Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 15:18:28 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Rowery szynowe - turystyka  (Przeczytany 3925 razy)
jkan997
Czytelnik

Długość toru:: 9 m

W terenie W terenie


« : 21 Marca 2018, 16:00:33 »
0

Witam, zajmuje się konstruowanie lekkich rowerów szynowych [1] i propagowania tego rodzaju aktywności.

Czy ktoś na forum zna procedurę jak uzyskać zgodę na prowadzenie ruchu turystycznego / komercyjnego takimi pojazdami (tak jak np. robią to bieszczadzkie drezyny rowerowe).  Wiadomo najważniejsze to zgoda zarządcy infrastruktury ale co poza tym?

Paradoksalnie dosyć dużo wiem o Grecji bo pracuje z ludźmi stamtąd (z railbike.gr) , ale brakuje mi aktualnych informacji o stanie prawnym w Polsce.



Z innej beczki - czy wg. Polskich przepisów możliwe jest uruchomienie przewozów turystycznych na czymś co przypomina Bamboo Train [2], zakładając napęd elektryczny niską wagę i prędkość poniżej <20 km/h. Byłem jechałem i bardzo mi się podobało - a koszt uruchomienia czegoś takiego na nieczynnej wąskotorówce jest o rząd wielkości mniejszy od normalnego pociągu.



[1] Przykłady rowerów o których mówię - https://www.youtube.com/watch?v=fFAcTfdptM0,, https://www.youtube.com/watch?v=iKIbrZiEiMU&t=90s, https://www.youtube.com/channel/UCIQESce...4Lg/videos
[2]  http://goo.gl/JKWdzp
« Ostatnia zmiana: 21 Marca 2018, 16:16:04 wysłane przez jkan997 » Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1 : 21 Marca 2018, 19:27:08 »
0

Każdy pojazd z napędem innym niż siła mięśni to świadectwo typu, DSU, maszynista etc.
Zapisane

Filip Bebenow
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 21 Marca 2018, 19:58:22 »
+1

Każdy pojazd z napędem innym niż siła mięśni to świadectwo typu, DSU, maszynista etc.
A jaka jest podstawa prawna by domniemywać, że pojazdy poruszane siłą mięśni nie są objęte tymi obostrzeniami? To nie jest Kościół Rzymskokatolicki, w którym Tradycja ma znaczenie równie istotne jak zapisy objawionych Ksiąg Pisma Św.
Interesuje mnie konkretny artykuł z kolejowej Biblii tj. ustawy o transporcie kolejowym lub dokładny paragraf z jakiegokolwiek aktu wykonawczego do tejże.

Pozdrawiam

FB
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #3 : 21 Marca 2018, 20:09:35 »
-1

Każdy pojazd z napędem innym niż siła mięśni to świadectwo typu, DSU, maszynista etc.
A jaka jest podstawa prawna by domniemywać, że pojazdy poruszane siłą mięśni nie są objęte tymi obostrzeniami? To nie jest Kościół Rzymskokatolicki, w którym Tradycja ma znaczenie równie istotne jak zapisy objawionych Ksiąg Pisma Św.
Interesuje mnie konkretny artykuł z kolejowej Biblii tj. ustawy o transporcie kolejowym lub dokładny paragraf z jakiegokolwiek aktu wykonawczego do tejże.

Pozdrawiam

FB

Podstawy prawnej brak, jedynie wypowiedzi pracowników UTK co jak słusznie zauważyłeś nie jest podstawą prawną.
Zapisane

jkan997
Czytelnik

Długość toru:: 9 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 21 Marca 2018, 20:18:27 »
+1

Czyli z praktycznego punktu widzenia można założyć, że tego rodzaju przejazdy mogły by zostać uruchomione na jednej z wąskotorówek po uzyskaniu zgody zarządcy?

Może ktoś biegły w sprawie podrzucił by mi kontakt na priv to odpowiedniej osoby w UTK?

Czy ktoś wie jak drezyny bieszczadzkie uzyskały zezwolenie na jazdy po trasach normalnotorowych?
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!