Świat kolejek wąskotorowych SMF
22 Wrzesień 2018, 21:24:44 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Tory do Rybnika . Odbudowa  (Przeczytany 4518 razy)
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1568 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #20 : 01 Wrzesień 2018, 04:12:17 »
+3


1. Moim zdaniem, stosując obecne projektowe standardy wąskotorowe, gdzie podsypka nie jest przewidziana do stworzenia sztywności (oporu bocznego i wzdłużnego) wymaganej dla utrzymania długich przęseł nie mających możliwości kompensacji wydłużenia przez luzy na złączach, po prostu nie ma gwarancji że w gorący dzień tor się nie wyboczy o czym przekonali się Koledzy z Bytomia na wiosnę. [...]

Kolegom z Bytomia szyny po raz nie pierwszy i, z pewnością, nieostatni, powyginała kopalnia. Czyli szkody górnicze. Wiele osób usiłowało nas przekonać, że to kwestia złego utrzymania styków itp. Niemniej jednak zaraz obok "wyboczyło" krawężnik (chcecie powiedzieć, że drogowcy nie regulowali styków w krawężniku? Chichot) oraz, w mniejszym stopniu, tor normalny. Żeby zobrazować skalę problemu i natężenie ruchów powierzchni tamże: od początku naszej działalności na GKW (czyli od kwietnia 2002) tor w tamtym miejscu został podniesiony o, uwaga, PONAD 20 metrów.
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1817 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #21 : 03 Wrzesień 2018, 09:11:57 »
0

To jest to miejsce koło byłego osiedla pocztowego, gdzie się bloki pozapadały i cały kwartał wyburzyli?
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Storch
Młotkowy
**
Długość toru:: 70 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #22 : 04 Wrzesień 2018, 12:29:22 »
0

W zasadzie w okolicy Karbia to aż się dziwię że da się prowadzić normalny ruch kolejowy po torze normalnym. Bo wąskotorówka ma przerwę między sezonami to podnosić to można, ale na torze normalnym w zasadzie należałoby odprawiać tylko i wyłącznie pociągi z piaskiem/glebą do podnoszenia terenu a i to problematyczne, bo na czas podnoszenia i tak trzeba zamykać po jednym lub nawet po dwa tory. A ja jeszcze pamiętam czasy jak w okolicy stacji Bytom Północ ładnie było widać wystająca z dawnego przyczółka mostowego szynę tramwajową na wysokości mniej więcej okna wagonu wąskotorowego...
Najgorzej będzie jak kopalnie zamkną bo kto będzie płacił za takie prace, a podejrzewam że teren szybko się nie ustabilizuje.
Żeby nie było OT, w Stodołach pojawiły się pierwsze zalążki peronu. Jest tak nisko że można byłoby go przykryć dachem i byłoby ładne metro...najciekawsze jest to że krawędź peronowa jest na wysokości poziomu ziemi (przynajmniej patrząc z drogi tak to wygląda), więc podejrzewam że ukopią jeszcze trochę nim położą tory. Nigdzie nie widziałem elementów rozjazdów które tam mają być zabudowane a i peron jest jakby krótszy niż w wizualizacjach projektowych czy aby na pewno mijanka się zmieści?
Pozdraw
Storch.
Zapisane
robert
Czytelnik

Długość toru:: 7 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #23 : 04 Wrzesień 2018, 21:42:13 »
0

rozjazdy są składane na terenie kolejki w Rudach, po czym zostaną przewiezione w całości na stodoły
Zapisane
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 614 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #24 : 10 Wrzesień 2018, 21:50:52 »
0

Panowie ten remont torów do Stodół przejdzie do historii. Działam w tej branży naście lat i takiej patologii jeszcze nie widziałem Szok Postanowiłem że w piątek pojade do Rud obadać tą patologie i mam nadzieje że spotkam osobe kompetentną która odpowiada za tą inwestycje.  Tak to jest jak komunalka bierze sie za coś o czym nie ma bladego pojęcia. Duży uśmiech
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
Storch
Młotkowy
**
Długość toru:: 70 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #25 : 17 Wrzesień 2018, 12:35:20 »
0

I co, byłeś, widziałeś? Podaj co jest spieprzone bo może ktoś z firmy czyta forum i może poprawią. O "wygięciu" samego przejazdu już kiedyś Ogonie pisałeś. Badałem teren niedawno i patologii nie widzę, no ale ja nie jestem fachowcem - dla mnie scenariusz typu "zrobić płasko -dobrze podbudować -położyć podkłady - poskręcać i pospawać szyny-podbić" wydaje się całkiem ok. Ale uwaga to tylko zdanie laika co lubi koleje, natomiast wykształcenia w dziedzinie dróg kolejowych nie odbierał.
Pozdraw
Storch
A! Jeszcze ps. Jeden rozjazd jest już zabudowany w torze stacji Stodoły, drugi leży obok i wygląda na to że w tym tygodniu go zabudują. Fajnie zabezpieczyli tor stacyjny przed ew zbieganiem taboru w stronę Szymocic - glebowa ściana zatrzyma wszystko:-)ś
« Ostatnia zmiana: 17 Wrzesień 2018, 12:38:21 wysłane przez Storch » Zapisane
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 614 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #26 : 17 Wrzesień 2018, 22:42:40 »
+4

Sytuacja na Stodołach po oględzinach osobistych wygląda strasznie. Badałem każdy fragment nawierzchni metr po metrze, i rozmawiałem z monterami o tym przedsięwzięciu, ale osoby odpowiedzialnej za projekt nima Złość Odcinek toru od Paproci do przejazdu nie wygląda źle, jednak przed samym przejazdem potrzebna jest korekta na łuku i wykonanie nowej krzywej przejściowej. Przesuniecie toru na łuku do zewnętrznej krawedzi nasypu o 50cm na odcinku ok 20m powinno wyprofilować łuk. Wiąże sie to oczywiście z wymianą szyny na odpowiednio dłuższą. Pamiętajmy że nowy promien łuku w jezdni wynosi 75m. ( taką informację uzyskałem od Pani Toromistrzyni podczas budowy przejazdu) Projekt odbudowy nitki widocznie nie uwzględniał tej zmiany, stąd te przełamania w torze.
 Uwagi dotyczące tej częsci toru przekazałem monterom i mam nadzieje że majster po analizie dokona korekty w torze.

Natomiast odcinek za przejazdem to jest jakieś nieporozumienie, widać że ktoś wybrał najgorszą z opcji. Tor od przejazdu idzie gwałtownie w dół, po czym na końcu peronu, wspina nię ostro do góre i napotyka na 3 metrową ściane. Rozjazd przed oporem wymaga tylko łukowania iglicy, i wbudowania zamknięć nastawczych. Błąd jaki został wykonany to montaż na podkładkach skośnych, a nie płaskich. Tego odcinka poprawić już nie można ponieważ peron został położony za nisko i chyba za szybko Uśmiech W projekcie też mamy zaznaczony wskaźnik zatrzymania zamiast WW1 i WW2, wskaźnik W4 co jest też chyba dziwne. Na cóż projektant dał dupy na całej lini i tym samym wystawił sobie świadectwo jakości, i odciął możliwość połączenia sie w przyszłości z Szymocicami.  ... a całe przedsięwzięcie i tak zostanie zalane błotem po pierwszym oberwaniu chmury, czy zwykłej ulewie.

Tak się kończy nie dopatrzenie jednego błędu w projekcie budowy przejazdu, który pociągnął za sobą szereg kolejnych. No ale niektórzy forumowicze po prywatnych studiach twierdzą że jak ktoś sie pod czymś podpisał to znaczy że jest zgodnie ze sztuką.

Jutro prześle koledze foty to umieści w tym wątku.
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
Brecht
Młotkowy
**
Długość toru:: 123 m

W terenie W terenie


ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็


« Odpowiedz #27 : 18 Wrzesień 2018, 23:34:52 »
+2

Zdjęcia na prośbę Ogona.

Kilka tu, całość w albumie: https://imgur.com/a/uOQGBHi







Zapisane
Storch
Młotkowy
**
Długość toru:: 70 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #28 : 19 Wrzesień 2018, 02:02:56 »
0

Papraninka dość dobrze widoczna na zdjęciu nr 3. Nawet torowy laik taki jak ja widzi "kanciasty" łuk (widziałem też kilka lekkich kantów za stacją Paproć, ale to chyba będzie jeszcze regulowane w czasie podbijania). Natomiast zastanawiam się czy spadek "od drogi" za przejazdem w stronę Szymocic nie jest robiony specjalnie, a może być tak z dwóch przyczyn: 1) Stodoły to będzie stacyjka. Przy oblocie jak puści hamulec odczepionego składu to całość poleci na glebową ścianę a nie na - dość ruchliwa - ulice. 2). Tak nie miało być. Ale przejazd jest powyginany w pionie i w poziomie (o czym Ogon już pisał) więc trzeba to było jakoś uratować, żeby nie ruszać nowego przecież przejazdu. No to ruszono spory kawałek lasu.
Ciekawe jak tam z odwodnieniem, bo uwaga o błotnym bajorku bez takowych odwodnieniowych instalacji jest całkiem słuszna. W okolicy sa dość głębokie rowy odwadniające, więc jakąś rurkę można do nich podłączyć.
Natomiast fakt istnienia glebowej ściany za kozłem oporowym nie przekreśla całkiem odbudowy w kierunku Szymocic (czego zapewne nigdy się nie doczekamy->vide ponowna sprzedaż dworca w Nędzy Wąsk.) albo w kierunku ul. Polan (co z tym będzie zobaczymy po wyborach). W końcu skoro teraz urządzono uroczy wykopek, to można go przedłużyć kiedyś...
Pozdraw
Storch
Ps. Na rozebranym odcinku od Paproci do początku Rybnika (ten kawałek który robią Rudy nadludzkim wysiłkiem) widziałem w poniedziałek sprzęt ciężki - minikoparkę i koparko-ładowarke wkopujące jakieś prefabrykaty betonowe. Robią tam jakiś przepust?
Ps 2. Czy kiedykolwiek w WOT albo innych dokumentach istniał przystanek "Stodoły"? Bo tabliczka i peron to chyba dopiero dłuugo po PKPie się tam pojawiły.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1568 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #29 : 19 Wrzesień 2018, 17:16:41 »
0

Przystanek "Stodoły" widnieje w SRJP na rok 1959 i był umiejscowiony 1,0 km od stacji Paproć oraz 8,8 km od p.o. Szymocice Wieś:

Przykładowa strona z SRJP z roku 1959

Co do okresu międzywojennego, to trudno mi powiedzieć - dysponuję tylko rozkładami jazdy polskiej części GKW, a Stodoły znajdowały się podówczas w Niemczech.
Zapisane
Brecht
Młotkowy
**
Długość toru:: 123 m

W terenie W terenie


ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็


« Odpowiedz #30 : 19 Wrzesień 2018, 23:17:29 »
0

[...]wkopujące jakieś prefabrykaty betonowe. Robią tam jakiś przepust?[...]

Najprawdopodobniej widziałeś osadzanie studzienek kablowych. Z jakiegoś powodu przewody do zasilania wiaty w Stodołach na tym odcinku podczas układania zostały pocięte na ok. 100-metrowe odcinki i będą łączone właśnie w betonowych studzienkach.
Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!