna ciekawostka, o której nie wiedziałem.

Zapisane

Filozofia sztuką życia...!
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1979 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #16 : 23 Maja 2018, 09:42:41 »
0

Klucza upatrywałbym, przy jakich obrotach względem prędkości pojazdu pracuje silnik w MBdx2, a w 810. To bezdyskusyjnie rzutuje na zużycie paliwa per kilometr.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Misza
Młotkowy
**
Długość toru:: 136 m

W terenie W terenie

750 czytam od dawna


« Odpowiedz #17 : 24 Maja 2018, 23:39:19 »
0

Klucza upatrywałbym, przy jakich obrotach względem prędkości pojazdu pracuje silnik w MBdx2, a w 810. To bezdyskusyjnie rzutuje na zużycie paliwa per kilometr.
Piotr, juz kiedys byla przydluga dyskusja ze do pokonania drogi z masa potrzeba okreslonej ilosci paliwa: czyli im mniejsze obroty -wchodzace w szkodliwy dla silnika zakres, tym wieksze spalanie. I odwrotnie
Czyli jednak masa wlasna.

Co do projektu, to ta uwaga ze przez okno sie nie wjedzie, jak najbardziej sluszna. Nawet z wieksza wystawa sie nie wejdzie do srodka wygodnie,,,.
Zapisane

Misza
Sputnik
Młotkowy
**
Długość toru:: 59 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #18 : 28 Kwietnia 2023, 20:25:52 »
0

Cytuj
Międzynarodowy sukces Pleszewa. Zmodernizowane tereny pokolejowe w prestiżowym konkursie urbanistycznym

Pleszewski projekt "Pociągu do kultury", czyli modernizacji terenów pokolejowych, w których swoje miejsce znalazła Zajezdnia Kultury - biblioteka oraz dom kultury nominowane do European Prize for Urban Public Space. Wyróżnienie przyznawane jest przez Centrum Kultury Współczesnej w Barcelonie.

https://kalisz.wyborcza.pl/kalisz/7,181359,28377222,miedzynarodowy-sukces-pleszewa-zmodernizowane-tereny-pokolejowe.html?disableRedirects=true
https://kalisz.wyborcza.pl/kalisz/51,181359,28377222.html#S.galeria-K.C-B.1-L.1.duzy

Biblioteka na dworcu, dom kultury w starej parowozowni. Wielkopolska ikona architektury jest w Pleszewie

Zajezdnia Kultury w Pleszewie zwyciężyła w regionalnym plebiscycie architektonicznym. Drugie miejsce zajęła zrewitalizowana Tlenownia w Czempiniu, a na trzecim miejscu podium znalazła się Szkoła Podstawowa w Rokietnicy. W tym roku społeczna akcja „Wyborczej" Supermiasta i Superregiony odbywa się pod hasłem "Współczesna ikona miasta i regionu". Od połowy marca we wszystkich województwach czytelnicy wybierali architektoniczne perełki ze stolic regionów, jak i z mniejszych miejscowości. Chodziło nam o wskazanie niezwykłych przedsięwzięć realizowanych w naszych miastach, miasteczkach i wsiach po 1990 r.

W naszym regionie z kilkudziesięciu propozycji wybraliśmy finałową dwunastkę dla Poznania i Wielkopolski, na które przez dwa tygodnie głosowali mieszkańcy województwa. W Poznaniu zdecydowany faworyt był jeden - z dużą przewagą wygrał Stary Browar. Natomiast w Wielkopolsce rywalizacja była bardziej wyrównana. Choć od początku faworytów było dwóch: Zajezdnia Kultury w Pleszewie oraz Tlenownia w Czempiniu. W obydwu przypadkach mamy do czynienia z udanymi projektami rewitalizacyjnymi, które zintegrowały lokalne społeczności. Ostatecznie około 50 głosów różnicy zadecydowało o zwycięstwie projektu z Pleszewa.

https://poznan.wyborcza.pl/poznan/7,36001,29699530,biblioteka-na-dworcu-dom-kultury-w-starej-parowozowni-wielkopolska.html?_ga=2.97256927.1345095006.1682704539-1662723101.1682704539

PS. Kto jest o autorem (architektem) projektu rewitalizacji budynku dworca kolejowego i lokomotywowni w Pleszewie?
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!