Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Kwiecień 2021, 17:32:06 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Japońskie koleje "retro" - zachwycająca technika  (Przeczytany 276 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4168 m

Na służbie Na służbie


Bimbrownik wąskotorowy


« : 04 Kwiecień 2021, 14:51:43 »
+1

Zakładam taki luźny wątek dotyczący kompletnie przez nas nieznanej strefy torów wąskich (tak, tak - tam standardem jest 1067mm, jakby ktoś nie wiedział) z Kraju Kwitnącej Wiśni. Dziś chciałbym podzielić się filmem naszych niemieckich przyjaciół z cyklu Eisenbahn Romantik który przedstawia pociąg retro prowadzony parowozem serii C57 - maszyną która w Polsce miała by oznaczenie Om mogącą ciągnąc po tym ciasnym torze pociągi z kosmiczną jak dla nas prędkością 100km/h.

https://www.youtube.com/watch?v=mrhHHcPbxvg

Teraz jednak będę miał pytanie - czy któryś z Kolegów orientuje się jakie zadanie ma konstrukcja zabudowana na kominie? Może w opowieści narratora czynionej w nieznanym mi języku Goethego jest jakaś wskazówka? Owa "czapa" wygląda trochę jak jakiś wygibaśny odiskiernik, ale być może co innego miał autor na myśli budując takie dziwo.

Zachęcam także do obejrzenia osobliwego, jak na nasze polskie warunki, systemu szkolenia palaczy poprzez stanowisko treningowe na którym adepci sztuki machania łopatą mogą szlifować swe umiejętności równomiernego sypania węgla. Scena zaczyna się w 25 minucie 50 sekundzie materiału.

Pozdrawiam wielkanocnie i zdrowotnie!
Zapisane

- Czy maszynista może podczas prowadzenia pociągu jeść salceson?
- Z rozstrzygnięciem tej kwestii poczekajmy na oficjalne stanowisko UTK.
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1549 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1 : 05 Kwiecień 2021, 18:42:58 »
+3

Germański najeźdźca nawet się nie zająknął o tym ustrojstwie. Informacje udało się wyciągnąć dopiero w języku samurajów - dzięki użyciu mocy góglowego tłumacza, który na angielski przetłumaczył mi to jako "Smoke collector". W istocie jest to coś w rodzaju dyszy wylotowej skierowanej do tyłu - przeznaczonej do stosowania w tunelach. Chodzi o to, aby strumień syfu nie walił w sklepienie odbijając się od niego prosto do kabiny, lecz został od razu skierowany w tył, dzięki czemu przepływać miał nad pociągiem. Poza tunelami maszynista odsuwał klapę umieszczoną nad kominem i wylot odbywał się normalnie do góry.
https://uqq3hdd2dcp3jzbppql4qxgulu--ja-m-wikipedia-org.translate.goog/wiki/%E9%9B%86%E7%85%99%E8%A3%85%E7%BD%AE



Wychodzi na to, że ustrojstwo zostało wykonane tak, aby mogło zostać zdemontowane i obecnie lokomotywa z reguły jeździ bez niego.

« Ostatnia zmiana: 05 Kwiecień 2021, 20:06:36 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Kajetan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 518 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 05 Kwiecień 2021, 19:46:15 »
+1

Piękne.

Zwróćcie uwagę na jeszcze jeden szczegół - na szybach budki nie ma wycieraczek ale okrętowe tzw. ekrany Kenta czyli szybkoobrotowe, okrągłe kawałki szyby, od której woda jest odrzucana siłą odśrodkową.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!