Świat kolejek wąskotorowych SMF
29 Marzec 2024, 07:47:27 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Tory do Rybnika . Odbudowa  (Przeczytany 42826 razy)
Tw53 Rudy
Zawiadowca
****
Długość toru:: 407 m

W terenie W terenie


WMD Rudy > WMD Bytom Karb Wąsk.


« : 05 Kwiecień 2018, 12:02:09 »
+2

Na stronie rybnickiego rsk pojawił się przetarg na budowę toru do stodół. Wraz z nasypem , peronem, wiatą i torami stacyjnymi.
Są rysunki techniczne i schematy linii:

http://rsk.rybnik.pl/index.php/2013-04-26-09-59-40/przetargi/247-remont-kolejki
Zapisane

Wąski tor pod parą !
|13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
hjugytf
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 10 Kwiecień 2018, 10:09:54 »
0

hmmm Pięknie. Od granicy miasta? czyli jaki odcinek ma być remontowany? Nie potrafię otworzyć tych plików.
Zapisane
Tw53 Rudy
Zawiadowca
****
Długość toru:: 407 m

W terenie W terenie


WMD Rudy > WMD Bytom Karb Wąsk.


« Odpowiedz #2 : 10 Kwiecień 2018, 10:40:17 »
0

Przesyłam link do dysku google na który wrzuciłem dokumentację już odpakowaną . Jest ona w PDF.

https://drive.google.com/drive/folders/1pd0co9qYwiEEOjDIj9k8TuEr9UrFjKAU?usp=sharing
Zapisane

Wąski tor pod parą !
|13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
Tw53 Rudy
Zawiadowca
****
Długość toru:: 407 m

W terenie W terenie


WMD Rudy > WMD Bytom Karb Wąsk.


« Odpowiedz #3 : 10 Kwiecień 2018, 15:03:17 »
0

hmmm Pięknie. Od granicy miasta? czyli jaki odcinek ma być remontowany? Nie potrafię otworzyć tych plików.

Tor ma być robiony od granicy miasta. Na stacji stodoły zostanie zbudowana mijanka i kozioł. Będzie też peron I wiata. W przejeździe są szyny innego typu więc będą musieli robić przejściówki.
Zapisane

Wąski tor pod parą !
|13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #4 : 10 Kwiecień 2018, 22:12:32 »
+1

hmmm Pięknie. Od granicy miasta? czyli jaki odcinek ma być remontowany? Nie potrafię otworzyć tych plików.

Od granicy Kużnia - Rudy do przystanku Stodoły. Nieco ponad 500 mb toru.
Zapisane
Tw53 Rudy
Zawiadowca
****
Długość toru:: 407 m

W terenie W terenie


WMD Rudy > WMD Bytom Karb Wąsk.


« Odpowiedz #5 : 07 Maj 2018, 20:42:10 »
0

A wykonawcą odbudowy zostały Rybnickie Służby Komunalne
https://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,waskotorowka-ma-jezdzic-do-stodol-jeszcze-w-tym-sezonie,wia5-3266-36882.html
Zapisane

Wąski tor pod parą !
|13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
Tw53 Rudy
Zawiadowca
****
Długość toru:: 407 m

W terenie W terenie


WMD Rudy > WMD Bytom Karb Wąsk.


« Odpowiedz #6 : 06 Lipiec 2018, 18:39:09 »
0

Prace już rozpoczęte . Mają potrwać do września .

https://silesion.pl/kolejka-waskotorowa-z-rud-do-rybnika-05-07-2018
Zapisane

Wąski tor pod parą !
|13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
Cordylus
Zawiadowca
****
Długość toru:: 331 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #7 : 28 Sierpień 2018, 23:39:50 »
0

Oni tam serio robią torowisko bezstykowe?
http://nettg.pl/news/152226/rybnik-do-konca-wrzesnia-waski-tor-kolejki-siegnie-do-miasta

Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #8 : 29 Sierpień 2018, 00:45:29 »
0

Zgodnie z przepisami długość szyny na wąskim torze nie może przekraczać 60 m. Sądzę zatem, że to jest spawanie np. jakiś niewymiarowych szyn staroużytecznych. A może pod spodem jest jakiś przepust, czy coś?
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #9 : 29 Sierpień 2018, 07:15:43 »
0

Obecnie standardem dostarczanych na koleje wąskotorowe szyn są kawałki 15m, czyli połowa przęsła. Wiąże się to z faktem iż szyny wozi się obecnie nie po szynach, a po asfalcie - ciężarówkami. Myślę że zdjęcie przedstawia proces scalania krótkich odcinków, gdyż bez tego ilość złączy utrudniała by utrzymanie nawierzchni. Dodam, że zgrzew szyn w odcinki po 60m był już zastosowany w Polsce przy remoncie kolejki rewalskiej.
Przy okazji zauważyłem niezły materiał na pytanie koń-kursowe...
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
rememberthename18
Nowicjusz
*
Długość toru:: 29 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 29 Sierpień 2018, 11:26:10 »
0

Spawają szyny 15m. Tak jak Kucyk napisał przywozili krótkie odcinki drogą kołową bo innej opcji nie ma.
Zapisane
aviaTTor
Nowicjusz
*
Długość toru:: 18 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #11 : 29 Sierpień 2018, 19:06:30 »
0

Drogą kołową można dostarczyć nawet szyny 30 metrowe :)są specjalne przyczepy .
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #12 : 29 Sierpień 2018, 19:35:29 »
0

Można i 60m po drodze przywieść ale gabaryt to dodatkowe koszty transportu. Taniej będzie przywieść 15m i pospawać na miejscu.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #13 : 29 Sierpień 2018, 20:21:58 »
0

Zgodnie z przepisami długość szyny na wąskim torze nie może przekraczać 60 m...
A czego wynika ten przepis?
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #14 : 29 Sierpień 2018, 21:23:21 »
+1

Z paragrafu 64 ustępu 6 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 10 września 1998 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie.

Jest to, moim zdaniem, bezsensowne, bo wynikające z czasów gdzie "szyny spawane" były równoznaczne z "pospawanymi" z ogryzków  staroużytecznych, a standardy nawierzchni wąskotorowych wyznaczały trend wożenia dwóch wind korbowych na lokomotywie.

Ot, wymieniano nawierzchnię na jakiejś normalnotorówce i szyny były przeznaczone do dalszego wykorzystania, jednak - jak to zwykle bywa przed wymianą - nikt przez ostatnie kilka lat nie dbał o stan nawierzchni, bo po co? Zatem wiadomo, że wszelkie styki były zapadnięte, czyli szyny przy złączach rozbite od góry, komory łubkowe wytarte, a same końcówki wygięte w dół.
Trzeba zatem odciąć metrowe końce i jakoś całość pozgrzewać w prawilne sztangi.

Ale teraz, gdy zgrzewa się wyłącznie szyny nowe uważam że 120m powinno być dopuszczone.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Storch
Młotkowy
**
Długość toru:: 83 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #15 : 29 Sierpień 2018, 23:53:56 »
0

Rzeczywiście złącza łubkowe tez są w torze i to w sporej ilości. Przy okazji - od strony Paproci do mniej-więcej przystanku autobusowego tor został rozebrany - wygląda to tak, jakby tą część robiła inna firma albo załoga z Rud własnym nakładem sił. Tor rozebrano zapewne w celu wymiany podkładów bo to co po nich zostało to chyba nawet na opał się nie nada. Nowe podkłady są już od paproci do pierwszego przejazdu (będzie z 30mb toru), niedawno widziałem tam małą wls-kę z brankardem plus wózek torowy. Wzdłuż torowiska od Paproci wykopany dość głęboki rów z kablami i peszelami - czyżby do sterowania sygnalizacją przejazdową w Stodołach?
Ciekawie rozwiązano też różnice wysokości nowego przejazdu przed samą stacyjka Stodoły - kiedyś tor był tam wyżej- obecnie zrobiono dość mocny wkop tak że kozioł oporowy końca szlaku wypada jakiś metr poniżej dawnego poziomu nasypu. Ciekawe co będzie jak dojdzie do skutku ew. przedłużenie linii w kierunku Pniowca...
Pozdraw
Storch
Zapisane
Tw53 Rudy
Zawiadowca
****
Długość toru:: 407 m

W terenie W terenie


WMD Rudy > WMD Bytom Karb Wąsk.


« Odpowiedz #16 : 30 Sierpień 2018, 12:59:33 »
0

Zgadza się tor od strony paproci robią panowie z Rud . To jest 300 albo 400 m toru do granicy gminy .

A co do budowy torów do Pniowca to słyszałem ,że miałyby być ułożone wzdłuż ulicy polan . Tylko żeby rozjazd wstawili .
Zapisane

Wąski tor pod parą !
|13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
rememberthename18
Nowicjusz
*
Długość toru:: 29 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #17 : 30 Sierpień 2018, 13:26:39 »
0

Tor owszem, układamy jako kolejka swój odcinek tylko w porównaniu do Rybnika jest nas 2 maksymalnie w porywach 3 w czasie robót. A pracy podobna ilość po obu stronach.
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #18 : 30 Sierpień 2018, 17:41:56 »
0

Cytuj
Ale teraz, gdy zgrzewa się wyłącznie szyny nowe uważam że 120m powinno być dopuszczone.
Zapytam się jak dziecko ale jestem ciemny w temacie.
Czemu 120m 60m 30m czy jaka kolwiek inna wartość?  Od czego to zależy poddtorze, łuki czy jak? Na normalnej kolei spawa się przecież 400 metrowe szyny w jeszcze dłuższe odcinki o to pracuje.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #19 : 30 Sierpień 2018, 20:34:05 »
+1

1. Podsypka; 2. Przytwierdzenie; i najgorsze - 3. Serwis.

1. Moim zdaniem, stosując obecne projektowe standardy wąskotorowe, gdzie podsypka nie jest przewidziana do stworzenia sztywności (oporu bocznego i wzdłużnego) wymaganej dla utrzymania długich przęseł nie mających możliwości kompensacji wydłużenia przez luzy na złączach, po prostu nie ma gwarancji że w gorący dzień tor się nie wyboczy o czym przekonali się Koledzy z Bytomia na wiosnę.

2. Na pewno przytwierdzenia bezpośrednie, szczególnie te bite na gwoździe ,nie nadają się do toru bezstykowego czy długich przęseł. Nawet nie wiem czy standardowe "K" są na normalnym dopuszczone do takich ekscesów. Po porostu mocowanie w przypadku długich przęseł ma być tak silne, że tarcia nie zerwie chcąca się wydłużyć szyna.

3. Tu już mniej merytorycznie, a bardziej praktycznie - przecież u nas nowego toru się nie serwisuje, bo po co skoro jest nowy? Tory o przęsłach długich to ciągłe podbijanie, korygowanie, nastawianie i opieka, a w Polsce wąskotorowej tego nigdzie nie ma.

Swoje doświadczenie co do zaproponowanych 120m wyniosłem z obserwacji naprawianej nawierzchni na Grójeckiej KD, co oczywiście nie oznacza że dłuższych odcinków nie dało by się utrzymać w ryzach w upalne dni.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!