Świat kolejek wąskotorowych SMF
29 Maj 2022, 01:05:29 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Zakończenia torów na kolejkach cegielnianych.  (Przeczytany 1548 razy)
Jacek 83218
Mechanik
***
Długość toru:: 245 m

W terenie W terenie


« : 17 Sierpień 2020, 22:06:31 »
0

Celowo piszę "zakończenia" a nie kozły oporowe, bo domyślam się że na prowizorycznych torach stosowano różne rozwiązania.
Tylko właśnie jak wyglądały takie zabezpieczenia przed stoczeniem się taboru z końca cegielnianego torowiska?
Zapisane
Jacek 83218
Mechanik
***
Długość toru:: 245 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 22 Grudzień 2021, 23:20:57 »
+1

Co tu zamontować? Klasyczny kozioł oporowy czy jakąś prowizorkę w stylu podkładu normalnotorowego?


* 20211222_225917.jpg (156.54 KB, 922x690 - wyświetlony 118 razy.)
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1470 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #2 : 24 Grudzień 2021, 11:39:49 »
+2

Ja bym to tory zakończył w gruncie, może jakąś kupkę piachu? Może kolega pokazać większy fragment tej dioramy?
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Trabant
Dyrektor
*****
Długość toru:: 544 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3 : 24 Grudzień 2021, 13:18:35 »
+1

Ja proponuje poziomą belkę, typu podkład normalnotorowy położoną bezpośrednio na szynach i zabezpieczoną z tyłu dwoma wkopanymi w ziemię kawałkami rzeczonej belki.
Najlepiej jakbyś poprzeglądał jakieś stare zdjęcie feldbahnów albo torfwerków.
Tak, ja również poproszę o fotki tego dzieła.
Zapisane

PRÓŻ / ŁAD
Jacek 83218
Mechanik
***
Długość toru:: 245 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 24 Grudzień 2021, 13:32:52 »
+1

Pokażę po Świętach jak zrobię te zakończenia. W zasadzie to jest jeżdżąca mini-makieta. Też myślałem żeby zrobić belkę z zapałek podpartą od tyłu. Właśnie niemieckie feldbahny i torfwerki to nie jest dla mnie przykład. Zastanawiałem się jak to robiono u nas. Niestety kojarzę chyba tylko jedno zdjęcie kozła oporowego z polskiej kolejki cegielnianej, ale tam się wysilono na konstrukcję nie różniącą się zbytnio od tych jakie stosowane są na "nie-przemysłowych" kolejkach.
« Ostatnia zmiana: 24 Grudzień 2021, 13:36:33 wysłane przez Jacek 83218 » Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!