|
hjugytf
|
|
« Odpowiedz #1 : 10 Kwiecień 2018, 10:09:54 » |
0
|
hmmm Pięknie. Od granicy miasta? czyli jaki odcinek ma być remontowany? Nie potrafię otworzyć tych plików.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Tw53 Rudy
|
|
« Odpowiedz #3 : 10 Kwiecień 2018, 15:03:17 » |
0
|
hmmm Pięknie. Od granicy miasta? czyli jaki odcinek ma być remontowany? Nie potrafię otworzyć tych plików.
Tor ma być robiony od granicy miasta. Na stacji stodoły zostanie zbudowana mijanka i kozioł. Będzie też peron I wiata. W przejeździe są szyny innego typu więc będą musieli robić przejściówki.
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #4 : 10 Kwiecień 2018, 22:12:32 » |
+1
|
hmmm Pięknie. Od granicy miasta? czyli jaki odcinek ma być remontowany? Nie potrafię otworzyć tych plików.
Od granicy Kużnia - Rudy do przystanku Stodoły. Nieco ponad 500 mb toru.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Tw53 Rudy
|
|
« Odpowiedz #5 : 07 Maj 2018, 20:42:10 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
Tw53 Rudy
|
|
« Odpowiedz #6 : 06 Lipiec 2018, 18:39:09 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
Cordylus
|
|
« Odpowiedz #7 : 28 Sierpień 2018, 23:39:50 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #8 : 29 Sierpień 2018, 00:45:29 » |
0
|
Zgodnie z przepisami długość szyny na wąskim torze nie może przekraczać 60 m. Sądzę zatem, że to jest spawanie np. jakiś niewymiarowych szyn staroużytecznych. A może pod spodem jest jakiś przepust, czy coś?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #9 : 29 Sierpień 2018, 07:15:43 » |
0
|
Obecnie standardem dostarczanych na koleje wąskotorowe szyn są kawałki 15m, czyli połowa przęsła. Wiąże się to z faktem iż szyny wozi się obecnie nie po szynach, a po asfalcie - ciężarówkami. Myślę że zdjęcie przedstawia proces scalania krótkich odcinków, gdyż bez tego ilość złączy utrudniała by utrzymanie nawierzchni. Dodam, że zgrzew szyn w odcinki po 60m był już zastosowany w Polsce przy remoncie kolejki rewalskiej. Przy okazji zauważyłem niezły materiał na pytanie koń-kursowe...
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
rememberthename18
Nowicjusz
Długość toru:: 29 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #10 : 29 Sierpień 2018, 11:26:10 » |
0
|
Spawają szyny 15m. Tak jak Kucyk napisał przywozili krótkie odcinki drogą kołową bo innej opcji nie ma.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
aviaTTor
Nowicjusz
Długość toru:: 18 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #11 : 29 Sierpień 2018, 19:06:30 » |
0
|
Drogą kołową można dostarczyć nawet szyny 30 metrowe :)są specjalne przyczepy .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #12 : 29 Sierpień 2018, 19:35:29 » |
0
|
Można i 60m po drodze przywieść ale gabaryt to dodatkowe koszty transportu. Taniej będzie przywieść 15m i pospawać na miejscu.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
MichałŁ
|
|
« Odpowiedz #13 : 29 Sierpień 2018, 20:21:58 » |
0
|
Zgodnie z przepisami długość szyny na wąskim torze nie może przekraczać 60 m...
A czego wynika ten przepis?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #14 : 29 Sierpień 2018, 21:23:21 » |
+1
|
Z paragrafu 64 ustępu 6 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 10 września 1998 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie.
Jest to, moim zdaniem, bezsensowne, bo wynikające z czasów gdzie "szyny spawane" były równoznaczne z "pospawanymi" z ogryzków staroużytecznych, a standardy nawierzchni wąskotorowych wyznaczały trend wożenia dwóch wind korbowych na lokomotywie.
Ot, wymieniano nawierzchnię na jakiejś normalnotorówce i szyny były przeznaczone do dalszego wykorzystania, jednak - jak to zwykle bywa przed wymianą - nikt przez ostatnie kilka lat nie dbał o stan nawierzchni, bo po co? Zatem wiadomo, że wszelkie styki były zapadnięte, czyli szyny przy złączach rozbite od góry, komory łubkowe wytarte, a same końcówki wygięte w dół. Trzeba zatem odciąć metrowe końce i jakoś całość pozgrzewać w prawilne sztangi.
Ale teraz, gdy zgrzewa się wyłącznie szyny nowe uważam że 120m powinno być dopuszczone.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
Storch
Młotkowy
Długość toru:: 83 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #15 : 29 Sierpień 2018, 23:53:56 » |
0
|
Rzeczywiście złącza łubkowe tez są w torze i to w sporej ilości. Przy okazji - od strony Paproci do mniej-więcej przystanku autobusowego tor został rozebrany - wygląda to tak, jakby tą część robiła inna firma albo załoga z Rud własnym nakładem sił. Tor rozebrano zapewne w celu wymiany podkładów bo to co po nich zostało to chyba nawet na opał się nie nada. Nowe podkłady są już od paproci do pierwszego przejazdu (będzie z 30mb toru), niedawno widziałem tam małą wls-kę z brankardem plus wózek torowy. Wzdłuż torowiska od Paproci wykopany dość głęboki rów z kablami i peszelami - czyżby do sterowania sygnalizacją przejazdową w Stodołach? Ciekawie rozwiązano też różnice wysokości nowego przejazdu przed samą stacyjka Stodoły - kiedyś tor był tam wyżej- obecnie zrobiono dość mocny wkop tak że kozioł oporowy końca szlaku wypada jakiś metr poniżej dawnego poziomu nasypu. Ciekawe co będzie jak dojdzie do skutku ew. przedłużenie linii w kierunku Pniowca... Pozdraw Storch
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Tw53 Rudy
|
|
« Odpowiedz #16 : 30 Sierpień 2018, 12:59:33 » |
0
|
Zgadza się tor od strony paproci robią panowie z Rud . To jest 300 albo 400 m toru do granicy gminy .
A co do budowy torów do Pniowca to słyszałem ,że miałyby być ułożone wzdłuż ulicy polan . Tylko żeby rozjazd wstawili .
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
rememberthename18
Nowicjusz
Długość toru:: 29 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #17 : 30 Sierpień 2018, 13:26:39 » |
0
|
Tor owszem, układamy jako kolejka swój odcinek tylko w porównaniu do Rybnika jest nas 2 maksymalnie w porywach 3 w czasie robót. A pracy podobna ilość po obu stronach.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
MichałŁ
|
|
« Odpowiedz #18 : 30 Sierpień 2018, 17:41:56 » |
0
|
Ale teraz, gdy zgrzewa się wyłącznie szyny nowe uważam że 120m powinno być dopuszczone. Zapytam się jak dziecko ale jestem ciemny w temacie. Czemu 120m 60m 30m czy jaka kolwiek inna wartość? Od czego to zależy poddtorze, łuki czy jak? Na normalnej kolei spawa się przecież 400 metrowe szyny w jeszcze dłuższe odcinki o to pracuje.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
|
« Odpowiedz #19 : 30 Sierpień 2018, 20:34:05 » |
+1
|
1. Podsypka; 2. Przytwierdzenie; i najgorsze - 3. Serwis.
1. Moim zdaniem, stosując obecne projektowe standardy wąskotorowe, gdzie podsypka nie jest przewidziana do stworzenia sztywności (oporu bocznego i wzdłużnego) wymaganej dla utrzymania długich przęseł nie mających możliwości kompensacji wydłużenia przez luzy na złączach, po prostu nie ma gwarancji że w gorący dzień tor się nie wyboczy o czym przekonali się Koledzy z Bytomia na wiosnę.
2. Na pewno przytwierdzenia bezpośrednie, szczególnie te bite na gwoździe ,nie nadają się do toru bezstykowego czy długich przęseł. Nawet nie wiem czy standardowe "K" są na normalnym dopuszczone do takich ekscesów. Po porostu mocowanie w przypadku długich przęseł ma być tak silne, że tarcia nie zerwie chcąca się wydłużyć szyna.
3. Tu już mniej merytorycznie, a bardziej praktycznie - przecież u nas nowego toru się nie serwisuje, bo po co skoro jest nowy? Tory o przęsłach długich to ciągłe podbijanie, korygowanie, nastawianie i opieka, a w Polsce wąskotorowej tego nigdzie nie ma.
Swoje doświadczenie co do zaproponowanych 120m wyniosłem z obserwacji naprawianej nawierzchni na Grójeckiej KD, co oczywiście nie oznacza że dłuższych odcinków nie dało by się utrzymać w ryzach w upalne dni.
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
|