Świat kolejek wąskotorowych SMF
25 Październik 2020, 11:35:16 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 3 4 [5]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Lxd2-465  (Przeczytany 63905 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4056 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #80 : 28 Lipiec 2014, 18:43:16 »
+4

Przedawkował Rp1 Małe | Duże
Zapisane

WMD Piaseczno prezentuje:
Łutututu tsss...!
Czyli FAURem do odciny.
SADEK
Młotkowy
**
Długość toru:: 84 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #81 : 28 Lipiec 2014, 21:27:20 »
0

Mówią że alkohol szkodzi w nadmiernych ilościach a tu z Rp1 można przesadzić
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1724 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #82 : 29 Lipiec 2014, 04:44:51 »
+1

Dobra, dobra, sygnał efektowny, ale jak się ma do karty UIC określającej wymagania dot. jego parametrów? Tj. częstotliwości itp?
Zapisane
aronek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 310 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #83 : 29 Lipiec 2014, 09:34:33 »
+3

kurczaki, jak pomyślę o tym strasznym sygnale, który obudzi umarłego, to myślę o tym jakim pięknym rozwiązaniem jest sygnał stosowany na kolejach ukraińskich. Tam do takiego cichego trąbnięcia, nazwijmy że mało agresywnego, jest coś co raczej przypomina gwizd lokomotywy.
Nie sądzę żeby był to sygnał cyfrowy, pewnie sprężone powietrze idzie na zwykły gwizdek. A jak potrzeba to wtedy dopiero te trąbki idą w ruch.
Myślę że tamto rozwiązanie jest o wiele bardziej humanitarne
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1083 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #84 : 29 Lipiec 2014, 10:14:02 »
+6

W rumunach jest coś takiego jak "buczek", którym można ciszej trąbnać - dźwięk jak klakson samochodowy. W Piasecznie oprócz tego oczywiście jest jeszcze inny Buczek, którego można wychylić przez okno loka, i który dokładnie opieprzy niefrasobliwego kierowcę lub przechodnia
« Ostatnia zmiana: 29 Lipiec 2014, 11:15:57 wysłane przez Ptr » Zapisane

To jest przekaz.
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4056 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #85 : 29 Lipiec 2014, 20:31:21 »
+8

jak się ma do karty UIC
Się ma: - Kto ma sygnały spełniające normy UIC niech pierwszy rzuci Rp1!



Zapisane

WMD Piaseczno prezentuje:
Łutututu tsss...!
Czyli FAURem do odciny.
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4056 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #86 : 19 Maj 2019, 21:29:44 »
+6

Pamiętacie zdjęcie turbosprężarki z posta z przed 9 lat? Na pewno nie, zatem je przypomnę:



Dziś to miejsce wygląda trochę inaczej, i nie chodzi tu o dach.



Cóż, intensywna eksploatacja turbin spowodowała konieczność ich wymiany. A że była taka możliwość, zabudowane zostały nówki.



Są to oczywiście nie oryginalne Holsety produkowane onegdaj przez WSK "PZL-Rzeszów", ale współczesne zamienniki które wytwarza Česká Zbrojovka. Tym nie mniej, oprócz silnika Wola-Henschel pasują również np. do Volvo.



Turbiny zaś dostarczył sam Turbo Dymo Man...



Powiem tak - fajnie świszczą. Warto odwiedzić Piaseczno aby ich posłuchać.  
Zapisane

WMD Piaseczno prezentuje:
Łutututu tsss...!
Czyli FAURem do odciny.
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1933 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #87 : 21 Maj 2020, 16:00:09 »
0

Co to jest za monitor dla maszynisty na fotografii numer 15? Widok z kamery po stronie pomocnika?
https://warszawa.naszemiasto.pl/piaseczynska-kolej-waskotorowa-wybierzcie-sie-na-wycieczke/ga/c1-5133915/zd/41912479
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4056 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #88 : 21 Maj 2020, 18:13:25 »
+3

W 2018 r. w kabinie 465 zostały zainstalowane dwa monitorki połączone z kamerami umiejscowionymi na ścianach czołowych tak, aby widoczna była sytuacja po drugiej stronie maszyny w kierunku jazdy. Miało to w zamyśle umożliwić przetestowanie, czy możliwa będzie jednoosobowa obsługa przy prowadzeniu pociągów.
Z różnych względów, dodam, że nie chodzi tu o sprawy techniczne, jednak modyfikacja nie spełniła pokładanych weń założeń umożliwienia redukcji personelu, ale sprzęt okazał się bardzo przydatnym jako urządzenie wspomagające właśnie tam, gdzie standardowo jeździ się w pojedynkę - na manewrach oraz przy wożeniu ludzi na polanie. Ponadto system przydaje się gdy po lewej stronie zasiada ktoś "świeży" - wtedy maszynista ma jakby dodatkową kontrole i komfort. A najbardziej praktyczną wizualizacja staje się przy wjeżdżaniu do hal gdzie czasem ktoś coś w skrajni postawi, lub niewdzięczne wietrzysko drzwiami majtnie.

Czyli jest jak Kolega Piottr napisał - mechanik widzi, co pomocnik widzieć powinien.
Zapisane

WMD Piaseczno prezentuje:
Łutututu tsss...!
Czyli FAURem do odciny.
Strony: 1 ... 3 4 [5]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!