Świat kolejek wąskotorowych SMF
04 Lipiec 2020, 13:32:25 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Czar archiwalnych rozkładów jazdy  (Przeczytany 1197 razy)
Grzegorz Szyniec
Nowicjusz
*
Długość toru:: 11 m

W terenie W terenie


WWW
« : 12 Czerwiec 2020, 07:40:22 »
+1

Brudnopis, 12.06.2020

Zwracam się do szacownego grona o uwagi do treści ww. Fakt, temat mocno spóźniony, miejscami improwizowany. Po naniesieniu poprawek pdf w czystopisie.

Z wielu moich wątpliwości:
1. Skąd na Ełckiej nr tabeli 624? Czyli z warszawskiego okręgu komunikacyjnego. Była to filia jakiejś warszawskiej kolejki / eksklawa? Czy zwyczajnie komuś do głowy strzeliło, że wąskotorówki bliższe i dalsze od stolicy wrzucimy na koniec i tak dziełem przypadku wyszło.

2. Czy ostatnia para na Żnińskiej 15-23 IX kursowała codziennie, czy w 67?

3. Czy parowóz na Maltance miał stały obieg w C?
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1702 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #1 : 12 Czerwiec 2020, 12:21:57 »
0

Kilka kolei wąskotorowych w centralnej i północno - wschodniej Polsce podlegało bezpośrednio centrali PKP, nie było tam osobnych wydziałów kolei dojazdowych, jak w Poznaniu, czy Bytomiu. I te właśnie koleje w "cegle" były umieszczone w tabelach z "warszawskimi" numerami
Zapisane
Grzegorz Szyniec
Nowicjusz
*
Długość toru:: 11 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #2 : 12 Czerwiec 2020, 16:33:34 »
0

Dziękuję.

Czy w takim razie konsekwentnie Wigierska i Leśne powinny dostać numer na 6?

I płynnie przejdźmy do największej tajemnicy wszech czasów, czyli literki na bilecie, przed stacją wyjazdu/wydania. Mniemam, że w kilku przypadkach też będę miał źle. Istniał na to klucz?

Edit: GKW i Rudy Kt)?
« Ostatnia zmiana: 13 Czerwiec 2020, 15:31:06 wysłane przez Grzegorz Szyniec » Zapisane
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 952 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3 : 13 Czerwiec 2020, 17:21:38 »
0

Kilka kolei wąskotorowych w centralnej i północno - wschodniej Polsce podlegało bezpośrednio centrali PKP, nie było tam osobnych wydziałów kolei dojazdowych, jak w Poznaniu, czy Bytomiu. I te właśnie koleje w "cegle" były umieszczone w tabelach z "warszawskimi" numerami

To co Twoim zdaniem robił Zarząd Kolei Dojazdowych CDOKP? Pomieszaleś systemy walutowe. W dyrekcjach, gdzie zostawała jedna kole wąskotorowa (poza ŚDKOP gdzie skala GKW staraczała za kilka innych KD) nie tworzono osobnych Zarzadów KD, tylko podporządkowywano je sąsiedniej DOKP. Ełcką CDOKP, Przeworską WDOKP czy Wrocławską - ZDOKP.

Edit. Normalny Ełk był też w CDOKP i to dlatego.
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Grzegorz Szyniec
Nowicjusz
*
Długość toru:: 11 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #4 : 13 Czerwiec 2020, 20:48:28 »
0

Czy w takim razie można wnioskować, że litera przed stacją wydania/wyjazdu na bilecie winna być:

- Przeworska - L) jak Lublin

i mogłaby być:

- Krośnicka - P) jak Poznań
- Leśne - W) jak Warszawa + nr tab. na 6
- Wigierska - W) jak Warszawa + nr tab. na 6

?

Zapisane
feyg
Mechanik
***
Długość toru:: 220 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 13 Czerwiec 2020, 21:59:52 »
0

Owa literka to spuścizna po podziale terytorialnym na dyrekcje okręgowe. Czyli np. wszystkie stacje z terenu Północnej DOKP miały G, z Pomorskiej DOKP S. itp.
Zapisane
Grzegorz Szyniec
Nowicjusz
*
Długość toru:: 11 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #6 : 14 Czerwiec 2020, 09:27:18 »
+1

Dziękuję. Czyli podsumowując wątek.
Zestawienie
Brudnopis, 14.06.2020
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4008 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #7 : 14 Czerwiec 2020, 14:42:55 »
0

Brawo! Bardzo dobra i potrzebna publikacja!
Zachęcam Autora do kontynuowania opracowania na kolejne lata, bo będzie materiał dla tych, co się będą interesować wąskotorówkami, gdy my już będziemy wąchać kraulinę od dołu.
Tylko - tu prośba do operatorów - warto by przepatrzeć dokładnie tabele, gdyż tam rzeczywiście trochę 'improwizacji' się wkradło.

Pozdrawiam serdecznie!
Zapisane

Żeby Kuc mógł prawdę głosić
I wykrzyczeć to co wie,
Musi nie raz gardło zrosić
Piwem jasnym niby len.
Miki12barcin
Młotkowy
**
Długość toru:: 111 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 14 Czerwiec 2020, 18:20:10 »
0

2. Czy ostatnia para na Żnińskiej 15-23 IX kursowała codziennie, czy w 67?
Codziennie.
Zapisane
Grzegorz Szyniec
Nowicjusz
*
Długość toru:: 11 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #9 : 14 Czerwiec 2020, 19:16:06 »
+1

Brawo! Bardzo dobra i potrzebna publikacja!
Zachęcam Autora do kontynuowania opracowania na kolejne lata, bo będzie materiał dla tych, co się będą interesować wąskotorówkami, gdy my już będziemy wąchać kraulinę od dołu.
Tylko - tu prośba do operatorów - warto by przepatrzeć dokładnie tabele, gdyż tam rzeczywiście trochę 'improwizacji' się wkradło.

Pozdrawiam serdecznie!
Dziękuję, pozdrawiam serdecznie.
Co do meritum. Kontynuacja jak wolny czas i zdrowie pozwolą, nic nie mogę zadeklarować, tym bardziej, że na miarę możliwości imam się różnych głupot piśmienniczych. Na razie przez 2 lata jedno z biedą próbuję skończyć. Świadoma improwizacja miejscami jest, ale ona jest też wyrazem jakości informacji poszczególnych przewoźników (organizatorów, operatorów), a czasem moją, usilną próbą uszablonowienia treści. Jednakże, że w większości przypadków szacownego grona jest to trudna działalność społeczna, skupiona bardziej na poczciwej technice, to pewne niedostatki informacyjne należy przyjąć ze zrozumieniem. Niemniej, jak to powiedział pewien zacny człowiek, bez współpracy w doszlifowaniu nie sposób temu zdjąć adnotację "brudnopis". Na pohybel peelce i ich gorliwie okrojonym z wąskotorówek tabelek. Z trzeciej strony - no, wąskotorówki wizualizowane razem, w jednolitej formie, wyglądają na jakąś siłę, z którą należałoby się liczyć.

2. Czy ostatnia para na Żnińskiej 15-23 IX kursowała codziennie, czy w 67?
Codziennie.
Za wszystkie poprawki, wyjaśnienia i uzupełnienia wszystkim z góry dziękuję.
Zapisane
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 839 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 14 Czerwiec 2020, 22:58:36 »
0

Dzięki za to opracowanie, zwłaszcza za kartoniki. Dla kolejki starachowickiej poproszę o dodanie kartonika "Iłża - Marcule" lub o zmodyfikowanie "Starachowice - Lipie"
Zapisane
Grzegorz Szyniec
Nowicjusz
*
Długość toru:: 11 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #11 : 15 Czerwiec 2020, 20:51:10 »
0

OpenOffice i gra fontów potrafią cuda. Kartonik dodany. Jedyne ograniczenie to liczba wierszy w Calcu
Brudnopis. 15.06.2020
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1908 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #12 : 16 Czerwiec 2020, 10:40:41 »
0

Fajne opracowanie. Jedna mała uwaga - kolor kartoników jest moim zdaniem za mało brązowy ;-)

Ale tu wypada przytoczyć anegdotę, jak to do grafika dzwoni klientka i mówi, że chciałaby żeby jej reklama miała tło w kolorze śliwkowym.
Na co grafik chrząka i próbując się nie roześmiać odpowiada jak najbardziej poważnym głosem:
- czy ma pani na myśli renklodę, śliwkę węgierska, chińską, francuską, czy też może mirabelkę?
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Grzegorz Szyniec
Nowicjusz
*
Długość toru:: 11 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #13 : 16 Czerwiec 2020, 19:07:41 »
0

Powiem więcej, poproszę o RGB, a taki będzie Patrząc odtąd, aż dotąd, paleta jest przerażająca

***

Kto prowadzi(ł) wagon do przewozu rowerów?

Dedukuję, że:
- Górnośląskie - pociągi wakacyjne
- Nadmorska - wszystkie pociągi
- Żuławska - naturalnie oprócz Wszystkich Świętych

A dalej?





Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1702 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #14 : 16 Czerwiec 2020, 22:34:19 »
0

Górnośląskie KW zawsze prowadzą wagon bagażowy / rowerowy, nie tylko w wakacje.
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1908 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #15 : 17 Czerwiec 2020, 11:02:25 »
0

Powiem więcej, poproszę o RGB, a taki będzie Patrząc odtąd, aż dotąd, paleta jest przerażająca

Jeśli już, to CMYK a nie RGB :-)
Bilety kartonowe za dobrych czasów kolei w Polsce wyglądały tak:
http://750mm.pl/index.php?topic=2002.0
http://ww2.ii.uj.edu.pl/~smietans/muzeum/index.php?t=sala&kat=ko&id=pkpedo&l=pl

Były drukowane na kartonie brązowym. Druk na tekturze makulaturowej - jasnoszarej to się zaczął chyba od połowy lat 80-tych - po prostu za kryzysu DKK drukowała na tym co miała. Z tego okresu zdarzają się również "błędne", zielone albo białe bilety na klasę drugą, bo akurat kartonu zabrakło.
W swoich zbiorach mam też brązowy bilet z nadrukowanym zielonym paskiem z Pleszewa, z przesiadką w Pleszewie Miasto na pociąg normalnotorowy klasy pierwszej.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Grzegorz Szyniec
Nowicjusz
*
Długość toru:: 11 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #16 : 17 Czerwiec 2020, 19:52:45 »
0

Właściwie to dziwna sprawa z tym kryzysem. Nie było brązowego kartonu, za to było w eksploatacji 1000 km wąskich torów. Teraz każdego kartonu mamy aż nadto, za to z biedą 200 km w ruchu, w większości dzięki społecznemu zaangażowaniu.

Dla odmiany była moja złość, wręcz irytacja. Otóż na podróż Mikołów - Katowice kasa biletowa w st. Mikołów wydawała kartoniki do stacji jakiejś tam, z opcją ("albo") Katowice Szopienice Płd. Mój szczenięcy umysł nie był w stanie pojąć, nie dość, że zamiast Katowice to na pierwszym miejscu coś tam innego, i że zamiast Katowice to Katowice Szopienice Płd. Co nie oznacza, że w dorosłym świecie wszystko spod szyldu PKP idzie pojąć.

Wróćmy do kulinariów, czyli śliwek, bo temat ważki. Jestem na dobrej drodze, mam już nawet nowy kolor o nazwie Kartonik, z przykładowym wypełnieniem, jeszcze tylko ostatecznego RGB/CMYK/etc. mi brakuje
Zapisane
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 518 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #17 : 17 Czerwiec 2020, 20:41:41 »
0

Dodam jeszcze, że na GKW rozkładowe pociągi letnie zestawione są z wagonów osobowych klasy 3.
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
ksiezyc_nad_gieesem
Mechanik
***
Długość toru:: 165 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #18 : 17 Czerwiec 2020, 22:09:44 »
0

Wzory biletów używanych na PKP (w komunikacji wewnętrznej) regulowała instrukcja H-14. Mam kopie dwóch takich instrukcji to jest z 1954 i 1992 r. Ta druga niepełna bo bez kartoników. Jest tam wszystko wyjaśnione a barwa biletów jest określana jako "brunatna", cokolwiek to oczywiście oznacza.

Bądźcie zdrowi.

Jarek
Zapisane

..Prawnik z teczka moze ukrasc wiecej niz
100 gangsterow uzbrojonych w karabiny ....(c) Mario Puzo
Grzegorz Szyniec
Nowicjusz
*
Długość toru:: 11 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #19 : 26 Czerwiec 2020, 17:57:58 »
+1

Dziękuję za wszystkie uwagi, tutaj i mailowo. Oczywiście uwzględniłem wszystkie, prócz jednej, niepełnej. Gdyby raził jakiś oczywisty błąd, to godnie starych, dobrych wzorców PKP wyjdzie errata Co? Tymczasem czystopis do dowolnego użytku.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!