Świat kolejek wąskotorowych SMF
06 Czerwiec 2020, 11:54:30 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 2 [3]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Aktualności  (Przeczytany 16174 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3987 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #40 : 30 Kwiecień 2019, 22:06:40 »
+6

Pewnie większość z Was nie wie, ale od kilku dni Kolega Ogoniasty walczy z torami na Przeworskiej. Myślę że dla Niego będzie to wyzwanie, bo zakres prac, z tego co wiem, jest nieporównywalny z żadna inną kolejką jaką do tej pory Ogon ratował. Osobiście trzymam kciuki za Pawła i mam cichą nadzieje iż pojawią się czasem jakieś relacje z postępu prac na tym zacnym branżowym. 
Zapisane

Nie o to chodzi by złapać króliczka, ale by go gonić, dogonić, przegonić i spowodować, aby zniknął we wstecznym lusterku.
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1676 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #41 : 03 Maj 2019, 02:36:19 »
0

Także powodzenia życzę w walce z próchnicą, robalami i innymi rzeczami gryzącymi przeworskie tory!
Zapisane
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 624 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #42 : 08 Maj 2019, 21:48:10 »
+9

Obecnie szlak bada diagnosta, który opisuje mi problematykę punktów krytycznych, które od wczoraj zacząłem usuwać. Szlak jest w stanie strasznym, ale dla chcącego nic trudnego Największym problemem są pracownicy którzy poza wymianą pojedynczych podkładów metodą byle jak, nie umieją nic (chodzi o prace torowe) i na dodatek buntują sie przed zmianą technologi remontów. Jak słyszą o naprawach łuków z demontażem szyn, to mają pełne rajtuzy Gdzie ci mężczyźni? Niezdecydowany 90% haków torowych przy szynie S49 nie trzyma jej wcale, dlatego przechodzimy na wkręty. Ubytki płytek są olbrzymie dlatego zakupujemy 2 tys sztuk w trybie natychmiastowym
 W przyszłym tygodniu wrzucę kilka fotek z efektów prac

Pozdrawiam torowo
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
Zgroza
Zawiadowca
****
Długość toru:: 346 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #43 : 18 Czerwiec 2019, 19:13:51 »
0

@Ogoniasty, czekamy na fotki!

Aktualny rozkład już wisi, OIDP przesunęli poranny odjazd o godzinę.
Zapisane
kamlox
Mechanik
***
Długość toru:: 187 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #44 : 18 Czerwiec 2019, 19:46:23 »
0

Tylko w soboty
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3987 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #45 : 31 Sierpień 2019, 13:18:10 »
+4

Portal InfoRail donosi:

Przeworska wąskotorówka ze sporym zastrzykiem finansowym na rewitalizacje

Prawie 14 mln zł trafi do powiatu przeworskiego na realizację zadania związanego z rewitalizacją kolei dojazdowej Przeworsk Wąskotorowy – Dynów.

Środki będą pochodzić z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego.

- Prawie 14 mln zł trafi na projekt warty w sumie 20 mln zł. Będzie rewitalizowane torowisko, będą rewitalizowane przystanki, także pozostałe miejsca, które będą służyły tej kolei. Oczywiście w naszej ocenie jest to pierwszy krok. Chcielibyśmy, aby ten dobry początek znalazł finał w całkowitej rewitalizacji linii w przyszłym regionalnym programie operacyjnym – mówił marszałek Władysław Ortyl.

Marszałek zapowiedział także działania samorządu w zakresie promocji "Pogórzanina".

- Chcemy, aby produkt turystyczny jakim jest "Pogórzanin" stał się jedną z marek województwa podkarpackiego. Do jej promocji włączy się samorząd regionu. Uruchomimy naszą regionalną organizację turystyczną, która mocniej zaangażuje się w promocję tej marki – dodał marszałek.

Minister Anna Schmidt-Rodziewicz, zaangażowana w sprawy powiatu przeworskiego, podkreśliła rangę inwestycji, zauważając potrzebę lokowania środków w promocję regionu.

- Myślę, że ta kolej wąskotorowa, jest i powinna być perełką turystyczną powiatu przeworskiego. Skala dofinansowania po stronie samorządu województwa jest ogromna. W takie produkty trzeba inwestować, trzeba przeznaczać pieniądze także na promocyjne wydarzenia, bo przecież mówimy o cyklu wydarzeń kulturalnych i turystycznych, które odbędą się po rewitalizacji kolejki – powiedziała Anna Schmidt-Rodziewicz.

Starosta Bogusław Urban dziękował zarządowi regionu za wsparcie.

- Projekt ten był zagrożony. Cieszę się, że zarząd województwa zauważył zmianę podejścia zarządu powiatowego, zmianę funkcjonowania samej kolejki. Zrobiliśmy szereg inwestycji, które umożliwiły nam funkcjonowanie. Dlatego decyzja zarządu województwa to dla nas wspaniała sprawa – nie krył radości starosta przeworski.

https://www.youtube.com/watch?v=ZSncbarX79U
Zapisane

Nie o to chodzi by złapać króliczka, ale by go gonić, dogonić, przegonić i spowodować, aby zniknął we wstecznym lusterku.
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1676 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #46 : 01 Wrzesień 2019, 02:55:24 »
+1

Usiadłem z wrażenia. Tak bardzo srodze usiadłem, że mnie poślady bolą bo się obtłukłem od gwałtownego przyziemienia. Ale, w sumie, jak już wstałem, to dotarło do mnie, że to jednak nie tak dużo - starczy na kapitalkę 1/3 szlaku... Ale i tak słuszna kwota, pozazrościć i pogratulować trzeba. 
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2629 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #47 : 24 Listopad 2019, 23:30:53 »
0

Na sesji powiatu poruszano kwestie wąskotorówki https://youtu.be/e4q_M3ei6q4?t=12572
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3987 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #48 : 03 Luty 2020, 22:21:11 »
+2

Może jednak coś się uda: https://www.youtube.com/watch?v=8lyv8HBwuaA

I jeszcze artykuł:



Jest chętny na projekt remontu wąskotorówki Przeworsk-Dynów

Do przetargu na wykonanie projektu rewitalizacji przeworsko-dynowskiej kolejki wąskotorowej zgłosiła się tylko jedna firma – krakowski TDM Projekt, wyceniający swoje usługi na niecałe 240 tys. zł. – W tej chwili spółka uzupełnia dokumentację. Gdy skończy i wszystko będzie się zgadzać, od razu podpisujemy z nimi umowę. Najpóźniej w przyszłym tygodniu – mówi Jerzy Mazur, wicestarosta powiatu przeworskiego.

TDM Projekt doświadczenie w projektowaniu obiektów infrastruktury szynowej, chociaż krótkie, ale ma. Firma rozpoczęła działalność w 2016 roku. Na Podkarpaciu realizowała dokumentację projektową przebudowy układu torowego w Żurawicy - na zlecenie PKP Cargo S.A. Teraz jako jedyna spółka zgłosiła się do przetargu na wykonawcę projektu rewitalizacji kultowej wąskotorówki na trasie Przeworsk-Dynów. Swoją ofertę wyceniła na 238 850 tys. zł.
 
 - W tej chwili spółka uzupełnia dokumentację. Gdy skończy i wszystko będzie się zgadzać, od razu podpisujemy z nimi umowę. Najpóźniej w przyszłym tygodniu – mówi Jerzy Mazur.

Prace projektowe potrwają mniej więcej ok. 6 miesięcy. Potem jest szansa, że jeszcze jesienią tego roku rozpoczną się początkowe roboty na torowisku. Jak zapewnia wicestarosta,  wszystko według harmonogramu, który znajduje się u marszałka województwa. – To duży projekt, dlatego główne prace prowadzone bezpośrednio na torowisku, zaplanowano na 2021 rok. Cała rewitalizacja kolejki powinna zakończyć się w drugim półroczu 2022 roku. Może zdążymy jeszcze na część sezonu wakacyjnego – dodaje i zapewnia, że roboty nie będą utrudniały ruchu, nawet w takich miejscach, jak Dynów, gdzie fragment torów przebiega przez ruchliwą drogę, łączącą miasto z Dubieckiem.
 
Prace budowlane, za które odpowiada powiat przeworski oraz rzeszowski, mogą rozpocząć się jesienią br. i obejmą m.in.: demontaż nawierzchni  torowej, roboty ziemne, ułożenie nawierzchni torowej i szyn na mostach oraz instalację niezbędnego w ruchu kolejowym oznakowania. Inwestycja będzie realizowana na terenie Jawornika Polskiego, Szklar, Bachórza i Dynowa. Jej całkowity koszt to 20 mln zł, z czego 14 mln zł pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego.
 
- Rewitalizacja obejmie torowisko, przystanki, a także pozostałą infrastrukturę towarzyszącą. Chcielibyśmy, aby ten dobry początek znalazł finał w całkowitej modernizacji linii w przyszłym regionalnym programie operacyjnym – podkreślał Władysław Ortyl, marszałek województwa w trakcie wakacyjnego przejazdu pociągiem turystycznym „Pogórzanin”.
 
Odcinki poddane modernizacji to ponad 13-kilometrowa linia kolejowa na trasie Dynów-Przeworsk, która od lat jest jedną z głównych atrakcji turystycznych Podkarpacia. W sezonie letnim  przewozi średnio ok. 20 tys. pasażerów. Rewitalizacja ma uchronić zabytek przed zniszczeniem i degradacją. Wzbogaci też ofertę turystyczną okolicznych gmin, m.in. wspomnianego Dynowa, w którym tuż przy miejscowej karczmie Semafor znajduje się zabytkowy parowóz z XX wieku. Jest szansa, że w przyszłości, przy trasie kolejowej „Pogórzanina” będą się odbywać różne imprezy plenerowe, powstaną też ścieżki rowerowe oraz dydaktyczne. Mają również zyskać lokalni producenci, bo nad promocją będzie czuwać Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna.

Natalia Chrapek
Zapisane

Nie o to chodzi by złapać króliczka, ale by go gonić, dogonić, przegonić i spowodować, aby zniknął we wstecznym lusterku.
Strony: 1 2 [3]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!