Świat kolejek wąskotorowych SMF
24 Maj 2019, 19:23:58 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kolejowa Komunikacja Autobusowa na Grójeckiej KD, czyli Autosan H9.  (Przeczytany 2199 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3841 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #20 : 01 Marzec 2019, 19:42:41 »
+1

I myk! drugi do floty.

Zapisane

W każdym moim zwycięstwie
Jest trud i krew poświęceń.
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1499 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #21 : 01 Marzec 2019, 19:59:02 »
+1

Hurr... durr... Zdrada! Piniendze na autobusy wydajo zamiast szlak do Nowego Miasta uruchamiać!

(Ładny stan. Jakaś fota ze środka?)
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
gajos
Minister
******
Długość toru:: 1179 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #22 : 01 Marzec 2019, 21:03:04 »
+2

Czy na H9 dobrze przeczytałem HAFTEX? Czyli że to będzie autobus odwożący z imprez gości o nieco ykhm, słabszym samopoczuciu? Uśmiech
Zapisane

Maszynisto!
Dając Rp1 gdzieś na kolejce ginie wolontariusz i idzie do czyśćca łowić!
http://pl.youtube.com/user/gajosgitara
http://picasaweb.google.pl/gajosgitara
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1339 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #23 : 02 Marzec 2019, 12:24:21 »
0

Czy na H9 dobrze przeczytałem HAFTEX? Czyli że to będzie autobus odwożący z imprez gości o nieco ykhm, słabszym samopoczuciu? Uśmiech
Naftex. Nafta też tematycznie z Haftem gra ;-)
Zapisane

CARTOON TRABANT CLUB POLSKA
Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Romet 100 '83 "Henio"
Jacekglm
Zawiadowca
****
Długość toru:: 339 m

W terenie W terenie


jacenty.wierzchowski
WWW
« Odpowiedz #24 : 02 Marzec 2019, 14:55:40 »
0

Przecież to gołym okiem widać że kraulina za mocno chłopakom weszła.
Prezes ostatnio zapowiedział odbudowę PKSów więc skupują tabor i już 1 kwietnia pojedziemy KKA na odcinku Tarczyn-Nowe Miasto ;-)
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3841 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #25 : 03 Marzec 2019, 15:34:55 »
+7

Panowie, wiecie jaką konstrukcję ma dobry film sensacyjny? Odpowiem Wam: taką, jaką miała cała historia znalezienia się Autosana H9 w Piasecznie.

Najpierw w czyjejś głowie wykiełkowała myśl. To była głowa Kolegi Bartka074. Tam w zwojach mózgowych pojawiło się ziarno marzenia, które podlane fantazją nabrzmiewało, pękało i wypuszczało pędy. Jak w umyśle filmowego psychopaty miesiącami krystalizowały się szczegóły całości akcji osiągnięcia celu. Miał być to plan idealny godzien geniusza który postanowił że zrobi coś, za co ludzkość go na zawsze zapamięta. Było coraz więcej detali, zależności i pytań: co?, jak?, gdzie?, w jaki sposób?, kiedy?, kim?, po co?, skąd?, a co jeśli…? Pytania te znajdowały odpowiedzi które należało połączyć w spójną całość. Ten proces właśnie przez 3 miesiące dział się w Bartkowych neuronach – tworzyły się przewodzące ścieżki łączące ze sobą wszystkie elementy niczym w układzie elektronicznym. Gdy nasz szalony pierwszy bohater obmyślił w najdrobniejszych szczegółach swój genialny plan, potrzebował kogoś, kto pomoże mu go wcielić w życie.

Taką rolę mógł odegrać tylko jeden człowiek na ziemi. Tej ziemi. Buczek_pkp. Człowiek do zadań specjalnych, o którym krąży w znanych nam kręgach opinia, że jeśli Bukoszczak czegoś nie jest w stanie załatwić, to znaczy że jest to niezałatwialne. Michał przystaje na pomysł i od tego momentu akcja przybiera na tempie. Szybkie rozeznania, typowanie możliwych źródeł pozyskania pojazdu – tu czas mierzymy już tygodniami, a nie miesiącami. Po niedługim okresie rynek pozyskania autobusu jest rozpoznany. To druga osoba gry – wykonawca.

Teraz akcja wkracza w decydującą, trzecią fazę. Jak w sensacji: do realizacji planu przejęcia władzy nad światem potrzeba zwerbować sojuszników z kręgu polityki. Bartek i Buczek przedstawiają gotową koncepcję zarządowi piaseczyńskiego stowarzyszenia. Bingo! Zarząd bez wahania wchodzi w układ. No to jedziemy!

Od tej chwili czas zaczyna być liczony w dobach. W ciągu kilku dni nasi bohaterowie pokonują 1750 kilometrów jeżdżąc po Polsce by sprawdzić towar. I tu, jak w tradycyjnym scenariuszu, nadchodzi kryzys – do tej pory wszystkie szczegóły układanki idealnie do siebie pasowały wieszcząc rychły sukces. Okazuje się jednak że jednego nie przewidziano: autobusy będące do kupienia są w stanie chu… yyy… no, takim sobie. Rozumiecie o co chodzi? Macie wszystko co potrzeba było by osiągnąć cel – nabyć sprzęt – ale właśnie wtedy te sprzęty będące na wyciągnięcie ręki okazują się być trefne. Nie są tym co potrzebujecie.

Nie trudno wyobrazić sobie co czuli wtedy wszyscy zainteresowani, ale jak to w filmie sensacyjnym, w takiej chwili musi zadziałać zrządzenie losu, ten przysłowiowy łut szczęścia. Bartek całkowicie przez przypadek znajduje jakąś firmę która chce sprzedać Autosana. Następnego dnia chłopaki jadą 200 kilometrów by obejrzeć auto. Miny ich są marsowe, bo to kolejny Zonk. Przed powrotem gadają z właścicielem ujawniając swe zamiary posiadania na starej kolei starego autobusu. I tu staje się rzecz niemożliwa: widząc te błyski w oczach, czując że ma do czynienia z pasjonatami, świrusami, pojebusami w najlepszym tego słowa znaczeniu, właściciel prowadzi ich od autobusu który właśnie zjechał na zajezdnię z kursu szkolnego oferując im sprzedaż maszyny. Sprzęt jest w idealnym stanie… Trzeba, trzeba go brać! Teraz liczą się już tylko godziny.

Pozostaje kwestia $, które należy dostarczyć do końca następnego dnia jeśli H9 ma być w Piasecznie. Nerwowa organizacja funduszy, i tu znów szczęście: prezes stowarzyszenia – Kolega Track-and-train – krzyczy do słuchawki: dawać do mnie, wykładam kasę! Trudno opisać emocje jakie zapanowały. Szaleńczy rajd z powrotem do Piaseczna a potem… Niech z resztą Koledzy opiszą jak to z całością tej akcji było. Ja osobiście dopiero gdy zobaczyłem pięknego, lśniącego Autosana H9 rasowo dudniąc silnikiem podjeżdżającego 27 lutego 2019 r. o godzinie 22:00 pod moją chałupę, uwierzyłem w to, że ten genialny plan, któremu od początku gorąco kibicowałem, się ziścił.

To była taka szalona akcja że aż do końca wydająca się nierealną. Akcja dająca wiarę w ludzi, bo pokazująca jak wspólny cel potrafi zjednoczyć, zagrzać wszystkich do działania i osiągnięcia wspólnie sukcesu. I to jakiego sukcesu!

Poniżej: poranek na stacji Piaseczno Miasto. Ostatni dzień lutego 2019 r.



P.S. Ten wpis z Ikarusem, to oczywiście fejk. Zdjęcie wykonałem przy okazji wizyty gości z ZTM w Piasecznie… ;P
« Ostatnia zmiana: 03 Marzec 2019, 15:38:21 wysłane przez agneskate » Zapisane

W każdym moim zwycięstwie
Jest trud i krew poświęceń.
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 400 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #26 : 06 Marzec 2019, 22:08:41 »
+8

Po powyższym poście czuję się zobowiązany do opisania całej akcji z mojej perspektywy.
Pewnego dnia dzwoni do mnie kolega Bartek z pełną energią w głosie. Buczek!!! Kurka wodna jest pomysł aby kupić Autosana H9 na kolejkę, a co najważniejsze jest zgoda władzy!!! Na samo słowo Autosan i to jeszcze H9 poczułem dreszcz na skórze, poczułem błysk w oczach i mówię, kurde no trzeba działać !!! Tym bardziej, że takim pojazdem byłem w Norwegi na Złombolu oraz uczyłem się na prawo jazdy. Akcja Autosan została rozpoczęta. Przeszukiwanie wszystkich możliwych zagłębi internetu, znajomości tak aby znaleźć najlepsze okazy do sprzedania. Entuzjazm i energia do działania była niesamowita. Telefony się rozdzwoniły, notatnik zapełniał się informacjami. Mając pełnię informacji i umówione spotkania na oględziny rozpoczęliśmy działania 20 lutego. Z samego rana, ekipą w składzie: Bartek, Mateusz i nasza niezastąpiona Ola oraz ja udaliśmy się do Suradowa gdzie czekało na nas pół placu Autobusów do sprzedania. Okazy zarówno ładne jak i brzydkie. Ale wszystkie charakteryzowały się korozją. I to taką korozją, że palcem można było robić dziury w podłużnicy. Ceny tych autobusów z kosmosu, stan tragiczny. Powiem tak. Załamaliśmy się, że plan legnie w gruzach bo to są same graty. Do tego pracownicy zakładu w Suradowie powiedzieli nam, że Autosanów bez korozji nie znajdziemy a tym bardziej blaszaka, którego szukaliśmy. Nastąpiło załamanie. Co dalej robić??? Na ten sam dzień mieliśmy umówione spotkanie w PKS Płock i PKS Mława. Z Suradowa obraliśmy kierunek Płock. Jadąc do Płocka dostaliśmy telefon z Mławy, że już wszystko sprzedane i nie mamy po co przyjeżdżać. Dobicie po całości... Jesteśmy w Płocku, wjeżdżamy na teren bazy i naszym oczom ukazuje się kilkadziesiąt autobusów w tym Autosanów odstawionych po zawieszeniu przewozów. Oglądamy wszystkie przeznaczone na sprzedaż. Nie są w stanie idealnym, ale jeden jest w stanie najbardziej medialnym. Po rozmowie z mechanikami potwierdzają nasz wybór, że jest to najlepszy wóz. Odpala z pół obrotu, blacharka cała. To jest to!!! Szybka rozmowa z dyrektorem, szybki targ i w bardzo okazyjnej cenie możemy go kupić. Przekazujemy informację zarządowi, że go bierzemy bo to strzał w dziesiątkę. Następnego dnia informacja. Panowie działajcie i kupujemy. Szybki telefon do PKSu, umówienie się na przegląd techniczny i już cieszymy się, że będziemy mieli naszą H9tkę. Po paru godzinach dzwoni do mnie dyrektor PKSu. Z uśmiechem odbieram telefon myśląc, że ustalimy datę odbioru. Nic bardziej mylnego... „ Panie Michale.... hmmmm... no ten teges.... hmmmm jest problem !!! Diagnosta nie podbije przeglądu ze względu na korozję konstrukcji bagażnika. My tego wam nie naprawimy bo nie mamy kim i jak. Przepraszam...”. No i cały plan poszedł w PiS...du. Co robić??? Energia opadła, humory też. I znów pytanie, co dalej robić??? Nastał dzień 25 lutego. Dzień wolny od pracy. A więc kolejne podejście do poszukiwań. Gdzie najbliżej Piaseczna można znaleźć Autosany H9? W Grójcu!!! Wsiadamy w samochód i jedziemy do Grójca. Kierownictwo bardzo mile nas przyjmuje pokazując swoje Autosany. Jest następne światełko w tunelu. Może będziemy mieli Autosana i to z Grójca!!! Idziemy na rozmowę do dyrektora! Niestety... Autosanów na dzień dzisiejszy nie sprzedajemy. Jak coś to będziemy dzwonić ale cudów nie obiecamy... Kolejny niewypał... Wszystkim trochę energia opadła i zaczęliśmy szukać innych marek autobusów. Jednak nic nie jest tak piękne i charakterystyczne jak Autosan. Aj było załamanie... Jednak tego samego dnia Bartek staje na wysokości zadania i znajduje archiwalne ogłoszenie z firmy Naftex dotyczące sprzedaży Autosanów. Szybki telefon, umówienie się i jedziemy tam następnego dnia we wtorek 26 lutego! Ruszamy z samego rana i po 2,5 godzinach jesteśmy na miejscu pod Włocławkiem w bazie firmy. Naszym oczom ukazuje się cudeńko, perełka, piękny Autosan H9 stojący tuż przy bramie wjazdowej do bazy. Idziemy na spotkanie z właścicielem firmy. Najpierw oprowadza nas po całej firmie pokazując warsztat oraz odbudowywane Autosany. Robi to wrażenie. Jednak usilnie prosimy aby pokazał nam Autosana stojącego przy bramie. Właściciel omija temat mówiąc, że on nie jest na sprzedaż ponieważ wozi dzieci do szkoły, jest odbudowany i nie jest na sprzedaż. Może nam sprzedać strucle stojące za halą. Jednak nasz upór sprawia, że pozwala nam zobaczyć tą perełeczkę. Aj zakochaliśmy się w nim od pierwszego wejrzenia. Jakiekolwiek próby zapytania o sprzedaż mają odpowiedź wymijającą ponieważ autobus ma zaraz jechać odebrać dzieci ze szkoły. Jednak po porządnej męskiej konwersacji pada przepiękne hasło. No dobrze sprzedam go wam!! Tylko nie dzisiaj bo muszę dzieci ze szkoły odebrać nim. A nie mam nic na zapas. Szybkie dogranie ceny, dobrej ceny i porozumienie się z zarządem kolejki. Jest odpowiedź! Bierzemy! Ale, Ale brakuje pieniędzy na jego zakup. Myślimy, kurde! Nie możemy przegapić takiej okazji. Szybka zrzuta na Autsana przez Prezesa, Bartka i Mnie!!! Sami nie wierzymy, że to się dzieje naprawdę. Wieczorem telefony mało co nie wybuchają. Gorąca linia. Ty dajesz tyle, ja daję tyle a on tyle. Ok, są pieniądze !!! Następny dzień 27 lutego zapiszę się w kartach historii kolejki. Z samego rana Bartek pojechał załatwiać formalności dotyczące zakupu autobusu. Ja wraz z koleżanką Olą dojechałem po pracy do Włocławka skąd odebrał nas Bartek i pojechaliśmy przywitać naszą nową perełeczkę. Autosana H9. Szybkie odpalenie i jazda do Piaseczna. Oj to była jazda...  Powiem wam tak: „Życie jest piękne!!!” Opis tej całej akcji napisałem w wielkim skrócie. Niestety brak czasu nie pozwala mi napisać książki o tej akcji życia.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2609 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #27 : 06 Marzec 2019, 23:44:36 »
+1

W suradowie to jest złomowisko autobusów i ciężarówek. Czasami trafi się coś ciekawego do kupna ale ceny ma wysokie. Co prawda da się z nim targować ale nie jest łatwo. Kiedyś w jego ogłoszeniu na zdjęciach w tle widziałem jakieś szyny kolejowe. Miał też podkłady betonowe normalnotorowe.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3841 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #28 : 29 Kwiecień 2019, 22:04:32 »
+5

He, pamiętacie taki żartowny post:

I myk! drugi do floty.


Zasłużeni Czytelnicy tego zacnego wiedzą, że czasem moje żarty skrywają zagadkę. Dziś jej rozwiązanie!

No, to teraz coś napiszę aż opadną Wam galoty.
Mamy nie tylko drugi, ale i trzeci do floty!
Czekerałt kamon!

Jest mi niezmiernie miło poinformować iż z dniem dzisiejszym Piaseczyńsko-Grójeckie uzyskało Zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie krajowego przewozu osób czyli inaczej pisząc licencje na prowadzenie komercyjnych przewozów autobusowych.

W skład kolejowej floty, oprócz tytułowego Autosana wchodzą także dwa Ikarusy (krótki ze zdjęcia i przegubowy) użyczone przez KMKM. Pojazdy te będą obsługiwać już od 1 maja linię dowozową na pociągi jeżdżące w soboty, dodatkowo Autosan weźmie udział w Nocy Muzeów, oraz - i tu niespodzianka istotnie związana z KKA - Koledzy kombinują wprowadzenie trasy wycieczkowej szlakiem Grójeckiej KD. Jednak zanim cokolwiek konkretniej zostanie ustalone, przewidziane są testy gdzie, jak i czy da się na konkretne miejsca (stacje, mosty) dojechać.

Tym nie mniej pragnę zauważyć że do Kolejowej Komunikacji Zastępczej na GrKD jest już coraz bliżej!

Pozdrawiam wieczorowo! Duży uśmiech
Zapisane

W każdym moim zwycięstwie
Jest trud i krew poświęceń.
Radek B.
Nowicjusz
*
Długość toru:: 12 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #29 : 07 Maj 2019, 14:38:31 »
+2

testy chyba przebiegają pomyślnie Chichot


* h9.jpg (93.26 KB, 1048x786 - wyświetlony 130 razy.)
Zapisane

Muzeum Techniki im. Władysława Drybsa

www.radekbrzozowski.pl
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 766 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #30 : 09 Maj 2019, 09:10:47 »
0

... to jeszcze przywrócenie barw historycznych (ewentualnie Towarzystwa jeśli istnieje oficjalny szablon) i Alleluja i do przodu...

Powodzenia i pozdrawiam ,... 
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!