Świat kolejek wąskotorowych SMF
25 Maj 2019, 13:55:16 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Aktualności  (Przeczytany 4905 razy)
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1615 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #20 : 04 Marzec 2019, 00:43:40 »
+4

Różnica między moimi pracami torowymi  a waszymi jest taka że ja jem ciastka podczas pracy, a wy chlejecie wódke.

Cytuj
w grupie 7 drogowców (nie alkoholików)

To jest, drogi panie, chamski atak osobisty, w gruncie rzeczy - pomówienie.
Kiepsko musi być z Twoją zdolnością argumentowania, skoro uciekasz się na wejściu do absolutnie chamskiego ataku osobistego.

Teraz krótko o tym, co ja krytykuję w Twoim podejściu do sprawy: krytykuję Twoje niezrozumienie prostego faktu, że nie każda kolej ma grono miłośników, które gros robót wykona za darmo. A jedynie w ten sposób można osiągnąć kosz naprawy kilometra toru na poziomie 400 - 500 tysięcy złotych.
Co więcej - dłubanina własnymi siłami często ciągnie się miesiącami, jak smród za wojskiem. A to wolontariusze nie mają czasu, a to nie chce im się machać kilofem, wolą porobić za konduktora. Albo, co bardziej prozaiczne, są inne niecierpiące zwłoki roboty.
W efekcie ciągnąca się wiecznie robota, rozgrzebany tor, bywa, że i problemy z właściwym jej wykonaniem powodują, że taniej zamienia się w drożej. Zamiast zamknąć tor na dwa czy trzy dni, pojechać roboczym te dwa czy trzy razy - bujają się ludzie pierdyliard razy. Za każdym razem - ładowanie, rozładowywanie, paliwo, maszynista, blabla. Co więcej - profesjonalnego wykonawcę rozliczasz z jakości roboty podczas odbiorów i masz możliwość złożenia reklamacji jeśli jakieś niedoróby wyjdą później.
Krótko mówiąc - nie zawsze się da własnymi siłami i nie zawsze własnymi siłami jest taniej.

Dodam na podsumowanie tego akapitu - w roku 2018 na GKW przeprowadzono naprawy około 1500 mb toru oraz naprawy 2 przejazdów kolejowych na dwóch ważnych drogach - gminnej i wojewódzkiej). Roboty częściowo prowadziło stowarzyszenie (prace przygotowawcze w postaci demontażu toru, zwózki materiału pochodzącego z rozbiórki, transportu tłucznia i nowych podkładów ze stacji na miejsce robót), częściowo wynajęta firma zewnętrzna (prace ziemne, kładzenie toru, jego późniejsza regulacja, naprawa przejazdów). Koszt bezpośredni (wynagrodzenie wykonawcy, zakup tłucznia, podkładów i akcesoriów torowych) wyniósł około 700 tysięcy złotych, czyli około 470 tysięcy złotych za kilometr, w tym naprawy przejazdów.

Koszt wychodzi zadziwiająco podobny do podanej przez Ciebie kwoty, choć brali w nim udział alkoholicy, co zamiast robić wódę piją, a i zakres robót był szerszy.

Cytuj
Nie każdy odcinek wymaga natychmiastowej naprawy, i nie wszędzie szyna jest do wymiany. Odcinki można podzielić na mniejsze, a część prac wykonać we własnym zakresie . + sprzęt ciężki i narzędzia podreczne typu wiertarki, zakrętarki itp. co znacznie zmniejszy koszty.

Co do tego to raczej się zgadzamy.

Cytuj
Tak krytykowałeś mnie , za to że wnosiłem ważne uwagi dotyczące odcinka Rybnik- Stodoły, i jaki jest efekt? Odcinek nieodebrany. Możesz być z siebie dumny. 

Spór, że pozwolę sobie przypomnieć, dotyczył przejazdu, a nie całego odcinka. Co więcej - wieszałeś psy na kierowniku robót, że to kierownik zapieprzył. Ja się z tym stwierdzeniem nie zgadzałem - twierdziłem, że kierownik jest tu ostatnim do obwiniania (a raczej - że jest bez winy). To zamawiający projekt przyjął do wykonania zdupcony projekt, w wykonawca wykonał to, co mu do wykonania dano. Co do reszty odcinka, że Ci przypomnę jeszcze raz - nie zamieniliśmy na ten temat ani słowa. Co więcej - moje zdanie jest takie, że za jakieś 500 tysi wykonano koncertową manianę.

Cytuj
"Siedze" w tej branży naście lat[...]
... a ja to jestem nowicjuszem i kolejki oglądam tylko na słit fociach, wyobraź sobie....

Cytuj
A kwota z tego co wiem nie dotyczy budowli inżynieryjnych.

Nie znamy specyfikacji zakresu robót - trudno się jednoznacznie odnieść do padającej z ust starosty kwoty. 3 mln złotych za kilometr, tu się całkowicie zgadzam, wydaje się być wygórowana. Ale to może być zagrywka polityczna - zabijmy radnych kosmiczną kwotą, a po jakimś czasie podajmy kwotę rzędu 50 czy 60 procent pierwotnej i wyjdźmy na bohatera. Ale, podkreślam, to tylko moje domniemanie.

Cytuj
Dlatego szlak powinien najpierw być zbadany dokładnie przez diagnostę, opisana cała problematyka, wszystko przeanalizowane i dopiero robiony wstępny kosztorys, a nie od razu do kompleksowej wymiany nawierzchni.

Kompleksowa wymiana nie jest taka bez sensu. Przy założeniu, że zostanie wykonana porządnie powoduje, że przez dziesięciolecia jest spokój. Bieżące utrzymanie i szlus. Następnej naprawy głównej obecni radni albo nie dożyją.

Cytuj
Zamiast krytykować mnie podsuńcie jakieś pomysły , co zrobić by tej kolejce pomóc a nie doić ją do ostatniego grosza.!!!

Proste - załóż firmę, składaj oferty, wygrywaj przetargi. A gdzie konieczne zawiadamiaj właściwe instytucje państwowe zamiast smarkać na forum i obrażać dyskutantów oskarżając ich o alkoholizm i, nie wprost, o przepijanie funduszy.

Btw - sam się trochę dziwię sobie samemu, że wdaję się w rozmowę z Tobą - toć na samym wstępie popisałeś się wybitną erudycją i zachowałeś jak nastajaszczy cham. A z takimi się nie dyskutuje. A, już wiem - zwalam Twoją wypowiedź na karb niedyspozycji wynikającej z przeżarcia ciastkami. Pewnie przeterminowane były.
Zapisane
Marcin117
Dyrektor
*****
Długość toru:: 999 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #21 : 04 Marzec 2019, 00:50:25 »
0

Cytuj
Zamiast krytykować mnie podsuńcie jakieś pomysły , co zrobić by tej kolejce pomóc a nie doić ją do ostatniego grosza.!!!
Przecież już kilka osób to napisało: (Załóż firmę i) złóż ofertę.
Też to chciałem napisać, swoją drogą dokładnie to samo zaproponowałem ci jakieś 6 lat temu.
Zapisane

2xm
Minister
******
Długość toru:: 1499 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #22 : 04 Marzec 2019, 06:04:08 »
+4

Cytuj
Ale to może być zagrywka polityczna - zabijmy radnych kosmiczną kwotą, a po jakimś czasie podajmy kwotę rzędu 50 czy 60 procent pierwotnej i wyjdźmy na bohatera. Ale, podkreślam, to tylko moje domniemanie.
Tam przede wszystkim wyraźnie pobrzmiewa przytyk pod adresem władz poprzedniej kadencji*, które za ciężkie pieniądze zamówiły dokumentację projektową na taki zakres remontu. Im bardziej kosmiczne będą teraz szacowane koszty, tym bardziej będzie można jeździć po poprzednikach wykazując ich niegospodarność. (A potem tak jak napisałeś - ewentualną zasługę urealnienia ceny przypisze się sobie).

I teraz niestety trzeba przyznać krytykom przynajmniej częściową rację. Pamiętając okoliczności i sposób zamówienia projektów jestem zdania, że popełniono poważny błąd zamawiając od razu projekty budowlane - bez wcześniejszej inwentaryzacji, oceny stanu technicznego i opracowania ogólnych założeń całego zamierzenia z oszacowaniem kosztów i wskazaniem sposobów finansowania (studium wykonalności?). Nie jest to pierwszy przypadek tego typu, że dysponując środkami na opracowanie projektu bardziej martwiono się o ich terminowe wydanie niż o przemyślenie sensowności całego zamierzenia i określenie rozsądnego zakresu prac.

*) po ostatnich wyborach nastąpiła w powiecie Dobra Zmiana
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 624 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #23 : 04 Marzec 2019, 12:28:28 »
+3

Fakt przesadziłem ze słownictwem ,i tu na tym forum pragnę przeprosić Pawła Niemczuka za moją niecenzuralną wypowiedź związaną z alkoholem. Jestem człowiekiem który potrafi przyznać sie do błędu. Tak więc jeszcze raz Przepraszam za moją wypowiedź i już usuwam ten fragmęt z mojego posta .
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1615 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #24 : 04 Marzec 2019, 12:31:13 »
+3

Dziękuję bardzo. Przeprosiny przyjęte, sprawę uznaję za zamkniętą.
Zapisane
Kajetan
Zawiadowca
****
Długość toru:: 481 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #25 : 04 Marzec 2019, 12:46:21 »
+3

Pomijając chryję o alkohol to mi cała sprawa do złudzenia przypomina historię z tramwajem do Ozorkowa, gdzie onegdaj istniały dwa obozy - samorządowy i społeczny.

Obóz samorządowy mówił: Paaanie, nie da się, na to trzeba 200 milionów, robiliśmy wycenę, nie mamy i nigdy tyle mieć nie będziemy. Już lepiej zdemontujmy tory, zwińmy druty a za pieniądze ze sprzedaży kupimy fajny autobus.

Obóz społeczny na to: 200 milionów to kwota z sufitu, wystarczy wymiana drutu jezdnego za (bodajże) 100 tysięcy.

Oczywiście zapewne obie kwoty są nierealne... to znaczy należy się domyślić że ta pierwsza przewiduje zrobienie wszystkiego na bogato (pewnie aż zbyt bogato), zaś ta druga zapewnia tylko kolejne miesiące wegetacji a i to bez gwarancji że zaraz nie rozleci się coś następnego...
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3841 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #26 : 04 Marzec 2019, 19:19:49 »
+3

Raz, dwa, trzy – liczymy!

Materiały na 1 podkład drewniany 2WB (tor 750 mm):
Podkład 1 szt. - 41,00 zł;
Podkładka P1s* – 17,50 zł;
Wkręty P49A 6 szt. – 17,10 zł;
Załadunek starego podkładu – 2,75 zł;
Transport – 4,00 zł;
Utylizacja starego podkładu – 19,25 zł;
Robocizna – 38,20 zł.
Razem wymiana 1 podkładu 139,80 zł, co daje koszt na 1 metr nawierzchni 186,35 zł.
*) tu zakładam że większość rodzimych elementów złącznych zostanie z powrotem wbudowana w tor.

Wymiana podsypki na dolomitową 4-31,5 mm. Jednostka – 1 mb.
Kruszywo – 1,44 t – 60,50 zł;
Zebranie starej podsypki – 8,70 zł;
Załadunek starej podsypki – 4,20 zł;
Wywóz (do 10 km) – 9,90 zł;
Rozściełanie nowej podsypki – 4,00 zł;
Zagęszczenie i podbicie – 20,50 zł;
Dosypanie warstwy wierzchniej – 10,90 zł;
Roboty wykończeniowe – 8,60 zł.
Razem 127,30 zł za 1 mb.

Całościowa wymiana: 186,35 + 127,30 = 313,65 zł
Narzut 100% – 313,65 zł;
Razem - 627,30 zł netto.
Wartość brutto – 771,58 zł za 1 mb, czyli 771 tys. 580 zł za km.

A teraz policzmy roboty odwodnieniowe… Żartuję. Oczywiście jak ktoś chce, to niech liczy.

Ja policzyłem nawierzchnię według stawek na dzień 4 marca br. i tyle mi wyszło zrobienie toru na podkładach drzewiennych bez wymiany szyn.
Zapisane

W każdym moim zwycięstwie
Jest trud i krew poświęceń.
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 624 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #27 : 04 Marzec 2019, 20:17:16 »
0

Ot jak mądrego warto posłuchać Mrugnięcie Ja był bym jeszcze za tym żeby stary materiał torowy został zwieziony na baze. Mowa tu o wkrętach, hakach podkładkach czy w niektórych przypadkach szynach. Elementy które nie nadają się do dalszej eksploatacji właściciel kolejki może zezłomować, a staroużyteczny sprzedać na kolejki które cierpią na deficyt np podkładek po kradzieżach Mrugnięcie lub jakąś część zatrzymać jako zapas. Ale to tylko moja propozycja zagospodarowania starego materiału torowego (stalowego)
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
Zgroza
Zawiadowca
****
Długość toru:: 328 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #28 : 04 Marzec 2019, 21:21:02 »
+2

W kontekście nawoływań zausz firmę - udział w przetargach wymaga jeszcze znajomości kwestii księgowo-rozliczeniowych, co niekoniecznie musi wchodzić w zakres umiejętności dobrego torowca.
Z chęcią bym przeczytał jakieś podsumowanie prac przez TKKW na torach w Gnieźnie w tym kontekście, jako chyba jedynych posiadających doświadczenia zarówno wolontariackie na własnym, jak i przetargowe.
Zapisane
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 624 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #29 : 05 Marzec 2019, 12:41:10 »
+2

Nie pracuje dla TKKW, występuje jako osoba indywidualna z dużym doświadczeniem. Prace tam zostały przerwane, bo z tego co wiem nowa władza ma w pi...dzie kolejke. Z takim podejściem do sprawy kolejce może grozić zagłada. Ja kończe powoli już rozpoczęte Ogonowe projekity na Średzkiej kolejce i chcę pomóc kolejce Przeworskiej, oczywiście jeżeli będą mnie tam chcieli. A jak nie , to zmieniam branże i opuszczam na zawsze wąski tor.
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3841 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #30 : 05 Marzec 2019, 20:34:57 »
+6

Tak dla wyjaśnienia (bardziej Ogona niż sprawy). Z inwestycjami, bo to miała być inwestycja, czyli radykalne ulepszenie, a nie remont, czyli usunięcie zwykłego zużycia eksploatacyjnego, finansowanymi z dedykowanych programów - a tu źródłem był fundusz województwa na modernizację kolei, jest tak, że jeśli się napisze projekt i ten projekt zyska finansowanie, to nie można zmienić teraz celu jaki ma osiągnąć. Celem miała być modernizacja Przeworskiej KD.

Ktoś założył w 2013 że na radykalną modernizację szlaku wraz z budową infrastruktury towarzyszącej i uporządkowaniem gospodarki wodnej na terenie kolejowym potrzeba 20 milionów i na to zrobił projekt. Po jakimś czasie (chyba po 2 latach) środki się znalazły. Tylko że wtedy już wiadomo było, iż realna cena wykonania wszystkich założonych prac jest dużo wyższa niż te 20 baniek, zatem sprawę odłożono ad acta.

Teraz jest kolejne podejście, bo szkoda oddać te dwie dychy, choć ceny roboty znów wzrosły, ale wciąż pamiętajmy - finansowanie jest przyznane na konkretny projekt i osiągnięcie konkretnych rezultatów. Nie można sobie teraz np. pominąć części prac, bądź zmienić ich ilości czy jakości. Tak można sobie robić z prywatnymi pieniędzmi, a nie z publiczną kasą która szczegółowo jest rozliczana bez względu na to czy inwestycja była słuszna, czy też nie.

Bo założenie jest takie, że kto się stara o finansowanie, wie dokładnie co mu jest potrzebne, to zapisał w planie i do wykonania ściśle tego a nie czegoś innego się zobowiązuje przyjmując dotację. Jeśli by tak nie było to zapanowałaby anarchia - np. finansowanie z programu poprawy dróg w województwie uzyskane na budowę drogi prowadzącej do szpitala wydawano by na remont szpitala, bo akurat władza się zmieniła i uznała że taki akt bardziej był potrzebny. Ta zasada ma uniemożliwić dowolne dysponowanie funduszami dedykowanymi.

A dla Kolegi Ogona, który źle sypia widząc jak miliony się zmarnują, wszak On jest w stanie zrobić to 3 razy taniej i 5 razy racjonalniej, opowiem że zadzwoniłem do Przeworska i powiedziałem jak Kononowicz: - Jakbyście tych pieniążków nie brali, to byście nie mieli teraz problemu. Pamiętajcie, następnym razem nie wnioskujcie o dotacje, wtedy nie będzie pieniążków, nie będzie bandyctwa, nie będzie złodziejstwa, nie będzie niczego.

Miłego wieczoru bożego!
Zapisane

W każdym moim zwycięstwie
Jest trud i krew poświęceń.
Shaggy
Młotkowy
**
Długość toru:: 102 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #31 : 11 Marzec 2019, 19:19:22 »
0

Uśmiech
Zapisane

PrzeworskaKD - Pogórzanin - Zapraszam Uśmiech
aviaTTor
Nowicjusz
*
Długość toru:: 17 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #32 : 12 Marzec 2019, 20:43:08 »
0

To w tym roku kolejka wyjedzie na trasę?jeżeli tak muszę się koniecznie wybrać bo coś gromadzą się czarne chmury...
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3841 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #33 : 13 Marzec 2019, 18:13:44 »
+3

Ja osobiście bardzo polecam kontakt telefoniczny z nowym naczelnikiem (niestety nie zapamiętałem godności) - numer można odnaleźć na stronie http://pogorzanin.powiatprzeworsk.pl/index.php/kontakt

Osoba ta jest wyjątkowo komunikatywną, a przede wszystkim (póki co) bardzo zaangażowaną w uruchomienie i dalsze utrzymanie przy życiu pogórzańskiej kolejki. Stąd też moja propozycja: każdy kto ma wątpliwości czy kolejka będzie jeździła, niech zadzwoni i się dowie wszystkiego z pierwszej ręki, a przy okazji jak parę ciepłych słów zostawi o tym że wreszcie ktoś się solidnie angażuje w PKD, to z pewnością będzie dobry i realny wkład w ratowanie tej wąskotorówki. Bo wiecie, że jeśli ludzie doceniają Wasze wysiłki, to daje to Wam jeszcze większą siłę do działania.
Zapisane

W każdym moim zwycięstwie
Jest trud i krew poświęceń.
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1306 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #34 : 15 Kwiecień 2019, 09:58:21 »
0

Chyba jednak coś nie pykło...
 http://pogorzanin.powiatprzeworsk.pl/index.php/32-oswiadczenie-powiatowego-zarzadu-drog-w-przeworsku
Zapisane

Zgroza
Zawiadowca
****
Długość toru:: 328 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #35 : 15 Kwiecień 2019, 19:05:37 »
+3

Czekaj, czekaj. Czy to ci sami ludzie, którym powiat dalej, w gminie Komańcza, też coś nie pykło?
 Co?
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1306 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #36 : 15 Kwiecień 2019, 19:16:25 »
0

Czekaj, czekaj. Czy to ci sami ludzie, którym powiat dalej, w gminie Komańcza, też coś nie pykło?
 Co?
Tak
Zapisane

Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1849 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #37 : 16 Kwiecień 2019, 11:57:14 »
0

Ci sami ludzie i drugi raz Zonk? Aż sobie sprawdziłem w KRS.
http://www.krs-online.com.pl/msig-5620-1141793.html

Zupełnie nic mi nie mówią nazwiska osób zaangażowanych w rzeczoną Fundację. Ale ja to już dawno z obiegu wypadłem.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 624 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #38 : 16 Kwiecień 2019, 14:32:47 »
0

A mi część nazwisk mówi duuużo  Mrugnięcie
 Chłopacy czy ktoś z Was ma może albo wie gdzie go mogę nabyć, plan stacji z numeracją rozjazdów? Googlam po sieci ale numeracji wąskiego toru nie znalazłem Smutny
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3841 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #39 : 16 Kwiecień 2019, 14:43:05 »
+1

W książce Bożka i Pokropińskiego "Kolej wąskotorowa Przeworsk-Dynów" wydanej w 2018 r. przez Kolpress masz schematy.
Zapisane

W każdym moim zwycięstwie
Jest trud i krew poświęceń.
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!