Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Kwiecień 2021, 08:41:27 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 6 7 [8]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Nowe rozdanie w Krośniewicach.  (Przeczytany 38320 razy)
arti281
Zawiadowca
****
Długość toru:: 496 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #140 : 03 Grudzień 2020, 19:56:27 »
+2

Właśnie próbuję się czegoś dowiedzieć. To całe podłoże to za przeproszeniem o kant dupy można potłuc jak widać, niemniej jak ktoś ma chęci i życzenie działać w pełni szanuję jego wole do działania.
Zapisane
kamlox
Mechanik
***
Długość toru:: 199 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #141 : 03 Grudzień 2020, 20:13:18 »
+1

Po prostu niektóre rzeczy nie nadają się jeszcze w tej chwili na upublicznienie. Do stycznia trzeba w każdym razie się wstrzymać z ocenianiem
Zapisane
arti281
Zawiadowca
****
Długość toru:: 496 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #142 : 03 Grudzień 2020, 20:23:21 »
0

Rozumiem. Ja nie chcę nikogo oceniać tym bardziej osoby starające się cokolwiek ratować. Ale jak życie pokazuje łatwo nie jest i nie będzie. Cóż czekamy do ewentualnej zmiany warty.
Zapisane
arti281
Zawiadowca
****
Długość toru:: 496 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #143 : 16 Grudzień 2020, 08:32:55 »
+1

No i referendum w sprawie odwołania burmistrza zostało przesunięte ze względu na epidemie. Chyba będzie trochę na nie poczekać.
Zapisane
kamlox
Mechanik
***
Długość toru:: 199 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #144 : 31 Grudzień 2020, 11:42:30 »
+2

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami małe podsumowanie tego szczególnego roku:
http://www.kolejkrosniewice.pl/.../podsumowanie-roku-2020/
Zapisane
Jarek
Młotkowy
**
Długość toru:: 65 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #145 : 31 Grudzień 2020, 16:17:29 »
+4

w poniższym fragmencie najbardziej mnie rozbawił fragment że SKKW pomagało 😂 "Z początkiem nowego roku kontynuowaliśmy wycinkę z porastającej roślinności toru kolejowego na trasie z Krośniewic do Krzewia. W działaniach tych pomagało nam SKKW. Sprawne działania pozwoliły w dość szybkim czasie osiągnąć wiadukt linii kolejowej nr 3." Poświęciłem na ten odcinek ( do wiaduktu) z 8 weekendów, delegacja z TKW była raz...a no i jeszcze raz sam Rafał był...czyli kto tu komu pomagał?
Zapisane

rower szynowy
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4168 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #146 : 31 Grudzień 2020, 23:31:49 »
+8

Czytanie z Księgi Archimedesa:

"Gdy małż przyczepił się do kadłuba Titanica a śruby ruszyły, krzyknął: 'Płyniemy!'"

Koniec czytania.

Jaki z tego morał? Że jeśli zanurzony w cieczy układ ciał wypiera mniej wody niż sam waży, to zatonie.
I to niezależnie od Titanica, i niezależnie od małża. Za to zależnie od przeszkód jakie napotka.

Stąd życzę wszystkim zaangażowanym w ratowanie Kolei Krośniewickiej, aby wspólnie sprawnie omijali trudności, niezależnie od tego czy to nam pomagano, czy my pomagaliśmy. Ważne, by płynąć w Nowym Roku do Nowego Krośniewickiego Jorku, a nie ku dnie Północnego Atlantyku.

Tyle słów ewangelicznych na dzisiejszą uroczystość.
Zapisane

- Czy maszynista może podczas prowadzenia pociągu jeść salceson?
- Z rozstrzygnięciem tej kwestii poczekajmy na oficjalne stanowisko UTK.
kamlox
Mechanik
***
Długość toru:: 199 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #147 : 01 Styczeń 2021, 00:47:48 »
0

Amen. Księże Kucu. I to dobre słowo niech przyświeca w nadchodzącym roku
Zapisane
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 583 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #148 : 01 Styczeń 2021, 14:35:06 »
+11

Amen. Księże Kucu. I to dobre słowo niech przyświeca w nadchodzącym roku
Kontynuując duszpasterską konwencję zaapeluję w Nowym Roku o więcej żarliwych modlitw we własnych parafiach a, jednocześnie, mniej pism do Nuncjatury.
Zapisane

dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1447 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #149 : 01 Styczeń 2021, 14:54:52 »
+1

Czytam ten wątek krośniewicki i cały czas zastanawiam się kto, z kim i na kogo.
Czy ktoś może zrobić krótkie podsumowanie? Kto działa, kto nie działa, bez wnikania którzy są dobrzy, którzy źli, którzy stoją tu a którzy tam gdzie zomo?
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
kamlox
Mechanik
***
Długość toru:: 199 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #150 : 01 Styczeń 2021, 15:30:00 »
+4

1. Zasadniczo jak wiadomo na początku było PKP, które w 2001 roku uroczyście wypięło się na wszystkie koleje wąskotorowe w naszym pięknym kraju.
2. Po PKP Krośniewice wraz z kilkoma innymi kolejami wziął SKPL, który gościł tutaj do 2008 roku.
3. Za SKPL powstało również dzisiejsze Stowarzyszenie Krośniewickiej Kolei Wąskotorowej (SKKW), które zorganizowało kilka okazjonalnych pociągów, działali trochę w Krośniewicach po czym przerzucili się na odcinek bliżej Ozorkowa.
4. W okolicach zdaje się 2014 roku powstał nowy twór o nazwie Towarzystwo Przyjaciół Krośniewickiej Kolei Dojazdowej (TPKKD), które działało w Krośniewicach przez kilka lat, po czym zostało rozwiązane.
5. Od 2019 roku w samych Krośniewicach działa Towarzystwo Kolei Wąskotorowych (TKW), które skupia się na odcinkach znajdujących się w okolicy Krośniewic.

Dodatkowo do tego zestawu mamy samotnego strzelca, dawnego użytkownika tego forum o nicku Franz Maurer.

To chyba tak w największym skrócie.
Zapisane
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 518 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #151 : 11 Styczeń 2021, 19:43:12 »
0

Kontynuując duszpasterską konwencję zaapeluję w Nowym Roku o więcej żarliwych modlitw we własnych parafiach a, jednocześnie, mniej pism do Nuncjatury.
Piękne!
Dodajmy że Nuncjatura jest w dość intensywnym kontakcie z Watykanem. Kto wie, co z tych kontaktów wyniknie. Być może coś całkiem niespodziewanego...
Zapisane
Jarek
Młotkowy
**
Długość toru:: 65 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #152 : 11 Styczeń 2021, 22:19:22 »
+1

No to tam to SKKW ma swojego człowieka 😉
Zapisane

rower szynowy
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4168 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #153 : 24 Styczeń 2021, 19:35:57 »
+2

Przejrzałem wątek i widzę, że nie było w nim o pewnej zmianie prawnej która w znaczący sposób może odbić się na procesie przeniesienia prawa użytkowania wieczystego gruntów kolejowych. Zanim temat rozwinę, skrót podstawowych wiadomości:

1. We wrześniu 2000 r. powstaje ustawa o restrukturyzacji PKP dająca możliwość nieodpłatnego przekazywania zbędnego majątku kolejowego jednostkom samorządu terytorialnego na cele związane z transportem (zapisy nie określają że kolejowym). Mówi o tym art. 39 ust. 3 ustawy. Na tej podstawie większość wąskotorówek zmienia właściciela, co dla części jest ratunkiem, a dla innych smutnym końcem, bo zaoranie toru i zrobienie ścieżki rowerowej to też transport. PKP to widzi i pragnąc naprawić błąd... -> p. 2

2. ...w październiku 2008 r. powstaje zmiana ustawy i pojawia się art. 18a mówiący o przekazaniu samorządom linii kolejowych ale z zastrzeżeniem że na cel prowadzenia przewozów kolejowych przez okres min. 10 lat od przeniesienia prawa użytkowania. Czyli dopiero po 10 latach można już kolej zaorać jak w p. 1.

3. W marcu 2020 r. art. 18a zostaje zmieniony - od tej pory wszystkie przekazane linie kolejowe muszą być eksploatowane jako linie kolejowe do czasu aż orkiestra na Titanicu grać przestanie.

Jaki z tego morał? Ktoś chcąc (chyba?) zabezpieczyć los przekazywanego postpekapowskiego majątku, zrobił niedźwiedzią przysługę. O co chodzi?

Za czasów przepisów z p. 1 wszyscy brali kolejki, bo tak naprawdę nie było żadnych rygorów ich utrzymania. Jak była potrzeban - to się jeździło, a jak nie - to coś innego się robiło.

Za czasów przepisów z p. 2. już było gorzej - powiem tak: GrKD zmieniała na ich podstawie swych użytkowników wieczystych i były mocne opory czy brać coś co przez 10 lat musi być koleją. Ale finalnie jakoś gminy to przejęły.

Obecne przepisy mogą okazać się gwoździem do trumny dla Krośniewic i Gniezna. Bo czy ktoś rozsądny przejmując grunty kolejowe weźmie je ze świadomością, że po wieki wieków nic z nimi nie zrobi innego? W takim układzie lepiej będzie twardo odmówić przejęcia, poczekać na rozbiórkę i decyzję PKP ws. sprzedaży i wykupić je za jakąś symboliczną kwotę zyskując przy tym swobodę dysponowania, bo raczej tylko dla samorządów te wąskie, długie i nie-budowlane działki położone wzdłuż dróg będą przeznaczone. Tak ja bym pomyślał będąc samorządowym decyzyjnym.

Dlaczego to piszę? - po pierwsze aby przybliżyć szerokiemu gronu wąskich czytelników sprawę, a po wtóre by pokazać jak "poprawianie" prawa może się skończyć.

Nie wiem czy za zmianą stoją organizacje hobbystyczne, czy jakieś nadgorliwe czynniki polityczne - grunt że ktoś poprawiając spieprzył już i tak nie do końca dobre prawo.

Moim zdaniem dziesięcioletni okres wyczekiwania (z p. 2) był idealny - nie zezwalał na rozbiórkę linii, dając 10 lat na działania, lub nawet pseudo-działania celem przywrócenia ruchu. I tu tkwi zdroworozsądkowość - bo jeśli przez 10 lat ktoś nie uruchomił kolei, to oznacza że tak naprawdę z jakichś względów nie ma to sensu, czy możliwości.
Z drugiej strony przez 10 lat zmienią się 2, a nawet 3 kadencje w samorządzie i zakładając fluktuację sił politycznych, to jeśli jakaś opcja by chciała odbudować kolej, to z dużą dozą prawdopodobieństwa będzie mogła to uczynić w swoim czasie.

Polacy kochają wolność, a wolność to możliwość wyboru. Takie condicio sine qua non że coś dostaniesz, ale tym nie będziesz mógł rozporządzać jak właściciel, Polacy mają w dupie. I nie zmieni tego nawet fakt, że komuś wydaje się że przejęcie może okazać się w jakiejś perspektywie korzystne. Jak ma ono być na takich niewolniczych warunkach, to nie interesuje ono nas - to z pewnością usłyszy PKP w odpowiedzi na propozycję obdarowania samorządu (jednego, czy drugiego) koleją wąskotorową.

Zakończę cytatem z klasyka będącego bohaterem dnia dzisiejszego: U mnie nie ma takiego czegoś, że coś jest.

Dobrego wieczoru!
Zapisane

- Czy maszynista może podczas prowadzenia pociągu jeść salceson?
- Z rozstrzygnięciem tej kwestii poczekajmy na oficjalne stanowisko UTK.
Strony: 1 ... 6 7 [8]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!