Świat kolejek wąskotorowych SMF
22 Luty 2019, 09:51:28 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Aktualności  (Przeczytany 951 razy)
PiotrS
Mechanik
***
Długość toru:: 181 m

W terenie W terenie


« : 10 Luty 2019, 22:55:03 »
0

Zaniepokojony ośmielam się zadać pytanie retoryczne (bynajmniej nie ironiczne), mając nadzieję, że nie popełniam przy tym faux pas: co słychać w Przeworsku?

Pozdrawiam

PiotrS
Zapisane

PiotrS
Euro2222
Nowicjusz
*
Długość toru:: 33 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 16 Luty 2019, 09:22:31 »
0

Nowa władza... Nowe porządki. Ustalono że po takich torach i przy takim stanie taboru nic nie pojedzie. Wszyscy pracownicy zwolnieni, sekcja drogowa rozwiązana.. czystki na szopie. A więc w tym roku pierwszy raz w historii pociąg nie pojedzie...
Zapisane
tomasz11
Mechanik
***
Długość toru:: 269 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 16 Luty 2019, 13:20:09 »
0

 Szok Szok Szok Szok Szok Szok Szok
Zapisane

pozdrowienia
Bogdan_KRK
Zawiadowca
****
Długość toru:: 434 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 16 Luty 2019, 16:05:45 »
+1

Witam! Wystarczy śledzić internet,żeby podnieść sobie i innym ciśnienie. IV sesja Rady Powiatu  Przeworskiego. Od 01:59  : https://www.youtube.com/watch?v=AXT1pxerXQk&feature=youtu.be&t=7170&fbclid=IwAR2mAe41bKt4InNuGNLeE2vWUPVYyujCkmk1poayYNUmRYWBDH7k86Zpc4c . Chyba ktoś w szkole podstawowej,miał problemy z "czytaniem ze zrozumieniem". Ale nie mnie oceniać... Pozdrawiam. Bogdan
Zapisane

"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
stabby
Czytelnik

Długość toru:: 1 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 18 Luty 2019, 18:24:30 »
0

Niemal 3 bańki na kilometr?! Oni to chcą zburzyć i zbudować od nowa?!
Zapisane
Euro2222
Nowicjusz
*
Długość toru:: 33 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 18 Luty 2019, 22:52:36 »
0

Też nie to dziwi... Proszę poprawić jeśli się mylę ale czy w Rudach nie wyszło 2 mln / km i to z przejazdem, stacją, peronem i wiatą...

Co do samej kolejki to jednak duża szansa że jednak pojedzie. Władzy bardzo zależy, dogadali się tylko ludzi brakuje narazie.
Zapisane
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1495 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #6 : 19 Luty 2019, 04:54:04 »
0

Cytuj
Też nie to dziwi... Proszę poprawić jeśli się mylę ale czy w Rudach nie wyszło 2 mln / km i to z przejazdem, stacją, peronem i wiatą...
Dużo może zależeć od zakresu przewidzianych robót ziemnych czy zastosowanej nawierzchni. W Rudach część prac zostało też wykonanych własnymi siłami. Tak czy inaczej ostro popłynęli na etapie założeń projektowych i teraz jest problem.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
ICkonduktor
Młotkowy
**
Długość toru:: 71 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #7 : 19 Luty 2019, 05:00:22 »
0

W Rudach a dokładniej na terenie Rybnika tyle kosztowała ta przyjemność. 600 metrów toru 2 rozjazdy peron z małą infrastruktura i oświetlenie. Przy czym tor robiony od zera. Odcinek Paproc - granica gminy przeszedł wymianę wszystkich podkładów, oczyszczenia i uzupełnienia tlucznia co w zupełności wystarczyło do przywrócenia pierwotnych parametrów Uśmiech. Koszt zdecydowanie mniejszy.
Zapisane

PKP INTERCITY S. A.
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 617 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #8 : 19 Luty 2019, 22:34:19 »
0

Jak patrze na te kwoty za kilometr to rozumiem że w tej kwocie 50% to pewnie łapówki Chichot  Tor wybudowany w standardzie jak na CMK, nie ma tego uroku co klasyczny tor ze stukotem kół Uśmiech Może lepiej niech ściągną Ogona by wyremontował im np: tory stacyjne i zobaczą jak może wyglądać tor za o wiele mniejsze pieniądze, nie tracąc przy tym jakości. Korzystajcie puki mnie energia rozsadza  Mrugnięcie
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3783 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #9 : 19 Luty 2019, 23:19:11 »
+3

Panowie, ja wiem że te "2 miliony za kilometr" to było powiedziane na sesji aby ugasić optymizm (czytaj: stwierdzić ze się nie da i mieć spokój), jednak jeśli już szacujecie ile remont torów Przeworskiej KD może wynieść, to uwzględniajcie górski charakter linii i jej zaniedbanie.

W takim układzie myślę że sama wymiana podkładów i podsypki wraz z niezbędnymi robotami odwodnieniowymi wyniesie licząc śmiało tyle, co 8 lat temu fest-remont nadmorskiego odcinka Gryfickiej KD, czyli pół bańki za kilometr plus VAT. Moje wyliczenia popieram dużym zakresem prac, trudnościami terenowymi i zwiększonymi od 2010 r. kosztami materiałów i siły roboczej.

Z resztą będzie przetarg na to co można zrobić za 20 milionów. Zachęcam do startu tych, co są w stanie zrobić tor za o wiele mniejsze pieniądze, nie tracąc przy tym jakości.

 Buziak
Zapisane

FAUR L45H - Skrócona instrukcja obsługi:
1 pozycja służy do ruszania;
2 - do składu naciągania;
Pozostałe - do zap...ania.
Shaggy
Młotkowy
**
Długość toru:: 101 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #10 : 20 Luty 2019, 16:34:01 »
+1

Nie wiem jak Wy to liczyliście, ale wg filmu powyżej wyszło prawie 27 km linii za 36 mln (aktualnie 45 mln, bo przecież jak się buduje autostrady to nagle nasz żwir drożeje o 200 % Mrugnięcie ale nadal to nie daje 2 mln, tym bardziej 3 mln za km). Dodatkowo mało wiadomo o samym projekcie - jedyne co, nie ma on dotyczyć obiektów inżynieryjnych. Nie wiadomo czy projekt uwzględnia staroużyteczny materiał (szyny, podkłady) czy wszystko nowe - podejrzewam, że uwzględnia wszystko nowe stąd też koszty. A czy na ruch turystyczny jest potrzeba choćby nowych szyn, to niech się wypowiedzą specjaliści.

No ale do rzeczy. Nie wiem czy ktokolwiek z Was komentujących był na Przeworskiej KD, ale większość linii znajduje się w dużej odległości od głównych dróg. Jedynie Hadle Kańczudzkie - Jawornik Polski (około 7 km) to odcinek blisko głównej drogi. Także samo dostarczanie materiałów raczej musiałoby się odbywać za pomocą obecnego torowiska albo dróg polnych co na pewno generuje dodatkowe koszty.
Dodatkowo górski charakter linii, dużo łuków o małym promieniu, przepustów, mostów, nasypów, a jak nasypy to osuwiska, no i ciężkie, betonowe podkłady, których jest bardzo dużo.

Tutaj wrzucam nowy film
https://rzeszow.tvp.pl/41343328/trasa-przejazdu-kolejki-waskotorowej-pogorzanin-wymaga-pilnego-remontu?fbclid=IwAR3soRFkuAH3MWWNlH_JL-iOX11XI-xfYhg7b4IBdAiefINgMnwiC9QiTWw

Na twarzoksiążce powstała też w końcu oficjalna strona https://www.facebook.com/PrzeworskaKD/

A ja od siebie dodam tyle, że "nowa władza" jest otwarta na pomoc i sugestie, zresztą tak jak to można usłyszeć na filmie powyżej.  Więc tych "co są w stanie zrobić tor za o wiele mniejsze pieniądze, nie tracąc przy tym jakości." zapraszam do kontaktu lokalnymi władzami, myślę, że chętnie Was wysłuchają Uśmiech

« Ostatnia zmiana: 20 Luty 2019, 16:46:22 wysłane przez Shaggy » Zapisane

PrzeworskaKD - Pogórzanin - Zapraszam Uśmiech
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 617 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #11 : 20 Luty 2019, 22:11:46 »
+1

Panowie, w pierwszej kolejności szlak powinien zostac zbadany dokładnie przez diagnostę i opisany. Odcinki szlaku które wymagają większych nakładów spowodowane np dużymi osuwiskami, zniszczonymi przepustami czy uszkodzonymi mostami, wymagają udziału firm specjalistycznych które zajmują sie tym na co dzień i mają duże doświadczenie. Natomiast są odcinki szlaku które można wykonać w zakresie własnym które z pewnością nie będą aż tak kosztowne, chyba że kolejka nie posiada drużyny drogowców, dobrego majstra, odpowiednich narzędzi, oraz dostępu do sprzętu ciężkiego np koparka czy dźwig. Oczywiście cały czas biorę pod uwagę osoby dodatkowe takie jak maszynista czy kierownik pociągu.
 Panowie, opieranie wszystkiego na firmach, nie gwarantuje sukcesu. Wystarczy brak odpowiedniego nadzoru nad projektem i patologia sie sama stworzy.
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1495 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #12 : Wczoraj o 03:27:21 »
0

Cóż, są dwie szkoły radzenia sobie z ciężką materią kolejową: efektywna i efektowna. Doświadczeni miłośnicy zwykle wybierają tę pierwszą. Samorządowcy wolą raczej tę drugą (choć są wyjątki).
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!