Świat kolejek wąskotorowych SMF
31 Październik 2020, 23:04:53 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Prasówka  (Przeczytany 17510 razy)
PiotrS
Mechanik
***
Długość toru:: 208 m

W terenie W terenie


« : 25 Luty 2018, 15:01:16 »
0

https://wiadomosci.wp.pl/moglo-dojsc-do-katastrofy-zlodzieje-ukradli-180-srub-z-torow-6224065458464385a
Zapisane

PiotrS
kaziuwask1
Nowicjusz
*
Długość toru:: 27 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1 : 04 Marzec 2018, 23:21:09 »
+4

Nie pierwszy i nie ostatni raz złodzieje biorą się za rozkręcanie torów. Na nadmorskiej jeździmy po gorszych odcinkach niż ten na którym doszło do kradzieży. A tak działają złodzieje: https://www.youtube.com/watch?v=lDYpCbykR2g 
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4065 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #2 : 21 Styczeń 2019, 21:45:44 »
0

SuperPortal24 dnia 21.I.2019 r. donosi:

Zabytkowy parowóz Px 48 3916 opuścił Nadmorską Kolejkę Wąskotorową. Właściciel, Stacja Muzeum w Warszawie, odebrał lokomotywę parową w miniony piątek.



To już koniec wspólnej historii zabytkowego parowozu Px 48 3916 z gminą Rewal i Nadmorską Koleją Wąskotorową. W miniony piątek 18 stycznia br. decyzją jej właściciela, Stacji Muzeum w Warszawie, maszyna została załadowana na lawetę, a następnie wywieziona z Gryfic. Parowa lokomotywa trafiła pod skrzydła Stowarzyszenia Piaseczyńsko-Grójeckiej Kolei Wąskotorowej.

Przygoda gminy Rewal z zabytkową maszyną trwała 16* lat. Lokomotywa, po torach rewalskiej ciuchci, woziła turystów blisko osiem lat. Przez ostatnie cztery lata parowóz znajdował się w jednym z pomieszczeń w Gryficach.

Historia parowozu Px 48 3916 w naszym regionie, jak mówi Hanna Nowak, sięga 2002* roku, kiedy to kolej wąskotorowa została przejęta przez samorząd gminy Rewal. – Parowóz został przekazany gminie umową użyczenia przez Muzeum Kolejnictwa w Warszawie, a obecnie Stację Muzeum, które to było jego dysponentem. Od tego czasu gmina Rewal wielokrotnie wznawiała z właścicielem umowę, najpierw o użyczenie, a następnie dzierżawy parowozu. W strukturach gminy Rewal parowóz z małą przerwą na remont wykonaną przez Interlok Piła, funkcjonował od 2002 do 2010 roku. Funkcjonowanie zostało przerwane w związku z rozpoczętą właśnie w 2010 roku rewitalizacją nadmorskiej linii. W międzyczasie wygaśnięciu uległo prawo do funkcjonowania kotła parowego, urządzenie przestało być certyfikowane i niestety musieliśmy zaniechać jego eksploatacji. Sam parowóz wymagał całkowitego remontu. Już po naszym przekształceniu od 2014 roku jako Spółka byliśmy depozytariuszem parowozu i zabezpieczaliśmy go w naszej infrastrukturze. W tym czasie był on poddawany cyklicznym konserwacjom na terenie naszego zakładu - mówi w rozmowie z reporterką SuperPortalu24 Hanna Nowak, kierownik pionu techniczno-ekonomicznego Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej. – W grudniu 2018 roku, kiedy wygasła kolejna umowa, właściciel, który miał prawo do dysponowania urządzeniem, wystąpił o jego zwrot. Gmina Rewal czyniła starania o przedłużenie umowy dzierżawy, ale bez skutku. Tym samym zgodnie z literą prawa, parowóz został w miniony piątek wydany właścicielowi – dodaje.

I tak skończyła się historia parowozu Px 48 3916 z gminą Rewal. Zwrot maszyny właścicielowi nie oznacza jednak, że nadmorska kolej pozostała bez parowozu. Już od 2011 roku gmina jest właścicielem identycznej lokomotywy parowej - parowozu Px 48 3913. Maszyna, której historię przedstawimy na łamach SuperPortalu24 już wkrótce, w przyszłości podobnie jak wcześniej jej poprzednik będzie woziła turystów Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej.

Katarzyna Adamiak

*) Oczywiście przygoda 3916 z samą Gryficką KD rozpoczęła się jeszcze za PKP w 1998 r. czyli trwała 20 lat.
Zapisane

Gdy przejeżdżasz przez tory
Nie rób tego nieudolnie.
Pociąg nie zna litości -
Z wielką siłą Cię pierdolnie.
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4065 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #3 : 21 Luty 2019, 17:41:58 »
+3

I myk! następny - Gryfickie Info donosi:

Px48 wyjechał w czwartek z muzeum Nadmorskiej Kolei Dojazdowej w Gryficach. Maszyna po remoncie ma trafić do Koszalina



To kolejny Px48 zabrany z gryfickiego muzeum. W czwartek maszyna została załadowana na specjalną platformę i ruszyła w drogę do Poznania, gdzie poddana zostanie gruntownej modernizacji. Niestety, po remoncie za który zapłaci koszaliński samorząd, parowóz trafi do Koszalina, gdzie będzie jeździła w barwach tamtejszej kolei wąskotorowej. Parowóz w użyczenie oddało Muzeum Narodowe w Szczecinie, które od kilku lat jest właścicielem gryfickiej ekspozycji.

Jakiś czas temu poinformowaliśmy, że kolejny Px48 zostanie zabrany z nadmorskiej ekspozycji Nadmorskiej Kolei Dojazdowej z Gryfic. Ponad tydzień temu,  przedstawiciele Towarzystwa Koszalińskiej Kolejki Wąskotorowej podpisali umowę z poznańską firmą na renowację parowozu Px 48. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, biorąc pod uwagę, że koszalińska linia wąskotorówki to druga obok rewalskiej Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej w województwie zachodniopomorskim. Jak się jednak okazuje, za kilka miesięcy turyści, którzy przyjadą do Koszalina będą cieszyć oko jednym z parowozów zabranych z Wystawy Nadmorskiej Kolei Dojazdowej w Gryficach. Za dwa tygodnie maszyna ma zostać przetransportowana do Poznania, gdzie przejdzie gruntowny remont. Miasto Koszalin wyda na ten cel pół milion złotych, zabezpieczone w ramach budżetu obywatelskiego. Parowóz został „użyczony” na mocy współpracy z Muzeum Narodowym w Szczecinie, które siedem lat temu przejęło w zarząd gryficką wystawę.

Co na to włodarze Gryfic? Nie kryją zdziwienia i lekkiego rozgoryczenia, zwłaszcza, że od jakiegoś czas szukano pomysłu na nową formułę działania wystawy. – To, że ekspozycja musi zmienić charakter byliśmy zgodni z marszałkiem i radnymi województwa, bo w tej formule nie wykorzystuje w pełni potencjału miejsca i zasobów.  Urodził się pomysł na stworzenie centrum edukacyjno – muzealnego kolejki wąskotorowej. Środków na ten cel chcieliśmy szukać w Regionalnym Programie Operacyjnym. W planach było zlecenie opracowania koncepcji przedsięwzięcia jakiemuś specjaliście. Wydawało się, że była dobra wola zarówno dyrekcji Muzeum Narodowego, ale i samorządu wojewódzkiego, ale po tym ruchach nie wiem już na co liczyć i co myśleć. To kolejny eksponat, który wyjeżdża z Gryfic, nasza wystawa wokół której mieliśmy zbudować mocny produkt turystyczny ubożeje  – mówi burmistrz Andrzej Szczygieł, przekonując, że powstanie centrum ma sens właśnie na terenie Gryfic, gdzie są mocno zakorzenione tradycje związane z koleją wąskotorową, która obsługiwała przez lata lokalne rolnictwo i przemysł cukrowniczy. Gmina wzięłabym na siebie obowiązek utrzymania placówki, musiałaby odkupić od PKP kilka działek, na których powstałaby zadaszona przestrzeń, na ekspozycję zabytkowych Px48, lokomotyw spalinowych, wagonów Retro, i całej masy taboru, który pracował w regionie.
Zapisane

Gdy przejeżdżasz przez tory
Nie rób tego nieudolnie.
Pociąg nie zna litości -
Z wielką siłą Cię pierdolnie.
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1405 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #4 : 21 Luty 2019, 18:39:01 »
+11

No bez pierdół... W muzeum zostały jeszcze dwa peiksy, trzeci jest na kolejce. Wzięli by się za któregoś żeby go uruchomić zamiast płakać że zabierają i będzie jeździł w Koszalinie
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Pt47-106
Ostrzeżony
Młotkowy
**
Długość toru:: 86 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 22 Marzec 2020, 22:12:55 »
+1

W zeszłym  roku jam rozmawiałem z sołtysem Niechorza i radnym jest przewidziany jakiś px do naprawy i podobno ma być naprawiany w Czechach
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4065 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #6 : 02 Wrzesień 2020, 18:36:11 »
0

Ostatnio ukazał się taki promocyjny filmik: https://www.youtube.com/watch?v=wq0XUUilXLw - Takie coś niby o wszystkim, a właściwie o niczym, ale warto go obejrzeć, bo chociażby widać na nim dopasowywanie wstawek hamulcowych DO 250 do pojazdów rumuńskich i pracę wentylatorów wyciągowych przedziałów chłodnic Lxd2...  
Zapisane

Gdy przejeżdżasz przez tory
Nie rób tego nieudolnie.
Pociąg nie zna litości -
Z wielką siłą Cię pierdolnie.
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 608 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 03 Wrzesień 2020, 17:19:38 »
0

A czy brak dachu nad silnikiem jest spowodowany stresem związanym z filmowcami czy może lepszym chłodzeniem motóra?
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1724 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #8 : 05 Wrzesień 2020, 17:42:51 »
0

Też mnie to zastanowiło, ten brak dachu. Ale skoro im się przegrzewa, to coś mają niehalo, przy takim obciążeniu, to ja nie wiem, co trzeba by robić, żeby Farłu się na prawdę gorąco zrobiło.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4065 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #9 : 05 Wrzesień 2020, 21:24:28 »
+1

Jeśli naprawdę ten zdjęty dach ma użytek w zapobieganiu przegrzania jednostki, to trzeba traktować go jak coś w rodzaju plastikowej wytłoczki ze słowami modlitwy do św. Krzysztofa włożonej w nawiew powietrza w samochodzie. Na pewno nie zaszkodzi, a i pomóc może.

Tak naprawdę wobec oddzielenia przedziału chłodnic od przedziału maszynowego zdejmowanie dachu nic nie daje. Bo układ chłodzenia wyrzuca ciepło z wody weń krążącej, a przez dach jedynie promieniowanie cieplne od silnika, a właściwie głównie od jego kolektorów wydechowych, ujdzie. Jeśli chłodzenie jest słabe, to winy należy upatrywać w zanieczyszczeniu wewnętrznych, bądź zewnętrznych powierzchni segmentów chłodniczych.

Myślę że to taka gryficka tradycja, której chyba nikt nie weryfikował w praktyce...

Zdrowia i odporności!
Zapisane

Gdy przejeżdżasz przez tory
Nie rób tego nieudolnie.
Pociąg nie zna litości -
Z wielką siłą Cię pierdolnie.
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!