Świat kolejek wąskotorowych SMF
26 Luty 2021, 07:10:50 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: MBd1  (Przeczytany 38382 razy)
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #40 : 04 Październik 2012, 07:38:16 »
0

Piotrek był w Ełku niedawno,zajrzyj na jego Picasę: http://750mm.pl/index.php?topic=4059.msg56909#msg56909
Zapisane

feyg
Mechanik
***
Długość toru:: 225 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #41 : 04 Październik 2012, 08:28:24 »
0

MBd1-133 jeszcze w Ełku...


Stan: 8 sierpień 1998, Ełk
« Ostatnia zmiana: 04 Październik 2012, 08:44:19 wysłane przez feyg » Zapisane
pstefanc
Czytelnik

Długość toru:: 5 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #42 : 04 Październik 2012, 18:06:14 »
0

Moje zdjecie zrobilem w lipcu 2001.

Pozdrawiam

Piotr
Zapisane
RezerwA
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #43 : 02 Grudzień 2012, 13:30:46 »
0

"...sie macie ludzie"
czy ktoś posiada dokumentacja techniczna pneumatyczna wagonu motorowego MBd1?
w kabinie zastosowany jest zawór pomocniczy maszynisty Knorr H1405,czy ten zawór tylko pracuje jako pomocniczy? tak jak na lokomotywie ET21,E3?
Jest też zawór rozrządczy Knorr H1k5,który pracuje jako hamulec zespolony,jest też zawór redukcyjny Knorr.
Moje pytanie? czy ktoś mógłby ktoś udostępnić schemat pneumatyczny[luftu] tego wagonu? lub nakierować jak działa zespolony hamulec?
PS.
co do pisowni na forum:przepraszam za pisownie jestem tylko fizycznym! Smutny
chciałbym przywrócić do życia MBd1-281! pod względem powietrza i hamulca.   
Zapisane
dimekk
Młotkowy
**
Długość toru:: 137 m

W terenie W terenie


Dyżurny ruchu


« Odpowiedz #44 : 02 Grudzień 2012, 21:46:33 »
+1

Tak z ciekawości - po co robić "luft" w wagonie, który stoi na przekładnie osiowe?
Zapisane

Panta rhei a nad tym most
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 638 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #45 : 03 Grudzień 2012, 06:14:40 »
+1

Zawsze to jedna rzecz do przodu.
Zapisane
dimekk
Młotkowy
**
Długość toru:: 137 m

W terenie W terenie


Dyżurny ruchu


« Odpowiedz #46 : 03 Grudzień 2012, 07:29:33 »
0

No tak, problem w tym, że wspomniany wagon czeka na w/w przekładnie już kilka ładnych lat i nie zapowiada się, by takowe miał dostać.
Zapisane

Panta rhei a nad tym most
Michał Z
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #47 : 03 Grudzień 2012, 07:54:07 »
+1

w kabinie zastosowany jest zawór pomocniczy maszynisty ...
Piszę z pamięci, więc o szczegóły proszę nie pytać
Tak, oryginalnie MBd1 miał tylko zawór pomocniczy, który był zaworem głównym - jednocześnie uruchamiał hamulec w MBd1 i w wag. doczepnych. Praktycznie układ hamulca wag. mot. był połączony z przewodem gł jak w wagonach doczepnych (z pkt. widzenia ham. zespolonego był on kolejnym wag. doczepnym). Tak uproszczony pomysł wynikał z zał., że MBd1 ciągnie max 2 wag doczepne. Cechą tego rozwiązania było hamowanie jednocześnie wag. mot. i doczepnymi, nie można było hamować tylko MBd1. No chyba, że najpierw na postoju się wyszło i ręcznie odcięło ham. w wag. doczepnych.
Zapisane
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 579 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #48 : 03 Grudzień 2012, 09:48:47 »
+1

Oraz skutkowało zwłoką w hamowaniu podczas np. dojeżdżania do składu, bo musiał zadziałać zwór rozrządczy w motorówce.

BTW porządkując nazwy fachowe chodzi o:
1. zawór hamulca pomocniczego,
2. zawór hamulca zespolonego.

W MBd1 był tylko ten pierwszy który nie wpuszczał powietrza bezpośrednio do cylindra ale popełniał (ze zbiornika głównego, przez reduktor) lub upuszczał powietrze z przewodu głównego. W związku z tym wagon motorowy miał instalację hamulcową taką samą jak doczepa plus rurka zasilająco-upuszczająca z przewodu głównego.

S pozdravem Adam
Zapisane

RezerwA
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #49 : 08 Grudzień 2012, 09:30:51 »
0

...sie macie ludzie...
bardzo dziękuje za wyczerpującą informacje.
Chciałem się tylko upewnić co do działania hamulca zespolonego.
W byłym PTK na oddziale WNTK Ruda Śląska tylko naprawiałem DREZYNY! tego typu wagonów nie.

Pozdrawiam Lufciosz.
Zapisane
Jacob
Nowicjusz
*
Długość toru:: 21 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #50 : 30 Maj 2015, 08:16:28 »
0

Mam pytanie: czy ktoś na forum wie może, jakie zmiany konstrukcyjne wprowadzono w silniku S530B w stosunku do S530A1?
Zapisane
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #51 : 22 Luty 2016, 21:59:12 »
+1

"Sygnały" - 9 II 1964. Za "Kurierem Kolejowym":
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/27155/wagony-motorowe-z-lisewa.html
(Przepraszam, ale nie masz pozwolenia na wejście do galerii)
Zapisane

Jacob
Nowicjusz
*
Długość toru:: 21 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #52 : 23 Luty 2016, 16:49:36 »
+2

Czy ktoś ma jakieś informacje o osobach wymienionych w artykule (Zygmunt Stosik, Bernard Szczeblewski, Czesław Michałowski, Brunon Morawski, majster naprawy Henryk Chojnacki oraz zawiadowca parowozowni Marian Sikorski)? Czy żyją, lub czy ktoś ma jakiś kontakt z ich potomkami?
Zapisane
marar
Nowicjusz
*
Długość toru:: 34 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #53 : 03 Kwiecień 2016, 20:57:32 »
0

Podeślij na PW adres e-maila.
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1954 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #54 : 22 Luty 2021, 19:49:11 »
+4

Przy okazji wykopania takiego oto zdjęcia w swoich archiwaliach:


naszło mnie pytanie - ile jest obecnie zachowanych wagonów MBd1 "Lisewo", gdzie, i który z nich jest czynny?
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Marek Sz
SGKW
*
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #55 : 22 Luty 2021, 20:39:24 »
+4


naszło mnie pytanie - ile jest obecnie zachowanych wagonów MBd1 "Lisewo", gdzie, i który z nich jest czynny?


Policzmy:
- Sochaczew 3 sztuki - czynny, odstawiony i wrak + 2 Ebermany
- Rogów 2 sztuki - w remoncie i wrak
- Bytom 1 sztuka po remoncie zewnętrznym
- Ełk - 1 sztuka - eksponat
Zapisane
Trabant
Zawiadowca
****
Długość toru:: 491 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #56 : 22 Luty 2021, 21:20:50 »
0

Ja nie chce się czepiać, ale dla czego jest na nim PKPE?
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1954 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #57 : 22 Luty 2021, 21:45:43 »
+1

Znaczy, że czynny pozostał tylko jeden, w Sochaczewie...

Ja nie chce się czepiać, ale dla czego jest na nim PKPE?
Bo tak wyglądało logo PKP sprzed "trumienki".
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Strony: 1 2 [3]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!