Świat kolejek wąskotorowych SMF
17 Grudzień 2018, 02:19:05 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Bieszczadzki odcinek Rzepedź - Duszatyn - Smolnik z szansą na reaktywację?  (Przeczytany 2580 razy)
Brecht
Młotkowy
**
Długość toru:: 129 m

W terenie W terenie


ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็


« : 21 Wrzesień 2018, 19:34:39 »
+1

Co sądzicie?
Klik (facebook)
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1482 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1 : 21 Wrzesień 2018, 21:18:24 »
+1

Na razie niezbyt jest o czym sądzić. Można co najwyżej życzyć powodzenia i czekać na jakiekolwiek informacje.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1295 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #2 : 23 Wrzesień 2018, 17:56:37 »
+3

Co sądzicie?
Klik (facebook)

Tutaj zasadniczy wpływ na ocenę inicjatywy ma relacja ekipy z FBKL. Jeśli jest zgoda i poparcie FBKL to tylko kibicować ale jeśli ktoś zamierza robić FBKL konkurencję jak onegdaj konkurencyjne ekipy w Krosniewicach to jest to słabe.
Zapisane

Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1586 m

Na służbie Na służbie



WWW
« Odpowiedz #3 : 25 Wrzesień 2018, 16:04:39 »
0

Oczywiście wiele zależy od relacji pomiędzy organizacjami. Nie sądzę jednak aby automatycznie były one dla siebie konkurencją. Znam przypadki, gdy np. w UK na jednej linii kolejowej działają, z powodzeniem, 3 organizacje miłośnicze i wszystkie 3 wykonują przewozy. I nie tylko nie konkurują ze sobą, co raczej wzajemnie nakręcają sobie koniunkturę. Ponadto ze względu na oddalenie przestrzenne raczej nie będą bezpośrednio ze sobą konkurowały (podobnie, jak nie konkurują ze sobą dwa ocalałe fragmenty GKW - w Rudach i Bytomiu - niby blisko, ale jednak daleko).
Zapisane
Brecht
Młotkowy
**
Długość toru:: 129 m

W terenie W terenie


ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็


« Odpowiedz #4 : 25 Wrzesień 2018, 21:31:02 »
0

Równolegle jeszcze inne stowarzyszenie stara się o przejęcie szlaku z chyba dość podobną koncepcją
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3752 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #5 : 25 Wrzesień 2018, 22:20:27 »
+2

Ludzie dzielą się na wizjonerów i realistów. Wizjonerzy patrzą daleko w przyszłość, zaś na realistów, gdy wizje się nie powiodą, zwalać mogą niepowodzenie - "bo wykrakali".

Znając polski genotyp odpowiedzialny za kompulsywną skłonność do zawiści i dokładania wszelkich starań aby somsiad miał mniej niż ja, jakoś nie wierzę we współpracę i dobre relacje między organizacjami - słowem mi to pachnie taką wojną o tory że kamień (tłuczeń) na kamieniu nie zostanie.

I teraz pytanie podchwytliwe: do której grupy wymienionej na początku posta się zaliczam? Chichot
Zapisane

FAUR L45H - Skrócona instrukcja obsługi:
1 pozycja służy do ruszania;
2 - do składu naciągania;
Pozostałe - do zap...ania.
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 914 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 25 Wrzesień 2018, 22:40:36 »
+3

Moim skromnym zdaniem do obu, w skrócie ... rewizjonista. Mrugnięcie
« Ostatnia zmiana: 26 Wrzesień 2018, 11:49:29 wysłane przez janeczek » Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1586 m

Na służbie Na służbie



WWW
« Odpowiedz #7 : 26 Wrzesień 2018, 17:23:45 »
0

Rewizjonista. I to jeszcze z Bonn ....
Zapisane
Doctor
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #8 : 27 Wrzesień 2018, 23:03:34 »
0

A moim zdaniem konkurencja (ale zdrowa, a nie "somsiedzka") dobrze by Fundacji zrobiła - jak to zwykle w biznesie bywa ;-)
Zapisane

pozdrawiam
Michał 'Doctor' Pawełczyk
http://parowozy.net
http://tpwp.pl
Brecht
Młotkowy
**
Długość toru:: 129 m

W terenie W terenie


ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็


« Odpowiedz #9 : 06 Październik 2018, 08:54:13 »
+2

Z facebooka:
https://www.facebook.com/events/1032451180271075/

"Pierwsza akcja „Siekierezady” w Duszatynie czyli krzakobranie Uśmiech"

"Akcja ma na celu uporządkowanie terenu stacji wąskotorowej w Duszatynie oraz jeśli wystarczy nam czasu to też toru od stacji Duszatyn do mostu na końcu miejscowości Duszatyn.
Wycinamy wszystkie krzaki bo głównie one będą na torze w promieniu 1,5m od osi toru.
Kosimy także trawę na torach tak aby jak najlepiej odkryć same tory.
Ponieważ kolejka póki co nie ma wiele własnego sprzętu każdy kto pojawi się na miejscu z własną kosą spalinową, łopaty, grabiami lub czymkolwiek co mogłoby pomóc będzie miłe widziany.
Choć każdy kto chciałby pomóc będzie miłe widziany 😀
Ze swojej strony gwarantujemy miłą atmosferę, ognisko z gałęzi które uzbieramy i przejazd drezynką ręczną po torze który uda nam się odkopać z krzaków... 😉"
Zapisane
Brecht
Młotkowy
**
Długość toru:: 129 m

W terenie W terenie


ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็


« Odpowiedz #10 : 08 Październik 2018, 13:44:49 »
+1

Jest też artykuł na RK gdzie m.in trochę się rozjaśnia ew. współpraca z BKL
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/podkarpackie-wroci-kolej-waskotorowa-do-gminy-komancza-88946.html
Zapisane
Brecht
Młotkowy
**
Długość toru:: 129 m

W terenie W terenie


ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็


« Odpowiedz #11 : 16 Październik 2018, 11:57:40 »
+1

Jakby kogoś interesowały efekty akcji o której pisałem:

https://www.facebook.com/pg/kolejkabieszczadzka/photos/?tab=album&album_id=2082856988711633

p.s. Dziwnie się czuję pisząc 3 posty pod rząd  Buzia na kłódkę
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1823 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #12 : 16 Październik 2018, 15:35:19 »
+1

Zdaje się że gdzieś już pytałem - a skąd tabor trakcyjny jest?
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Brecht
Młotkowy
**
Długość toru:: 129 m

W terenie W terenie


ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็


« Odpowiedz #13 : 17 Październik 2018, 10:54:13 »
+6

Na tę chwilę:

Wls180 - 42  http://enkol.pl/Tabor:Lw-00479
2Wls50 z KWK Borynia
2Wls50 z cegielni Stare Kurowo
Wmc 28 z Mławy

Wagon osobowy z 1928 roku z Zagnańskiej KL
Wagon towarowy z 1918 roku z Tramwajów Łódzkich (niestety nie ma praktycznie podwozia, same pudło)
2 wagony z kolei KWK Kazimierz - Juliusz do wożenia kamienia

Drezyna ręczna z KL Pionki (przekuta z 600mm na 750mm) biorąca udział w odkrzaczaniu w Duszatynie w miniony weekend

Kilka mniejszych pojazdów m.in wózki torowe, koleby, kopalniane wagoniki techniczne, małe wagoniki z kolejek cegielnianych i torfowych

Cały czas są też prowadzone poszukiwania i rozmowy dot przekazania lub kupna taboru (szczególnie wagonów osobowych) w Polsce i za granicą.

p.s. Materiał wideo z przejazdów drezynką:
https://www.youtube.com/watch?v=zBL01r5Ei-k
« Ostatnia zmiana: 17 Październik 2018, 13:31:13 wysłane przez Brecht » Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3752 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #14 : 13 Grudzień 2018, 20:54:06 »
+7

Jak większość już zapewne wie spotkanie z wójtem Komańczy, które miało przynajmniej "teoretycznie" być początkiem działań samorządowo-społecznikowskich przy wskrzeszaniu nieczynnych fragmentów kolei bieszczadzkiej, odbyło się w poniedziałek. Czy było merytoryczne, czy też nie - tego nie osądzę, bo całości nie znam. Jedno tylko skwituję: jak można było się domyślać, a i różne opinie wygłoszone na Internetach po spotkaniu przez dwóch antagonistów Piotrów to potwierdzają, skończyło się po polsku. Co to znaczy - myślę, że się domyślicie.

A kto jest największym zwycięzcą? Myślę że FBKL. Bo nie musi się na razie martwić o zaangażowanie w zwalczanie niechcianej konkurencji - konkurencja sama się skutecznie zwalcza.

Takie to życie podłe...  Język
Zapisane

FAUR L45H - Skrócona instrukcja obsługi:
1 pozycja służy do ruszania;
2 - do składu naciągania;
Pozostałe - do zap...ania.
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1586 m

Na służbie Na służbie



WWW
« Odpowiedz #15 : Wczoraj o 03:08:18 »
0

Smutek czarny i gęsty jak smoła przepełnia me drżące serduszko. Któryż to już podobny przypadek na kartach wielkiej księgi dziejów ratowania polskich kolei?
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!