Pan Pająk
Nowicjusz

Długość toru:: 33 m
W terenie
|
 |
« : 09 Kwiecień 2014, 06:35:25 » |
+1
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bogdan_KRK
|
 |
« Odpowiedz #1 : 09 Kwiecień 2014, 21:21:42 » |
0
|
Witam! Ponieważ sam mam w planach budowę podobnego pojazdu... Pierwsze pytanie jakie mi się nasunęło. Czy aby konstrukcja nie jest zbyt delikatna? Brak jakiegokolwiek resorowania, może być przyczyną pękania nawet najlepszych spawów. Całe drgania wywołane przez nierówności torów,przenoszą się na konstrukcję pojazdu. Ale nie wnikam i oczekuję na efekt finany! Pozdrawiam. Bogdan.
|
|
« Ostatnia zmiana: 09 Kwiecień 2014, 21:47:47 wysłane przez Bogdan_KRK »
|
Zapisane
|
"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
|
|
|
Pan Pająk
Nowicjusz

Długość toru:: 33 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #2 : 16 Kwiecień 2014, 09:31:16 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
WIĆUŚ
|
 |
« Odpowiedz #3 : 04 Sierpień 2014, 21:37:54 » |
0
|
Zaintrygował mnie ten splot 1000mm - 1435mm. Jak długi jest ten odcinek splotu? Skąd prowadzi i dokąd? Czy jest w planach utrzymywanie na nim stałego, bądź okazjonalnego ruchu drezynowego?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #4 : 04 Sierpień 2014, 22:33:30 » |
+1
|
Splot w torze szlakowym ma jakieś 700 m i stanowi część połączenia stacji wąskotorowej z siecią normalnotorową (+ połączenie z kilkoma bocznicami do okolicznych zakładów). TU masz mapkę na Geoportalu. Jest też film z przejazdu Stargard - Dobra, gdzie możesz się wczuć w rolę maszynisty motorówki  .
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Brood.K
|
 |
« Odpowiedz #5 : 19 Sierpień 2014, 16:54:39 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Romas
|
 |
« Odpowiedz #6 : 25 Listopad 2015, 09:36:26 » |
0
|
Wracając w ostatni weekend z imprezy w Koszalinie, zajrzałem na stację wąskotorową w Stargardzie jeszcze Szczecińskim. Mimo gróźb ze strony autochtonów, udało mi się zrobić kilka zdjęć. Zdjęcia, jak zdjęcia, wiele nowego nie wnoszą, ale jedno muszę pokazać, bo mnie zaniepokoiło. To jakiś planowy demontaż ?
|
|
|
|
Patas
Czytelnik
Długość toru:: 1 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #7 : 29 Listopad 2015, 15:54:07 » |
0
|
Wracając w ostatni weekend z imprezy w Koszalinie, zajrzałem na stację wąskotorową w Stargardzie jeszcze Szczecińskim. Mimo gróźb ze strony autochtonów, udało mi się zrobić kilka zdjęć. Zdjęcia, jak zdjęcia, wiele nowego nie wnoszą, ale jedno muszę pokazać, bo mnie zaniepokoiło. To jakiś planowy demontaż ?
Tego już dawno nie ma i to nie my zdemontowaliśmy tylko złodzieje. W tym miejscu przeprowadzamy drezyne.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #8 : 29 Listopad 2015, 17:37:58 » |
0
|
A tor w prawo istnieje??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Ronaldynio
Czytelnik
Długość toru:: 2 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #9 : 12 Luty 2016, 09:08:15 » |
0
|
Ostatnio byłem u znajomej na wiosce (Kania) pod Chociwlem i widziałem tam wąskie tory. Czy to właśnie część Stargardzkiej Kolei Dojazdowej ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #10 : 12 Luty 2016, 20:23:08 » |
0
|
Tak. To zachowany (przynajmniej teoretycznie) szlak ze Stargardu do Dobrej Nowogrodzkiej
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #11 : 12 Luty 2016, 21:28:27 » |
+4
|
do Dobrej Nowogrodzkiej Czy to nowe wcielenie starej Grodzkiej? 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ronaldynio
Czytelnik
Długość toru:: 2 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #12 : 15 Luty 2016, 08:12:21 » |
0
|
Tak. To zachowany (przynajmniej teoretycznie)
Czy prowadzi ktoś może jakieś plany gdzie tory SKD leżą jeszcze, czy może tak są rozkradzione jak szwajcarski ser ? Pytam tak z ciekawości, bo to naprawdę fascynujący temat i żal , że chyba nigdy nic tamtędy nie pojedzie.....
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #13 : 06 Wrzesień 2016, 11:09:14 » |
0
|
Smutne wieści ze Stargardu Fizyczyna likwidacja linii kolejowej Stargard - Stargard Wąskotorowy.
Z przykrością informujemy, że od wczoraj rozpoczęła się fizyczyna likwidacja linii kolejowej Stargard - Stargard Wąskotorowy łączącej dworzec główny z nieczynnym dworcem kolei wąskotorowej.
Powód likwidacji ? W dniu 23 maja 2016 r. spółka PKP PLK ogłosiła przetarg ustny nieograniczony na zbycie nieruchomości położonej w Stargardzie w okolicy ul. Podleśnej, termin składania ofert upłynął 28.06.2016 r. , cena wywoławcza działki to 95.000 000 zł. zaś jej powierzchnia to 1 852 m.
Do przetargu stanęła tylko jedna firma, która nabyła wyżej wymienioną działkę. Nieoficjalnie nowy właściciel w planach ma wybudowanie mechaniki pojazdowej.
Spółka PKP PLK od kilku lat prowadzi proces " zwijania stargardzkiego węzła kolejowego", proces ten zaczęła od dawnych budynków obsługi węzła, z czasem zaczęła znikać również cała infrastruktura kolejowa, dla przykładu niech posłuży przeprowadzona w 2015 r. likwidacja stacji kolejowej Stargard Rozrządowy. W tym roku rychły koniec spotykawłaśnie linie Stargard - Stargard Wąskotorowy, co oznacza iż możemy zapomnieć o "planach" funkcjonowania SKM do stacji Stargard Wąskotorowy czy też organizacji pociągów specjalnych w niedalekiej przyszłośći.
Trochę historii...
Ostatni pociąg pasażerski całą linię przejechał 3 grudnia 2005, był to pociąg złożony z dwóch zespołów spalinowych SA110 relacji Szczecin Główny - Szczecin Wzgórze Hetmańskie - Szczecin Dąbie - Szczecin Kijewo - Szczecin Dąbie - Stargard Szczeciński - Stargard Szczeciński Wąskotorowy - Pyrzyce - Głazów - Szczecin Główny.
Ruch pociągów towarowych na tej 2 km linii został zawieszony w 2008 r., ze względu na brak zainteresowania firm prowadzących działalnośc w jej obrębie, głównym powodem było zamknięcie stacji paliw zlokalizowanej przy ul .Wojska Polskiego do której docierały pociągi z paliwem.
Jeszcze po zamknięciu tej linii spółka PKP PLK wyrażała chęć jej ponownego uruchomienia ale tylko wtedy gdy któryś z podmiotów wyrazi chęć obsługi swojej firmy poprzez zamawianie pociągów towarowych, niestety mijały lata a wraz z nimi nadzieja, że coś jeszcze po linii kiedykolwiek pojedzie, teraz już wiemy, że nadzieja minęła...
Na przełomie 2013/14 roku podczas prób reaktywacji stargardzkiej kolei wąskotorowej na spotkaniach ze starostwem padła propozycja przeniesienia muzeum kolei wąskotorowej z Gryfic do Stargardu i zlokalizowanie go na terenie nieczynnej stacji kolejowej Stargard Wąskotorowy. Do realizacji przedwsięwzięcia miano wykorzystać linie Stargard - Stargard Wąskotorowy do transportu zabytkowych lokomotyw, ponadto padła propozycja już po przeniesieniu muzeum o remoncie wagonu motorowego SN61-183 do Stargardu i organizacji przejazdów turystycznych po linii Stargard - Stargard Wąskotorowy. Jednak były to tylko propozycje, które nie znajdą odzwieciedlenia w rzeczywistości...
06.09.2016 r. Facebook: Kolej w Stargardzie
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
|